بازدید 1954

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه عربستان و سوئد

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، وزیران خارجه عربستان سعودی و سوئد تلفنی درباره هتک حرمت قرآن کریم گفت وگو کردند.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸ 29 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی و توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد تلفنی گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت وگو با همتای سوئدی خود بار دیگر هرگونه تلاش و اقدامی در توهین به قرآن را محکوم کرد.

بن فرحان افزود: هتک حرمت به قرآن موجب نفرت‌ پراکنی و تضعیف تلاش‌ها برای گفت ‌وگو می‌شود.

وی همچنین از سوئد خواست تا برای متوقف ساختن هرگونه اقدامی که به ادیان و کتب مقدس آنها توهین کند، اقدامات لازم را انجام دهد.

از سوی دیگر توبیاس بیلستروم تلاش برای سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان را محکوم و تاکید کرد که کشورش به دنبال متوقف کردن تمامی اقداماتی است که توهین به ادیان و کتاب‌های مقدس آنها تلقی می‌شود.

وزیر خارجه سوئد همچنین درباره سوء استفاده آشکار از قانون اساسی این کشور در مورد آزادی عقیده و آزادی بیان ابراز تاسف کرد.

پلیس سوئد به تازگی در اقدامی تحریک آمیز مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر و سلون مومیکا در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

این اقدام سوئد با واکنش و خشم شدید ملت‌ها و دولت‌های اسلامی روبرو شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم