بازدید 1598

تلاش بی فرجام نتانیاهو برای تفاهم با مخالفان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تلاش او برای دستیابی به یک تفاهم با مخالفان لایحه تغییرات قضایی راه به جایی نبرده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 19 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بعد از گذشت شش ماه از زمامداری خود بالاخره با پادرمیانی سفیر آمریکا در تل آویو از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده سفر به واشنگتن را دریافت کرد و با وی تماس تلفنی گرفت، در واکنش به مطالب رسانه ها اعلام کرد که در این تماس تعهدی مبنی بر تعلیق شهرک سازی در سرزمین های اشغالی به رئیس جمهور آمریکا نداده است.

درحالی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تعهد داده که تا پایان سال جاری ساخت شهرک سازی را تعلیق و از ساختن کانون های شهرک سازی جدید خودداری کند اما نتانیاهو در بیانیه ای این گزارش را تکذیب و تاکید کرد که برخلاف گزارشات منتشر شده تعهدی در این خصوص ندادن و ساخت شهرک سازی تعلیق نشده و نخواهد شد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، نتانیاهو در گفت وگوی تلفنی با بایدن به او گفته است که تلاش های زیادی در راستای رسیدن به تفاهم در خصوص لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی انجام داده است اما این تلاش ها موفقیت آمیز نبوده است.

او گفته است که تلاش می کند که طی تعطیلات تابستانی کنست به تفاهماتی درخصوص دستگاه قضایی برسد.

از سوی دیگر، تساحی هنگبی، رئیس شورای امنیت این رژیم اعلام کرد که نتانیاهو در تماس تلفنی به بایدن گفته که بعد از تعطیلات تابستان تنها یک مساله مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آن تغییر روش تعیین قضات است.

اعتراضات به لایحه تغییرات قضایی در سایه اصرار کابینه نتانیاهو برای طی کردن مراحل تصویب آن در کنست گسترش یافته و بخش های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در بر گرفته و باعث نافرمانی شماری از افسران و نیروهای ذخیره رده های مختلف شده است. این درحالی است که گروهی از نظامیان بازنشسته و سابق ارتش رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش و اعتراضات حمایت کرده اند و شماری از افسران بازنشسته دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک نیز خواهان توقف این لایحه شده و درباره تبعات خطرناک آن برای امنیت این رژیم هشدار داده اند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست