بازدید 1598
۳

بدهی خارجی کشور ۲۷ درصد کم شد

بدهی خارجی کشور در پایان سال ۱۴۰۱ به ۶ میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار رسید که نشان دهنده تسویه ۲ میلیارد و ۳۹۳ میلیون دلار از بدهی‌های خارجی کشور در طول سال ۱۴۰۱ و کاهش ۲۷.۶ درصدی آن است.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 19 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بانک مرکزی گزارش گزیده آمار‌های اقتصادی مربوط به اسفند ماه سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد که حاوی جدیدترین اطلاعات و آمار‌های اقتصادی در بخش‌های پولی و بانکی، تراز پرداخت‌ها و بازار سرمایه است.

 بر اساس این گزارش، بدهی خارجی کشور در پایان سال ۱۴۰۱ به ۶ میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار رسید که نشان دهنده تسویه ۲ میلیارد و ۳۹۳ میلیون دلار از بدهی‌های خارجی کشور در طول سال ۱۴۰۱ و کاهش ۲۷.۶ درصدی آن است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
برخلاف تصور بیشتر مردم و آنچه که این خبر قصد دارد به طرفداری از دولت به خواننده القا کند، کم شدن بدهی خارجی لزوما خوب نیست. معنایش این نیست که از یک خارجی پول قرض کرده بودیم و حالا بهش پس دادیم. معنایش این است که کسانی که در ایران سرمایه گذاری کرده بودند، 30 درصد سرمایه خود را خارج کرده اند و برده اند در یک کشور دیگر سرمایه گذاری کرده اند. که فاجعه است.
ایران در حال حاضر کمترین بدهی را به بانکها و موسسات مالی بین المللی نسبت به سایر کشورها دارست و این در اقتصاد مهم است و یکی از شاخصه ای عدم وابستگی و استقلال اقتصادی میباشد .
دقيقا همينطوره ي كه اقاي ناشناس فرمودننگاهي به بدهي خارجي اقتصاد هاي بزرگ و پيشرفته و ثروتمند جهان مانند امريكا زاپن المان ... بيندازيد نشانه چرخش اقتصادي و بازار هاي سهامشان مي باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست