بازدید 2323
نتانیاهو مدعی شد؛

مذاکرات تل آویو و ریاض درباره خطوط ریلی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پیشرفت داشته است و این رژیم می‌تواند خطوط ریلی اراضی اشغالی را به عربستان متصل کند.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 30 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از شهاب نیوز، نتانیاهو مدعی شد که مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پیشرفت داشته و این رژیم می‌تواند خطوط ریلی اراضی اشغالی را به عربستان متصل کند.

هاآرتص گزارش داد که نتانیاهو این سخنان را در ابتدای نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی و در پی گزارش رسانه‌های آمریکایی در خصوص پیشرفت گفتگوهای واشنگتن و ریاض و تلاش جهت پیشرفت روند عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی عنوان نموده است.

در همین رابطه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز پیش‌تر گفته بود: پس از گفتگوهایی که مشاور امنیت ملی آمریکا با هدف دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو، با مسئولان سعودی در جده صورت داد، توافق با عربستان سعودی احتمالا در دسترس خواهد بود.

این در حالی است که عربستان سعودی بارها تکرار کرده که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، بستگی به اجرای ابتکار صلح عربی دارد؛ ابتکاری که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان سعودی در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد داد و بر اساس آن، باید کشور فلسطین در اراضی ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود، آوارگان فلسطینی به کشور خود بازگردند و رژیم صهیونیستی از بلندی‌های جولان اشغالی عقب‌نشینی کند. در مقابل نیز کشورهای عربی رژیم صهیونیستی را به رسمیت خواهند شناخت و به عادی‌سازی روابط با آن اقدام خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی