بازدید 12395
وزیر صمت در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن؛

باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم/ در تولید کالایی که مزیت رقابتی نداریم، محکوم به شکست خواهیم بود/ با انواع ویژه‌خواری‌ها مقابله می‌کنیم

علی آبادی گفت: نه تنها بر کاهش دخالت در اقتصاد اعتقاد داریم، بلکه تلاش و تمرکز ما بر سیاست گذاری و تنظیم‌گری خواهد بود و در این راستا به تشکل‌های صنفی اعتقاد کامل داشته و احترام می‌گذاریم.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 01 July 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عباس علی آبادی، وزیر صمت امروز در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در محل سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی، با تاکید بر اینکه طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاورد‌های شکوهمندی نصیب کشور شده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی ده سال گذشته، شعار سال را با هدف اقتصادی قرار دادند.   

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت: رهبر انقلاب همواره بر ایجاد اعتماد برای بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری و کارآفرینی تاکید داشتند و در این مسیر باید تلاش کرد تا بازار کشور یک بازار رقابت کامل باشد؛ هرچند تحقق آن و رفع انحصار در همه عرصه‌ها با سرعت بالا بسیار سخت خواهد بود.

علی آبادی در ادامه با اشاره به برنامه وزارت صمت در دوره جدید اظهار داشت: می‌دانم که باید از شعار‌های بیهوده پرهیز کرد؛ اما باید تلاش شود تا بازار‌های کشور به صورت یک بازار رقابتی شود؛ هرچند رفع انحصار بسیار سخت است.

وزیر صمت تصریح کرد: دولت نباید مستقیم در بازار رقابتی و قیمت‌گذاری دخالت کند، ولی نخست باید به رفع انحصار پرداخت و بازار را رقابتی کامل کرد.

وی تاکید کرد: نه تنها بر کاهش دخالت در اقتصاد اعتقاد داریم، بلکه تلاش و تمرکز ما بر سیاست گذاری و تنظیم‌گری خواهد بود و در این راستا به تشکل‌های صنفی اعتقاد کامل داشته و احترام می‌گذاریم.

علی آبادی همچنین گفت: وزارت صمت به محیط زیست و تولید پایدار متعهد است و این یک شعار نیست. وی با بیان اینکه با خام فروشی مقابله خواهیم کرد، ادامه داد: با پیوند زدن واحد‌ها در قالب شرکت‌های مادر، به ایجاد صرفه مقیاس و صرفه دامنه در تولید خواهیم پرداخت.

وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: ما در وزارت صمت به تشکل‌های صنفی متعهدیم و سیاست و برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که حکمرانی به سمت تحولات قابل توجه در بخش دانش بنیان منجر شود.

وی همچنین گفت: این وزارتخانه در مبارزه با رانت و فساد با اصلاح نظارت‌ها تاکید دارد و با انواع ویژه‌خواری‌ها و یارانه‌های پیدا و پنهان ناعادلانه مقابله خواهد کرد.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت‌های خود در روز ملی صنعت و معدن با اشاره به سیاست‌های ارزی گفت: معتقدم در موضوع ارز باید با روند تدریجی به سمت تک نرخی شدن نرخ ارز حرکت شود. در این راستا ما در وزارتخانه صمت برنامه‌هایی داریم.

وی با بیان اینکه با خام فروشی مقابله خواهیم کرد، ادامه داد: با پیوند زدن واحد‌ها در قالب شرکت‌های مادر، به ایجاد صرفه مقیاس و صرفه دامنه در تولید خواهیم پرداخت. وی همچنین بر به کارگیری افراد خبره به دور از سیاست زدگی تاکید کرد و گفت: برای حل مشکل زیرساخت‌های اصلی صنایع یعنی آب، برق و گاز، راهکار‌هایی ارائه خواهیم داد. کیفیت کالا‌ها و خدمات یک اصل است و از آن کوتاه نخواهیم آمد. همچنین محرومیت زدایی و مسئولیت‌های اجتماعی را از طریق مشوق برای بنگاه‌ها در دستور کار قرار خواهیم داد.

وزیر صمت یادآور شد: بخش صنعت، معدن و تجارت ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۳۷ درصد اشتغال را در اختیار دارد و ۷۰ هزار واحد صنعتی، ۱۰ هزار معدن، سه میلیون واحد صنفی، ۹۰ هزار انبار و ۴۰ هزار بازرگان، بیشترین عوامل مولد اقتصاد را در خود جای داده است.


علی آبادی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه کشور، بر توسعه زنجیره‌های ارزش ملی و منطقه‌ای و تکمیل زنجیره مواد تاکید شده است.

علی آبادی خاطرنشان کرد: برای تامین سرمایه در گردش واحد‌ها نیز به دنبال سازوکار و نظام مالی مستقل هستیم و اعتقاد جدی به توسعه صنایع نرم و دانش‌بنیان داریم.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینکه صنعت و تجارت دو مقوله به شدت متاثر از یکدیگر هستند، اظهار داشت: اگر چنانچه کالایی را تولید کنیم که مزیت نسبی و رقابتی نداریم، باید بدانیم که این فرآیند محکوم به شکست است.

وی بیان داشت: برای توسعه درون زا باید ظرفیت‌ها بر اساس زنجیره ارزش و استفاده از ظرفیت‌های ملی و ارتقای شاخص‌های ارزش در صادرات (بدون در نظر گرفتن صادرات مواد خام و نیمه خام) هدف گذاری شود.

علی آبادی ادامه داد: در محور برون‌گرایی باید زیرساخت لازم فراهم شود، بر این اساس زیرساختی ایجاد خواهیم کرد که جریان ارزش پایدار خواهد داشت و در برابر نوسانات ارزی مصون خواهد بود و منجر به خلق مزیت پایدار و همکاری وفادارانه بین ایران و کشور‌های مد نظر خواهد شد.

وی گفت: این رویه سبب خواهد شد تا به جای "نفت در برابر غذا"، "کالای صنعتی و تولیدی در برابر کالا‌های مورد نیاز" داشته باشیم و بتوانیم به‌تدریج کشور را از اسارت تحریم‌ها نجات دهیم.

وزیر صمت تصریح کرد: بی‌تردید این مهم جز با همکاری دولت، مردم و بخش خصوصی میسر نخواهد شد و باید بتوانیم مسیر‌های رشد و توسعه از جمله مسیر جاده ابریشم را احیا کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۷
شماها که اینقدر ابزار کنترلی دقیق دارید چرا نظارتتان در معاملات سایر سهام مثل سهم غزر اینقدر ضعیف است . ببینید بازیگردان و حقوقی با سهامداران خرد در این سهم و دیگر سهام چه میکنند چونکه ناظر در خواب شیرین است .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ویژه خوار دولت هست. نمونه اش همین بورس امسال. با خبر رانتی افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها سهام رو روی سر ملت خالی کردن و خبرش رو 2 ماه بعد منتشر کردن
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
بیست سال پیش؛
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم

بیست سال پیش؛
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
پنج سال پیش؛
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
امروز :
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
ده سال بعد:
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
ناشناس
| France |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
در تولید کالایی که مزیت رقابتی نداریم.
خب پس چرا عمل نمیکنی آقای وزیر صمت؟!!!
خودرو سازی امکان رقابت ندارد چرا تعطیل نمیکنید؟!!!
این خودرو سازها هشتاد ملیون را برای منافعشان به گروگان گرفته اند!!
مملکت برای تولید اتوموبیل هیچ مزیتی نداره لطفا درب کارخانجات اتومبیل را ببندید و اتومبیل وارد کنید اگه راست میگید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
برای مملکت و مردم مزیتی ندارد اما برای دولت مزیت های بسیاری دارد
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
انشالله به زودی همین خواهد شد
ناشناس
| France |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
این خودرو سازی به غیر از ضرر هیچ سودی ندارد،درش را باید گل گرفت!!!
بلا بلا بلا
کمتر شعار بدهید،ما در تولید خودرو،نه مزیت اقتصادی،نه دانش فنی،نه توجیه به لحاظ اشتغال داریم،در دنیا فقط چند کشور محدود میتوانند خودرو با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنند.مطمئنا شما هم این حرفها را جهت مطرح کردن بیشتر خودتان گفتید.مافیا خودروسازی خیلی قوی تر و کاربلدتر از جنابعالی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
فکر کنم بچه خوبی است و به حرفی که می زند اعتقاد دارد البته اگر بتواند حریف مافیا شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دولت اقای رییسی حقوق کارمندش به 200 دلار نمی رسه حرف زدن و عمل نکردن که کاری نداره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
رانت رو ازشون بگیرن و بازار رو رقابتی کنن اگه تونستن زنده بمونن
رئیس بانک مرکزی خبر گشایش ارزی می دهد رسانه ها خبر فروش چند میلیارد دلاری نفت می دهند مسئولان خبر آزاد سازی منابع ارزی در دیگر کشورها را می دهند اگر این اخبار درست باشند مسئولان به راحتی می توانند دلار را با قیمت 30 هزار تومان برای همه تک نرخی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دولت خودش میاد نرخ دلار آزاد رو بالا می بره و بعد می گه که ما نرخ بازار آزاد و قبول نداریم و.... بعد چند وقت میان می گن که نرخ دلار باید یک نرخی شود و ... یعنی قیمت دلار بازار آزاد میشه ملاک شون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
آقا یک کلام هدف از این خبرها فقط وفقط تبلیغ دولت رئیسی هست وبس !! در صدا سیما از صبح تا شب به عناوین مختلف از این دولت نمجید می شه و انگار فراموش کردیم همیین صدا سیما اخبار دولت روحانی را چه طور قطره چکانی وبا چاشنی انتقاد و دهن کجی بیان می کرد!! حالا هم جناب رئیسی دوره افتاده و طرح های نیمه تمام دولتهای قبل را تکمیل می کنه و با ادعای اینکه چند سال بود این طرح ها
!! روی زمین مانده بود افتخار اونا رو به اسم خودش میزنه اما این کارا فایده نداره مردم روز به روز گرانی کمر شکن رو در زندگی حس می کنن ومی فهمن این پیشرفتهای ادعایی فقط شعاره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دولت کسری بودجه را با افزایش نرخ ارز تامین می کند .... اون دنیا هم باید جواب گو باشد چون فقیران را فقیر تر می کند
می گوید در کالایی که مزیت رقابت نداریم محکوم به شکست می باشیم . آیا این حرف به معنی پایان تفکر خودکفایی نیست آیا این از القائات تفکر لیبرال نیست آیا این سخن ناخواسته به معنی فتنه ای جدید نیست آیا شبکه افق واکنش نشان خواهد داد آیا برنامه ثریا افشاگری خواهد کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
کجای حرف وزیر ایراد داشت آخه ؟؟
ا
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
این تفکر خودکفایی سم مهلکی است که سالها به جان اقتصاد ما افتاده. هیچ کشوری خودکفا نیست. فقط باید روی مزیت های نسبی متمرکز شد و بخشی از چر خه اقتصاد جهانی بود. تفکر خودکفایی و بستن در مملکت دکانی لست برلی خیلی ها مانند
خودرو سازان و اصحاب رانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
این ذهنیت غلط شما صنعت فرش ایران رو نابود کرد. مارا در زعفران و خرما و پسته از بازارهای جهانی حذف کرد!
میدونی چطور؟ به جای سرمایه گذاری روی صنایعی که قدرت دست ما بود با سواری دادن به چند خانواده پول های مملکت و مردم رو در صنایع زیان ده به باد دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
برنامه افق و ثریا ساخته تفکر پایداری ها هستند و غیر از توهین به دولتهای به قول خودشون اصلاحات و زدن حرفهای بی ربط وغیر عملی کاری نمی کنند. همین چند هفته پیش بود که مثلا کارشناسش مدعی بود چون دولت قبل برای مقابله با دولت احمدی نژاد طرح های اقتصادی با ونزوئلا رو قطع کرد ما ضربه خوردیم واگر این روابط ادامه پیدا می کرد حالا بازار ونزوئلا رو تو دست داشتیم وچه وچه !!ا طبق معمول هم مخالفی نبود که بگه بنده خدا ونزوئلا خودش تا خرخره تو باتلاق تحریما گیره و دیگه اینکه کدوم‌ کشور دنیا در رابطه تجاری تنها با چند کشور محدود می تونه اقتصادش رو متحول کنه ؟!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
داستان عوض شده دوستان. الان اقتصاد ما رو تو بلوک شرق تعریف می کنن و این باعث میشه کمتر به خوکفایی فکر بشه. چون یه چندتا کشور هستن که یه چیزایی تولیذ می کنن و از تحریم هم دیگه نمی ترسن و میشه ازشون خرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
وزیری که خودش حقوق نجومی می گرفته چگونه می خواهد با ویژه خواری مبارزه کند
هر روز یه تصمیمی می گیرید و توجیه ها در مورد درستیش می شنویم. الان ارز تک نرخی خوبه؟!!!!!
هنوز داغی داداش یواشتر
خودروسازانی که به گفته خودشون ضرر ده هستن چرا هنوز تعطیل نشدن
تا وقتی که یه عده قلیل توی این کشور از تحریم ها و اختلاف ارز می چرند، "باید" رو که بکاری چغندر هم در نمیاد! تحریم ها رو از بین ببرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مشکل نه تحریمه نه ارز. مشکل رانت و ظلمه. وگرنه هیوندا که هیچ دوساله هواپیما هم این مردم میساختند
این باید، باید ها کی تموم میشه و چه کسانی باید آنهارا اجرایی کنند؟
یه مشت شعار و وعده پوچ که همه مسوولینمون روز اول می دهند و در عمل در روی پاشنه همیشگیش می چرخه. این خط اینم نشون
بورس 1402: نماد آشکار خیانت دولت به سهامداران
آیا یک نفر در این مملکت نمیخواد به داد مردم برسه و به این خیانت آشکار رسیدگی کنه؟ دیگه چه اتفاقی باید میوفتاد که نیوفتاده؟!
از این واضح تر نمیشد سر مردم کلاه گذاشت. ملت رو در بی خبری نگه داری تا حقوقی ها و خودی ها خالی کنن بعد از 2 ماه که مردم 40-50 درصد رفتن تو ضرر خبر منتشر بشه و بفهمی این خبر روز شروع سقوط در اختیار کله گنده ها قرار گرفته تا سهام رو روی سر مردم بی اطلاع خالی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
هروقت به این نتیجه رسیدیم که برکت در قیام با توکل به خدا علیه ظلم میسر میشه...
اگر شهامت دارید ایران خودرو و سایپا را تعطیل کنید تمامی ماجراها تمام میشود
اگر شهامت دارید ایران خودرو و سایپا را تعطیل کنید تمامی ماجراها تمام میشود
اگر شهامت دارید ایران خودرو و سایپا را تعطیل کنید تمامی ماجراها تمام میشود
تولیداتی در ایران مزیت دارند که دولت از چرخه تولید و فروش آن بیشترین درآمد را داشته باشد در این حالت دولت از آن حمایت می کند برایش بازار انحصاری ایجاد می کند مانند خودرو
یک کلمه از حرف هایی را که زده نفهمیده فقط از روی کاغذ می خوانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
نه بابا زود قضاوت نکن. حداقل حرفهای را که زده کاملا می فهمد. آدم با سوادی است. از سوابق تحصیلیش که دانشگاههای شریف، تهران و امیر کبیر بوده است اینجور نشان می دهد. بر عکس سایرین که مدارک جعلی از سازمانهای جعلی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
اتفاقا دانشگاههای نفتی تفکر افراد رو هم نفتی میکنن. از دانشگاه دولتی کارآفرین در نمیاد.
تک نرخی ارز امکانات و زیر ساخت و صندوق پر میخواهد بعلاوه مدیران اقتصاددان واقعی فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های جهان ، ایا در ایران و در بدنه دولت هست ؟ جواب منفی بس لطفا حرف.. و عوام فریبی نکنید ، صداقت شرط انسانیت است
تا خدا خدایی میکند و شما در رأس امور دلار هیچ موقع تک نرخی نخواهد شد دلار یک میلیونی هم برا شما قابل قبول نیست بنابراین حرفای نخ نما نزنید
نفت فروشش دو برابر شده گشایش ارزی شده رشد اقتصادی بالای چهار درصد ( البته بقول دولتیها ) اما دلار در مسیر صعودی است بابا حداقل شعور را برا مردم قائل بشوید
چه حرف های گنده ای ایشان زدند!
واردات لوازم خانگی را آزاد کنید
گرانی محصولات داخلی لوازم خانگی بیداد می‌کنه
دولت خودش میاد نرخ دلار آزاد رو بالا می بره و بعد می گه که ما نرخ بازار آزاد و قبول نداریم و.... بعد چند وقت میان می گن که نرخ دلار باید یک نرخی شود و ... یعنی قیمت دلار بازار آزاد میشه ملاک شون و دلار دولتی رو هم به قیمت دلار آزاد می رسونن
تاکنون تصمیمات بی دوام و سپس دورزدن ملت در اینخصوص مواجه بودیم.
همه اش شعار است 40 سال است که واردات خودرو ممنوع یا با عوارض وارداتی بسیار بالا مورد توجه سیاستگذاران و تصمیم سازان کشور است چرا که قرار است صنعت خودرو سازی رقابتی شود ولی چه شد کدام بخش رقابتی شد نتهانها رقابتی نشد بلکه حوزه ای دیگر مانند لوازم خانگی و ... نیز انحصار داخلی ایجاد گردید اگر واقعا حرف شما شعار نیست اعلام کن طی سه سال عوارض واردات خودرو را صفر خواهی کرد و همین امروز 30 درصد عوارض واردات را کاهش دهید و کسری درامدی دولت را با افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت سوخت جبران کنید
چرا کسی به فکر سرمایه ملت تو یورس نیست ، ۵۳ روز بورس ۳۴ درصد سرمایه مردم رو بهرفنهدداد شاخص که باید روی ۴میلیون باشه هنوز در عدد سال ۹۹ درجا میزنه ، این باند داشگاه امام صادق رو محاکمه کنید ؟‌
به عنوان کسی که سالها ایشون رو از نزدیک می شناسم و خدماتش رو در شرکت مپنا دیدم . مطمئن باشید که مرد عمل خواهد بود و تحولی بزرگ ایجاد خواهد کرد البته اگر دوستان سنگ جلوی پاش نندازن و کلش نکنند...
پاسخ ها
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
اقتصاد فشل مافیایی هیچ تحول مثبتی درش ممکن نیست
خدمات ایشونم در مپنا در حد حرف و داستانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
از جمله خدماتش گرفتن حقوق 600 میلیون تومانی است؟ (نمایندگان مجلس افشا کردند)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
مپنای انحصاری رانتی دولتی نفتی موفق بوده؟ تو هر مناقصه ای شرکت کردن بقیه رو با فشار سیاسی کنار زدن.
مثل وزیر قبلی خدا میدونه این وزیر چند ده هزار میلیارد سرمایه داره و برای اقتصاد تز میده!
بزرگترین ویژه خواری این است که در وزارت صمت باشی و اجازه انتخاب مدیرعامل با لیاقت برای کروه مپنا که قبلا مدیرعامل آنجا بوده ندهی و همچنان در حال اعمال نفوذ در مدیریت مپنا باشی !!!!
جناب وزير وقتى در كشور ايران برخلافد كشورهاى پيشرفته قانون ضد انحصار و ضد دامپينگ وجود ندارد، شما با چه مكانيزم و ساز و كارى ميخواهيد با انحصارات و دامپينگ و رانتخوارى مقابله كنيد. با حرف كه نميشه بر عليه رانت و انحصار و دامپينگ مقابله كرد ، من خودم ٣٢ سال در اين وزارتخانه كار كرده ام چيزى جز فساد و ضد و بند و رانتخوارى و انحصار و دامپينگ و ضديت با افراد كاربلد و پاكدست نديم ، اتحاديه ها و اصناف و تشكل ها عليه منافع ملت متحد بوده و هستند و خواهند بود و منافع مديران اين وزارتخانه را تامين ميكنن، اما چه كسي بايد از منافع مردم دفاع كند، نكنه سازمان حمايت از توليد كننده و مصرف كننده كه هميشه حامى پولدارها و توليد كننده هاى دست به نقد بوده قراره از حقوق مردم دفاع كنه، بسيج و حراست و بازرسي و مديران اكثرا فاسد در اين وزارتخانه ي بشدت مافياى اجازه نميدن كه يك كارشناس بعد از ٣٠ سال به كارشناس مسئول هم ارتقاء پيدا كنه، خود بنده ٣٢ سال كارشناس بودم و چون پاكدست و مدافع حقوق مردم و كار بلد بودم نگذاشتند حتى به كارشناس مسئولى هم ارتقاء پيدا كنم امثال بنده هم همينطور ، خدا را شاهد مى گيرم وقتى باز نشسته شدم تصور مى كردم از زندان و سلول انفرادي اوين رهايي پيدا كرده ام.
با داد ن شاسی بلند به بعضی ها چطور
ناشناس ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

ازخاموش کردن بلند گویا نماینده محترمی که موضوع شاسی بلندها را مطرح کرد عبرت بگیر
جواب بازار ارز:

گله گیهات به سرم ایشالله عروسی پسرم

دیگه بچه مهدکودکی هم می دونه با شاخ و شونه کشیدن برای دنیا و نپیوستن به FATF و... همین آش و همین کاسه
ما نفهمیدیم وقتی که یک مسئول که خودش هم متولی همان کار هست می گوید باید فلان کار را انجام بدهیم این جمله را دقیقا برای چه کسی می گوید؟ برای مردم؟ برای خارجی ها؟ برای چه کسی این جملات گفته می شود
وقتی دولت روحانی چند سال آخر را بدون استقراض و فروش نفت چشمگیر با سرمایه مردم وبه قیمت پایمال شدن سرمایه های مردم در بورس گذراند و آقای رییسی یکی از اهداف دولتش را ثبات و منطقی کردن فعالیت بورس و عدم استفاده از ضررمردم برای چرخاندن دولت بیان کردند ولی آخرالامر ایشان هم به تدریج همان مسیر روحانی را ظاهرا طی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دوست من خیلی امیدوار نباش. این آخرالامر رییسی نیست و بدبختانه تازه سر شبه
دوباره ترفند تک نرخی کردن
القصه... دلار تک نرخی. میشه ۴۲ تومن. یک هفته بهد دونرخی به اسم کمک به تولید ۴۲ و ۵۰ . قیمت بازار هم ۸۰ علی الحساب تا شب عید که صندوقها خالی بشه برسه به ۱۲۰
مشکلی نیست نرخ ارز را بکنید تک نرخی هر دلار، 100, هزارتومان، حقوق و دستمزد 70، در صد جمهور ایرانیان شامل کارمند و کارگر ساده را هم بکنید ماهی 60 ، میلیون تومان و حق و حقوق کسبه و کشاورز خرد را هم از جمله معافیت مالیاتی ،۱۰, ساله و .... را هم اجرا کنید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
لشکر ارگانهای بودجه بگیر و مارمنداشون رو تعطیل کنید.
تک نرخی کردن ارز هزینه دارد و نیاز به دلار تا امکان پذیر باشد آن موقع که مرحوم نوربخش ارز را تک نرخی کرد هم فروش نفت خوب بود هم کشور تحریم نبود آقایان اقتصاد دان مگر می توانید در این شرایط تحریم دست به چنین کار بزرگی بزنید . جز بدتر شدن اوضاع و شکست حتمی نتیجه ای ندارد .
عمر ما تمام خواهد شد ولی روی آرامش در بازار و همینطور تک نرخی شدن ارز و منطقی شدن تورم رو به چشم خود که هیچ بچه هامون هم نخواهند دید. چون اصلا مسئولین و تصمیم سازان اعتقادی به رفاه عمومی ندارند. حالا رفاه پیش کش حتی توجهی به سلامت اقتصاد ندارند.
وزیری که ازروی کاغذسخنرانی میکندانتظارداریم وضعیت معیشتی و فاهی مردم رابهترکندوای برماوای برما وای برما
چرا اقای فاطمی امین را که مسبب اصلی ضرر به اقتصاد و صنعت است را به محکمه معرفی نمیکنند
بیست سال پیش؛
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم

بیست سال پیش؛
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
پنج سال پیش؛
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
امروز :
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
ده سال بعد:
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
از اول انقلاب ارز دو‌نرخی شد و تا خالا ادامه داره و ادامه خواهد داشت تا این دانشمندان مدیر هستند. و سکان هدایت کشور را بدست دارند.
اولا تو به ارز چیکار داری ،دوما تک نرخی میکنید شش ماه بعد دوباره بازارو میبرید بالاتر
وزیری که ازروی کاغذسخنرانی میکندانتظارداریم وضعیت معیشتی و فاهی مردم رابهترکندوای برماوای برما وای
رئیس جمهورش هم بلد نیست از رو‌بخواند شما از این بنده خدا انتظار داری
هر موقع مسئولی حرفی از تک نرخی ارز میشنم بی اختیار یاد دلار جهانگیری می‌افتم. آخه چرا از یه سوراخ ده هابار گزیده میشید!!!!!!!!!!!؟؟؟؟ دوباره رانت جدید دوباره.... ما مردم شدیم عین گوشت قربونی و عین موش آزمایشگاهی دست این دولت واون دولت
فقط شعار
باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم
/
ارز تک نرخی فقط در دولت خاتمی امکانپذیر شد چون سیاستهای عاقلانه با دنیا داشت

بااین سیاستهایی که دولت فعلی دارد بسوی دره پبش میرویم و ارز چند نرخی و فقر و فلاکت
دوکلمه اگر و باید را از مسئولین کشور بگیری دیگه نمیتونن سخنرانی و یا مصاحبه کنند.
خسته نباشید..تازه میخواید حرکت کنید.. خیرباشه ایشالله...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی