بازدید 20498
همه چیز بر مدار واردات؛ اما قیمت‌ها در اوج!

این یک شاهکار است؛ دلار ۲۸۵۰۰، هم برای واردات خوراک مرغ، هم برای واردات خود مرغ!

پرواز قیمت مرغ در حالی است که هم برای نهاد‌های دامی و هم برای گوشت مرغ، ارز دولتی تخصیص و تامین می‌شود، اما آن گونه که پورابراهیمی گفته است: اگر حتی مرغ با قیمت آزاد هم به کشور وارد می‌شد حتی به نرخ ۹۰ یا ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسید!
کد خبر: ۱۱۸۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 02 August 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که چند ماهی است بازار گوشت و مرغ به شکل عجیبی آشفته شده است و مردم هر روز با قیمت‌های جدیدی مواجه می‌شوند، دولت برای آرام کردن بازار، دست به دامان دلار رانتی شده است.

به گونه‌ای که تلاش کرده است با واردات نهاد‌های دامی همچون ذرت و کنجاله سویا، به داد مرغداران برسد و غذای مرغ‌ها را با دلار ۲۸۵۰۰ وارد کشور کند تا بلکه مرهمی برای گرانی‌های تولیدکننده باشد.

سیاستی که در گذشته نیز با دلار ۴۲۰۰ اجرا شده بود و در بسیاری از مواقع شاهد به بیراه رفتن این نهاد‌ها و رسیدن به بازار آزاد و در نهایت فروش به دامدار و مرغدار به بهای گزافی منجر شده بود.

حال دولت و وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته که بانک مرکزی دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را برای واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در دستور کار قرار داد، واردات نهاده‌ها را نیز به شکل سابق ادامه دادند البته با نرخ ۲۸۵۰۰ به جای ۴۲۰۰. به گونه‌ای که آمار چهار ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که ۴.۷ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی همچون ذرت، گندم و کنجاله سویا، هزینه شده است که به عنوان نمونه، از این میزان ارز دولتی، یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار برای واردات ذرت به نرخ دولتی بوده است.

اما با همه این میزان تخصیص ارز، باز هم مرغداران از نبود نهاده دامی گلایه دارند و مجبور هستند با نرخ بازار آزاد، غذای مرغ‌ها را تامین کنند؛ چراکه یکی از دلایل بی نظمی در توزیع عادلانه نهاده‌های دامی، مشکلات مختلف در سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی است؛ سامانه‌ای که وزارت جهاد متولی آن است، اما عملکرد بسیار ضعیعفی در ماه‌های اخیر داشته است.

متاسفانه نتیجه تعلل وزارت جهاد در رسیدگی به وضعیت نامناسب بازارگاه و توزیع نهاده های دامی، باعث شد تا از اوایل امسال هشدار‌های بسیاری در خصوص کاهش جوجه ریزی در بخش های تولیدی کشور مطرح شود. زیرا با توجه به کمبود و گرانی نهاده‌های دامی همچون کنجاله سویا و ذرت، مرغداران قید جوجه ریزی و تولید را زدند. اتفاقی که در نهایت به کاهش عرضه در هفته‌های آتی و جهش قیمت ها منجر شد.

اما در حالی که قیمت مصوب هر کیلو مرغ در تیرماه ۷۳ هزار تومان اعلام شد، انتظار می‌رفت که در بازار شاهد به ثبات رسیدن قیمت‌ها باشیم؛ اما چنین نشد و قیمت مرغ بازهم هوایی شد و به رکورد‌های جدید بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم رسید.

رشد قیمتی که در نهایت باعث شد تا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به سراغ نسخه واردات مرغ به کشور بروند. وارداتی که در سالیان گذشته بی سابقه بود؛ چراکه زیرساخت‌های بخش تولید مرغ به گونه‌ای بود که در گذشته به طور میانگین حدود ۷۰۰ تا نزدیک به یک میلیون تن مرغ از کشورمان به کشور‌های همسایه صادر می‌شد، اما با شاهکار‌های متعدد وزارت جهاد کشاورزی، حالا از یک کشور صادرکننده به واردکننده مرغ تبدیل شده ایم.

این یک شاهکار است؛ دلار ۲۸۵۰۰ هم برای واردات غذای مرغ، هم برای واردات خود مرغ!

واردات مرغ با طعم دلار ۲۸۵۰۰ و انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

همان طور که اشاره شد، دولت در اقدامی تاریخی به سراغ واردات مرغ رفته است. آن طور که پیمان پاک قائم مقام وزیر کشاورزی اخیرا گفته است: "روزانه حداقل ۶۰۰ تن گوشت مرغ گرم و منجمد وارد و با قیمت مصوب در بازار توزیع می‌شود."

از سوی دیگر، با ابلاغ اخیر مخبر معاون اول رئیس جمهور، سود بازرگانی واردات گوشت مرغ صفر شد؛ بنابراین با تصمیماتی که برای واردات نهاده دامی با دلار دولتی و حالا واردات گوشت مرغ بازهم با دلار دولتی، گرفته شده است، انتظار کاهش معنادار قیمت‌ گوشت مرغ در سبد خریید مردم دور از ذهن نبوده است. اما متاسفانه حال و روز بازار چنین تصویری را نشان نمی‌دهد.

روز گذشته نیز پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست خبری در این باره اظهار داشت: از دی ماه و بهمن ماه با سیاست جدید بانک مرکزی تصمیم گرفته شد نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان نرخ ارز ترجیحی اعلام شود. از تاریخ اعلام این سیاست طبق محاسبات صورت گرفته، اگر مرغ به نرخ ۱.۵ دلار وارد کشور شود با همین ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان باید به قیمت حدود ۴۰ هزار تومان به مردم داده شود، اما از دی‌ماه سال گذشته با تخصیص این ارز مرغ با میانگین ۹۰ هزار تومان توزیع شده است و مردم خریداری می‌کنند چرا برخی به دنبال عدم شفافیت در اقتصاد هستند. مطالبی که ما عنوان می‌کنیم ایجاد شفافیت و جلوگیری از رانت است و اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره شده است که هیچ سیاستی نباید مغایر با قوانین پیشگیری از فساد باشد. سوال این است که رابطه پیش بینی نرخ ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان با مرغ میانگین ۹۰ هزار تومان چیست؟ همین وضعیت را درباره قیمت گوشت شاهد هستیم. هنگامی که ارز غیرترجیحی اختصاص می‌یافت گوشت حدود کیلویی ۲۰۰ هزار تومان بود، اما هم اکنون این رقم به ۳۹۰ تا ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

این یک شاهکار است؛ دلار ۲۸۵۰۰ هم برای واردات غذای مرغ، هم برای واردات خود مرغ!

پورابراهیمی اضافه کرد: اگر حتی مرغ با قیمت آزاد هم به کشور وارد می‌شد حتی به نرخ ۹۰ یا ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسید پس این نرخ‌گذاری‌ها از کجا می‌آید؛ ما دنبال آزادسازی قیمت نیستیم بلکه می‌گوییم دولت اگر می‌خواهد ارز ترجیحی اختصاص دهد تضمین کند قیمت متناسب با آن ارز ترجیحی باشد و در صورت حذف ارز ترجیحی باید مابه‌التفاوت به مردم پرداخت شود، اما دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در موضوع تخصیص ارز به واردات متناسب با همان تصمیم کنار گذاشت، اما موضوع بازتوزیع منابع را بر اساس قانون اجرایی نکرد، ما در قانون تأکید کردیم که کالابرگ به مردم داده شود. کجای این قانون اجرایی شده است و این برنامه را از کدام دهک‌ها شروع کرده‌اند و شبکه توزیع آن در چه مرحله‌ای قرار دارد. قیمتی که هم اکنون به مردم داده می‌شود مابه‌التفاوت کدام قیمت‌ها است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۳
مدیریت جهادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
یکی از اقدامات دولت رییسی در 2 سال پیش، تشکیل قرارگاه مرغ و سامانه بازارگام بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
چرا عاقل کند کاری که باز آورد پشیمانی؟
چرا مذاکرات برجامی عراقچی در 2 سال پیش را در سطل زباله انداختید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
شاهد تابستان سوزان ایران هستیم!
بعد از آن نوبت زمستان سرد فرا می رسد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
گردن مرغ شده کیلویی 70 هزار تومان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
با این ابرتورم و گرانی که مردم را به بیچارگی کشیده، مسئولان چگونه به خود حق میدهند از کاهش تورم صحبت کنند؟ شرم آور است که بر زخم مردم نمک می پاشند.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
بنده به عنوان یک متعاطی صنعت دام و طیور با بیش از 59 سال سایقه مرغداری و جوجه ریزی کلان در کشورهای خاورمیانه و امریکای جنوبی و شاخ افریقا باید خدمتتان بگویم که از آنجا که مرغ های وارداتی که قیمت تمام شده و علی الحساب بالاسری هزینه های مراحل مختلف نظیر بیمه و مایات انبارداری حمل و نقل تا تاییدیه های رسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان های دولتی نظیر سازمان غذا و دارو و وزارت صمت و بازرگانی و کشاورزی که از متولیا اصلی صنایع غذایی نظیر مرغ و کلیه دام و طیور بوده و بعضا در موارد خاص نهادهای خصوصی و دولتی دیگری نیز در این بخش مسولیت هایی بجا و قانونی به عهده داشته و انجام خدمات را بر عهده دارند.
ای جانم
چقدر خوبه این دولت مردمی
خداقوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
دولت اگر قیمت ها را نمی تواند یا نمی خواهد کنترل کند، پس کنار بکشد و بیشتر از این مردم رو به ستوه نیاورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
این دولت بی کفایت ترین و ضعیف ترین دولت در تاریخ معاصر ایران است.
آنهایی که دولت روحانی را مسلسل وار به تمسخر و انتقاد می گرفتند، چرا اکنون ساکتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
خنده و تمسخر آنها از بیسوادیشان است چون کمترین اطلاعی از قواعد اقتصاد وروابط بین الملل نمی دانستند، الان هم نمی دانند منتها چون این دولت را خودی می دانند فکر می کنند کاری که می کند درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
در حال خوردن ساندیس هستند آقا
هوا گرمه دیگه ساندیس خنک خیلی میچسبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
امام جمعه سنندج: ۵۲ میلیارد تومان زکات کردستان چه شد؟ در کجا مصرف شد؟!
ناشناس
| Singapore |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
حالا حالا مونده این دولت به دولت حسن روحانی برسه تو خراب کاری! یادمون رفته دلار ۳۴۰۰ تومنی رو کرد ۳۰ هزار تومان
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
روحانی باسواد ترین و بهترین دولت این انقلاب بود
منصفانه به آمار ۹۴ تا ۹۶ رشد اقتصادی ایران نگاه کنید
که پس از آن چوب لای چرخ دولت که اصولگرایان صاحب مملکت کردند باعث این بدبختی ها و گدایی های برجام شد
معنی دولت و مجلس انقلابی و جهادی را هم فهمیدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
انقلابی و جهادی شاسی بگیر
بزرگترین هنر خاندوزی و نتیجه جراحی اقتصادی ایشان حذف دلار 4200 تومانی و افزایش چند برابری قیمت کالاهای اساسی و دارو بود و حالا دلار 28500 تومانی جایگزین دلار 4200 تومانی شده و سرعت رشد قیمت ها هم بیشتر از قبل و مسئولان به فکر تصمیمات تلخ و جراحی اقتصادی دیگری برای مردم بدبخت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
خاندوزی یک کارشناس ساده مرکز پژوهشهای مجلس با تحصیلات دانشگاه آزاد و امام صادق و فاقد تجربه اجرایی بود که یک شبه کردنش وزیر اقتصاد!!!
حالا که از پایین تا بالای مملکت را به صورت یک پارچه در اختیار دارید، مردم شاهد هنر مدیریت و برنامه ریزی تک تکتون هستند.
والله این مملکت را یک بقال هم می تواند به همین صورت شاید هم بهتر اداره کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
مملکت به امان خدا ول شده است.
به بهانه خودکفایی چه به روز مردم آورده اند!!
خودرو سازی
لوازم خانگی
.
.
مرغ!!!
هنوز آفت کارتل های دلالی و تولیدی را نفهمیدید!؟
مرهم
البته من این مطلب رو از یک مرغدار شنیدم که به علت دخل و خرج نکردن میخواست تعطیل کند اما از یکی از نهادهایی که بسیاری از امورات کشور در دستشان هست به او میگویند که نهاده ها را به شما میدهیم و موقع برداشت تمام محصول را باید به ما بدهید.
دولتی که سوابق قضایی دارد نمیتواند کار اجرایی کند .الایران فاتحه الصوات
کل مملکت در گیر حجاب است اقا
یه بنده خدایی قبل از انتخابات ریاست جمهوری: "قیمت مرغ و تخم مرغ ربطی به تحریم ها نداره"
چرا به جای نهاده، مرغ وارد نمی کنیم ؟
مرغ داری و گاوداری وابسته به واردات نهاده دامی چه فایده ای دارد؟ به چه قیمتی؟
با وارد کردن صنعت مرغ نیست از بین میرود شاد باشید
ما30سال مرغداری کردیم بدون پر وانه ویک ریال همایت جهاد بجای همایتمان کنند گفتن پروانه نداری نمیتونی جوجه ریزی کنی اینه حمایت ازتولید کننده
ما باید انتخاب کنیم
1) مثل بقیه ی کشورهای نرمال زندگی کنیم و با دنیا رابطه داشته باشیم و مراوده ی اقتصادی
2) مثل کره ی شمالی و کوبا و ونزوئلا
انتخاب با ماست.
یک نکته هم اینکه همه ی دنیا مشکلات اقتصادی پیش می آید و دولت ها دچار چالش می شوند. نمونه در مثال کرونا. تورم در هلند به 25 درصد رسید. ولی حل شد و امسال به 5 درصد رسیده. چرا؟ به خاطر تبادل با دنیا و داشتن رابطه ی نرمال با بقیه....

باید قبول کنیم که مردم را محتاج کرده ایم.
باید قبول کنیم
باید قبول کنیم
باید قبول کنیم
ما 30سال مرغداری کردیم بدون یک ریال حمایت جهاد کشاورزی گفت پروانه نداری اجازه جوجه ریزی نداری اینه حمایت جهاد کشاورزی و دولت محترم برای تولید کننده
ما بد کشورمون رو نمی خوایم. به پیر به پیغمبر. ما عاشق کشورمون هستیم. شما ما رو از کشور روندین.
شما کشور داری بلد نیستین. یا اینکه اولویت شما اقتصاد و مردم نیست....
اولویت خودتون رو رفاه مردم بگذارید
احمدی نژاد
این برای شما و دیگران یک جک و ابزار تمسخر است اما برای بعضی ها یک رانت و منبع درآمد بزرگ است.
ما40
سال مرغداری کردیم بدون یک ریال حمایت جهاد کشاورزی تازه آمدن گفتن شماپروانه نداری نمی‌توانی جوجه ریزی کنی ببین اینه حمایت دولت و جهاد کشاورزی قدیم تولید میکردی می آمدن برای کمک الان بایدخیلی سکه داشته باشی تا کارت را بندازن
هنوز دارید آوار دولت روحانی را بر میدارید؟! ساده لوحان کجایید؟! فقط یکی ازتون به حرفش عمل کرد و از تحلیل گری سیاسی کنار کشید ! علی علیزاده ! ایشون هم فکر میکرد رئیسی خواهد تاخت ولی بعد دید اصلا رئیسی کاره ای نیست!
ما شیر بچه های جنگیم بجنگ تا بجنگیم مرگ بر جنبش فواحش
درود به شیر بچه های حیدر کرار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
با کی می جنگی با مرغا یا با مردم؟
حیف این جوجه های خوشگل معصوم نیست که بکشید بدید جنبش فواحشی ها بریزن تو ..؟
قالیباف کجاست که صحبت از مرغ ۸۰۰۰ تومنی میکرد ؟!!
علی برکت الله...
سریع
فوری
انقلابی
قرارگاه جهادی و انقلابی و استشهادی مرغ و تخم مرغ تشکیل دهید
مردم احساس آرامش کنند .
ناهار خوردید ؟
آقای پور ابراهیمی تور بخدا من که ۴ساله جهاد تعطیلم کرده ولی خداوکیلی برای مرغدار بدبخت بازو نگیر اگه بازویی داری به فکرمرغداری ها باش
در هر جای دنیا بود با این همه عدم توانایی در اداره کشور دولت استفا میداد
این دولت فقط شعار میده و همه مشکلات را گردن دولت قبل میاندازه
مردم باید بفهمند وقتی کنار میکشند و در انتخابات شرکت نمیکنند این جنین مجلس و دولتی را باید تحمل کنند
این اقای پور اب اهیمی از وقتی پایش به مجلس باز شد کل اقتصاد مملکت و خانواده ها را از هم‌‌ پاشانید طوری که خودش هم‌در این میان گیر کرده با آه و نفرین های مردم
ای بابا تمام مرغداریها و شرکتهای بازرگانی مربوط به بنیاد 15 خرداد و مستعضعفان و نهادها دولتی است اینها بی خودی آدرس غلط میدهند
ببینید ما نگفتیم، خودتان می گویید مافیاست، از تصویب کنندگان ارز دولتی تا وارد کننده مرغ و دان مرغ.
واقعا دلم میخواد برم دم خونه ی اقای رییسی التماسش کنم برگرده قوه قضاییه به خدا گوشت شده ۵۴۰ هزار تومن به کی بره بکه آدم این بدبختی و ؟
به خدا کاری با این احزاب نداریم وضعمون خرابه ، مشکل داریم
واقعا ما کجای کاریم در این مقاله مستدل و موثر در زندگی روزانه. و یک مورد جدید اختلاس و بی برنامه‌ بودن جهاد کشاورزی
من دوازده‌تیم پیام گذرانده هستم
ولی در گزارش مرگرز گردشگری. شیراز در یک مورد حجاب فکر کنم بالای ۱۰۰ نفر نظر داده بودند آنهم با چه الفاظی
با کمال تاسف نشان می‌دهد که تیم دولتی ها تجهیز شده اند که با هر لحن حتی زشت ‌ بی ادبانه مطلب بنویسند
اینهم از شاهکارهای تابناک است. که در مورد گزارش مرغ ۱۱ نظر را درج می‌کند و عامیانه مورد حجاب را……
تازه روزهای خوشمان است
آخر سال که دلار را بردن بالا این قیمت ها آرزو میشه.
دولت برای کاهش گرنی از خودش مایه بزاره نه از جیب مردم!
نظرات مشعشع این حضرات را در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی ومرغ ۲۰ هزار تومانی را بیاد داریم الان که گوشت ۴۵۰ هزار تومان و مرغ ۱۰۰ هزار تومان شده هم باز نظریه جدید می‌دهند.
جناب پور ابراهیمی، اقتصاددان مدعی عدالت و شفافیت شما فقط از دولت اجرای مصوبه ی خودتون راجع به برگشت قیمت‌ها به شهریور 1400رو مطالبه کن کافیه، اینا زورشون به قیمت مرغ هم نمیرسه، اینایی که 220 نفر از شما مجلسیان انقلابی دعوتشون کردین به انتخابات و کشور رو دو دستی تقدیمشون کردین، فقط یک بار عرضه به خرج بده پشت تریبون مجلس در انتهای همچین سخنرانی که در متن بالا اومده بگو یادت بخیر روحانی
ترویه کارگر ۸۰۰ دلار و سوخت حدود ۵۰ هزار تومن، مرع کیلویی براش ۴۰ تومن درمیاد.
اینجا کارگر حداکثر ۲۰۰ دلار و سوخت ۱ تا ۳ هزار تومن. مرغ رسیده ۱۰۰ تومن!!!!

انحصار از خودرو و لوازم خانگی و... شیفت کرده به غذای ملت.
یکی از عوامل حذف ارز ۴۲۰۰اقای پور ابراهیمی می باشد باید باز خواست بشود خاندوزی که حسابش سوا است
عجب سریال غم انگیزی....باز چند سال دیگر حسرت دلار 28500 تومانی را خواهیم خورد ان موقع اختمالا نرخ دلار دولتی 280000 تومان ودلار ازاد پانصدهزار تومان خواهد بود وباز هم بحث های تکراری ومناظره های جنجالی در صدا وسیما وکی بود کی بود مسئولین وو........
جالبی ماجرا اینجاست که خودتون به بی‌کفایتی مسئولین مملکتی اقرار دارید اما مسئولان بی‌کفایت همچنان چهار دست و پا به مسیولیتهای کلیدی مملکت چسبیده و نخبگان و نوابغ در حاشیه قرار دارند.
دوستان زودفراموش کردن ‌وقضاوت عجولانه می‌کنند عزیزان قدری صبورباشید صف اقتصاددان‌ها خاتمه پیداکند برکات آن راخواهیددید.کمی انصاف داشته باشید
تمام گرفتاری قیمت مرغ مربوط به ارز چند نرخی است. ارز را تک نرخی کنید تا بازار سیاه نهاده های دامی جمع شده هم تولید رونق بگیرد و هم مصرف کننده از فراوانی کالا سود ببرد.
بی کفایتی مسولین مملکت
ببخشید ولی آقای ابراهیمی مثل بقیه آقایون کاملا از موضوع بی اطلاع تشریف داره ، گوشت مرغ درب فروشگاه ۸۵ تا ۹۰ در میاد
در بازار سایر کشورها خرده فروشی حدود ۳ دلاره.
دولت به التزام وتهدید مرغ را کیکوی ۵۵۰۰۰ هزار تومان از مرغدار خریداری می کند وبه نرخ ۷۸۰۰۰ هزار تومان توزیع می کند این وسط جگر وپاه و سنگدان وپر مرغ بعلاوه مابه تفاوت خرید وفروش که هر کیلو ۲۳۰۰۰ هزار تومان هم سود کرده خوب این دلال بازی چیست . خود مرغ دار حاضر است کیلویی ۶۰ هزارتومان به مردم بدهد. از طرف دیگر به هر پروانه کسب ۱۰۰ کیلو سهمیه داده که معازه دار هم به قیمت آزاد می فروشد یعنی هر روز عملا ۱۷۰۰۰۰۰ هزارتومان داخل جیب مغازه دارها خوب این چه سودی ب هی مردم داردفقط یک رانت برای یک عده خاص
مرغ شده ۷۰خوب بگین از مرغدار چند میخرین ،شما ازمرغدار مرغ به نرخ مصوب میخری۴۳و بعد میبری کشتارگاه یه مرغ ۲۵۰گرم اشغال داره،حالا پای همین مرغدار در میاد کیلویی ۴۵خوب برا چی یه مرغدار باید ضرر بده ،بعدم شما نهاده اراد سازی کردی کجا شما با ۲۸۵۰۰نهاده وارد میکنی اگه هم وادد میکنی مال موسسات خودتونه مثل فکا و کمیته امداد و ارگانهای دیگه ،من که خودم پرواری بره داشتم به زور جو با ارز دولتی بهم میدادی ۲۰۰۰تومن بعد که ازادش کردی شد ۱۳۰۰۰خوب نمبصرفید جمعش کردم حتی زمین هم فروختم گذاشتم روش ،شما اگه میبنی میصرفه خوب دولت خودش وارد تولید بشه پس چرا خصوصی سازیش کرد که از زیر همه هزینه ها فرار کنه ،بنزین گرون کردین بدون فکر بجاش یارانه دادیم ندونستین که تورم ۵۰۰۰درصدی درست میشه ،چون هزینه جابجایی کالا بیشتر از خود قیمت کالا در میاد
عزیز برای واردات ارز ندارند بفهم
بعضی‌ها به خاطر خواست مردم احساس تکلیف می‌کنند و می آیند ولی وقتی مردم می‌گویند برو احساس تکلیف چرا نمیکنن و بروند؟ عجب زمانه ای شد
هرچی سرمون بیارند حقمونه
دولت‌هایی که در تامین مایحتاج اولیه زندگی مردم ناتوان هستند
مسئولان خودشان شاهکارند ...........
اگر زلزله و طاعون تو مملگت میومد بهتر از دولت روحانی و رئیسی بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار