بازدید 1606

نگرانی نخست وزیر سوئد از تبعات هتک حرمت قرآن

اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد گفت که نسبت به ادامه هتک حرمت قرآن کریم و گسترش اعتراضات‌ به این اقدام «بشدت نگران» است.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 28 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، کریسترسون پنجشنبه اظهار کرد که پلیس درخواست‌های بیشتری برای هتک حرمت قرآن کریم دریافت کرده است.

وی که با خبرگزاری سوئدی TT مصاحبه می‌کرد، افزود: اگر این مجوزها داده شود ما روزهایی پیش رو خواهیم داشت که خطر آشکار اتفاقات جدی وجود دارد. من عمیقا نگران تبعات آن هستم.

گونار استرومر وزیر دادگستری سوئد نیز پنجشنبه گفت که هتک حرمت قرآن کریم وضعیت امنیتی را بدتر کرده و به وجهه این کشور آسیب رسانده است.

شارلوت فون اسن رئیس سرویس امنیتی سوئد هم گفت: این وضعیت سوئد را بعنوان کشوری معرفی کرده است که اسلام‌هراسی در آن رواج دارد.

از سوی دیگر، توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد پس از جلسه کمیته پارلمانی درباره آسیب به وجهه جهانی این کشور به دلیل هتک حرمت قرآن کریم گفت که مساله سوزاندن متون مقدس در سوئد باید جدی گرفته شود.

پلیس سوئد چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی تحریک‌آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام‌ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

روز جمعه نیز اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی