بازدید 4165

باکو از تعلیق رفت‌وآمد در لاچین خبر داد

پس از انتشار گزارشی مبنی بر قاچاق اقلام در خودروهای متعلق به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از طریق ایست بازرسی گذرگاه لاچین که قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند، کارمندان سرویس مرزی دولت جمهوری آذربایجان از تعلیق رفت‌وآمد در این گذرگاه خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 11 July 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: کارمندان سرویس مرزی دولت جمهوری آذربایجان مدعی تلاش‌های مکرر برای قاچاق اقلام مختلف از طریق خودروهایی متعلق به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گذرگاه لاچین شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت «آذِر نیوز»، تعداد ۱۵ دستگاه تلفن همراه که در میان چمدان‌های دستی مخفی شده بود توسط گشت مرزبانی در یک خودروی رنو به همراه یک راننده ارمنستانی کشف و ضبط شد که طبق گزارش‌ها در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ از ارمنستان وارد خاک جمهوری آذربایجان شده بود.

در تاریخ ۵ ژوئیه حدود ساعت ۱۶:۱۰ به وقت محلی، ۸۴۸ بسته سیگار و ۳۲۰ لیتر بنزین در یک خودروی دیگر که راننده آن ارمنستانی بود، کشف و ضبط شد.

به گزارش این وبسایت، اگرچه کانال‌های رسمی به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هشدار داده بودند اما قاچاق اقلام ادامه داشته و هیچ کاری برای جلوگیری از آن صورت نگرفت.

طبق اطلاعیه کارمندان سرویس مرزی دولت جمهوری آذربایجان، استفاده از خودروهایی که به کمیته صلیب سرخ تعلق دارند و اقلامی را جهت قاچاق حمل می‌کنند، "نقض آشکار قوانین جمهوری آذربایجان" معرفی شده است. همچنین تا زمانی که تحقیق و تفحص در این خصوص ادامه دارد، رفت‌وآمد از طریق ایست بازرسی گذرگاه لاچین به حالت تعلیق درآمده است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور منطقه قفقاز اوایل دهه ۱۹۹۰ در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره‌باغ با یکدیگر درگیر شدند.

گذرگاه لاچین تنها راه ارتباطی ارمنستان با منطقه قره‌باغ است. در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ گروهی از مردم جمهوری آذربایجان که خود را "کارشناس محیط زیست" نامیدند، این گذرگاه را مسدود کردند؛ جایی که گروهی از صلحبانان روس در آن مستقر هستند. باکو مدعی شد که قصد ندارد هیچ راهی را مسدود کند و خودروها می‌توانند به آزادی در هر دو سوی این گذرگاه حرکت کنند.

این گذرگاه تنها مسیری است که ارمنستان از طریق آن می‌تواند غذا، سوخت و ملزومات دارویی را به ساکنان ارمنی قره‌باغ برساند؛ منطقه‌ای که حدود ۱۲۰ هزار قوم ارمنی ساکن آن هستند. قره‌باغ که به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته شده، دارای جمعیت عمدتا ارمنی است و مکررا دو کشور بر سر آن درگیری‌هایی داشته‌اند.

در ماه آوریل، جمهوری آذربایجان یک ایست بازرسی مرزی را در ورودی گذرگاه لاچین ایجاد کرد؛ گذرگاهی که تنها راه ارتباطی ارمنستان با منطقه قره‌باغ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۲
لعنت به علی اف
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اب رو جایی بریز که میسوزه
لوکا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اگه منظورت رئیس دولت باکو هست اردوغانف است
آریوبرزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
1502 اونایی میسوزند که نتونستند تاریخ خودساخته خودرا به مردم شمالغرب ایران که درطول تاریخ جزو میهنپرستترین ایرانیان بوده وهستند قالب کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خیلی داره بهت سخت میگذره نه؟
30 سال پیش عمدتا ارمنی نبود یک و نیم میلیون مسلمون آذربایجانی رو با کمک روسها از اونجا اخراج کردن موند حدود 100 هزار ارمنی ، شد عمدتا ارمنی نشین!! بله تاب تابی
پاسخ ها
انوشیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اگر بخوای اینجوری حساب کنی شرق ترکیه کامل ارمنی ننشین بود که قتل عام شدند که هنوز بقایای بناهای آن جای جای ترکیه هست مخصوصا استان وان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خوب به اذربایجان چه ربطی داره ارمنی ها برن سرزمینهاشونو از ترکیه پس بگیرن همان ارمنی ها 200 سال پیش بعد از اخراج از ترکیه امدن اذربایجان و بعد از 100 سال شروع کردن به اشغال اذربایجان و با کمک روسها در خاک اذربایجان کشور ارمنستان ساختن در حالیکه در تاریخ هیچ وقت کشوری به نام ارمنستان نبوده و ارمنی ها همیشه تحت دولت بیزانس بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
ترکها بارها از ارمنی ها خواسته اند مدارکشون در باره قتل عام موهوم را رو کنن تا به طور مشترک مورد بررسی قرار بگیره چرا ارمنی ها اینکارو نمی کنن؟ چون می دونن ادعاشون یه مشت مهملاته کل جمعیت ارمنستان الان 2 میلیون نفره 200-250 سال پیش مگه چند نفر بودند که 1.5 میلیونشان قتل عام شده در مورد هولوکاست این همه مدرک وجود داره مدارک ارمنی ها کو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تاريخ قوم ارمني در اين منطقه بيش از چهار يا پنج هزار سال است، اين قوم ١٨٠٠ سال قبل مسيحى شده اند، حال آنه تركها بعد از حمله مغول به اين منطقه آمده اند، گرچه از نظر كد هاي ژنتيك و كتابهاى مذهبى بشر ريشه مشترك دارد ، لذا من اعتقاد به انسانيت دارم و توجه بيش از حد به مذهب و نژاد فقط باعث اختلاف و جنگ ميشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
ارمنی ظاهرا مشکل درک داری ارمنی ها اگه هم بودند هیچ وقت تو قفقاز نبودند تو واسپوراکان بودند می فهمی؟ اینو که کتابهای خودتان می گن واسپوراکان می دونی کجاست؟ وان ترکیه
جمعیت ارمنی ها قبل از جنگ 65 هزار بود که تازه کم هم شده. از این 65 هزار هم نصف شان نظامی و بیشتر بقیه هم خانواده های نظامیان هستن عدد 120 هزار یه دروغ محضه. ارمنی های مهاجر و پناهنده برای این تعداد یک میلیون اذربایجانی را از خانه هایشان در قره باغ بیرون کرده و اواره ساخته ان و رسانه های غربی الان می نویسند قره باغ که اغلب جمعیت ان ارمنی است این نهایت بیشرافتی است در واقع الان در قره باغ هیچ اذربایجانی نیست و به خاطر 30-40 هزار ارمنی کل منطقه صحنه جنگ و درگیری شده این است چهره واقعی ارمنیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
برادران فارس یادتون باشه از این بعد باز هم برای شما جنگی خواهد بودها امیدوارم دیگه احتیاج به "اذربایجان غیور" نداشته باشید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خفه ما همه ایرانی هستیم. فارس وآذری ومازنی وگیلک و...همه ایرانی هستند که زبان مورد تکلمشون بخشی ازفرهنگ محلی اونهاست. تو اگر برعقیده پانهایی پاشو برو مغولستانی که اجدادت ازاونجا اومدند.
ارمنیان ایران و عثمانی بعد از جنگ ایران و روسیه و قرارداد ترکمنچای توسط روسها به ایروان نخجوان قره باغ و سایر شهر های اذربایجان منتقل شدن چون ارمنی ها در جنگ به روسها کمک کرده بودند و روسها از همان زمان به فکر ایجاد کشور ارمنستان در خاک اذربایجان افتاده بودند تا یک متحد جدید در برابر ترکان و مسلمانان در قفقاز ایجاد کنن با انتقال ارمنیان از ترکیه ظبق عهدنامه کورکچی یا کورکچای و ارمنیان ایران بعد از ترکمنچای این پروژه عملی شد ابتدا در 1920 روان (ایروان) که یک شهر اذربایجانی بود جمهوری خودمختار ارمنی اعلام شد که بعد از ان ارمنی ها شروع به تصفیه نژادی و اخراج اذربایجانیها و مسلمانان دیگر شامل کردها لزگی ها و بقیه اقوام مسلمان کردند و بعد از فروپاشی شوروی در 1991 اعلام استقلال و کشور مستقل ارمنستان در خاک اذربایجان کردند قبل از ان اگر احدی نامی از کشور ارمنستان در قفقاز داره لطف کنه منابعشو همین جا ذکر کنه
جناب انوشیروان، تمام ارمنستان تا سال ۱۹۲۰ سرزمین مسلمانان بود وشهر ایروان ( چوخور سعد ) به شهر هزار مسجد معروف بود،علاوتا از سال ۱۹۲۰ تا سال ۱۹۸۸ بیش از ۳ میلیون مسلمان شیعه اذربایجانی از سرزمینهای خود در سرتا سر ارمنستان اخراج شده اند، تو چرا اینها را نمیگویی، چرا قتل عام خوجالی را نمیگویی، چرا از قتل عام ۱۰۰ هزار اذربایجانی طی ۳۰ سال اشغال قره باغ واطرافش نمیگویی،که هنوز هم بیش از یک میلیون نفرشان در چادرها زندگی میکنند. واز ترس انفجار مینهای کاشته شده توسط ارامنه نمیتوانند به منازلشان برگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
همشهری دیگه الان تو چادر زندگی نمی کنن تو شهرهای مختلف تو باکو سومقاییت و شهرهای دیگه اسکان داده شدن اذربایجانی ها ملت باغیرتی هستند نمی ذارن یکی تو این همه مدت تو چادر زندگی کنه لطفا اطلاعات غلط نده تازه دو هفته پیش 11 خانوار بعد از 31 سال به خانه هایشان در لاچین برگشتند و کلید خانه های جدید شان را از دولت گرفتن ویدیوهاش تو یوتیوب است خیلی تکاندهنده است کسانی که 20 سال پیش از خانه هاشون خارج شدن و تو 50 سالگی برگشتن ببین چه ها می گن
نیروهای حفظ صلح روس ها هم شیطنت می کنند! به هرحال آقا الهام تازه دوزاریش اوفتاده داره خوب پیش می ره!
احتمال داره که ارمنستان و بعضی شهرهای هم مرز با گرجستان را هم بگیره. اسپورای آذری ها در منطقه قفقاز جنوبی و حتی شمالی در فدراسیون روسیه بسیار قویه و با اوجالان و گروهش هم سر و سری دارند.
جالبه مثبت های به نفع اذربایجان الان یک ساعته ثابت مونده منفی ها که فاصله اش 20 بود مرتب زیاد میشه تا بهش برسه
پاسخ ها
توهم تا چه حد...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
کار شوونیست اختراعی تلوزیون مورد علاقته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
عجب. این مثبتهای به نفع آذربایجان فقط توی گوشیه شما ثابت مونده نه؟ خیلی داری میسوزی نه؟ هوا هم که گرمه. دوغ بنوش گلم.
ساده لوحی است تصور کنیم که روس‌ها حافظ صلح باشند آنها ارامنه ساکن قاراباغ را مسلح می‌کنند در طی چند سال گذشته کارهای غیر معمول در انجا انجام داده‌اند اخیرا وقتی آدربایجان درگذرگاه لاچین ایستگاه کنترل رفت وآمد گذاشته با ماشن های صلیب سرخ اقدام به قاچاق اسلحه وجابجایی تجزیه طلبان می‌کنند روس‌ها برای حفظ خود در قفقاز همیشه از ارامنه به عنوان ستون پنجم واهرم فشار بر آد بایجان استفاده کرده‌اند مدامی که آنها در قفقاز حضور دارند منطقه روی آرامش نخواهد دید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی