بازدید 7842
با پانصد و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله هوایی روسیه به ساختمان «سرویس امنیتی اوکراین»/ انتقال نیروهای واگنر به مرز لهستان

پانصد و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 29 July 2023

حمله هوایی روسیه به ساختمان «سرویس امنیتی اوکراین»
بین الملل تابناک: پانصد و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

موضع آمریکا امکان گفتگوهای صلح درباره اوکراین را از بین می‌برد
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ۲۲:۴۵

«ماریا زاخارووا» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که موضع ایالات متحده امکان گفتگوهای صلح در مورد اوکراین را مسدود می کند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: موضع مقامات آمریکایی، مذاکرات صلح در مورد اوکراین را غیرممکن می کند.

«ماریا زاخارووا» در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده علیرغم «دیوانگی و غیرواقعی بودن»، این راه دشوار را دنبال می کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم پیشتر گفت که مسکو برای مذاکره با کی‌یف آماده است.

روسیه: حملات ارتش اوکراین در دونتسک دفع شد
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ۲۲:۴۴

وزارت دفاع روسیه از دفع حملات ارتش اوکراین در محورهای مختلف در شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که ۵ حمله ارتش اوکراین در محور دونتسک از سوی نیروهای روسی با موفقیت دفع شد. در اثر درگیری در این محور، ارتش اوکراین ۱۲۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، حملات ارتش اوکراین در محورهای دونتسک، دونتسک جنوبی و کراسنولیمانسکی در شبانه روز گذشته ادامه داشت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در اثر درگیری در محور دونتسک جنوبی و زاپروژیا نزدیک به ۱۳۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسیه یک انبار سوخت ارتش اوکراین در منطقه زاپروژیا را منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که مقر نیروهای اوکراینی در دنیپرو عصر روز گذشته با سلاح‌های دقیق هدف حمله قرار گرفت.

انتقال نیروهای واگنر به مرز لهستان
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ۲۱:۵۹

 «ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان امروز (شنبه) اعلام کرد که بیش از یکصد نفر از شبه‌نظامیان «واگنر» به سمت «شکاف سوالکی» شهری در لهستان در نزدیکی پایگاه نظامی «کالینینگراد» در شمال غرب این کشور حرکت کرده‌اند که این امنیت لهستان را در معرض خطر قرار داده است.

رسانه‌های لهستان گزارش کردند، نخست‌وزیر لهستان گفته است که نزدیک شدن شبه‌نظامیان واگنر به مرز لهستان، این کشور را یک گام به یک جنگ ترکیبی در قلمرو لهستان نزدیک می‌کند.

نخست‌وزیر لهستان در حالی چنین خبری را اعلام کرده است که وزارت دفاع بلاروس اواخر تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای واگنر آموزش به نیروهای ویژه بلاروس را در یک پایگاه نظامی در چند مایلی مرز این کشور با لهستان آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع بلاروس با انتشار تصاویری از اولین تمرین مشترک نظامیان این کشور با واگنرها اعلام کرد: «نیروهای مسلح بلاروس به آموزش مشترک با نیروهای واگنر ادامه می‌دهند. در طول هفته، نیروهای عملیات ویژه به همراه نمایندگاه این شرکت (واگنر) وظایف آموزشی و رزمی در زمین آموزشی برستسکی انجام می‌دهند».  

این در حالی است که شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» روز گذشته ادعا کرده رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر امروز در سن پترزبورگ در حاشیه نشست روسیه-آفریقا دیده شده است.

پیش‌تر، «استانیسلاو ژارین» معاون وزیر خدمات ویژه لهستان گفته بود: «ورشو نیز حضور نیروهای واگنر در بلاروس را تأیید می‌کند. به نظر می‌رسد صدها نفر از شبه‌نظامیان در آن‌جا باشند.»

انتقال نیروهای واگنر به مرز لهستان در شرایطی صورت گرفته است که لهستان در ماه جاری اعلام کرد که برای مقابله با هرگونه تهدیدی نیروهای خود را در مرز بلاروس تقویت می‌کند.

رئیس‌جمهور بلاروس نیروهای واگنر را به این کشور دعوت کرده تا به آموزش ارتش آن کمک کنند. این دعوت بعد از آن انجام شد که شورش مسلحانه ماه گذشته گروه واگنر علیه روسیه با میانجیگری لوکاشنکو در کمتر از ۲۴ ساعت پایان یافت.

لوکاشنکو اخیرا هم در یک سخنرانی از شبه‌نظامیان واگنر درخواست کرد ارتش بلاروس را تحت آموزش نظامی قرار دهند اما در صحبت‌هایش در ششم ژوئیه (۱۵ تیر) گفت موضوع نقل مکان نیروهای واگنر هنوز حل نشده و به مدیریت گروه و مقام‌های روسیه بستگی دارد.

اواسط تیر هم روزنامه انگلیسی «تلگراف» گزارش داد پریگوژین که قرار بود طبق توافق پایان شورش مسلحانه، به بلاروس برود، با جت شخصی‌اش در حال رفت‌وآمد بین دو شهر بزرگ بلاروس و روسیه (مینسک و سن پترزبورگ) دیده شده است.

وزیر خارجه آمریکا: روسیه به دنبال سلاح در کره شمالی است
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ۲۱:۵۷

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در استرالیا به سر می برد، ادعا کرد که وزیر دفاع روسیه در سفر خود به کره شمالی به دنبال خرید تسلیحات برای کمک به تهاجم مسکو علیه اوکراین است.

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن روز شنبه پس از ورود سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به پیونگ یانگ کره شمالی گفت که روسیه در حال تلاش برای خرید تسلیحات از متحدان در سراسر جهان است.

بلینکن به خبرنگاران در استرالیا گفت: «شک دارم که او برای تعطیلات در کره شمالی حضور داشته باشد.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما شاهد هستیم که روسیه به شدت به دنبال دریافت سلاح‌ از هر جای ممکن است تا به تهاجم خود به اوکراین ادامه دهد.»

وزیر خارجه دولت بایدن در تداوم ادعاهای ضد ایرانی افزود: «ما شاهد این تلاش روسیه در کره شمالی و ایران نیز هستیم. ایران پهپادهای زیادی را در اختیار روسیه قرار داده است و مسکو از آنها برای تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین استفاده می‌کند و با آنها غیرنظامیان را در اوکراین می کشد.»

حمله هوایی روسیه به ساختمان «سرویس امنیتی اوکراین»

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ارتش روسیه در حمله موشکی به یک مجموعه آپارتمانی، مقر سرویس امنیتی کی‌یف را هدف قرار داده است.

به گزارش ایونینگ‌استاندارد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نطقی شبانه مدعی شد که موشک‌های روسیه ساختمانی متعلق به سرویس امنیتی اوکراین(SBU) را هدف قرار داده‌اند.

زلنسکی حمله موشکی ادعایی ارتش روسیه به این ساختمان را «حمله تروریستی موشکی روسیه» خواند و گفت که بلافاصله پس از حمله دستور تشکیل جلسه اضطراری داده است.

سِرهیل لیساک، فرماندار شهر دنیپرو که این حادثه در آن رخ داده است، گفت که در جریان این حمله ۹ نفر مجروح شدند.

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که «برای مجازات تمام و کمال روسیه هرکاری که بتواند انجام خواهد داد.»

این حمله چند روز پس از آن رخ داد که ارتش اوکراین با پهپاد، حملاتی را علیه مسکو و پل کریمه تدارک دید. در جریان حمله کی‌یف به پل کریمه، سه غیرنظامی کشته و مجروح شدند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش‌تر گفت که اوکراین باید خودش را برای حمله تلافی‌جویانه سخت مسکو آماده کند.

پوتین: آماده توافق صلح بودیم اما اوکراین بدعهدی کرد

رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه تاکید کرد، کشورش اینکه کشورهای غربی اوکراین را به عضویت ناتو بکشانند را نمی‌پذیرد، زیرا این یک تهدید امنیتی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با رهبران آفریقا در مورد اوکراین در سن پترزبورگ گفت: این را همه نمی‌دانند؛ اما ما به خوبی می‌دانیم که کی‌یف در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی استقلال خود را بر اساس اعلامیه استقلال به دست آورد و در این اعلامیه سیاه و سفید نوشته شده بود که اوکراین یک کشور بی‌طرف است. اینکه چرا غرب شروع به کشاندن اوکراین به ناتو کرد، کاملاً برای ما روشن نیست و از نظر مسکو، این دقیقاً همان تهدید اساسی برای منافع روسیه است.

پوتین با اشاره به اینکه قبلاً "پیش نویس پیمان صلح مورد توافق قرار گرفته است"، تکرار کرد: ما همیشه علناً گفته‌ایم که آماده مذاکره هستیم.

وی گفت: اما پس از عقب نشینی نیروهای ما از نزدیکی کی‌یف - و از ما خواسته شد که این کار را انجام دهیم تا شرایط برای انعقاد یک توافق نهایی فراهم شود؛ اما مقامات کی‌یف تمام توافقات قبلی را کنار گذاشتند.

پوتین افزود: "بنابراین فکر می‌کنم توپ کاملاً در زمین آنهاست. من در مورد جزئیات آنچه در مورد آن به توافق رسیدیم صحبت نمی‌کنم. فکر می‌کنم صحبت در مورد آن اکنون درست نیست."

در همین راستا، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که علیرغم اینکه کشورهای غربی تنها بر اساس منافع خود در هر درگیری بین‌المللی کار می‌کنند، روسیه هرگز از مذاکره درباره اوکراین خودداری نکرده و همیشه آماده است تا راه‌های صلح‌آمیز را برای حل و فصل اوضاع در آنجا جستجو کند.

پوتین با انتقاد از سیاست‌های کشورهای غربی گفت: "آیا آنها فراموش کرده‌اند که اوضاع سودان را منفجر کردند؟ آیا فراموش کرده‌اند که در سوریه چه کردند؟ آنها به منشور سازمان ملل اهمیتی نمی‌دهند، آنها حقوق بین‌الملل را تنها زمانی به یاد می‌آورند که فکر می‌کنند این ابزارها می‌تواند علیه کسی استفاده شود، مثلا در این مورد علیه روسیه. وی با بیان اینکه آنها در هیچ کاری موفق نخواهند شد، تصریح کرد: اگر آنها خواستار پایبندی به منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند، باید خودشان به این هنجارها پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد: این بدان معنا نیست که ما خواهان حل و فصل مسالمت آمیز هیچ اختلافی نیستیم و برای آن تلاش نمی‌کنیم.

پوتین خطاب به رهبران کشورهای آفریقایی گفت: موضع و ایده شما مشابه مواردی است که در طرح صلح برای حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین که در ماه فوریه توسط چین ارائه شد، گنجانده شده است.

رئیس جمهوری روسیه افزود که روسیه با علاقه پیشنهادات کشورهای آفریقایی در مورد حل و فصل مناقشه اوکراین را بررسی کرده و آنها را جدی می‌گیرد.

پوتین در دیدار روز جمعه خود با رهبران کشورهای آفریقایی درباره اوکراین گفت: ما ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده توسط دوستان آفریقایی خود را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم و آنها را جدی می‌گیریم و با جدیت و تمایل به آنها نگاه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که مسکو کاملا از موضع کشورهای آفریقایی که به دنبال یافتن راه حلی برای درگیری اوکراین هستند و همچنین "عدم حمایت آنها از لفاظی‌های ضد روسیه" قدردانی می‌کند.

او یادآور شد که مقامات اوکراین "قانون ویژه‌ای را صادر کردند که مذاکره با روسیه را ممنوع می‌کند."

پوتین تاکید کرد: ما به نوبه خود مذاکره را رد نکردیم و همیشه گفته‌ایم که آماده ادامه گفت‌وگو هستیم.

رئیس جمهوری روسیه روز جمعه گفت که روسیه منشور سازمان ملل را نقض نمی‌کند بلکه مطابق با آن عمل می‌کند.

پوتین در ناهار کاری با رهبران کشورهای آفریقایی گفت: "امروز به ما می‌گویند که منشور سازمان ملل را نقض می‌کنیم. من چنین فکری نمی‌کنم، برعکس، مطمئن هستم ما مطابق منشور سازمان ملل متحد عمل می‌کنیم."

وی خاطرنشان کرد: سایر کشورها باید به اصول منشور ملل متحد احترام بگذارند.

پوتین تاکید کرد که نباید استانداردهای دوگانه و تحریم‌های یکجانبه وجود داشته باشد و امنیت را به قیمت دیگران تضمین کنند.

پوتین خاطرنشان کرد که علل بحران در اوکراین "توسط نیروهای خاصی در غرب ایجاد شد" که "سال‌ها برای جنگ ترکیبی" با روسیه آماده می‌شدند و اوکراین را به ابزاری برای تضعیف پایه‌های امنیت و حاکمیت روسیه تبدیل کردند.

وی گفت، مشکلی که منجر به بحران امروز در اوکراین شد مربوط به کودتای سال ۲۰۱۴ بود، "کودتای خونین مسلحانه ضد قانون اساسی که به طور فعال توسط کشورهای غربی حمایت می‌شد."

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که دلیل واقعی افزایش قیمت‌های جهانی، از جمله مواد غذایی، به دلیل بحران اوکراین نیست، بلکه به دلیل سیاست‌های انرژی محاسبه‌نشده‌ای است که غرب اتخاذ کرده است.

پوتین خاطرنشان کرد که بحران در بازارهای مواد غذایی در زمان مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا به وجود آمد، زمانی که کشورهای صنعتی کارخانه‌های خود را تعطیل کردند و مجبور شدند به هزینه دیگران از جمعیت خود حمایت کنند.

پوتین افزود که تسهیل کمی که تحت آن ارزهای کاغذی بدون تضمین چاپ می‌شد نیز بر تشدید بحران تأثیر گذاشت.

عصر جمعه در سن پترزبورگ، کار اجلاس و مجمع «روسیه آفریقا» با توافق بر سر اعلامیه نهایی این اجلاس به پایان رسید.

بسیاری از رهبران کشورهای آفریقایی در راس آنها عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر، سیریل رامافوسا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، ابی احمد نخست وزیر اتیوپی و دیگران در این اجلاس شرکت کردند.

ژاپن تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش داد

ژاپن جمعه فهرست گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد که شامل ممنوعیت صادرات خودروهای هیبریدی و الکتریکی نیز می‌شود.

توکیو پیش از این دارایی‌های افراد و گروه‌های روسی را مسدود کرده و صادرات کالا به سازمان‌های مرتبط با ارتش روسیه و همچنین صادرات خدمات ساختمانی و مهندسی به این کشور را ممنوع کرده بود.

وزارت بازرگانی ژاپن در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر شده است، اعلام کرد: دولت ژاپن فهرست کالاهای تحت ممنوعیت صادرات خود به روسیه را به نحوی افزایش داد تا شامل خودروهایی با موتورهای دارای حجم بیش از یک هزار و ۹۰۰ سی سی و همچنین خودروهای هیبریدی و الکتریکی شود.

بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی ژاپن تحریم‌های جدید که جمعه توسط کابینه فومیو کیشیدا نخست‌وزیر این کشور تصویب شد از ۹ آگوست (۱۸ مرداد) اجرایی خواهد شد.

نوریوکی کورودا یکی از مقامات این وزارتخانه به خبرنگاران، گفت: از آنجایی که بیش از یک سال از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، ما در حال گسترش فهرست اقلام تحت ممنوعیت صادراتی از ژاپن به این کشور هستیم.

کورودا افزود: تحریم‌های اخیر از سوی ژاپن در پی تحریم‌های مشابه اعلام شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: سایر اقلام اضافه شده به فهرست ممنوعیت صادرات کالا از ژاپن به روسیه شامل فولاد، محصولات پلاستیکی و قطعات الکترونیکی است که می‌توان آنها را برای استفاده در مصارف نظامی تغییر کاربری داد.

در نشست سران گروه هفت که ماه مه در ژاپن برگزار شد، رهبران کشورهای عضو این اتحادیه موافقت کردند که روسیه را از فناوری، تجهیزات صنعتی و خدماتی که ممکن است به نحوی موجب تقویت ماشین جنگی مسکو شود، محروم کنند.

ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا علاوه بر وضع تحریم‌های گسترده علیه مسکو به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف را متعهد شده‌اند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۱
این جنگ برنده به اون شکل نداره باید مذاکره کنن یه چیزی بدن یه چیزی بگیرن تموم شه بره اوکراین در مورد کریمه باید واقع بین باشه روسها هم در مورد درخواست بی طرفی از اوکراین که دیگه عملی نیست
مرگ بر شرق گدا ها و غرب گدا ها ، حالا بهتون بر میخوره که اهمیتی نداره
زنده باد ایران
زنده باد کوروش بزرگ
زنده باد آریایی ها
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
درود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
خدایی یا طرفدار پوتین هستین یا کلا در حال به هم زدن جناهها به خدا اگر طرفدار ‌کورش باشی نیستی به خدا اگر عدالت را بخواهی نگه داری باید بگوییم درود بر مظلوم و مرگ بر ظالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
زنده باد امام حسین (ع)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
05:50
من یه آریایی هستم
برام مهم نیست که چه کشوری پیروز میشه یا شکست میخوره
چونکه برای ما سودی نداره
سانسورچی بدبخت
این جنگ باید حداقل یکی دو سال دیگه ادامه پیدا کنه ، مذاکرات الان معنی نداره....
الان مثلاً مشکلات مالی ما حل شد گرونی کم شد خطر تجزیه طلبی کشور بر طرف شد ول کنید اوکراین و روسیه را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
عواقبش گریبانمون را خواهد گرفت. این ول کنید را باید قبلا به مسوولان می گفتی.
اگر زلنسکی فرار میکرد الان شاید نه حتماً مردم اوکراین و کشور اوکراین ویران نمیشد ولی اشکال ندارد با ماندن در کشور شجاعت خود را نشان داد درست است دلقک است ولی از یک مامور سابق کا گه به شجاعت بیشتری دارد احتمالا روسیه فرومی‌پاشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
الان طرف کدام را گرفتی کلا موج را قاطی کردی طرفدار پوتین قاتل را کردی یا مردم اکراین را ؟
.........
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
خخخخخخ این آقا که این حرفا رو میزنه همونه که دریه کامنت بالاتر گفته ول کنید این بحث روسیه و اوکراین رو
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
دوست عزیز ناراحت نشو اقای فقیهی داره به راه راست میاد فقط صبر کن دست انداز ها را رد کنه
لطفاً سکوت کنید پوتینی پوتینی پوتینی زلنسکی دلقکسکی نکنید مشکلات مملکت ما بیشتر از اوکراین و روسیه است
به نظر می‌رسد زلنسکی فقط تاپایان فصل تابستان فرصت داشته باشد. تحرکات درلهستان، نوع حمایت کنترل شده از اوکراین ، عدم دخالت مستقیم ناتو درجنگ، ترس از شروع جنگ اتمی، ادعای آمریکا مبنی برعدم حمایت ارحمله به موسکو، آرزوی دیرینه لهستان برای رسیدن به دریای سیاه ومطالب دیگر همه حکایت از قربانی شدن اوکراین وتجزبه آن به سه قسمت است. بخش شرقی برای حفاظت از روسیه بخصوص موسکو که در غرب روسیه است به شکل تثبیت شده به روسیه الحاق می‌شود. بخش غرب تا سواحل دریای سیاه یعنی بندر اودسا با چراغ سبز آمریکا به اشغال لهستان خواهد آمد. بخش مرکزی شامل کیف به شکل نوارحایل بین شرق وغرب ازدست رفته با تغییر حکومت به شکل خنثی وضعیف تشکیل می‌شود. ولی لازمه این رویداد ابتدا بی عرضه نشان دادن ومایوس کردن زلنسکی از ادامه نبرد وهمزمان با نابودی زیرساخت‌ها وتبدیل شدن به یک سرزمین سوخته است. شاید ظرف یکی دوماه آینده که زلنسکی در فصل گرم قادر به حمله آست ناقوس بی کفایتی زلنسکی وهدر دادن تجهیزات غربی کم کم بگوش برسد. به هرشکل غرب خوب می‌داند که با این سلاحها ی محدود قادر به شکست دیواره دفاعی روسیه نیست ولی بایست نشان دهد دراین بازی فریبکارانه طرفدار مظلوم بوده ومنفعل نبوده است تا به اهداف تجزیه وتقسیم اوکراین دست یافته ونیروهای ناتو درقالب لهستان جدید تا دریای سیاه پیش برود. این درست شبیه تصمیم تقسیم ایران قبل از جنگ جهانی است که قرار بود شمال تا دامنه های البرز به روسیه، جنوب به انگلیس ومرکز حائل بین آندو با حکومتی ضعیف وفاقد ارتش تقسیم شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
به نظر میرسه خیالات به نظرت میرسه داداش. تا مرز لهستان رو میگیره روسیه.. قبلا ۳ بار اینکار رو کرده. ناپلئون رو به خاک نشوند. بعد کارل سوئدی رو نابود کرد بعدم قوی ترین ارتش جهان در کل تاریخ رو. یعنی هیتلر رو. و آمریکا و اروپا رو هم به خاک میکشونه اینار. دوستان و اربابان انگلیسیت و امریکاییت فهمیدن. واس همینه زججه میزنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه
به نظرم پیشگامی کشورهای آفریقا و عربستان زمینه صلحی را ممکن است ایجاد کند و با توجه به نفوذ غرب و اروپا در سازمان های بین المللی باید هزینه های طیر ان پهپاد ها بعلاوه هواپیمای مسافری اوکراین را آماده کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
بعد از این جنگ روسیه با اقتصاد و ارتش نابود شده و مردم سرخورده اش تحت سنگین ترین تحریمها قرار خواهد گرفت و برای دهه ها سر برنخواهد آورد.
هر چند دوست دارند در این جنگ با پیروزز روسیه غائله ختم به خیر بشه ولی به نظر چنین نمی آید اگر صلح و یا پیروزی اوکراین در اخراج روس ها از اوکراین منتهی شود آنگاه خسارت های ‌که پهپاد های دیگر کشورها به زیر ساخت های اوکراین وارد کرد ه اند مورد مطالبه قرار می گیرد
یکی میگه اوکراین قراره سه بخش بشه شرق و بخشی از جنوب احتمالا خرسون مال روسیه غرب و اودسا مال لهستان کی‌یف و باقی نقاط مال حکومت بعدی اوکراین دوستان ببخشید این را میگم الان ما در چه قرنی هستیم دیگر گذشت ترکمن چای گلستان آخال گلد اسمیت ها پاریس بحرین و باقی چیز ها اگر قرار باشد به این مسخره بازی باشد پس به زودی آمریکا هم تجزیه می‌شود چون مردم تگزاس از حکومت ناراضی هستند کالیفرنیا هم همین طور آلاسکا هم چند دهه است که به صورت مسالمت آمیز قصد جدایی از آمریکا را دارد بس کنید شاید آمریکا بخاطر گند کاری های بایدن از هم بپاشد ولی دنیا دنیای ارتباطات است همانطور که تمام دنیا حمله روسیه به اوکراین و تجزیه آن را محکوم کرده است این طرح خیالی هم را محکوم می‌کنند معامله می‌شود بله ولی نه اینطوری احتمالا مثل گرجستان می‌شود یکی دوسال هم روسیه در گیر بحران مالی و داخلی است ولی وضعیت عادی میشه چون یک حاکم جدید با دیدگاه جدید روی کار میاد ولی غرب گرا نیست احتمالا بین تندرو ناسیونالیست و محافظه‌کار وطن دوست متمایل است پوتین بعد از جنگ از قدرت کنار می‌رود ولی کریمه و نقاطی از اوکراین به آن برگردانده نمی‌شود دولت اوکراین هم یک دولت معمولی می‌شود عضو ناتو و اتحادیه اروپا نمیشه چرا به همان دلایل که گرجستان و ارمنستان و آذربایجان عضو ناتو نشدند لطفاً چاپ کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم