بازدید 3702
۲

شهردار اراک برکنار شد

علیرضا کریمی روز سه‌شنبه با هشت رای موافق استیضاح و سه رای مخالف، از سوی اعضای شورای اسلامی این کلانشهر از سمت خود برکنار شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷ 11 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این نشست نامه استیضاح شهردار که به امضای هشت نفر از اعضا رسیده بود، قرائت و سوالات آنان از شهردار نیز قرائت شد.

پس از برگزاری نشست استیضاح شهردار اراک، چهار گزینه، برای سرپرست معرفی شدند که «مجتبی قاسمی» با هفت رای موافق، برای این سمت برگزیده شد.

کریمی در این نشست در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی این شهر گفت: در نشست قبل، پاسخ سئوالات مطرح شد و تاکید می‌کنم این سئوالات اعتراضی نام گرفته و در قانون وجود ندارد و تذکر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: برف زمستانه سال گذشته عملکرد سال ۱۴۰۱ در کمیسیون ارایه شد و صحبتی در خصوص آن نبوده و اگر برنامه‌ریزی برای امسال است، که متفاوت است.

شهردار اسبق اراک ادامه داد: در خصوص دره گردو به استحضار رسید که شروع طرح از سال ۹۶ بوده اما شهرداری حضور جدی خود را برای این طرح از سال گذشته انجام داده و این تفرجگاه را اولویت قرار داده و کارهای خوبی انجام شده سه پیمانکار در حال انجام کار هستند، بوستان‌ها و باغ‌های متعددی ایجاد شده، هفت زمین ورزشی در بالا دست آن در حال اجرا است و پارکینگ‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

کریمی عنوان کرد: هیچ زمانی دره گردو به این اندازه فعال نبوده و به زودی مجموعه بازی‌های هیجان در این منطقه ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: دره گردو با جدیت شروع شده و در آینده نه چندان دور از نظر روشنایی، تونل نوری و سایر امکانات تجهیز می‌شود و یکی از وعده‌های اصلی با رونق تحویل می‌شود.

شهردار اراک اضافه کرد: دغدغه ایجاد پارکینگ‌های اولویت کاری بود و چند نقطه هدفگذاری شده است، مذاکراتی برای تملک با مالکان برای دسترسی به خیابان شهید بهشتی در حال انجام است، یک قطعه زمین در خیابان محسنی به این منظور خریداری شده و مذاکراتی نیز با مجموع شرکت توزیع نفت داشت که منجر به لایحه‌ای به شورا شد.

کریمی عنوان کرد: این لایحه برای تملک زمین این مجموع به شورا آمد اما مصوب نشد و این زمین می‌توانست تامین کننده پارکینگ بیمارستان ولیعصر ( عج) نیز باشد.

وی گفت: اجرای پروژه‌های مطالعاتی همه در شهرداری انجام شده و سال گذشته ۹ طرح انجام شد و امسال ۱۱ طرح مطالعاتی در دست انجام داریم.

شهردار اراک عنوان کرد: اصلاح حساب‌ها و تغییر امور مالی یکی از بحث‌های مهم و مورد توجه شهرداری بوده است.

کریمی اظهار کرد: شنیده شده در محافلی برای استیضاح امروز قسم خورده شده که این تعارض با قانع شدن دارد.

علت عملکرد ضعیف شهرداری در بارش برف زمستان و پاسخ ندادن پس از چهار ماه از نامه ارسالی، پیشرفت ضعیف طرح دره گردو به عنوان یکی از وعده‌های اصلی اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک به مردم، عدم اجرای پارکینگ‌های طبقاتی و اصلاح حساب‌های مالی از مهمترین سئوالات مطرح شده اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک از شهردار بود.

درخواست ۸ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار خواهد شد.

«پیمان عین القضاتی» ،«داود قربانی»، «محمد عسگری»، «عباس خسروانی»، «حامد اجرلو»، «سید وحید میرنظامی»، «علی اصغر غفاری» و «علی محصولی» درخواست کنندگان این استیضاح بودند.

در این نشست برخی از اعضای شورای شهر نظر موافق و مخالف خود را در خصوص استیضاح شهردار اراک ارایه کردند.

در این نشست درخواست بررسی نحوه محاسبه عوارض تراکم مازاد بیش از ۳۰۰ متر مصوب در بند پنج ماده ۲ تعرفه عوارض سال ۱۴۰۲ شهرداری اراک، مورد بحث قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

« علیرضا کریمی» در هفتم مهرماه ۱۴۰۰ با کسب هشت رای موافق به عنوان شهردار اراک انتخاب شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
شهردار اسبق یا سابق ؟
کلا شهرداران اراک همیشه ضعیف هستند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست