بازدید 3266

بازداشت خانم سرهنگ قلابی

کد خبر: ۱۱۸۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲ 17 July 2023

زنی کلاهبردار که با معرفی خود به عنوان رئیس تیم جنایی پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از مردم تبریز اخاذی می‌کرد پس از بازداشت با حکم دادگاه کیفری دو تبریز به زندان محکوم شد.

به گزارش ایران، ریحانه زنی است که در محله زندگی‌اش در تبریز همه او را یک سرهنگ پلیس می‌دانستند و احترام زیادی برایش قائل بودند اما او یک زن در لباس پلیس بود که دست به اخاذی و تبهکاری می‌زد.

مرداد ماه سال گذشته بود که مأموران پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در جریان پرونده‌ای قرار گرفتند که زنی با پوشش لباس پلیس و درجه سرهنگی سراغ طعمه‌های خود رفته و دست به اخاذی از مردم تبریز می‌زند.

بدین ترتیب کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری وارد عمل شدند و پس از تحقیقات تکمیلی و میدانی موفق به شناسایی زن فریبکار شدند .

برای به دست آمدن مدارک بیشتر ریحانه تحت نظر پلیس قرار گرفت و پس از جمع‌آوری اطلاعات و بررسی رفت و آمدهای زن مأمورنما در یک عملیات غافلگیرانه خانم سرهنگ قلابی دستگیر شد.

کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم و کیف همراهش در برابر مهرهای جعلی پلیس و برگه‌های احضاریه و... قرار گرفتند و زن 50 ساله به شیادی خود در لباس پلیس اعتراف کرد.

آزادی با قرار وثیقه

ریحانه پس از اعتراف به اتهاماتش برای بررسی‌های بیشتر در برابر مقام قضایی در شعبه 8 دادسرای عمومی و انقلاب تبریز قرار گرفت و بازپرس پس از تحقیقات ابتدایی و شناسایی شکات با قرار وثیقه این زندانی زن را آزاد کرد.

این در حالی بود که ریحانه با افشای راز تبهکاری هایش دست از نقش پردازی در لباس پلیس برنداشت و همچنان با پوشش لباس پلیس دست به اخاذی از مردم می‌زد و پول زیادی به جیب می زد.

متهم با پابند الکترونیکی

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با تحت نظر قرار دادن خانم سرهنگ قلابی پی به تبهکاری‌های این زن بردند و جالب اینکه این متهم این بار خود را به عنوان رئیس دایره جنایی پلیس آگاهی آذربایجان شرقی به طعمه هایش معرفی می‌کرد.

بدین ترتیب در این مرحله این زن برای صدور حکم نهایی پرونده‌اش به دادگاه کیفری 2 تبریز احضار شد و قاضی شعبه 107 پس از شنیدن اظهارات متهم و بررسی پرونده دستور انتقال این زن به زندان  را صادر کرد.

ریحانه با صدور رأی دادگاه روانه زندان شد اما پس از یک ماه حضور در زندان وی توانست با گرفتن پابند الکترونیکی از زندان  تحت نظر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی