بازدید 4101

هشدار هواشناسی برای ۷ استان

کد خبر: ۱۱۸۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 04 July 2023

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد وبرق و احتمال آبگرفتگی معابر در هفت استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از ناپایداری‌های محلی با شکل‌گیری ابرهای همرفتی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از سه‌شنبه تا پنجشنبه ( ۱۳ تا ۱۵ تیر) خبر داد.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه در اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات مازندران و دامنه و ارتفاعات در نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان، چهارشنبه در اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز و تهران و پنجشنبه در ارتفاعات استان‌های مازندران و شمال شرق تهران پیش‌بینی‌ می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال آبگرفتگی معابر محلی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، احتیاط در عبور از گردنه‌های کوهستانی، اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست