بازدید 3836
اف‌اس‌بی خبر داد؛

نقشه ترور رئیس شبه‌جزیره کریمه نافرجام ماند

سرویس امنیت فدرال روسیه (‌اف‌اس‌بی) از خنثی‌سازی عملیات سوءقصد سرویس ویژه اوکراین به جان رئیس شبه‌جزیره کریمه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 03 July 2023

 

به گزارش تابناک از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که عملیات سوءقصد به جان سرگئی آکسیونوف، رئیس شبه‌جزیره کریمه به دست سرویس ویژه اوکراین را خنثی کرده است.

اف‌اس‌بی در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات سوءقصد به سرگئی آکسیونوف، رئیس «جمهوری کریمه» که سرویس ویژه اوکراین آن را سازماندهی کرده بود، خنثی شد. یک شهروند روسیه متولد ۱۹۸۸ که سرویس امنیتی اوکراین او را استخدام کرده و کلاس‌هاب آموزشی شناسایی و عملیات‌های براندازانه را در خاک اوکراین گذرانده بود، بازداشت شد.

براساس اعلام اف‌اس‌بی، مظنون برای انجام این ترور نافرجام قصد داشته خودروی سیاستمدار روس را منفجر کند، اما درست هنگام جاسازی بمب دستگیر شده است.

ضابطین قضایی پرونده تحقیقات علیه این فرد را آغاز کرده‌اند. کریمه و سِواستوپول، پس از همه‌پرسی ۱۶ مارس ۲۰۱۴ (۲۵ اسفند ۹۲) و با موافقت ۹۷درصدی ساکنان، به طور رسمی به روسیه الحاق شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دو روز بعد یعنی ۱۸ مارس ۲۰۱۴، به همراه آکسیونوف و سایر مقامات، معاهده الحاق جمهوری کریمه و شهر سواستوپول به روسیه را امضا کردند. براساس این معاهده، تمام ساکنان کریمه، شهروند روسیه محسوب می‌شوند مگر آنکه نسبت به حفظ تابعیت اوکراینی اقدام کرده و درخواست دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست