بازدید 2373
۳

چین خواهان رفع تحریم‌های ایران و پایبندی غرب به برجام

نماینده دائم چین در نشست دوره‌ای سازمان ملل متحد از آمریکا و کشور‌های اروپایی خواست با اجرای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را رفع کنند.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲ 08 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نماینده دائم چین در نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به تلاش کشورهای اروپایی در استمرار تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران در نطقی از واشنگتن خواست با اجرای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت همه تحریم‌های یک جانبه علیه ایران را رفع کند.

در همین راستا، رسانه‌های غربی هفته گذشته با انتشار گزارشی اعلام کردند که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند که با همکاری با واشنگتن و اعمال فشار لابی خود در شورای امنیت، تحریم‌های موشکی ضد ایران را که قرار است در ماه اکتبر / مهر سال جاری پایان یابد، تمدید کنند.

به دنبال انتشار این گزارش، نماینده دائم چین در سازمان ملل در واکنش به تلاش کشورهای غربی در وضع تحریم‌های یک جانبه علیه ایران با مخالفت با اعمال اینگونه تحریم‌ها از طرف‌های اروپایی مذاکرات برجام خواست دست از تکرار اینگونه اقدامات مضحک بردارند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی گفت مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برجام باید به طور کامل اجرا شوند.

سفیر دائم چین در سازمان ملل در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمریکا و کشورهای غربی خواست با استفاده از این فرصت با بازگشت به توافقنامه برجام به روند ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه دهند.

سفیر چین در ادامه با حمایت از برنامه هسته‌ای با مقاصد صلح‌آمیز ایران از آمریکا و سه کشور اروپایی خواست با بازگشت به تعهدات برجامی همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را رفع کنند.

در خبری مرتبط، «اولوف اسکوگ» نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل در اظهاراتی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با طرف‌های غربی اعلام کرد که اتحادیه اروپا کماکان توافق برجام را بهترین راه‌حل برای همکاری با ایران می‌داند.

نماینده اتحادیه اروپا در ادامه با حمایت از توافقنامه برجام خواستار تلاش‌های دیپلماتیک کشورها برای از سرگیری اجرای مفاد توافق هسته‌ای با ایران و بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
چین بهتره اول از خودش شروع کنه. سایت علی بابا چند ساله که اکانت با IP ایران را بسته و خیلی شرکتهای چینی با ایران معامله نمیکنن و ما مجبوریم با واسطه خرید کنیم
چین می خواهد قالیباف و کاسبان تحریم نمی خواهند
چین برای ایران کاری نمیکنه... منظورش اینه که باید به من باج بدید تا در قضیه ایران همراهی کنم... چین و روسیه سر بزنگاه همه تحریمها علیه ما رو تصویب کردند.... روسیه، امریکا، چین و اروپا فقط شکلهای متفاوتی از استعمار نوین هستند... به هیچ کدومشون دل نبندید....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست