بازدید 11306

افزایش دمای هوا در روزهای آینده / مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

بر اساس اعلام هواشناسی دمای هوای کشور در روزهای آینده افزایشی خواهد بود. به این ترتیب افزایش مصرف برق اجتناب‌ناپذیر است. مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران، در همین زمینه از مردم خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 11 July 2023

13 دلیل اصلی قطع برق/ بی کفایتی دولت، شرایطِ تحمیل شده تا نفوذ در  تصمیمات؟!- اخبار نفت و انرژی - اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim

به گزارش تابناک، مصرف برق در روزهای اخیر رکورد زد و به 71 هزار و 500 مگاوات رسید. رقمی که حاکی از افزایش سه درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه است. هر چند به گفته علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، برنامه‌ای برای قطعی برق وجود ندارد اما به نظر می‌رسد با ادامه این روند اجرای تصمیم خاموشی چندان هم بعید نباشد.

حبیب قراگوزلو در این باره به تابناک گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش و‌ تداوم گرما در هفته‌های آتی، از کلیه هموطنان به‌ویژه مشترکان پایتخت و دو استان همجوار قم و البرز، درخواست می‌شود تا در مصرف برق صرفه جویی کنند.
 
وی افزود: برای شهر تهران افزایش دما تا ۴۰ درجه، پیش‌بینی شده و با اوج گرفتن دمای هوا، مصرف برق نیز به علت استفاده مداوم از وسایل سرمایشی، به شکل تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.
 
او در ادامه با تاکید بر پایداری شبکه برق، تصریح کرد: مشترکان می‌توانند با به‌کارگیری راه‌های ساده مدیریت مصرف برق، از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی، ضمن مشارکت حداکثری در طرح پاداش صرفه جویی، از هزینه‌های مصرفی خود بکاهند.
 
قراگوزلو اضافه کرد: کاهش 10 درصدی مصرف برق با استفاده از راهکارهای مذکور به سادگی قابل دستیابی است. کافیست مشترکان درساعت‌های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی، به ویژه به طور همزمان استفاده نکنند و به استفاده از آن‌ها را به ساعات ابتدای صبح و یا پایان شب موکول کنند.
 
بر اساس گزارش اداره هواشناسی افزایش دما در روزهای آتی برای کشور محرز است. از طرفی میزان مصرف به صورت تصاعدی در حال افزایش است و حتی چند روز پیش رکورد زد. بنابراین پیشنهاد می‌شود ضمن مدیریت شرایط توسط متولیان، مردم نیز باید با همکاری‌ در این زمنیه تلاش کنند تا تابستان امسال بدون خاموشی‌ سپری شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار