بازدید 3388

تعریف چین از جاسوسی گسترده‌تر شد

- قانون ضدجاسوسی در چین گسترش چشمگیری یافت.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 01 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فرانس 24؛ قانون اصلاح شده ای که به طور چشمگیری تعریف چین از جاسوسی را گسترش می دهد، روز شنبه به اجرا گذاشته شد و به پکن بیش از هر زمان دیگری قدرت داد تا آنچه را که تهدیدی برای امنیت ملی می داند، مجازات کند.

دولت ایالات متحده ضمن مخالفت با این قانون اعلام کرد: بازنگری در قانون ضد جاسوسی پکن مبهم است و به مقامات آزادی عمل بیشتری در اجرای قوانین امنیت ملی که قبلاً هم مبهم بوده است را می دهد.

این اصلاحات که در ابتدا برای اظهار نظر عمومی در دسامبر 2022 منتشر شد، در ماه آوریل به طور رسمی توسط بالاترین نهاد قانونگذاری چین تأیید شد. قانون چین قبلاً مجازات سختی را برای افرادی که جاسوس می‌داند در نظر گرفته بود که شامل حبس ابد و اعدام می‌شده است. در ماه می، یک شهروند آمریکایی ۷۸ ساله به اتهام جاسوسی به حبس ابد محکوم شد.

بر اساس قانون بازنگری شده، «اتکا به سازمان‌های جاسوسی و عوامل آنها» و همچنین به‌دست آوردن غیرمجاز «اسناد، داده‌ها، مواد و اقلام مرتبط با امنیت و منافع ملی» می‌تواند جرم جاسوسی محسوب شود.

کارشناسان و حقوقدانان هشدار می‌دهند: قانون جدید در چین راه را برای متهم کردن همه کارکنان چینی شرکت‌های خارجی باز می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار