بازدید 1623

بازداشت نماینده پارلمان اوکراین به ظن همکاری با روسیه

دادستانی کل اوکراین سه شنبه اعلام کرد که یک عضو پارلمان این کشور به ظن همکاری با روسیه بازداشت شده و قرار است به اتهام خیانت محاکمه شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵ 26 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، اولکساندر پونوماریوف به ارتباط با روسیه متهم شده و دادگاه منطقه پرچرسک در کی‌یف وی را بدون تعیین وثیقه، به بازداشتگاه فرستاد. اما این نماینده اتهامات خود را رد کرده است.

سرویس امنیت اوکراین در بیانیه‌ای گفت که پونوماریوف زمانی که در بخش اشغالی منطقه زاپوریژیا بود، مشتاقانه با روسیه همکاری می‌کرد.

این نهاد اطلاعاتی پونوماریوف را متهم کرد که طبق قوانین روسیه کسب و کار خود را در آن منطقه دوباره ثبت کرد و از طریق شعب محلی بانک‌های روسیه مبادرت به انتقال پول کرد.

وی همچنین متهم شده که برای خودروهای ارتش روسیه سوخت تهیه کرده و تجهیزات لازم برای ایجاد سنگر و استحکامات فراهم کرده بود.

یک رسانه اوکراینی دوشنبه در مقاله‌ای نوشت که پونوماریوف ۶ ماه را در بندر بردیانسک در منطقه ژاپوریژیا گذرانده بود. این بندر در همان روزهای آغازین جنگ به تصرف روسیه درآمد.

اما پونوماریوف مدعی شد که وی در ۲۰ مارس ۲۰۲۲ توسط روس‌ها بازداشت و شکنجه شد. وی افزود که پیشنهاد همکاری با روس‌ها را رد کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی