بازدید 2728

کلاهبرداری 17 هزار میلیاردی با مدارک زوج کم‌بینا

کد خبر: ۱۱۸۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ 17 July 2023

یک شرکت برای فرار مالیاتی به ارزش 17 هزار میلیارد ریال در اصفهان، یک زوج کم‌بینا و چوپان را به دردسر انداخت.

به گزارش ایران، سردار حمید علینقیان‌پور رئیس پلیس اصفهان گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشراف و هوشمندی بالای خود از فرار مالیاتی سنگین یکی از شرکت‌های بازرگانی و صنعتی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این شرکت از شرکت‌های صوری و کاغذی بوده و از زمان تأسیس در سال ۹۰ اقدام به اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد و عدم انجام تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده کرده و در این مدت مرتکب فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال شده است.

علینقیان‌پور ادامه داد: مأموران پس از دریافت مشخصات مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره و عضو هیأت مدیره شرکت، ۲ نفر را که با هم زن و شوهر بودند در شهرستان گلپایگان دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند. در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد به شغل چوپانی مشغول بوده و افرادی کم‌بینا و دارای وضعیت نامناسب مالی هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در تحقیقات از افراد دستگیر شده بیان شد در سال ۹۰ یکی از همشهریان‌شان به بهانه بهبود وضعیت مالی و کسب درآمد، مدارک شناسایی آنها را اخذ و ضمن ثبت شرکت اقدام به اخذ کد اقتصادی کرده است سپس با بردن‌‌شان به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم تعداد زیادی وکالتنامه در دفترخانه مبالغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بابت هر وکالت‌نامه به آنها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات افراد دستگیر شده، تحقیقات پلیس وارد مرحله جدیدی شد و با انجام یک سری اقدامات تخصصی و هوشمندانه ۱۸ نفر از ذی‌نفعان و وکالت‌گیرندگان شناسایی و به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار شدند. آنها پس از اقرار به فرار مالیاتی خود برای تعیین تکلیف به اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان معرفی شدند.

علینقیان‌پور خاطرنشان کرد: در ادامه با تلاش شبانه‌روزی مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس اصفهان ۲۰ نفر دیگر از ذی‌نفعان واقعی شرکت در شهرها و استان‌های دیگر شناسایی و ضمن مسدود شدن حساب‌های بانکی آنها به مرجع قضایی معرفی شدند و اقدامات در راستای وصول مطالبات بدهکاران مالیاتی از طریق اداره کل مالیاتی استان در حال انجام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی