بازدید 4038
۲

پاکستان کمک ۲ میلیارد دلاری عربستان را دریافت کرد

عربستان کمک مالی خود را به پاکستان تحویل داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 11 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، یک روز قبل از اینکه هیئت مدیره صندوق بین المللی پول موافقت نهایی را برای کمک مالی ۳ میلیارد دلاری به پاکستان را صادر کند؛ اسحاق دار، وزیر دارایی این کشور روز سه شنبه از دریافت کمک ۲ میلیارد دلاری عربستان سعودی به کشورش خبر داد.

دار در یک بیانیه گفت: من از طرف نخست وزیر و فرمانده ارتش از عربستان تشکر می‌کنم.

عربستان سعودی این وجوه را در ماه آوریل متعهد شد، اما تا زمانی که مطمئن شود که کمک مالی صندوق بین‌المللی پول در راه است، از واریز این پول به بانک دولتی پاکستان خودداری کرد.

وزیر دارایی پاکستان گفت: درحالی که ما به سختی تا یک ماه دیگر برای واردات کنترل شده اقلام ضرورری مهلت داشتیم، عربستان سه میلیارد دلار در نزد بانک مرکزی پاکستان سرمایه گذاری کرد.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان گفت: این نشان دهنده اعتماد روزافزون کشور‌های برادر ما و جامعه بین المللی به چرخش اقتصادی پاکستان است.

گفتنی است دولت ائتلافی شریف که قرار است در اواخر سال جاری با انتخابات سراسری روبرو شود، باید اقدامات انضباطی مالی دردناک تری را برای جلب رضایت صندوق بین المللی پول انجام دهد به طوریکه بانک مرکزی نرخ بهره سیاستی خود را به بالاترین سطح یعنی ۲۲ درصد افزایش داده است در حالی که مردم این کشور در حال مبارزه با تورم در حدود ۲۹ درصد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
در حال مبارزه با تورم در حدود ۲۹ درصد است.""""ما چی بگیم!؟
اگر تورم 29 درصدی برا پاکستانیها دردناکه پس ما مردم ایران با تورم 120 درصدی مدتهاست مرده ایم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست