بازدید 3459
۱

بازتاب رزمایش نیروی هوایی ارتش در اندیشکده آمریکایی

«بنیاد دفاع از دموکراسی ها» در تحلیل رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرت فزاینده پهپادی، هوایی و موشکی کشورمان را چالشی برای ایالات متحده ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 25 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این اتاق فکر آمریکایی در این تحلیل نوشت نیروی هوایی ایران رزمایش سالانه خود را در ۲۳ جولای (اول مرداد) درست یک هفته پس از آن که ایالات متحده اعلام کرد در پاسخ به اقدامات ایران در زمینه کشتیرانی بین‌المللی در این منطقه، تجهیزات بیشتری را در اطراف تنگه هرمز مستقر می‌کند، آغاز کرد.

دفاع از دموکراسی ها (FDD) افزود: این رزمایش که با عنوان «فداییان ولایت ۱۱» (یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت) برگزار می شود با مشارکت ۱۱ پایگاه هوایی در سراسر کشور از جمله بندرعباس که در دهانه تنگه هرمز قرار دارد، برگزار شده است.

در این تمرین نظامی انواع پرنده های هوایی شامل ۹۰ هواپیما از جمله جت های جنگنده، بمب افکن و هواپیماهای بدون سرنشین مشارکت دارند. به گزارش رسانه های ایران، جنگنده بمب افکن های Su-۲۴ و F-۴ فانتوم در یک عملیات شبانه با موفقیت هدف زمینی خود را منهدم کردند. علاوه بر این نیروی هوایی ایران از هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) با هدف شناسایی، تمرین جنگ الکترونیک و انهدام اهداف بهره برده است.

«بردلی بومن» مدیر ارشد مرکز قدرت نظامی و سیاسی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در تحلیل این رزمایش تصریح کرد اگرچه هواپیماهای سوخو ۲۴ و اف ۴ ایران از جمله پیشرفته‌ترین جنگده های جهان نیستند، اما هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های زمین به هوا و زرادخانه موشک‌های بالستیک قدرتمند جمهوری اسلامی، چالشی واقعی برای آمریکا هستند. توانایی های فوق وقتی برجسته تر می شوند که این سامانه‌های مختلف با یکدیگر ادغام شوند.

«مارک مونتگومری» دیگر تحلیلگر و مدیر ارشد این بنیاد در حوزه نوآوری سایبری و فناوری ها نیز تاکید دارد رزمایش‌های ایران همیشه تکرار می شوند. این موضوع عنصری کلیدی در تلاش ‌های ایران برای افزایش فشار بر اسرائیل، آمریکا و شرکای آن ها در خاورمیانه است. همین اقدامات به نوعی بهانه را برای تحرکات نیروهای ایالات متحده، مانند افزایش استقرار هواپیماها و کشتی ها در منطقه ایجاد کرده است.

وی معتقد است بر همین اساس اقدامات واشنگتن پیام آشکاری را به متحدان و شرکای کاخ سفید ارسال می کند مبنی بر اینکه ایالات متحده در زمینه حمایت از آن ها در منطقه متعهد باقی مانده است.

براساس گزارش این اتاق فکر آمریکایی، ایالات متحده از چندی قبل برای تقویت نیروی خود در منطقه خلیج فارس تصمیم گرفته بود. «جان کربی» سخنگوی کاخ سفید چند ماه قبل از تقویت موضع دفاعی آمریکا در منطقه در واکنش به اقدامات ایران در خلیج فارس خبر داده بود. در همین راستا هفته گذشته نیز پنتاگون اعلام کرد ناوشکن یو اس اس توماس هادنر و تعدادی جنگنده اف ۱۶ و اف ۳۵ را به همراه واحد آبی خاکی BATAAN/ واحد دریایی (ARG/MEU) را به منطقه فرستاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
اجاره خونه نداره بده ملت سه خانوار مجبورن تو یه اپارتمان ۶۰ متری زندگی کنن . امریکای جنایتکار بلایی که بر سر شوروی آورد مسابقه تسلیحاتی عینا داره سر ایران میاره . از بیرون فربه و هیکلی دیده بشه از داخل و استخوان بندی پوک و پوچ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست