بازدید 1674

هوای اصفهان در وضعیت نارنجی آلودگی

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان امروز ۲۵ تیرماه با میانگین ۱۳۷ برای چهارمین روز پیاپی در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 16 July 2023

به گزارش «تابناک»، مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان امروز یکشنبه بیست و پنجم تیرماه براساس داده‌های دریافتی ۱۷ ایستگاه پایش فعال با شاخص ۱۳۴ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

جمشید لقایی ادامه داد: براساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اصفهان، امروز آلاینده غالب هوای این کلان‌شهر ذرات معلق ۲.۵ میکرون بوده که شاخص آن برابر ۱۲۶ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با بیان اینکه امروز شاخص هوا در ایستگاه سپاهان شهر با ۹۵ و پارک زمزم با ۹۸ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد، اضافه کرد: شاخص هوا همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۱۵۵ و زینبیه با ۱۵۹ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان است.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان، افزود: شاخص هوا همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با ۱۰۴، خیابان فیض با ۱۳۱، خیابان شهید باهنر و بولوار کاوه با ۱۳۳، خیابان فرشادی با ۱۳۴، رهنان با ۱۳۹، محله ولدان (ایستگاه ورزشگاه میثاق) با ۱۴۳، میدان انقلاب با ۱۴۵ و کردآباد با ۱۴۶ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

لقایی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شاخص آلودگی هوا به افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود که تردد و فعالیت غیر ضرور در خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، امروز شاخص هوا در ایستگاه خیابان احمدآباد ۱۳۹، خیابان پروین با ۱۴۵ و رودکی با ۱۲۷ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در بزرگراه خرازی با ۱۶۱ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

شاخص هوا در شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله در شاهین شهر با ۹۲، سجزی با ۸۴ و مبارکه با ۷۵ در وضعیت قابل قبول و در قهجاورستان با ۱۶۳ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان است. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، زرین‌شهر، نجف آباد و دولت آباد دائم قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرده است که تا روز چهارشنبه باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق و مرکز استان از جمله اصفهان و مناطقی چون خور و بیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، نجف آباد، مورچه خورت، مبارکه، شهرضا، زرین شهر و کبوتر آباد ادامه خواهد داشت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست