بازدید 1835
۵
استاندار تهران:

مانعی برای برگزاری تجمعات احزاب قانونی وجود ندارد

استاندار تهران گفت: ما برای بخش‌های مختلف جریانات سیاسی، گروه‌ها و احزاب که قانونی هستند و اجازه فعالیت در سطح کشور را دارند، به خصوص تهران- مانعی نمی‌بینیم و به محض تقاضای آن‌ها ظرفیت‌های لازم برای تامین مکان، بحث‌های ایمنی و امنیتی آن‌ها صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 15 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، استاندار تهران درباره برگزاری تجمعات براساس اصل ۲۷ قانون اساسی، گفت: قاعدتا دولت‌ها به دنبال حضور مشارکت‌جویانه مردم هستند بنابراین سازمان‌ها، دستگاه‌ها و همه عواملش را به کار می‌گیرد تا این سطح افزایش پیدا کند.

 علی رضا فخاری استاندار تهران در گفت وگویی در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیکی انتخابات چه اقداماتی برای برگزاری تجمعات و اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی صورت گرفته است؟ گفت: قاعدتا در حوزه انتخابات یکی از مسائل حداکثرسازی سطح مشارکت‌ها است؛ سطح مشارکت زمانی صورت می‌پذیرد که همه مردم با سلایق و دیدگاه‌های مختلف امکان حضور در این عرصه ملی را داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات، بحث تجمعاتی است که البته باید وجه قانونی داشته و با مجوز باشد و قابلیت اطلاع‌رسانی داشته باشد تا ما بتوانیم ظرفیت‌های لازم را برای آن ایجاد کنیم؛ هم برای اینکه بتوانند در یک محل اسکان پیدا کنند (تجمع) و طرح مسئله کنند و هم به لحاظ مسائل ایمنی و امنیتی، تا ما بتوانیم تضمین‌های لازم برای برگزاری مراسم‌شان را داشته باشیم.

استاندار تهران افزود: ما در قاعده هماهنگی برای همه ظرفیت‌های اجتماعی که تقاضای طرح مسائل‌شان را برای حوزه‌های انتخاباتی دارند -که البته از زمان مشخصی باید شروع شود- آمادگی داریم پیشنهادات دوستان را بپذیریم و براساس نیازمندی‌شان مجوز صادر کنیم، تا در مکان لازم به استناد قانون تجمع داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا موضوع برگزاری تجمعات براساس اصل ۲۷ قانون اساسی در دولت مطرح است؟ توضیح داد: قاعدتا دولت‌ها به دنبال حضور مشارکت‌جویانه مردم هستند بنابراین سازمان‌ها، دستگاه‌ها و همه عواملش را به کار می‌گیرد تا این سطح افزایش پیدا کند.

استاندار تهران تصریح کرد: از سوی دیگر ما برای بخش‌های مختلف جریانات سیاسی، گروه‌ها و احزاب که قانونی هستند و اجازه فعالیت در سطح کشور را دارند، به خصوص تهران- مانعی نمی‌بینیم و به محض تقاضای آن‌ها ظرفیت‌های لازم برای تامین مکان، بحث‌های ایمنی و امنیتی آن‌ها صورت می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
به تابناک پیشنهاد می کنم که تمام احزاب قانونی ایران و اهداف آنها و کارهای مثبت و منفی آنها را به مردم معرفی کند. من شخصا هیچ حزبی را نمیشناسم ! تنها چیزی که میشناسم اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند که هردو ، دو روی یک سکه اند!
با توجه به قانون اساسی هر تجمع غیر مسلحانه آزاد است و نیاز به هیچ مجوزی ندارد.
حالا اجزاب قانونی کدام ها هستند؟؟؟؟؟ همان هایی که فقط خودتان به آنها اجازه داده اید حزب درست کنند و وابسته به خودتان هستند
اصلا وقتی می گویید قانونی یعنی هیچ کس حق ندارد حزب داشته باشد چون قانون مورد ادعا شما همان انحاصری است که فقط شامل حلقه خودتان می شود
در ضمن این ادعا خلاف صریح اصل ۲۷ قانون اساسی است در این اصل نامی از حزب قانونی برده نشده است
استاندار تهران:
مانعی برای برگزاری تجمعات احزاب قانونی وجود ندارد
نکته ای داشت این مطلب که احزاب قانونی فقط خودی ها هستن
کجای قانون اساسی گفته که فقط احزاب مجوز دار حق تجمع دارند؟ یعنی بقیه مردم که عضو هیچ حزبی نیستند حق تجمع ندارند؟ بعد از ۴۴ سال، این حرف خجالت آور است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست