بازدید 2421
۵

برنامه سفر «اردوغان» به ۳ کشور حاشیه خلیج فارس

رئیس‌جمهور ترکیه قرار است از فردا دوشنبه سفر ۳ روزه‌ای را به عربستان، قطر و امارات آغاز کند.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 17 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از دِیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه قرار است فردا دوشنبه سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را آغاز کند.

بر اساس اعلام این رسانه، این اولین سفر «رجب طیب اردوغان» به چند کشور حاشیه خلیج فارس پس از انتخاب مجدد به عنوان ریاست جمهوری ترکیه به شمار می‌آید.

همچنین، انتظار می‌رود توافق های جدیدی برای همکاری‌ های بیشتر در حوزه‌های دیپلماسی و اقتصاد با کشورهای حاشیه خلیج فارس در این سفر ۳ روزه از سوی رئیس‌ جمهور ترکیه پیگیری شود.

بر این اساس، اردوغان قرار است فردا دوشنبه وارد جده شده و در آنجا با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کند.

وی همچنین روز سه شنبه هفته جاری به شهر دوحه سفر کرده و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

آخرین توقف اردوغان، امارات متحده عربی خواهد بود. وی قرار است روز چهارشنبه در ابوظبی با شیخ محمد بن زائد آل نهیان رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

«رجب طیب اردوغان» پیش از این سفر در سخنانی کوتاه اعلام کرد: هدف از این سفر تقویت بیشتر روابط ترکیه با ۳ کشور (عربستان، قطر و امارات) است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مث روز روشن است
و مطمئنم با اين هم يه بيانيه ميدن مبني بر مالكيت سه جزيره
ميگي نه؟
نگاه كن
اين حرف و كامنت منو اينجا داشته باش تابي..........................
این اردوغان هم منتظر ببینه ایران چه میکنه سریعا پلن مشابه اجرا کنه .
سفراردوغان بمنظورتحکیم روابط اقتصادی ودادوستدباکشورهای حوزه خلیح فارس نهایت درک درست وفهم یک رئیس دولت خادم کشورومردمش است وچه ازاین بهترکه بجای دست دوستی درازکردن به کشورهای دیگر طرف کشورهائی که هم دین وآئین خودشانست برودکه هم بتدرت دردوستی خیانت میکنند وهم خداورسول وقبله آنهایکیست ودراصل برادران یکدیگرند باداشتن توانائی های مختلف چه خوب بودنمام کشورهای اسلامی اولویت دوستیشان باکشورهای همکیششان باشدواگرکدورت مختصری بینشان است باکدخدامنشی حل وفصل کنندنااینکه غریبه هاواردماجراشوند غریبه هائی که قلباًبه هیچکدام علاقه ای ندارند جز جیب بزرگ خودشان
ببین الان چه برداشتی می کنه برای منافع ملی گشورش. ماهم میرم از افریگا گوشت می خریم
نگرانی همه قابل درک است.
اقتصاد امارات آنقدر بزرگ نیست که همزمان به چین، روسیه، ترکیه، همسایگان و شرکای غربی (امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان) منافع اقتصادی هنگفت سرازیر کند. در مورد جزایر سه گانه اعتماد به نفس داشته باشیم، آسیب پذیری امارات بسیار بالا است. آنها آن روی سکه را نخوانده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست