بازدید 2552

تغییرات در جایزه ادبی بوکر

جایزه ادبی بوکر با تغییراتی همراه خواهد بود و برنده آن به جای اواسط اکتبر در اواخر نوامبر در مکانی جدید معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 11 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از بوک‌سلر، جایزه ادبی بوکر با تغییراتی همراه خواهد بود و برنده آن به جای اواسط اکتبر در اواخر نوامبر در مکانی جدید معرفی خواهد شد.


برگزارکنندگان این جایزه مهم ادبی اعلام کردند فهرست ۱۲ نامزد اولیه این جایزه در تاریخ اول اوت (۱۰ مرداد) اعلام خواهد شد و شش نامزد نهایی نیز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در گالری ملی پرتره لندن به جای گالری سرپنتاین معرفی خواهند شد.

همچنین نویسندگانی که در فهرست نهایی قرار می‌گیرند، هر کدام ۲۵۰۰ پوند و یک نسخه جلد مخصوص کتابشان را دریافت می‌کنند.

اعلام برنده نهایی جایزه بوکر نیز در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) به جای اواسط اکتبر در سال‌های گذشته، انجام خواهد شد. مراسم اعطای جایزه نیز برای نخستین‌بار در سالن اولد بلینزگیت لندن برگزار می‌شود.

تغییرات در زمان‌بندی جایزه بوکر امسال به این معنی است که جایزه به بازه زمانی پرفروش سال نزدیک‌تر می‌شود. برگزارکنندگان در این باره می‌گویند: «برنده جایزه بوکر ۲۰۲۳ در نهایت جایزه نقدی ۵۰ هزار پوندی و همچنین نشان «آیریس» را دریافت می‌کند که با افزایش قابل ملاحظه فروش و شناخت بین‌المللی آثار نویسنده برنده جایزه همراه خواهد بود.  حق ترجمه کتاب «هفت قمر معالی آلمیدا» نوشته ««شاهان کاروناتیلاکا» تاکنون به ۲۶ زبان فروخته شده که ۲۲ مورد آن پس از کسب جایزه بوکر ۲۰۲۲ رقم خورده است.

کتاب «پناهگاه زمان»‌ نوشته «جیورجیو گوسپودینوو»‌ با ترجمه «آنجلا رادل» از زبان بلغاری، امسال به عنوان برنده جایزه ادبی بوکر بین‌المللی انتخاب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست