بازدید 2997
۳

کاهش ۵ درصدی حجم آب سدهای کشور در یک ماه

میزان پرشدگی سد‌های کشور که تا روز ۱۳ خردادماه به ۶۵ درصد رسید که با توجه به افزایش دمای هوا و نیاز بیشتر به مصرف، آب موجود در سد‌های کشور تا روز گذشته (۱۷ تیر ماه) با کاهش ۵ درصدی به ۶۰ درصد رسید.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 09 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، روز‌های گرم تابستان نیاز مصرف آب را در اکثر مناطق کشور افزایش داده و همین امر سبب هشدار افزایش مصرف برای بیشتر این مناطق شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران روز گذشته نسبت به افزایش بی‌رویه مصرف آب در این کلان‌شهر هشدار داد و از مردم درخواست کرد تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

گزارش جدید مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور هم بیانگر کاهش حجم آب موجود در سد‌های کشور است.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱) تا روز ۱۷ تیر ماه حجم آب موجود در سد‌های کشور به رقم ۲۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این رقم تا روز دهم تیر ماه ۳۰ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب بود که نشان از کاهش حجم آب سد‌ها دارد.

حجم آب موجود در مخازن سد‌های کشور در مدت مشابه سال گذشته که ۲۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب بوده از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شده است.

حجم آب ورودی به سد‌های کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیرماه در حالی به رقم ۳۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب رسیده که سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده و رشد ۲۹ درصدی دارد.

میزان آب خروجی از سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیرماه به رقم ۲۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

این میزان سال گذشته در همین بازه زمانی ۲۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب بوده که رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
همين هفته پيش خبر نوشتين 18 سد كشور سر ريز شدن كه اي بابا سد خوار هم داريم مگه
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
نه خب مثلا سد هایی مثل دز و کارون دارن سر میکنن ولی بعضی مثل سد های خراسان رضوی دارن خشک میشوند این میانگین میگیره بعدش هم مگه نمیشه هفته پیش ۹۵ درصد آب داشته باشه یک سدی الان شده باشه ۹۰ جای تعجب نیست توی هند یک سد خیلی بزرگی رو که چند ملیارد مکعب آب پشتش بوده را در عرض کمتر از ۱۰ روز خالی خالی کردند
چند روز پیش گفتید داره سر ریز میشه الان میگید کاهش پیدا کرده - ی کم ضد و نقیض نیست
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی