بازدید 2278

تل‌آویو از بیم حزب‌الله دست به دامن پاریس شد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به پاریس از همتای فرانسوی خواست کمک کند تا از درگیری نظامی با حزب‌الله در امتداد مرز جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 20 July 2023

به گزارش تابناک، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت: «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر یک روزه خود به پاریس در روز چهارشنبه (۱۹ ژوئیه) از فرانسه خواست کمک کند تا از درگیری نظامی با حزب‌الله در امتداد مرز شمالی فلسطین اشغالی جلوگیری کند. او این درخواست را در دیدار با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه مطرح کرد.

کوهن با تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان مدعی شد که اقدام تحریک‌آمیز حزب‌الله در مرز لبنان می‌تواند به یک تقابل نظامی تبدیل شود».

وی افزود: «از دوستم، وزیر خارجه کولونا خواستم تا از نفوذ فرانسه در لبنان برای کمک به حل و فصل موثر و سریع تنش‌ها استفاده کند».

سفر کوهن و درخواست کمک از پاریس، در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز درباره وضعیت رو به وخامت در امتداد مرز فلسطین اشغالی و لبنان به گفتگو بنشیند. ماه آینده هم قرار است درباره تمدید سالانه حضور نیرو‌های حافظ صلح در لبنان موسوم به یونیفل رای‌گیری شود.

تنش‌ها در مرز‌های جنوبی لبنان طی دو ماه اخیر به دلیل تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر، تشدید شده و حزب‌الله لبنان نیز (ششم ژوئیه) اعلام کرد: «اخیراً نیرو‌های اشغالگر صهیونیست اقدامات خطرناکی را در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر انجام داده‌اند. منطقه‌ای که سازمان ملل آن را بدون بحث و مناقشه به عنوان بخشی از خاک لبنان به رسمیت می‌شناسد».

در چنین فضایی ششم ژوئیه گذشته، تشدید تنش‌ها به شلیک پرتابه از جنوب لبنان و حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق جنگلی در نزدیکی کفرشوبا منجر شد و حتی دولت بایدن وارد عمل شد تا مانع آغاز یک ماجراجویی جدید تل‌آویو علیه لبنان شود.

رسانه‌های صهیونیستی چندی پیش مدعی شدند نیرو‌های حزب‌الله حدود دو ماه پیش در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی و به طور مشخص در محل تحت کنترل تل‌آویو در مزارع شبعا، دو چادر برپا کرده‌اند و تکاوران «رضوان» در این چادر‌ها مستقر هستند. هرچند سپس ادعا کرد که یکی از این چادر‌ها برچیده شده و تنها یک چادر در آن سوی خط آبی بنا شده است. ادعایی که «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان آن را رد و اعلام کرد که این چادر در خاک لبنان قرار دارد و نیرو‌های رژیم صهیونیستی باید از مناطق اشغالی نیز خارج شوند.

سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی اخیر خود به مناسبت سالروز جنگ ۳۳ روزه گفت حزب‌الله لبنان به هرگونه تعدی اسرائیل به چادر خود در منطقه جنوبی لبنان پاسخ خواهد داد و این چادر در خاک لبنان برپا شده است.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ در برابر مقاومت حزب‌الله ناچار به فرار از جنوب لبنان پس از دو دهه شد، اما همچنان بخش‌هایی از جنوب لبنان از جمله مزارع شبعا و کفرشوبا با مساحت ۲۰۰ کیلومتر مربع را تحت اشغال خود دارد. پهپاد‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی همراه بر فراز خط تماس مزارع شبعا با مناطق آزاد شده لبنان در حال پرواز هستند و بار‌ها حریم هوایی مناطق لبنانی را نقض کرده‌اند.

این منطقه در مرز میان لبنان، سوریه و فلسطین اشغالی واقع شده است. اشغالگران حاضر به تخلیه این منطقه نیستند وحزب‌الله لبنان نیز بار‌ها اعلام کرده تا زمانی که یک وجب از خاک لبنان در اشغال باشد از هیچ تلاشی برای آزادسازی آن دریغ نخواهد کرد.

کوهن همچنین به گزافه‌گویی درباره ایران پرداخت و به همتای فرانسوی خود گفت: «مقابله با تهدید ایران مستلزم آن است که کل جامعه بین‌المللی اکنون وارد عمل شود. نشست شورای حکام آژانس در سپتامبر بستر مناسبی برای اقدام علیه نقض‌های ایران در زمینه هسته‌ای است».

او همچنین درباره روابط دوجانبه با فرانسه و نقش این کشور در توافقات عادی‌سازی موسوم به توافقات ابراهیم گفت: «روابط دیپلماتیک و امنیتی بین اسرائیل و فرانسه برای هر دو طرف و ثبات منطقه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است. فرانسه متحد راهبردی اسرائیل است که می‌تواند نقش محوری در گسترش توافقات ابراهیم و افزودن کشور‌های بیشتر در آفریقا و خاورمیانه به دایره صلح ایفا کند».

به گزارش جروزالم پست، کولونا به کوهن درباره تعهد فرانسه به امنیت رژیم موقت صهیونیستی اطمینان خاطر داد و در عین حال اهمیت احیای افق سیاسی برای ایجاد راه‌حل دو دولتی برای مناقشه را یادآور شد. طبق این گزارش، وزیر خارجه فرانسه همچنین به همتای صهیونیست خود درباره هدف مشترک متوقف کردن «فعالیت‌های هسته‌ای و بی‌ثبات‌کننده ایران» اطمینان داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی