بازدید 4707

کمپین تحریم کالاهای سوئدی در کشورهای عربی و اسلامی

کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی و اسلامی کمپینی تحت عنوان«تحریم کالاهای سوئدی» به راه انداختند.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 02 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از عربی ۲۱، در پی هتک حرمت قرآن کریم توسط یک فرد افراطی در پایتخت سوئد، کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی و اسلامی خواهان تحریم کالاهای سوئدی در اعتراض به این امر شدند.

این کمپین در پی بیانیه ی الازهر مصر به راه افتاد که خواستار تحریم کالاهای سوئدی شده بود و از حکومت های اسلامی خواسته بود که مواضع جدی و یکپارچه علیه سوزاندن قرآن کریم در سوئد اتخاذ کنند.

الازهر مصر همچنین از تمام دارالفتاء ها و هیات های شرعی در جهان خواسته بود که فتوایی مبنی بر تحریم کالاهای سوئدی در کشورهای عربی و اسلامی و ممنوعیت استفاده از آن ها صادر کنند.

از سوی دیگر، شیخ «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان نیز به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و از مسلمانان جهان خواست که کالاهای سوئدی را تحریم کنند.

وی افزود: مسلمانان در شرق و غرب جهان باید با این جنایت مقابله کنند و کمترین کاری که باید در برابر این جنایت بزرگ انجام دهند، تحریم کامل تولیدات و کالاهای سوئدی است.

مفتی عمان همچنین همه طرف‌های اسلامی اعم از دولتی، نهادها یا هر مسلمانی را که معاملات تجاری و مالی با سوئد دارد، به لغو این معاملات دعوت کرد. پیشتر برخی رهبران پاکستان نیز همزمان با ادامه محکومیت‌ها علیه اقدام شیطانی سوزاندن قرآن کریم در سوئد و موج انزجار از این عمل شنیع در جهان اسلام، خواستار تحریم کالاهای سوئد شدند.

عبدالعلیم خان سیاستمدار ارشد و رئیس حزب استحکام پاکستان پویش تحریم کالاهای سوئدی را در شبکه اجتماعی توییتر آغاز کرد و پس از آن هشتگ تحریم کالاهای سوئدی به ترند اول در پاکستان تبدیل شد.

هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
چقدر هم که سوئد از نخریدن و تحریم کردن ما متضرر می شه!!! ضمنا اجازه ورود توریستهاشون هم به ایران ندید تا از لذتهای مردم ما بی بهره بشن.آخ که ما چقدر خوشبختیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
ما كه كلا حساب نيستيم كسي هم نمايندگي نداره ولي عربها نخرن حسابي ضرر ميكنند
قابل توجه مسوولین خدوم و ساده زیست به کمپین بپیوندید
ساعت و سیسمونی و تور گردش فرزندان به سوئد و خرید کالاهای سوئدی ممنوع
عامل سوزاندن قران عرب بوده
یعنی شرکت دوست و برادر، اریکسون باید جمع کند از ایران برود!!؟
شکر خدا. با این عمل مسلمانان جهان ، از بی حرمتی به مقدسات اسلام کاسته خواهد شد
ما که خیلی وقته از زمان گرانی ارز تحریمشون کردیم راحت و اسوده
سوزاندن قرآن ها در دست داعش ها حرام یا حلال است ،
کشورهایی که اجازه. میدن به مقدسات خداوند یکتا اهانت بشه خودشان مغز کوچولو کور دل هستن
سیل همون جمع شدن قطره های باران هست.
همینکه کشورهای اسلامی جمع شدن و متحد شدند می تونه مثل سیل قدرتمند بشند و غیر قابل پیش بینی
نكيند اين همه تحريم.. مرديم از بس كه كشورهاى غربى را تحريم كرديم. مردمانشان گناه دارند.
ما از خیلی وقت است که تحریم هستیم و جنس غربی نداریم و الان نیز غرب را تحریم می کنیم تا اصلاح شوند اما نه مدیران و مسولان کشور و خانواده محترم متدین انها باید با نرفتن و اقامت نگرفتن غرب را تحریم کنند
وااای چقدر ترسیدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار