بازدید 3105
۷

وزیر علوم: تخصیص ۱۰۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تخصیص بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال گذشته گفت: تلاش می‌کنیم موضوع تخصیص ۵ درصدی از اعتبار کل دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی را در بودجه سال آینده قید کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 29 July 2023


به گزارش تابناک، محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با ایرنا، در مورد تخصیص ۵ درصد از بودجه کل دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری در مجلس شورای اسلامی جزء تبصره ها مصوب کردند که دانشگاه ها مکلف هستند ۵ درصد اعتبارات عمومی خود را صرف امور فرهنگی کنند؛ ولی قیدی برای این تبصره گذاشته بودند که بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس این قید ۵ درصد بودجه فرهنگی باید از بودجه دانشگاه غیر از بودجه تملک دارایی، حقوق و هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر حساب می‌شد که عملا بودجه‌ای برای اختصاص ۵ درصد به امور فرهنگی باقی نمی‌ماند.

زلفی گل گفت: سال گذشته در بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها را مکلف کردیم که سه درصد از بودجه خود را به این امر اختصاص دهند و اکثر روسای دانشگاه‌ها هم این کار را انجام دادند؛ زیرا تخصیص بودجه بسیاری از دانشگاه‌ها آخر سال بیشتر از ۱۰۰ درصد بود و بر همین اساس آنها را مکلف کردیم تا سه درصد را برای امور فرهنگی اختصاص دهند.

وزیر علوم دولت سیزدهم تاکید کرد: همچنین تلاش می‌کنیم موضوع تخصیص ۵ درصد از بودجه کل دانشگاه‌ها به امور فرهنگی، سال آینده در لایحه بودجه کل کشور درنظرگرفته‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
داداش به وزیر علوم اگر میبینیدش بگو به هیئت علمی ها که خوب میرسی )البته حقشون هستا) ولی چرا فکری به خال فقر کارمندها نمیکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
برای اینکه خودش هیات علمی ست...
جناب وزیر، کارمندان دانشگاه ها از جنابعالی به شدت ناراضی هستند زیرا جنابعالی هیچ کمکی به وضعیت معیشت ناچیز این اقشار آسیب پذیر نکردید و تمام وعده های شما برای این اقشار پوچ از آب در آمده است.
قربون اون زلفای قشنگت زلفی گل
بزرگترین دشمن هیئت علمی همین کارمندهای دانشگاه هستند. تا همه رو از این کشور بیرون نکنند ول کن نیستن. فکر میکنند بعدش همه حقوق اونها رو میدن به اینها.
تابناک جان این موضوعی که نوشتن یه مورد خیلی خوب هست برای پیگیری...
هم خیر دنیا هست هم خیر آخرت...
باور کنید حقوق کارمندان وزارت علوم در دستان اعضای هیئت علمی هست که به فکر اونها نیستن معمولا...
اگر بتونید کاری کنید که به گوش وزیر علوم برسه ثواب داره...در پناه خدا باشین
ما باید تو آفتاب کار کنیم تولید کنیم مالیات بدیم حضرات زیر کولر بشینن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست