بازدید 9142

از دستگیری زوج سارق تا شناسایی زورگیران تجریش

طی ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران حوادث و جرایمی مختلفی رخ داده از دستگیری زوج سارق محتویات خودرو تا شناسایی زورگیران تجریش که مأموران نیروی انتظامی در ان نقش آفرینی کردند.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 30 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از مهر، هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

پرسه زنی سارقان را لو داد

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ سارق موتورسیکلت حین پرسه زنی در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در محدوده خیابان ولیعصر تهران در حال گشت‌زنی بودند که به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود که متهمان به محض رؤیت مأموران بدون توجه به دستورهای پلیسی به طرز خطرناکی از محل متواری شدند و با اجرای طرح مهار سارقان، و کنترل معابر خروجی، در نهایت پس از مدتی تعقیب و گریز، موتورسیکلت متهمان متوقف و هر دو متهم دستگیر شدند.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: متهمان ۳۰ و ۴۲ ساله ضمن اقرار به سرقت موتورسیکلت با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

دستگیری عاملان فروش کولرهای تقلبی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان فروش کولرهای تقلبی در فضای مجازی خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان ۳۰ دستگاه کولر تقلبی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: اواخر تیرماه سال جاری با وقوع چند فقره کلاهبرداری و فروش کولرهای تقلبی با برندهای معتبر، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با تجمیع پرونده‌های مشابه و تحقیق از مال باختگان دریافتند؛ فردی در فضای مجازی به تبلیغ فروش کولر با برندهای معتبر، با قیمتی پایین‌تر از قیمت کارخانه می‌پردازد که شاکیان پس از خرید این کولرها متوجه شده‌اند کولرها تقلبی و فاقد اصالت کالاست.

سرهنگ ولیپور گودرزی در ادامه بیان داشت: کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های اطلاعاتی موفق شدند متهم را هنگام فروش یک دستگاه کولر تقلبی دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی انتقال دهند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: اینکه متهم پس از انتقال به مقر پلیسی به فروش کولرهای تقلبی با همکاری همدستش اعتراف کرد افزود: با خرید کولرهایی با کیفیت و قیمت پایین، با همکاری همدستش اقدام به فک علائم تجاری آنها کرده و پس از درج برند جعلی، کولرهای تقلبی را در فضای مجازی و با قیمتی پایین‌تر از قیمت کارخانه می فروخته‌اند.

سرهنگ ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان در گام بعدی پس از هماهنگی‌های قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه همدست متهم را نیز دستگیر کردند و در بازرسی از این محل علیرغم سعی متهم دوم پرونده در پاکسازی شواهد و قرائن، یک دستگاه کولر تقلبی که به صورت ماهرانه در بین ۳۰ دستگاه کولرهای متفرقه تعبیه شده بود به همراه تعدادی پلاک مربوط به شرکت‌های برند کشف شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از مبلغ ۵ میلیارد ریال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، متهمان برای شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

دستگیری زوج سارق محتویات خودرو در ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری زوج سارق سابقه دار و حرفه‌ای محتویات خودرو، خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۳۵ قلم لوازم خودرو مسروقه کشف شد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان داشت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت لوازم و محتویات خودرو در محدوده "شهرری"، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی مأموران کلانتری شهرری نشان داد، یک زوج جوان با یک دستگاه خودرو سرقتی به صحنه‌های وقوع جرم آمده و پس از باز کردن و تخریب قفل درب خودروها اقدام به سرقت محتویات داخل وسیله نقلیه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان داشت: مأموران کلانتری شهرری در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و پایش تصویری، در نهایت در پنجم مرداد ماه سال جاری هویت و محل حضور متهمان را شناسایی کردند. بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران در به مخفیگاه متهمان در محدوده شهرری مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر که در بازرسی از آنجا بیش از ۳۵ قلم اموال مسروقه شامل؛ یک دستگاه خودرو، ۱۱ عدد پنل ضبط، ۱۰ عدد ضبط خودرو، ۴ جفت باند ،۳ دستگاه تلفن همراه مسروقه و … نیز کشف شد.

سرهنگ طرهانی تصریح کرد: متهمان ۳۳ و ۳۱ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی و در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی معترف که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
به گفته این مقام انتظامی شناسایی مال باختگان و کشف جزئیات پرونده در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در هفت چنار

رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق مشاعات در محدوده هفت چنار خبر داد.

سرهنگ محمد گودرزی گفت: با وقوع سرقت از مشاعات در محدوده هفت چنار تهران، رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کار تیمی زبده از مأموران کلانتری ۱۱۱ این محل قرار گرفت و با توجه اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند و پس از حضور در محل مشخص شد سارق با تخریب قفل‌های درب ورودی وارد پارکینگ و انباری‌های ساختمان‌های مسکونی شده است.

وی افزود: با تحقیقات محلی محدوده جغرافیای جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار متهم که فردی حدوداً ۳۰ ساله بود را شناسایی شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بیان کرد: تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در پنجم مرداد ماه سال جاری مخفیگاه متهم را در محدوده خیابان سبحانی هفت چنار شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، روز گذشته راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

سرهنگ گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری هفت چنار در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی اعتراف و انگیزه خود را تأمین نیازهای مالی، عنوان کرد و تاکنون ۵ مال باخته به کلانتری مراجعه و متهم را شناسایی کردند، متهم نیز پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شد.

دستگیری زورگیران تجریش

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ مرد جوان که با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کردند، خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰ فقره زورگیری اعتراف کردند.

سرهنگ محمد باقر قدم زاده بیان داشت: بامداد سوم مرداد ماه عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش در حال گشت زنی در محدوده خیابان صابر تهران بودند که به یک موتورسیکلت آبی دو ترک که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی افزود: متهمان در همین حین به طرف پسری نوجوان حمله ور و با تهدید سلاح سرد از وی اقدام به زورگیری کرده که مأموران به سرعت برای دستگیری زورگیران وارد عمل شدند و متهمان به محض رؤیت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر مأموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی، موتورسیکلت متهمان متوقف و هر ۲ متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک قبضه سلاح سرد و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد.

وی گفت: متهمان ۲۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه با همکاری همدیگر معترف و اظهار داشتند پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته‌اند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران در پایان با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت خاطرنشان کرد: شناسایی مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی