بازدید 117416
با پانصدمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آماده شدن آمریکا برای جنگ زمینی با روسیه / پیشروی روسیه در جبهه جنوبی جنگ با روسیه

پانصد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 15 July 2023

آماده شدن آمریکا برای جنگ زمینی با روسیه/پیشروی روسیه در جبهه جنوبی جنگ با روسیه

بین الملل تابناک: پانصد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید 

نخست وزیر مجارستان خطاب به زلنسکی: درست رفتار کن
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - ۲۳:۱۷

 «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز یکشنبه هشدار داد به محضی که اوکراین به ناتو بپیوندد، جنگ جهانی جدیدی بوجود خواهد آمد.

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه با یک شبکه رادیویی مطرح می‌کرد، گفت: «بایدمانع از پیوستن اوکراین به ناتو شده و می‌بایست این طرح لغو شود».

اوربان اضافه کرد: «کشورهای غربی خواستار آن هستند که جنگ روسیه و اوکراین برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و در نتیجه دولت مجارستان باید آماده این واقعیت باشد که جنگ و تحریم‌ها به زودی پایان نخواهند یافت».

نخست وزیر مجارستان از رفتارهای ارتباطاتی «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز انتقاد کرد و خطاب به وی گفت: «اگر در دردسر افتادی و خواستار کمک هستی پس درست رفتار کن».

پیشتر نیز «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس پس از نشست سران ناتو از زلنسکی به دلیل عدم قدردانی انتقاد کرد.

بن والاس در این زمینه گفت: «انگلیس فروشگاه تسلیحاتی که اوکراین به آن نیاز دارد نیست».

ولودمیر زلنسکی نیز در واکنش به سخنان بن والاس گفته بود: «من نمی‌فهمم موضوع چیست، ما از بریتانیا قدردانی کرده و این کشور شریک ماست اما شاید وزیر دفاع خواستار چیز به خصوصی است این امکان وجود دارد که هر صبح به دلیل کمک‌هایی که به اوکراین ارسال می‌کند تشکر کنم».

این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که رسانه کشورهای غربی اعلام کردند که در دو هفته نخست از ضد حملات اوکراین، دست کم 20 درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شده است. 

در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی اشاره شده است: «در جریان دو هفته نخستی که ضد حمله سخت اوکراین آغاز شد، تا 20 درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود نابود شده است که در بین آنها، تعدادی زره پوش‌، تانک و نفربرهای کشورهای غربی نیز وجود داشته است».

تلفات تسلیحات اوکراین در دو هفته اول ضد حمله 20% بود
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - ۲۰:۵۶

رسانه کشورهای غربی اعلام کردند که در دو هفته نخست از ضد حملات اوکراین، دست کم 20 درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شده است. 

در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی اشاره شده است: «در جریان دو هفته نخستی که ضد حمله سخت اوکراین آغاز شد، تا 20 درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود نابود شده است که در بین آنها، تعدادی زره پوش‌، تانک و نفربرهای کشورهای غربی نیز وجود داشته است».

در این گزارش افزوده شده است که طی هفته‌های بعدی، تعداد خسارت‌ها و تلفات به 10 درصد کاهش یافت چون روند ضدحمله نیز با کاهش مواجه شد».

پیشتر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در جمع خبرنگاران گفت از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۶ هزار نظامی و بالغ بر سه هزار سخت‌افزار نظامی (انواع تسلیحات) خود را در جریان ضدحملات از دست داده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری «تاس» به نقل از وزیر دفاع روسیه، نیروهای این کشور ۲۱ هواپیما، پنج بالگرد، ۱۲۴۴ تانک و سایر خودروهای زرهی، ۱۷ تانک لئوپارد ساخت آلمان، پنج تانک AMX ساخت فرانسه و ۱۲ خودروی جنگی پیاده‌نظام بردلی ساخت آمریکا را در بازه یاد شده منهدم کردند. 

به گفته شویگو، نیروهای روسیه همچنین ۹۱۴ تجهیزات ویژه مرتبط با وسایل نقلیه موتوری، دو سامانه دفاع هوایی، ۲۵ سامانه موشکی پرتاب چندگانه (MLRS)، ۴۰۳ توپ توپخانه صحرایی و خمپاره را نابود کردند. 

۱۴۷ هزار سرباز جدید به ارتش روسیه پیوستند
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - ۲۰:۵۵

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مراحل ثب‌نام و آموزش ۱۴۷ سرباز وظیفه جدید به اتمام رسیده و برای خدمت به نیروهای مسلح و دیگر شاخه‌های نظامی اعزام شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شهریور پارسال اعلام کرد «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را امضا کرده است. وی دراین‌باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده‌اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌دانم.

به گفته پوتین، اقدامات (اداری) مربوط به این بسیج عمومی محدود از از امروز آغاز شده و تأکید کرد که تنها نیروهای ذخیره مشمول سربازی اجباری هستند و کسانی که نیروهای مسلح خدمت کرده‌اند و دارای تجربه مرتبط و نظامی هستند در اولویت قرار دارند. شهروندانی که در دوره بسیج عمومی به ارتش ملحق می‌شوند، از شرایط و خدمات و ضمانت‌های اجتماعی نیروهای قراردادی برخوردار می‌شوند و در این عین حال قرارداد نیروهای نظامی تا پایان بسیج عمومی تمدید خواهد شد

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اوایل آبان پارسال در گزارشی به رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که۸۲ هزار نفر از کسانی که برای بسیج نیروهای نظامی فراخوانده شده ، به جبهه ها اعزام شده اند. همزمان ۲۱۸ هزار نفر از فراخوان‌شدگان بسیج در حال آماده‌سازی برای اعزام به جبهه‌ها هستند.

سفر غیرمنتظره رئیس جمهوری کره جنوبی به اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - ۲۰:۵۵

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی که در روزهای اخیر برای شرکت در اجلاس سران ناتو به لیتوانی بود و لیتوانی را هم به مقصد لهستان ترک کرده بود، حالا در سفری غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده، از لهستان وارد اوکراین شده است.

با توجه به اهمیت و حساسیت این سفر به دلایل امنیتی و سیاسی، پیش تر یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفته بود که یون سوک یول برنامه برای سفر به اوکراین ندارد.

رئیس جمهوری کره جنوبی از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف که شاهد نبردهای سنگین در جنگ اوکراین بود، دیدن کرد. وی همچنین از چند منطقه دیگر که محل وقوع درگیری ها در جنگ بوده اند دیدن کرد.

وزارت دفاع روسیه: ۱۷ ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردیم
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - ۲۰:۵۳

 وزارت دفاع روسیه در گزراش روزانه از تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ ضدحمله ارتش اوکراین در محور دونتسک را دفع کرده و در جریان این درگیری‌ها ۳۱۵ نظامی اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش نیز اعلام کرد مراحل ثب‌نام و آموزش ۱۴۷ سرباز وظیفه جدید به اتمام رسیده و برای خدمت به نیروهای مسلح و دیگر شاخه‌های نظامی اعزام شدند.

آماده شدن آمریکا برای جنگ زمینی با روسیه

روز جمعه «رابرت کندی جونیور» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای فراخواندن نیروهای ذخیره این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت کندی گفت که تصمیم رئیس جمهور آمریکا جهت گسیل نیروهای ذخیره برای تقویت ناتو در اروپا، آمادگی برای جنگ با روسیه است. 

وی طی پیامی در توییتر نوشت: «بایدن اخیرا ۳۰۰۰ نیروی دخیره را فراخوانده تا نیرو‌های آمریکا را در اروپا به عنوان بخشی از عملیات "قاطعیت آتلانتیک" توسعه دهد. من می‌خواهم مردم بدانند که این بسیج نظامی برای چیست. این آمادگی برای جنگ زمینی با روسیه است.»

پیشروی روسیه در جبهه جنوبی جنگ با روسیه

اولکساندر تارناوسکای فرمانده نیروهای اوکراین در جنوب گفت که سربازهای او نظام‌مند در حال بیرون کردن دشمن از مواضعشان هستند. وی مدعی است که تلفات دشمن طی ۲۴ ساعت گذشته معادل دست کم ۲۰۰ تن بوده است.

از سوی دیگر، روسیه اعلام کرده که نیروهایش حمله‌های اوکراین در منطقه دونتسک از جمله در حوالی باخموت را دفع کردند.

اوکراین از مدتی قبل یک ضد حمله را آغاز کرده تا تعدادی از مناطق خود در شرق و جنوب کشور که از سوی نیروهای روس تصرف شده را باز پس گیرد. این ضد حمله متمرکز بر بازپس گیری روستاها در جنوب شرقی به سمت دریای آزوف و مناطق نزدیک شهر باخموت است. شهر باخموت واقع در شرق اوکراین توسط روسیه پس از چندین ماه درگیری، در ماه می تصرف شد.

تحلیلگران نظامی اوکراینی اعتراف کرده اند که اوضاع برای نیروهای کی‌یف بمنظور پیشروی به سمت جنوب آسان نیست.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در یک سخنرانی شبانه پس از یک نشست با فرماندهان ارشد خود در روز گذشته اعلام کرد: ما همه باید خیلی مشخص درک کنیم که نیروهای روسیه در اراضی جنوبی و شرقی ما هر کاری از دستشان برمی‌آید برای توقف نیروهای ما انجام می‌دهند. هر چند هزار متری که ما پیشروی می‌کنیم، هر موفقیتی از جانب هر گردان جنگی شایسته قدردانی ماست.

سرهی هرابسکی یک تحلیلگر نظامی به رادیو اوکراین گفت که «در جنوب اوکراین وضعیت برای پیشروی به سمت بردیانسک بسیار دشوار است». بردیانسک یک بندر در دریای آزوف است و نیروهای اوکراینی امید دارند تا یک پل زمینی که نیروهای روسیه به سمت شبه جزیره کریمه زده‌اند را قطع کنند.

این تحلیلگر نظامی اضافه کرد: آنها در حال حرکت به سمت روستای «روبوتین» (واقع در شمال بردیانسک) هستند. دشمن در حال مقاومت برای توقف پیشروی ما به سمت جنوب است.

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرده که نیروهای این کشور ۱۶ حمله اوکراین در جبهه شرقی از جمله در نزدیکی «مارئینکا» و روستای راهبردی «کلیشچیوکا» در جنوب باخموت را دفع کردند.

نیروهای واگنر به ارتش بلاروس آموزش نظامی می‌دهند

 وزارت دفاع بلاروس روز جمعه اعلام کرد، نیروهای گروه پیمانکار نظامی خصوصی واگنر که در اواخر ماه ژوئن شورشی نافرجام را در روسیه اجرا کردند، هم اکنون در حال آموزش به سربازان ارتش بلاروس هستند.

این وزارتخانه، یک ویدیو نیز از روند آموزش‌های این نیرو‌ها به سربازان بلاروسی در پادگان آموزشی «آسیپوویچی» در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب شرق شهر مینسک منتشر کرد.

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای تایید کرد: «نیرو‌های واگنر به عنوان مربی در چند رشته نظامی کار می‌کنند.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۸۷
انتشار یافته: ۱۰۸
کسی می دونه که سر سوپر نفتکش ایران با محموله 400 میلیون لیتری نفت برابر با 200 میلیون دلار در اندونزی چه امد؟ یا نباید بگیم که دشمن! خوشحال نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
فضولیش به مزدور دولت کانادا نیومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
یک بنده خدایی همیشه می گفت ایرانیان تا داخل ایران هستند همه چگوارا و ازادیخواه هستند و به ترک دیوار هم معترضند انور که می روند دولت پا روی خرخره شان هم بگذارد و ۵۰ درصد مالیات هم بدهند و نحقیر هم بشوند عین یک نوکر خوب بله قربان می گویند.

حالا این هموطن کانادا نشین ما هنوز دست از چگوارا بودن برنداشته
غافل از اینکه یک هزارم این انتقادها را در حق دولت گلوبالیست جاستین ترودو بکند فردا با گونی او را می برند و پناهندگی مالیده خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
روزی که کشتی با محموله اش برگشت ، مثل قبلیها تو بیا اینجا بوق بزن . سایت تابتاک رو با فیلتر شکن میایی ؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مزدور کانادایی به تو و دولت نوکر انگلیست مربوط نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست
اروپایی ها 4 جنگ در خاورمیانه راه انداختند در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 اروپایی کافر مرتد به درک واصل شود و راهی دوزخ شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شما هنوز معنی وی پی ان را درک نکردید؟ مثلا من خودم چین بودم دیروز پریروز ترکیه و امروز ایران . اون پرچم به خاطر وی پی انه . به لطف دولت همیشه روشنه وی پی ان
پیشروی روسیه در جبهه جنوبی جنگ با روسیه: ......خدا وکیلی یک کارشناس بگذارید جمله بندی را تصحیح کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خداوکیلی اوکراین نگون بخت در ضد حمله اخیرش ۲۶۰۰۰ سرباز خود را به دیار نیستی فرستاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
سایت خبری با این همه تبلیغات یک ويراستار برای اصلاح متن ‌
ندارد تعداد ا شتباهات خیلی زیاد است چطور ۱۴۲۴ تانک منهدم شده؟ مگه پرایده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اوکراینی ها راهی جهنم خواهند شد
یکبار دیگر خدمت شرق گرایان و پوتینی ها می گوییم که محال و غیر ممکن هست که پوتین و روسیه بتوانند در اکراین موفق شوند. ولی از انطرف هر اندازه پوتینی ها کله شقی کنند و از اعلام اشتباه و عقب نشینی طفره بروند دقیقا هم راستا با منافع امریکا و انگلیس و حتی چین هست. پوتین و پوتینی ها تمام شدند. فقط دارند تمام شدگی خود را عمیقتر می کنند. در چند ده سال اینده روسیه با دولتی درمانده که فقط به فکر حفظ قدرت هست و روسیه تاریخی را مستعمره اقتصادی چین کرده هیچ نگرانی برای قدرتمندان دنیا ندارد. از انطرف برای اسراییل و لابی ان هم ادامه قدرت پوتین بهترین هست. پوتینی که خوب می داند که هرگز خطوط قرمز انها را رد نکند. چه در سوریه و چه در کیف. خلاصه فقط این ملت روسیه بود که به فنا رفت و حداقل تا صد سال اینده دیگر نه تنها قدرت جهانی که هیچ . حتی قدرت منطقه ای نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
محال است خواب و خیال تو تعبیر شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
قدرت در جهان همیشه در حال چرخش بوده
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
از مزدوری خسته نشدی
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دنیا باید به روسیه بپیندد تا ریشه جورثومه فساد در دنیا را با نوکرانش ( امریکا و کشورهای غربی ) برای همیشه نابود کند انوقت دنیا بهشت خواهد شد
چرا پیشرفت نیروهای اکراین اهسته و متری هست؟ به خاطر اینکه در یکسال گذشته روسیه برای جلوگیری از پیشروی نیروهای اکراین 8 خط دفاعی بوجود اورده. اول از همه خندق و خاکریز برای جلوگیری از عبور تانکها و نفربرهای زرهی اکراین. بلافاصله پشت این خندق مجموعه ای از سنگرها و تونلهای زیر زمینی بتونی برای هدف قرار دادن تانکها و خودروهایی که احیانا بتوانند از ان خاکریز عبور کنند. بعد از این سنگر ها میدانهای وسیع مین ضد نفر و ضد تانک به عرض چند کیلومتر. و بعد از این میدانهای مین موانع بتونی سه گوش هرم مانند و... به عنوان تله تانک و بین انها تله های انفجاری . بلافاصله این چهار خط دوباره با چهار خط مشابه حمایت می شوند تازه می رسد به خاکریز اصلی که توپخانه و تانکهای روسی این خطوط با عرض 15 کیلومتر را با پوشش اتش خود برای نیروهای اکراینی جهنم می کنند. دقیقا همان تاکتیک بعثی های عراقی با مستشاران روسی در دژ دفاعی در شرق بصره و العماره و البته مندلی. تازه اکراین هیچ پوشش هوایی هم ندارد. ولی کار نشد ندارد. تنها نقطه قوت سربازان و ارتش اکراین که همان نقطه ضعف ارتش روسیه هست روحیه هست. سربازان اکراین برای خاک وطنشان می چنگند. ولی سربازان روسیه برای پوتین و کرملین! خیلی تفاوت هست. این دٰژها و سنگرها و میدانهای مین را صدام هم در اطراف خرمشهر و غرب کارون بوجود اورده بود. ولی چون سربازان ایرانی برای وطنشان می جنگیدند سربازان عراقی هزار هزار تسلیم شدند. دقیقا در اکراین هم اتفاق خواهد افتاد. فقط زمان و خون بیشتری می برد. مانند ماراتون هست که بالاخره نیروهای متحجاوز فرسوده و به جان هم می افتند. واگنرو پوپوف و دهها فرمانده شجاع روسی که جنگ طلبی شخصی پوتین و کرملین را زیر سوال اوردند کجایند؟ پیروزی بر متجاوزین قطعی خواهد بود که این وعده قطعی الهی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به دلقکتون روحیه بدید ، پیش بیوی کشته شدن تا اخرین سرباز اوکراینی برای منافع امریکاییها و غربیها مانند کانادا ، بهمین دلیل هست که این مزدورها اینقدر دلقک را باد میکنند
زلنسکی از جلسه سران ناتو که چند روز پیش در ویلینیوس لیتوانی برگزار شد چه چیزی عاید کشورش شد؟ آیا اعضای ناتو اوکراین را به عضویت خود در آوردند؟
تنها حاصل کار ناتوی تحت رهبری آمریکا، تجاوز نظامی روسیه به اوکراین و ویرانی زیرساخت های این کشور و آوارگی مردم بی گناه بود.
امروز اگر آمریکا و تروئیکا با سیل تسلیحات نظامی گسترده به اوکراین، خاک این کشور را مدفن ابزار آلات نظامی خود کرده اند به خاطر مردم اوکراین نبوده، نیست و نخواهد بود بلکه می خواهند در برابر نیروهای روس بازنده میدان نبرد نباشند چون تاریخ به صراحت روشن کرده که جنگ امروز کی یف - مسکو، جنگ ناتو - مسکو است و بس.
کار به مقامات کرملین و کشور روسیه نداریم که چگونه افرادی هستند و روسیه چگونه کشوری است ولی جنگ بین ابر قدرت ها، درگیری ای نیست که به همین راحتی پایان یابد زیرا تسلیم یکی به معنای پیروزی دیگری است و هیچ کدام نمی پذیرند که در برابر دیگری بازنده میدان جنگ باشند و به همین خاطر پس از گذشت ۵۰۰ روز پایان مشخصی بر این مناقشه وجود ندارد و هر آن احتمال دارد که حتی یکی از دو طرف برای پایان دادن به مناقشه از بمب اتمی یا هسته ای هم استفاده کند و یا ممکن است شاهد گسترده شدن جنگ و سرآغاز جنگ جهانی سوم با چاشنی اتمی باشیم که دودش اگرچه امروز زندگی مردم بی گناه اوکراین را سیاه کرده در آینده ممکن است زندگی بسیاری از انسان ها را در اقصی نقاط کره خاکی تهدید کند مگر آن که سازمان ملل بدون حضور کشورهای درگیر بخصوص آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، اوکراین جلسه فوری تشکیل دهد و دو طرف درگیر را منطبق بر قوانین منشور سازمان ملل مجبور به پذیرش آن چه سایر کشورها به آن رای می دهند، کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
حالا بمیر کانادایی
لعنت بر روسیه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
نگو شرقگداها و روسوفیل ها ناراحت میشن !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
لعنت که به آمریکا هستش
مرگ بر آمریکا
اگر روسیه زمانی قصد حمله به ایران را بکند من سلاحی می توانم بسازم که زنده آنها را اسیر بکنید،
و هیچ دفاعی نتوانند بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
حالت خوبه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
منظورت جورابته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اگه جیبوتی به استرالیا حمله کنه هم این سلاح شما بدرد میخوره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شما اول به روانپزشک مرجعه کن دوست من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شما فکر حمله روسیه به کشور خودت کانادا باش
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خواب و خیالهای یه مزدور
یاد قدیم افتادم که پلی استیشن بازی می کردیم!
منتخب جهان در مقابل روسیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
کم اورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
هیچ غلطی نمی تواند بکند
زنده باد ایران
زنده باد آریایی ها
زنده باد هیتلر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
هیتلر آمریکایی کش اگه از روسیه شکست نمیخورد نسل آمریکایی رو در می آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مثبت دادم بعد هیتلرو دیدم . لعنت به هیتلر
گذشته از اخبار غم انگیز جنگ، از مسئول تابناک خواهش میکنم یک ویراستار متن اخبار را قبل از درج در سایت مطالعه کند تا تعداد غلط های املایی و نگارشی کم شود
پس الان مشخص شده که شورش واگنر فقط یک جنگ زرگری برای انتقال نیروهای واگنر به بلاروس بود.

به نظر میرسه بزودی شاهد شروع یک جنگ گسترده در اروپا خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
الهی امین
ایرانیهای وطن فروش رو اونوقت کجا جا بدهیم
روسیه متجاوز شکست خواهد خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
روسیه در این جنگ تحمیلی پیروز است
سه احتمال برای مناقشه کی یف - مسکو که پس از گذشت ۵۰۰ روز پایان مشخصی بر آن وجود ندارد؛
احتمال محتمل تر این است که جنگ فرسایشی شده و بعد از این که تسلیحات و ابزار آلات نظامی دو طرف به پایان رسید، آقایان تصمیم به حل مناقشه از طریق راه های دیپلماتیک بگیرند (کاری که پت و مت های دنیای سیاست فقط قادر به انجام آن هستند)
احتمال دوم این که برای پایان دادن به جنگ، مقامات کرملین به عنوان هشدار از سلاح اتمی و هسته ای هر چند خفیف علیه یکی از کشورهای شرق اروپا (به احتمال زیاد لهستان) استفاده کنند و با این کار آمریکا و تروئیکای اروپایی اش را که بیش از سایر کشورها در شیپور جنگ افروزی می دمند وادار به عقب نشینی از مواضع سیاسی فعلی کنند و این که عده ای می گویند که استفاده از سلاح اتمی ممکن است بعدا برای روسیه تبعات بدی داشته باشد فقط یک تئوری نظری است و در عمل خلاف آن ثابت شده همان طور که آمریکا در بحبوبه پایان جنگ جهانی دوم برای خاتمه دادن به حملات نظامی ژاپنی ها بر علیه کشتی های تجاری بین المللی از بمب اتمی در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد.
احتمال سومی هم وجود دارد که می گوید جنگ فرسایشی بین ابرقدرت ها ممکن است باعث وقوع جنگ جهانی آن هم در عصر مدرن امروز با چاشنی اتمی شود بخصوص اگر چین وارد درگیری شود که اگر چنین شود دودش اگرچه امروز به چشم مردم اوکراین و روس تبارها می رود فردای آینده به چشم بسیاری از مردم مظلوم دنیا در اقصی نقاط دنیا خواهد رفت. (هر چند درصد این احتمال بسیار کم است ولی باید در نظر گرفته شود)
و اینجاست که کشورها باید هوشیار باشند و تحت عنوان کشور ثالثی در تله سیاسی ابر قدرت ها گرفتار نشوند که اگر شدند تاوانش را بیشتر از همه مردمان خودشان با ویرانی زیرساخت های کشورشان و آوارگی و کشته شدن خودشان خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
زمانی که آمریکا سلاح هسته ای استفاده کرد دشمنانش چنان سلاحی نداشتند. الان وضعیت فرق می کند. .
اگر روسیه تصمیم به حمله انتحاری بگیرد آن وقت می تواند از سلاح هسته ای استفاده کند
امریکا ابرقدرت تک دنیا در همه زمینه هاست و تنها کشور جهان است که دارای نسل ششم سلاحهای اتمی است و الباقی کشورها منجمله روسیه در نسل اول و دوم هستند یعنی با چند شلیک در کسری از زمان کل کشور پهناور روسیه را از نقشه جهان محو و نابود میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
این ابرقدرت چطور نتوانسته است از پس کره شمالی کوچک و فقیر وگرسنه بر بیاید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
جنگ و با بازی کامپیوتری اشتباه گرفتی
جنگ مرد جنگی می خواد نه سلاح پیشرفته
که امریکا ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۷:۱۹
توصیه میکنم شما دیگه مختارنامه تماشا نکنی
ما که منتظر شکست روسیه هستیم انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دنیا هم منتظر شکست غرب
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بمب اتم زمانی معنی میده که بتونن از اسمان یه کشور رد بشن .
مشت نمونه خروار است.
همین الان هم روسیه داره با امریکا و اروپا جنگ میکنه نه اوکراین
خوبه
اکراین پیروز است ، روسیه نابود است?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اسلام پیروز است
انافتحنا لک فتحا مبینا
جنگ جنگ تاپیروزی
مرگ بر صدام یزید کافر
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
سوال پرسیدی جوابش خیر
پیشروی روسیه در جبهه جنوبی جنگ با روسیه

تیترش و ببین احوالش و نپرس !!! انگار وضعیت دمپایی بدجور تمرکز تابناک و به هم زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده اما عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین هر روز ویران تر و داغون تر می‌شود
خواهشاً یکی این جمله رو تفسیر کنه: پیشروی روسیه در جبهه جنوبی جنگ با روسیه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
.جمله غلط است مثل همیشه. تفسیر ندارد
اینطور که سرگئی شویگو آمار تلفات نیروهای اوکراین را از 14 خرداد اعلام کرد چیزی از ارتش اوکراین باقی نمانده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مگر فکر کردی روسیه فقط با ارتش اوکراین می جنگد؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خب واقعا نمانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
یادمه جنگ قرار بود سه روزه باشه . یادمه روز دوم گفتن نیروی هوایی اوکراین کاملا نابود شد . تا همین الانشم به روسیه حمله هوایی میشه
اینها همه جنگ روانی برای از میدان در کردن روسیه است امریکا خوب می داند که قدرت وتوان شکست دادن روسیه را ندارد واگر اقدامی علیه روسیه انجام دهد گوشمالی سختی خواهد خورد. این سربازهای وارفته ناتو توان جنگ با سربازان آماده روسیه را ندارند. ممکن است کشورهای شرق اروپا دوباره توسط روسیه اشغال شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به این میگن حرف منطقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شما شرق گراها کی می خواهید چشمانتان را باز کنید
نه آمریکا و نه روسیه قابل اعتماد نیستند
اگر وطن پرست هستید باید بدایند پشت هیچکدام از اینها نباید حرکت کرد بلکه باید میانه روی داشت تا از بحران هایی که این دو ابرقدرت ایجاد می کنند به سلامت و با کمترین هزینه عبور کنیم
فقط منافع ایران مهم هست و لاغیر
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
روسیه همین الان هم شکست خورده !
ابرقدرتی که حریف یه کشور دست چندم نشده با تلفات صد هزار نفری ×
عمرا وارد جنگ بشه امریکا با روسیه نتیجه میشه درگیری اتمی و به فنا رفتن کل اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
امریکا فقط با بدبخت بیچاره ها می جنگه
لات کوچه خالیه
پوتین روسیرو به خاک سیاه نشوند حتی استفاده از اتمم بهش کمکی نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
یک تار موی گندیده پوتین می ارزه با کل هیکل حزب دموکرات امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ببینیم و تعریف کنیم
سربازان شوروی (روس واوکراین و....) بودند که باسبوعیتی غیر قابل باور روی زمین ناریها راپس زدند وگرنه سربازان آمرکایی درکجا روی زمین برنده شدند کره ویتنام عراق افغانستان کجا؟ حال خودشان رابجان هم انداخته اند برادران را تایکی دیگری را از بین ببرد.ماباید بسیار هوشیار باشیم .درپناه حق
واقعا ادبیات شما تابناک جالبه روسها متجاوزن و لااقل آزاده باشبد
همینکه روسیه روز له روز ضعیف تر و تحقیرتر میشود خبر خوشی برای ملت ایران و دردی به درهای مزدوران و نوکران روسیه میافزاید
با بسیج کردن 147هزار نیرو در روسیه نشان از شکست است
اینک صلیبیون که برای نبرد آرماگدون ویا جنگ آخرالزمان به سرزمین بین النهرین لشکر کشی کرده بودن بعد از رشادت‌های سردار سلیمانی و ابوالمهدی المهندس و با هدایت و رهبری آیت الله سیستانی با شکست مفتضحانه ای روبرو شدند مانند شیر درنده بجان هم افتادن و در حال جر دادن یکدیگر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
هِن؟
فقط این را می دانیم که امریکا دوست دارد .همیشه یک جنگی در روی کره زمین پابرجاباشد .وهفت سال یک بار مکانش را عوض می کند.
جنگ مرد جنگی می خواد نه سلاح پیشرفته.
طبق اعلام ارتش امریکا در سال ۲۰۲۲ هشتاد درصد جوانان داوطلب خدمت واجد شرایط پیوستن به ارتش در سال گذشته نبودند
چون یا اضافه وزن داشتند یا معتاد به مارجوانا و الکل بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
سوسول امریکایی که با عیاشی خو گرفته ، خیلی اهل جنگ هست
امریکا هم وارد جنگ شود روسیه یک کمر بند اتمی دراوکراین درست میکنه سیصد کیلومت به مرزمانده تفالهی نیروگاههرا با موشک میریزه محلی که دیگه نشه ازش عبور کرد بخاطر تشعشع اتمی هر ده کیلومتر یک‌موشک سرش سوخت نیروگاه باشه کمر بند امنیتی سوخت نیروگاه تا ۷۰ سال این تشعشع هست
من از روسیه متنفرم اما پوتین در مورد گسترش ناتو ب شرق بارها هشدار داده بود ک اگر متوقف نشود حمله خواهد کرد و حتی چند ماه نیروهای ارتش روسیه پشت مرزهای اکراین منتظر تصمیم درست اکراین بودند اما زلنسکی احمق فریب حمایت دروغین غرب را خورد و گوش ب هشدار پوتین نداد ، نتیجه آن خرابی شهرها و زیر ساختهای اکراین و اوارگی مردم اون کشور شد ، و صرف ملیاردها دلار هزینه ، الان هم زلنسکی تنها مانده ، نه قبول میکنند جزو ناتو شود چون جنگ گسترش پیدا میکند و نه میتوانند کمک بیشتر کنند ، یعنی برای اکراین هیچ دستاوردی نداشته و به حالت قبل جنگ هم نمیتوان برگشت ، هدف زلنسکی پیوستن ب ناتو بود ، حالا هم در گل مانده ن راه پس دارد ن راه پیش ، ، کشورش را ب فنا داد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
رلنسکی مامور بود و معذور
ماموریتش هم ویرانی اکراین و تضعیف روسیه بود
در اینده روسها اکراین را بازسازی می کنند
همانطور که ایران در بازسازی عراق مشارکت کرد
سپاه قدس پیروز است ، ما کهنه سربازان ایران آمادگی خود را برای کمک به سربازان کشور دوست و همسایه مان روسیه اعلان می‌نماییم ،
روسیه پیروز میدان است ، اوکراین بدلیل وابستگی به شیطان بزرگ نابود است
پاسخ ها
عظما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بله در حمایت کشور دوست روسیه که چندین بار به ایران تجاوز کرده و مجلس و بارگاه امام رضا را به توپ بست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خطاب به عظما:
دادا شما جنایتهای حال حاضر آمریکا و غرب نسبت به ایران( منجمله سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران ایر - کودتا - تحریم و محاصره اقتصادی - برپایی آشوبهای داخلی و هزاران جنایت نقد آمریکا را رها کرده ای و چسبیدی به جنایت دوران تزار روسها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
09:47
اون که زمان شوروی و تزار بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اتفاقا نیرو میگیره پول خوبی هم میده . خیلی راحت میتونی بری . راه بازه. لطفا دوستاتم با خودت ببر
هیچ کدوم ازاین کشورهایی متخاسن به فکر آرامش دنیانیستن همه مشکلات که در این کره خاکی آوردن همین ها آوردن برایی منافع وجاطلبیهایی خد شون
سوال اساسی این است که اگر روسیه و یا غرب پیروز شوند کدامیک به نفع ایران است!؟

آنها که از سیاست و علم ژئوپلتیک و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت غربی ها اندک اطلاعاتی دارند، به خوبی و وضوح می فهمند که شکست فرضی روسیه در اوکراین تا چه حد علیه منافع کشور ما خواهد بود و بالعکس!

بنابراین(جدای از اینکه روسیه خوب است و یا بد) فقط و فقط یک مزدور از پیروزی غربی ها در اوکراین خوشحال می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
نمونه اش مزدور کانادایی همیشه حاضر در تابناک
عزیزان،بنده بعنوان یک انسان ،هرگونه جنگ وخونریزی را به هر دلیلی محکوم میکنم ،وهرکس شروع کننده جنگ هست او را نیز محکوم میکنم. پوتین وزلنسکی بعنوان دوتا انسان حقیر هستند که نمیتوانند مثل ادم باهم گفتگو کنند ،وبه این جنگ پایان بدهند ،این جنگ هیچ سودی برای دوطرف نداره ،فقط وفقط جنگ افزارهای اروپایی در این جنگ بفروش میره ،حالا دیگه خودتون ببینید کی سود میکنه،من واقعا متاسفم برای رهبران این دوکشور .بیایید به این جنگ پایان دهید.
از مثبت منفی ها میشه فهمید که کمپ اشرف در آلبانی هنوز به صورت کامل منهدم نشده است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دقیقاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
هموطن! خواهشمندم بفهم. مثبت و منفی ارتباطی به منافقین در آلبانی یا هر جای دیگر ندارد
سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
6
ایران باید فوری ارتش و سپاه پاسداران بفرستد به کمک اوکراین و این پوتین کمونیست و متجاوز را سر جایش بنشانند باید به اوکراین کمک کنیم تا کمونیست ها قدرت نگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ولی کاتولیست خطر بسیار بدتری نسبت به کمونیست هستش
درضمن نظام روسیه هم کمونیستی نیست روس ها مسلمان و ارتدکس هستند
سلام.ناتو با اعلام اینکه تا زمانیکه جنگ اوکراین با روسیه در حال انجام است امکان عضویت اوکراین در ناتو وجود ندارد پرده ها را کنار زد و کسانی که خودشان را به خواب زده بودند مجبور شدند بیدار بشوند و حقیقت عیان شده را ببینند که جنگ اوکراین برای شکست دادن روسیه و پیروزی اوکراین به راه انداخته نشده است.حقیقت اینست که جنگ اوکراین قطعه ای از پازل حفظ بقای اسراییل و پازل بزرگتر حفظ بقای آمریکا در مقابله با چین است.حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت تبدیل به تهدید واقعی برای بقای اسراییل شده اند و اسراییلیها بارها به این واقعیت اعتراف کرده و با تمام توان خودشان و متحدانشان سعی در نابودی این تهدید کردند ولی چند کشوری که جزو ده کشور اول دنیا در حوزه نظامی بودند از یک نیروی شبه نظامی و چند کشور معمولی حامی آن در جنگ 33 روزه شکست سختی خوردند که برای جبران آن و اقدام عملی تر برای حذف مقاومت از طریق شکستن پشتیبانان اصلی آن یعنی سوریه و ایران و خنجر زدن از پشت به حزب الله ، با قربانی کردن ملت سوریه و فشار حداکثری به ملت ایران برای تقریبا ده سال هنوز جواب نداده است و الان با به راه انداختن جنگ اوکراین که شکست کامل روسیه در آن به وضوح غیر ممکن هست و طولانی کردن عمدی آن و نگه داشتن اوکراین و روسیه در حالت بلاتکلیف و فرسایشی برای تضعیف روسیه و همزمان با آن افزایش تحرکات در سوریه برای تضعیف روسیه و وادار کردن آن به همراهی با سیاست تغییر نظام سوریه برای سیاست کلی تر حذف تهدید مقاومت از سر اسراییل، لازم شده است که علاوه بر چند میلیون مسلمان بیچاره سوریه ای ،چند میلیون مسیحی چشم آبی بیچاره اوکراینی و حتی در صورت لزوم اروپایی هم قربانی شوند تا شاید روسیه مجبور به همراهی با سیاستهای آمریکا از جمله حفظ بقای اسراییل و همراهی با آمریکا در جنگ بزرگتر بعدی با چین بشود.
کسی که وارد جنگ اتمی بشه، مثل کسی است که به بن بست رسیده و خودکشی میکنه،
این پوتین احمق و جاه طلب ،هیتلر عصر حاضر شده، گیرم که اوکراین رو هم بگیره، میشه یک هیتلر کوچولو
ما ملت ایرانی و آریایی، فرزندان کوروش کبیر هستیم و نباید خودمون رو با وابستگی به روسیه یا آمریکا یا چین نجس، کوچک و حقیر کنیم.
از شاخ افریقا یعنی جنگ سودان غافل نشودید.
بایدن خودش پیر است وقت رفتنش رسیده میخواهد نصف مردم جهان را هم با خود ببرد و جنگ اتمی برایش هیچ خیالی نیست!
مانند همبشه تیتر غلط
آقایون توی این روزها اوکراین خیلی خوب حساب روسیه را در جنگ درآورده شماها چی نوشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دوست عزیز شما هنوز جای فعل و فاعل رو در جمله بلد نیستی شدی تحلیل گر سیاسی؟
جنگ روسیه واکراین به ماچه گرانی بد بختی درکشور رو دریابید بخدا هیچی نمیشه بخری
پهپادها به غیر از اینکه باید رادار گریز باشند باید بی صدا هم باشند،لذا میتوان پهپادهای هیبریدی با مداومت پروازی بلند مدت را طراحی کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی