بازدید 1995

مکرون کودتا در نیجر را محکوم کرد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه جمعه شب کودتا در نیجر را محکوم کرد و خواستار آزادی محمد بازوم رئیس جمهور و احیای نظم و قانون اساسی در این کشور شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 29 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، مکرون که در یک کنفرانس خبری مشترک با جیمز ماراپ نخست‌وزیر پاپوآ گینه نو در پورت مورسبی پایتخت این کشور سخن می‌گفت، تاکید کرد: فرانسه این کودتای نظامی علیه یک رهبر منتخب دموکراتیک را کاملا محکوم می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد: این کودتا کاملا نامشروع و برای مردم و کشور نیجر و کل منطقه عمیقاً خطرناک است.

وی افزود: ما خواستار آزادی بازوم و احیای نظم و قانون اساسی در نیجر هستیم، همچنین از سازمان‌های منطقه‌ای به ویژه جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) در تصمیمات بعدی، تلاش‌های میانجیگری و محکومیت یا اعمال تحریم‌های آنها علیه کودتاگران حمایت می‌کنیم.

گفتنی است، نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نهاد ریاست جمهوری نیجر نیز اعلام کرد: گارد ریاست جمهوری صبح چهارشنبه اقدامی علیه جمهوریت کشور انجام داد و ارتش آماده حمله به گارد ریاست جمهوری در صورت صرف نظر نکردن آن از بازداشت رئیس جمهور است. بازوم و خانواده‌اش که تحت بازداشت عناصر گارد ریاست جمهوری هستند، در سلامت بسر می‌برند.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست