بازدید 2374
۲

ضرورت: «ذخیره‌سازی آب در تهران» برای مواقع بحران

وزیر نیرو گفت: ضرورت دارد در شهر تهران میزان ذخیره‌سازی آب برای چند روز وجود داشته باشد؛ زیرا در شرایط بحرانی مانند زلزله، سیل و دیگر مسائلی که ممکن است برای خطوط و شبکه در زمان بهره‌برداری حادث شود، این میزان حجم ذخیره تاب‌آوری شبکه را افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 16 July 2023

 

به گزارش تابناک  از ایرنا، «علی‌اکبر محرابیان» در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری بخشی از طرح جامع آبرسانی تهران (قمر بنی‌هاشم (ع)) در جمع خبرنگاران افزود: احداث و افزایش حجم مخازن میزان آب، تاب‌آوری شهر تهران را افزایش خواهد داد.

وی بر ضرورت انجام اقدام‌های برنامه‌ریزی‌شده برای تأمین آب تهران در شرایط مختلف تأکید و خاطرنشان کرد: بر همین اساس طرح جامعی مطالعه و در آن چند عنصر دیده شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: یکی از این کارها ایجاد رینگ سراسری است که به طول ۲۳۰ کیلومتر باید اجرا شود.

محرابیان با بیان اینکه بخشی از طرح اجرا شده است، به‌طوری‌که امروز بیش از ۵۵ کیلومتر این رینگ پس از گذشت سال‌ها به مرحله بهره‌برداری رسید، گفت: همچنین شاهد بهره‌برداری از ۱۴۰ هزار مترمکعب مخزن هستیم که معادل ۵ درصد کل مخازن کلان‌شهر تهران را شامل می‌شود و به‌صورت یکجا به بهره‌برداری رسید.
وی وجود رینگ و مخازن را باعث پایدارسازی آب در شهر تهران دانست و ادامه داد: همچنین این امکان بسیار مهم را فراهم می‌کند تا بتوانیم آب از سامانه‌های مختلف به شهر تهران و هر نقطه‌ای که نیاز بود هدایت کرد.

وزیرنیرو خاطرنشان کرد: چند سامانه و سد در شمال شرق و شمال غرب تهران، از جمله سد لتیان، سد لار، سد ماملو، سد امیرکبیر و سد طالقان وجود دارد که این رینگ این امکان را میسر می‌کند تا آب را از نقاط شرقی به غربی و بالعکس منتقل کنیم و به‌طورکلی درصورتی‌که شبکه ایجاب کند گردش آب صورت گیرد.
محرابیان گفت: بخشی از رینگی که امروز به بهره‌برداری رسید، قسمت غربی و جنوب غربی شهر تهران را کامل می‌کند و به‌صورت یکپارچه امکان تبادل و گردش آب را از شرق به غرب فراهم‌کردن است.

وی ادامه داد: بخشی هم که باقی‌مانده نقاطی از شمال تهران است که امیدواریم این پروژه کامل شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در نقاط شمالی تهران ۲۵ کیلومتر در سال جاری و بقیه آن تا سال آینده تکمیل شود و اعتباراتی که برای بهره‌برداری از این طرح‌ها هزینه شده به قیمت روز بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
بابا کمتر حرف بزنین سنگینترین! از الان وقت بحرانی ترم مگه داریم؟
این وزیر ماشالله چقدر باهوشه. البته تعجبی هم نداره از مکشوفات محموده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست