بازدید 10351
با چهارصد و هشتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

سرنگونی ده‌ها موشک و پهپاد اوکراین توسط ارتش روسیه/مخالفت نتانیاهو با ارسال سامانه گنبد آهنین به اوکراین / درخواست ترامپ از بایدن برای توقف جنگ اوکراین

چهارصد و هشتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 30 June 2023

سرنگونی ده ها موشک و پهپاد اوکراین توسط ارتش روسیه/مخالفت نتانیاهو با ارسال سامانه گنبد آهنین به اوکراین

بین الملل تابناک: چهارصد و هشتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

فن در لاین: اروپا برای مصادره دارایی‌های روسیه برنامه دارد
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ۲۰:۲۸

رئیس‌کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد که بروکسل در حال آماده سازی طرحی است که بر مبنای آن دارایی های روسیه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مصادره می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا در تشریح جزئیات این طرح گفت که این طرح شامل سرمایه گذاری دارایی های مسدود شده روسیه است که منافع ناشی از آن به کی یف ارسال می شود.

فن درلاین در ادامه تاکید کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از طریق ارسال کمک های بیشتر به اوکراین، حمایت های خود را از این کشور گسترش دهند.

رئیس کمیسیون اروپا افزود که اروپا تا به امروز ۷۰ میلیارد یورو در اوکراین هزینه کرده و تحریم ها علیه روسیه را تشدید کرده است. فن در لاین گفت که اروپا تاکنون ۲۴ هزار نظامی اوکراینی را آموزش داده است.

پیش از این نشریه فایننشال‌تایمز اعلام کرد که چند تن از اعضای دولت آلمان بر این باورند که با اشاره به بالا بودن «مخاطرات حقوقی و قانونی» در مسیر تخصیص دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین، با طرح اتحادیه اروپا درباره این موضوع مخالفت کرده‌اند.

این نشریه مدعی شده که برلین در تلاش است تا برای شناسایی و مسدودسازی دارایی‌های شهروندان و نهادهای روسیه، «هر اقدام قانونی» که می‌تواند، انجام دهد اما تمایل بروکسل برای استفاده از این دارایی‌ها جهت بازسازی اقتصاد و زیرساخت اوکراین، «ابهامات مالی و حقوقی پیچیده‌ای» را ایجاد کرده است.

تلاش آمریکا برای جذب عناصر مسلح سوری جهت اعزام به اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ۲۰:۲۷

 یک منبع دیپلماتیک در دمشق به خبرگزاری ریانووستی گفت که جنگ اوکراین به نفع آمریکا پیش نمی‌رود و از این رو واشنگتن اقدام به جذب عناصر مسلح در سوریه برای جنگ در اوکراین کرده است.

این منبع سوری همچنین به گزارش برخی رسانه‌ها در ماه می گذشته اشاره کرد که از آموزش تروریست‌ها در پایگاه التنف آمریکا واقع در جنوب شرق سوریه برای انجام حملات تروریستی در روسیه خبر می‌داد.

او افزود: «با توجه به ناکامی نیروهای اوکراینی و ناامیدی دولت جو بایدن از پیروزی علیه روسیه، واشنگتن تلاش‌های بیشتری برای جذب افرادی که مایل به جنگ در کنار ارتش اوکراین هستند در پیش گرفته است».

به گفته او سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) مذاکرات جدی با یگان‌های مدافع خلق کُرد و شیوخ برخی عشایر عرب در سوریه، برای جذب نیرو انجام داده است.

در ۲۶ آبان ۱۴۰۱ نیز منابع محلی در استان ادلب، واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند که ۸۰۰ مزدور مسلح این استان را برای حضور در مناطق درگیری اوکراین و جنگ علیه روسیه، ترک کرده‌اند.

این منبع سوری همچنین خبر داد که افسران اطلاعاتی آمریکایی و اوکراینی، گفت‌و‌گوهای دوره‌ای مشترکی با طرف‌های عراقی برای مقابله با حضور روسیه در سوریه انجام داده‌اند و تصمیم بر این شده است که تعداد گروهک‌های تروریستی در سوریه افزایش یابد.

به گفته این مقام دیپلماتیک سوری، معمولا وظیفه جذب شبه نظامیان و انتقال آنها به سوریه به «علی شاکر» کنسول اوکراین در اقلیم کردستان عراق، محول می‌شودو پس از جذب عناصر عراقی، آن‌ها به سوریه اعزام شده و در آن‌جا در پایگاههای آمریکایی به دست افسران اوکراینی آموزش می‌بینند تا از آن‌جا به اوکراین فرستاده شوند.

در این راستا روزنامه الوطن سوریه نیز در دسامبر سال گذشته میلادی نوشت که «ابومحمد الجولانی» سرکرده ارشد جبهه النصره اوایل ماه سپتامبر ۲۰۲۲ در منطقه «الشغر» در شمال شهر «جسرالشغور» در غرب ادلب با سران تروریستی که بیشتر آن‌ها چچنی، روسی و اویغوری بودند، دیدار و آن ها را در قالب یک «تیپ خارجی» یه اوکراین اعزام کرده است.

در ماه مارس گذشته نیز خبرگزاری آسوشیتد پرس مجموعه تصاویر و یک ویدئو که ظاهرا چند جنگجوی کی‌یف در خط مقدم در منطقه دونتسک را نشان می‌دهد، منتشر کرد. در یکی از این تصاویر، یک نظامی که این خبرگزاری آمریکایی او را فرمانده یک واحد اوکراینی به نام کورت معرفی کرده، با نشان داعش روی بازوی چپش دیده می‌شود. 

درخواست ترامپ از بایدن برای توقف جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ۲۰:۲۴

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در یک مصاحبه تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت که زمان آن رسیده است که ایالات متحده برای مذاکره میان روسیه و اوکراین به منظور دستیابی به صلح میانجیگری کند.

وی با طرح این ادعا که  قدرت«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پی شورش ناکام اخیر «واگنر» تضعیف شده است، در این خصوص گفت: «من خواهان توقف کشتار به خاطر این جنگ مسخره هستم».

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در ادامه این قضیه را منتفی ندانست که دولت کی‌یف مجبور به واگذاری برخی از قلمروهای اوکراین به روسیه شود تا در نهایت جنگ در اوکراین متوقف شود.

ترامپ بار دیگر از عملکرد خود بعنوان رئیس‌جمهور سابق آمریکا انتقاد کرد و گفت اگر همچنان رئیس‌جمهور آمریکا بود، در خصوص همه‌چیز مذاکره صورت می‌گرفت.

ترامپ ادامه داد: «من فکر می‌کنم که آن‌ها (اوکراین) حق دارند بسیاری از آن چه را که به دست آورده‌اند حفظ کنند و فکر می‌کنم که روسیه نیز با این قضیه موافقت کند. شما به میانجی درستی یا مذاکره‌کننده درستی نیاز دارید و ما در حال حاضر چنین کسی را نداریم».

سکوت کرملین درباره وضعیت فرمانده ارشد ارتش روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ۲۰:۲۳

در پی گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی درباره اینکه ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروی هوا-فضای روسیه و همچنین عملیات ارتش این کشور در اوکراین در ارتباط با شورش گروه واگنر دستگیر شده، کرملین از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، کرملین از پاسخ به پرسشها درباره سرنوشت ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروی هوا-فضای روسیه در پی انتشار گزارشهایی تایید نشده درباره دستگیر شدن او و بازجویی از وی توسط مقامات روس در ارتباط با شورش واگنری ها خودداری کرد.

روز چهارشنبه رسانه‌های آمریکایی نوشتند، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند، سوروویکین که عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین را رهبری کرد، از قبل درباره برنامه یوگنی پریگوژین، رئیس گروه پیمانکار نظامی خصوصی واگنر برای دست زدن به شورش اطلاع داشت؛ شورشی که از اواخر روز جمعه گذشته شروع شده و در جریان آن، نیروهای مزدور این گروه ابتدا شهر روستوف روسیه را تصرف کرده و سپس به سمت مسکو حرکت کردند اما در ادامه در پی اعلام توافق پریگوژین با میانجیگری بلاروس با مقامات کرملین، این تحرک را متوقف کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کرملین می‌تواند وضعیت سوروویکین را شفاف سازی کند گفت: "متاسفانه خیر. بنابراین من به شما توصیه می‌کنم برای این موضوع با وزارت دفاع روسیه تماس بگیرید. این مساله در حوزه اختیار آنها است."

پسکوف همچنین از پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پوتین هنوز به سوروویکین اعتماد دارد خودداری کرد.

روزنامه گاردین گمانه‌زنی کرد، وجود روابط خوب بین سوروویکین و پریگوژین به شایعات درباره اینکه این ژنرال ارشد روس متهم به حمایت از شورش واگنری‌ها شده و به همین خاطر یا تصفیه شده یا تحت تحقیقات قضایی قرار گرفته، دامن زده است.

پریگوژین در جریان حضور نظامی روسیه در سوریه همکاری نزدیکی با سوروویکین داشته و پیشتر از این ژنرال تحت عنوان یک "چهره افسانه ای"‌توصیف کرده است.

اما زمانی که پریگوژین شورش خود را در روسیه اجرا کرد، سوروویکین بیانیه‌ای مبهم در مخالفت با آن و حمایت از دولت روسیه صادر کرد.

روز پنجشنبه رسانه‌های آمریکایی شامل فایننشال تایمز و آسوشیتدپرس به نقل از چند منبع آگاه اعلام کردند سوروویکین توسط مقامهای روسیه دستگیر شده است. این رسانه‌ها نوشتند با این حال هیچ چیز درباره این که آیا او به عنوان یک دسیسه کننده برای شورش دستگیر شده یا خیر و این که کجا نگهداری می‌شود روشن نیست.

دختر سوروویکین در مصاحبه با کانال تلگرامی روسیه "بازا" که نزدیک به پلیس روسیه است دستگیر شدن پدرش را تکذیب کرد. ورونیکا سوروویکا، دختر این فرمانده ارشد روس گفت: هیچ اتفاقی برای پدرم نیفتاده است. او طبق معمول سر کارش حاضر است."

او به این موضوع اشاره کرد که پدرش معمولا به ندرت با رسانه ها گفتگو می‌کند.

چند رسانه مستقل دیگر روسیه با استناد به منابع امنیتی گفتند، سوروویکین هم اکنون تحت بازداشت نیست.

سرنگونی ده ها موشک و پهپاد اوکراین توسط ارتش روسیه

 روز جمعه، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد، حملات نیروهای ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته نیز ادامه داشت. این عملیات تهاجمی در مناطق دونتسک، کراسنولیمانسکی و دونتسک جنوبی صورت گرفت.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در درگیری در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا ۱۲۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، پنج حمله ارتش اوکراین در محور دونتسک توسط نیروهای روسی دفع شد. همچنین در پی درگیری‌ها در این منطقه، نزدیک به ۱۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، ده پهپاد و هفت موشک هیمارس ارتش اوکراین از سوی سامانه پدافندی روسیه رهگیری و منهدم شدند.

مخالفت نتانیاهو با ارسال سامانه گنبد آهنین به اوکراین

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» و برخی تسلیحات دیگر را در اختیار اوکراین قرار نمی دهد.

 بی بی در گفت و گو با وال استریت ژورنال مدعی شد، از این نگرانیم که اگر این تسلیحات را به اوکراین تحویل دهیم، در نهایت سر از ایران دربیاورند.

وی افزود: اسرائیل تنها به دلیل استفاده از سامانه گنبد آهنین توانسته حمله موشک‌های شلیک‌شده را رهگیری و منهدم کند و تلفات و خسارات ناشی از حملات را کاهش دهد.

نتانیاهو پیشتر گفته بود، برخی از سلاح‌های غربی ارسال‌شده به اوکراین، در مرزهای اسرائیل دیده شده‌اند و به همین دلیل، تل‌آویو از ارسال برخی تسلیحات به کی‌یف، به‌ دلیل احتمال انتقال آنها به ایران خودداری می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره لایحه اصلاح نظام قضایی اسرائیل ، که موجب بروز اعتراضات گسترده علیه وی شد، گفت، با حذف بخش جنجالی این لایحه ـ که به پارلمان اجازه لغو احکام صادره توسط دادگاه عالی را می‌دهد ـ موافقت کرده است.

وزیرخارجه اوکراین : ما خواهان مداخله‌ی کشورها در جنگ نیستیم

 روز پنجشنبه، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: هیچ وقت نخواستیم و نمی خواهیم نیروهای دیگر کشورها در جنگ دخالت کنند.

کولبا در برنامه ی شبکه La۷ افزود: ما هرگز درخواست مداخله نیروهای خارجی را نکردیم، بر خلاف کشورهای دیگر که خواستار استقرار سربازان ناتو در خاک خود برای حل مشکلات داخلی شدند.

وی ادامه داد: نیازهای اوکراین ساده است. به ما اسلحه بدهید و ما بقیه کار را بدون اینکه جان شما را به خطر بیندازیم، انجام می‌دهیم. ما از هیچ کشور دیگری نمی‌خواهیم در این جنگ باشد.»

کولبا افزود، او نمی داند تا کی جنگ ادامه خواهد داشت و اوکراین پس از پایان جنگ مستحق دعوت به ناتو است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین می گوید: هیچ کس فکر نمی کند که ناتو عضویت اوکراین را نمی خواهد.

تاس گزارش داد که نشست سران ناتو ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه برگزار می شود و کی یف در مورد ادعاهای خود برای پیوستن به این ائتلاف لفاظی ها را افزایش داده است.

آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، گفت که کی یف انتظار دارد، در این اجلاس دعوت نامه ای برای پیوستن به این پیمان دریافت کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، پیشتر گفته بود که ورود اوکراین به ناتو در زمان جنگ غیرممکن است؛ کشورهای عضو و کی یف این را درک می کنند.

به گفته وی، در اجلاس ویلنیوس قرار است، اوکراین را به این پیمان نزدیکتر کند، شورای اوکراین-ناتو را ایجاد و از برنامه چند ساله تدارکات نظامی کی یف اطمینان حاصل کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد، اظهارات مقامات کی یف در مورد پیوستن به ناتو از عدم تمایل و ناتوانی مقامات اوکراین برای حل مناقشه در میز مذاکره حکایت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۸
روبل امروز به پایین ترین ارزش خود در برابر دلار رسید و به مرز 90 روبل رسید. سال گذشته چنین روزهایی که پوتینی ها سر مست از ایده زمستان سخت بودند و دنیا تصور می کرد جدی است ارزش روبل 50 در برابر دلار بود. همین یک هفته ارزش روبل ده درصد سقوط کرده. تازه این روزهای ابتدایی تابستان داغ هست. به عنوان کسی که کار و زندگی ام برای چند ده سال بررسی و انالیز بازارهای مالی و اقتصاد دنیاست خدمت پوتینی های عزیز عرض می کنم که اقتصاد روسیه حتی به اندازه اقتصاد ایران توان تحمل تحریم و کاهش درامد را ندارد. مردم ایران خویشتن دار و سختی کش و... بودند و مسولان و مدیران توانستند با قول و وعده انها را امیدوار نگه دارند. ولی حالا می بینید نتیجه ان خوش بینی چه شد. اگر مردم ایران بعد از ده سال متوجه شدند که مدیران و مسولان برای خودشون وعده و وعید میدهند ولی مردم روسیه دو تا سه سال بیشتر این همه نابسامانی و جنگ و تحریم را تحمل نخواهند کرد. نمونه ان همین شکافهای عظیم در پوتین اهنین و حلقه او هست که هر روز که بگذرد عمیق تر می شود. چین با سه تریلیون صادرات و 500 میلیارد دلار مازاد تجارت ولی حاضر نیست حتی یک قدم کوچک علیه امریکا و اروپا و اقتصاد جهانی بر دارد چون می داند تحریم چه بلایی سر حتی اقتصاد چین می اورد. افسوس که هم مردم روسیه و هم مردم ایران هزینه اوهام تعدادی کارشناس نما با دکترینا ی ! زمستان سخت و نفت 240 دلار را می پردازند و متاسفانه دهها سال طول خواهد کشید تا این خسارات جبران که هیچ بلکه کاهش یابد.

حقیقتش ما از این هزینه ها و مدیریت ها حرص نمی خوریم بلکه با این کامنت ها وظیفه شهروندی خود را انجام می دهیم. حتی اگر بتوانیم اندازه یک سر سوزن و اندازه یک پوتینی موفق شویم که بیشتر و اگاهانه تر دنیا را ببینیم و بشناسیم قدم بس بزرگی است و کاملا موفق هستیم. ضمن اینکه این کامنتها کار و زندگی ماست که بخشی از ان بوسیله کامنت ظاهر می شود. کار ما بررسی و انالیز بازارهای جهانی و اقتصاد جهانی است. داریم کارمان را انجام میدهیم. بخشی هم به زبان فارسی برای هموطنان باشد راه دوری نمی رود. اعتقاد نداریم که هر چه می گوییم درست هست. پوتین که جای خود. هیچ کس در این دنیا نمی تواند بگوید نظر من جامع و بهترین هست. همین هست که جوامع مدرن غربی خرد جمعی را پایه تصمیمات قرار دادند نه خرد فردی را. ولی می توانیم بگوییم قطعا دقیق و غیر فیک و از منابع دست اول علمی و تجارب کاری و حرفه ای خودمان هست. این خوانندگان هستند که باید ببینند و مطالعه کنند و در گذر زمان قیاس کنند تا قضاوت کنند که مفید برایشان بوده یا خیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
البته قبل از جنگ دلار بین ۷۰ تا ۸۰ روبل بود و الان ۹۰ روبل شده اون دوره ۵۰ روبل که میفرمایید ملاک نیست چون دلار در نوسان بود تا ۱۲۰ روبل هم رفت ولی کلا موافقم وضع اقتصاد روسیه خوب نیست روسیه جنگ رو باخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
کانادایی والا همون اول کامنتت رو خوندم وقتی این همه دری وری و چرت و پرت دیدم از خوندن بقیه اش منصرف شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
روسیه پیروز است
غرب کافر مرتد نجس شکست خورده و بازنده است
ناشناس
| Canada |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دوست عزیز ۰۰۱۴ اصلا خودت را بع زجمت نیانداز. خواندن کامنت که قانون پوشش نیست که اجباری باشد. اختیاری است. دوستان وقت داشته باشند و علاقمند باشند می خوانند و اگر نه نمی خوانند. فقط یگ عرض دوستانه. در هر بحثی همیشه از منابع و نظرات مختلف را بخوانیم و خود قضاوت کنیم. منتظر نباشیم نظر فلان تحلیلگر یا رسانه چه شرقی و چه غربی برای ما حجت باشد. خداوند ما را مخیر افریده نه پیرو چشم و گوش بسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
محض اطلاع طبق اعلام صندوق بین المللی پول تورم روسیه در حال حاضر از تورم امریکا انگلیس کانادا و حتی سوییس
پایینتر است.
چین هم ارزش ارزش افت کرده ولی ابرقدرت دوم اقتصادی دنیاست ضمنا تنها ارزی در جهان که پشتنوانه طلا همچنان دارد روبل روسیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
علی الحساب که بجای روسیه ما شاهد تظاهرات و اشوب در پاریس و لندن هستیم. بیشتر به اروپایی ها فشار اومد تا روسیه. الان هم می خوان دارایی های روسیه رو به نفع اوکراین ضبط کنند بخاطر اینکه دیگه کفگیر اروپا به ته دیگ رسیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
این کانادایی یک دیوانه است
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
کانادایی عزیز همینطور هر روز ادامه بده ببینیم آخرش به کجا میرسی توصیه من انبار کردن پماد در هنگام ارزانی برای روزهای سخت خودت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
کانادایی عزیز همینجور ادامه بده مشخصه آدم آگاه و دنیادیده ای هستی
در هر حال خواندن این کامنت صدبرابر شرف داره از خوندن کامنت آن ناشناس بی ادبی است که زیر هر خبر از کلمه جنبش فواحش اسم میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
چه اجباری داری که اینقدر روده درازی کنی - 2 تا 3 خط کافیه
از نظر علم اقتصاد و تاریخ و سیاست در دنیا چه در زمان گذشته و چه حال هیچ چیز به اندازه جنگ منابع را هدر نمی دهد. گذشته از خسارات انسانی خسارات مالی جنگها کمر شکن هست. همان بلایی که با جنگ فرسایشی اکراین داره سر روسیه میاد. امریکا و انگلیس و چین انقدر خوشحال از این حماقت هستند که حاضر به پایان دادن ان نخواهند شد. طوری به اکراین کمک می کنند که پوتین تشویق به پایان سریع جنک نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست
سوئد که ده ها هزار .... دارد به سرنوشتی بدتر از اوکراین دچار خواهد گشت
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
تو نگران سوئد نباش اونجا توسط افراد باکفایت اداره میشه و هیچیش نمیشه کسانی که مهاجرت کردن به سوئد و از رفتار
دولتش ناراضی هستن برگرد به کشور های خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
افراد با کفایت؟!!!درمورد اوکراین هم همین حرفای مفد زپرتی رو زدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
کافران نجس غربی حکم منقرض شدن خودشان رو امضا کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
فعلا که 15 تا 20 درصد خاک اوکراین آزاد شده .
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
اوکراین در مقابل دیکتاتوری شرقی ایستاده نذاشته کشورش به برده روسیه تبدیل بشه
پوتین همین الان هم روسیه را بازنده بزرگ این جنگ کرده. الان روسیه ادامه دهد بازنده هست. ادامه ندهد تا دهها سال باید هزینه خسارات غرامت جنگی اکراین و امریکا و اروپا و المان را بدهد. حتی اگر پوتین حذف هم شود ولی این ملت روسیه هستند که تا 50 سال اینده باید غرامت بپردازند. همانطور که با وجود حذف صدام تا همین سال گذشته عراق داشت غرامت کویت را می پرداخت و کویت هم دارد غرامت و خرج عملیات امریکا برای ازادی کویت را با بهره و سود مربوطه می پردازد. خردمندی زمامداران اینجاها عیار خود را نشان میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
به همین خیال باش روسیه ای که بیش از 8 هزار سلاح هسته‌ای داره و اولین قدرت اتمی جهان هستش به نظرت تسلیم می‌شود؟
درضمن آن کشوری که ویران شده و 5 استان‌ از دست رفته اوکراینه
خطاب به جنبش فواحش: یک کلمه نه! هستیم بر آن عهد که بستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
آنکس که به راحتی انگ فواحش بر مخالفین عقیده اش می زند
بر دین و ایمانش شک کنید
سیدمحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
این خودش فکر کنم از فواحش است
نفرین و لعنت بر روسیه و چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
لعنت به آمریکا و اربابت هلند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ناشناس 00:11 ، ناشناس 20:47 با فیلتر شکن وارده شده
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
شرق گدا دیگه انقدر سواد نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
لعنت به آمریکا تحریمگر
ظاهرا نتانیاهو انقدرهام که فکر میکردیم ... نیست. هم از توبره امریکا میخوره هم از آخور روسیه. البته اینم در نظر داشته باشین که کثیری از مهاجران یهودی از روسیه اومدند باید اونارو هم درنظر بگیره. ضمنا بهتره پوتینی های محترم که هروز میان انجا بهش ابراز ارادت میکنند هم به این نکته توجه کنند که چرا اسرائیل یک سلاحی که صرفا جنبه دفاعی داره راهم به اوکراین بدبخت نمیده درمقابل موشکها وهواپیماهای روسی از شهروندان بیپناهش دفاع کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
سومین جمعیت بزرگ یهودیان در روسیه زندگی می کنند
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
بر خلاف شلوغ کاری غربزده ها اکراین در این قایله کاملا منزویست و هیچ کشور مستقلی حق را به اکراین نمی دهد
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
زنده باد دونالد ترامپ مسیحی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
شما دیگه فکر کنم یک روان پزشک لازم داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
باز قرصات رو برعکس خوردی؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
اگه پوتین ملحدنبود وبقول تو مسیحی بود در دم ودستگاه اطلاعاتی شوروی استخدامش نمیکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
15:20
بیا برو
اگر گفته شود که سازمان ملل در جنگ روسیه و اوکراین باید طرف متجاوز را اعلام کند آیا ایران مخالفت خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دوست عزیز اگر میشد الان این اتفاق افتاده بود. مشکل اینجاست در قرارداد ۲۰۱۴ اوکرتین متعهد به پایان نسل کشی روسها شد ولی تا شروع جنک ۱۳۰ هزار روس در اوکراین قتل عام شدند. به دلیل همین قرارداده که سازمان ملل نتونسته به قضیه ورود کنه و روسیه رو به شورای امنتیت بفرسته. در واقع غرب بهتر میدونه اوکراین داره تاوان چه ظلمی رو پس میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
صد و سی هزار یه کم زیاد نیست ؟
ناشناس
| - |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
صد و سی هزار یه کم زیاد نیست ؟
جواب این سوالتو از جناب "پراید" بپرس
اگر به اوکراین دعوتنامه برای ورود به ناتو داده بشه آرزوهای پوتین در خصوص بازگشت ناتو به مرزهای ۱۹۹۷ دفن میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
چشم غربگدا های این نوکر دلقک پلاستیکی کوکائینی اوکراین شورش واگنر بود که آن شورش هم 21 ساعته سرکوب شد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
همین دلقک توانسته اربابت چکمه را که میخواست ۳ روزه اوکراین رو بگیره ضایع کرد !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ناتو هرگز اکراین و نمی پذیره این یه دام بود برای اکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دلقک پلاستیکی کوکائینی اوکراین سه روزه بازنده بود
جنگ الان روسیه با کل جبهه غرب هستش
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
شرق گدا زورت میاد اوکراین کاری را که امروز انجام میده که ایرانیان نتوانستند و روسها هم کشتند هم تحقیر کردند هم 7 برابر بلژیک از سرزمین ما جدا کردن حرم امام رضا را
به توپ بستندمجلس ملی را به توپ بستند.... اینها مال قدیم نیست عکساش هم هنوز هست ولی شرق گدا ها هرچی تلویزیون گوششون خونده مثل طوطی تکرار می کنند بعد از مغولها هیچ کشوری به اندازه روسها ایران رانه نحقیر کرده اند نه زورگویی...
در صورتی که حادثه ای برای ژنرال سرگئی سوروویکین رخ بده مثلا بوسیله پوتین سربه نیست بشه نکات جالبی در زمینه شورش رهبر واگنرها مطرح میشه از جمله اینکه آمریکایی ها برنامه هایی را با استفاده از رهبر واگنر و این ژنرال در سر داشته اند که به نحوی به موفقیت نرسیده و احتمالا این شکست بعلت عدم همکاری ژنرال سرگئی سوروویکین پس از آغاز عملیات توسط رهبر واگنر بوده. چرا؟ چون این اطلاعات در مورد ژنرال سرگئی سوروویکین از سوی منابع آمریکایی فاش شده. تو گویی آمریکایی ها از این ژنرال بعلت عدم پایبندی به تعهداتش انتقام گرفتند. سریال هوم لند را اگر دیده باشید از این دسته مسایل زیاد رخ میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
سلام عمه _شاید هم قضیه خیلی ساده باشه مثلا این ژنرال بعداز شورش واگنر واکنش قابل قبول و محکمی نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
با پرچم ژاپن اومدی جالبه
خب بی وجدان ژاپن همان کشوری است که آمریکا 60 شهرش رو بمباران کرد و از بین برد. و 2 میلیون نفرش رو قتل و عام ساخت و شهر های ناکازاکی و هیروشیما رو با حمله اتمی با خاک یکسان کرد و بر سر مردم پایتخت یعنی توکیو حدود 300 هزار بمب ریخت.... حالا مهاجم و وحشی کیست؟
عمه اصغرآقا
| Cyprus |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
همینو می گم منم. چون بر اساس گزارش گاردین اسم این ژنرال مطرح شده. یعنی وسط کار پا پس کشیده یا هرچی که برنامه رو خراب کرده و امریکایی ها با فاش کردن اسمش انتقام گرفتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
آمریکا که البته جهانخوار هست ولی پرچم قبرس هست هاااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
بعضی ها جالب هستند فقط حرف می زنند و اظهار فضل می کنند
این بنده خدا با پرچم قبرس اومده اونوقت می گن ژاپن
طرف پرچم ها را نمیشناسه در مورد همه چیز دنیا نظر میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
09:38
ای گیج شوت ساکت باشی بهتره
پرچم ژاپن رو نمیشناسی واقعا؟
پرچم قبرس قرمزه شبیه مال ترکیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
9:38
حالا پرچم هر گورستونی که باشه
بالاخره در کل از جنایت ا بابت آمریکا چه دفاعی داری؟
حیف نون که می‌خوری ترامپ ...خیلی سا ده می خواهی روسیه جری را جری‌تر کنی...به جای این کارها با تحریم تمام عیار روسیه را به خرابه تبدیل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ترامپ که یک دیوانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
رییس جمهور بعدی امریکاست
ناتوی به رهبری آمریکا با اقدامات تحریک آمیز خود در مرزهای روسیه (نصب سامانه های موشکی در اوکراین و ...) که قبل از مناقشه کی یف - مسکو این اقدامات تحریک آمیز بارها از طریق دیپلماتیک مورد اعتراض سردمداران کاخ کرملین قرار گرفت ولی از سوی سردمداران آمریکا و غرب توجه ای به آن نشد، باعث بحران آفرینی در شرق اروپا شدند، بحرانی که علاوه بر دود شدن ۷۰ میلیارد یورو با نابودی زیر ساخت های اوکراین و آوارگی و کشته شدن انسان های زیادی، خاک اوکراین را به مدفن ادوات جنگی غرب تبدیل کرد و این ها همه نشان می دهد که تصمیمات غلط آمریکا و غرب برای نفوذ سیاسی بر اوکراین و مهار قدرت روسیه چه تبعات سنگینی برای یک کشور ثالث (اوکراین) و حتی خود غرب (دود شدن ۷۰ میلیارد یورو و از بین رفتن میلیاردها دلار ادوات جنگی و ..‌.) و روسیه داشت و امروز هم به جای این که این موضوع را حل کنند که آتش جنگ کی یف - مسکو به چه دلیل بود و چه کسی باید جوابگوی این همه ویرانی و آوارگی و کشته شدن انسان ها باشد، پنبه در گوش های خود فرو برده و به اصطلاح خود را به کوچه علی چپ زده اند تا کسی متوجه سیاست های غلط آنها که باعث چنین بحرانی شد، نشود و امروز اتحادیه اروپا در اقدامی غیر قانونی بلوکه شدن اموال روسیه را در کشورهای اروپایی برای بازسازی اوکراین مطرح کرده و جای سوال است که در دنیای امروز چه خبر است !!! ؟؟؟؟؟
آمریکا و غرب باید از تاریخ درس بگیرند و چنین تصمیمات غلط سیاسی ای را که به هدف تسلط بر دنیا و رسیدن به منافع اقتصادی بیشتر است، کنار بگذارند چون اگر قرار باشد فردای آینده هم جهت مهار قدرت سیاسی - اقتصادی چین، از خاک تایوان به عنوان تله سیاسی خود استفاده کنند نظم جهانی را بهم ریخته و ممکن است جهان را در آستانه جنگ جهانی مدرن با سلاح های اتمی قرار دهند که علاوه بر تبعات جبران ناپذیر بر مردمان خودشان، مردمان سایر کشورها را هم بی نصیب نخواهد گذاشت.
ولی افسوس که آمریکایی ها از این سیاست های غلط نه تنها درس عبرت نمی گیرند بلکه امروز تروریست های داعشی سازمان یافته به دست سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را که باعث ویرانی عراق و سوریه شدند را جمع آوری کرده به جنگ اوکراین - روسیه فرستاده اند و این بار باید شاهد افتضاح دیگری توسط آنها در شرق اروپا باشیم و این ها و هزار و یک مورد دیگر نشان می دهد که تصمیمات غلط اندر غلط مقامات آمریکایی اگر به همین روال ادامه پیدا کند در آینده نه چندان دور جهانی را که امروز بیش از همه به صلح و آرامش نیاز دارد را با فاجعه ای جدی مواجه خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
هزارتا سامانه موشکی هم اگه توی اوکراین نصب میشد باز هم روسیه حق نداشت به خاک اوکراین تجاوز کنه


پوتین رو با اب زم زم هم غسل بدین باز هم یک متجاوز هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
خطاب به ناشناس ۷:۲۲
کسی پوتین را با آب زم زم غسل نداده، بلکه این سخنان تاریخ است که علت حمله پوتین را نشان می دهد، فرض کن اگر آمریکا
عده ای از افراد طالبان را مامور کند تا هر روز بر مرزبانان ایرانی شلیکی کنند واکنش ایران بعد از چند بار هشدار دیپلماتیک چه خواهد بود؟ قطعا درگیری نظامی به عنوان یکی از گزینه ها مطرح می شود، نباید از سیاست های غلط آمریکا حمایت بیجا کرد که اگر چشم و گوش بسته از این سیاست ها حمایت شود فردا هم باید منتظر درگیری تایوان با چین ووووو باشیم.
ولی خداییش کی فکرش رو می کرد حرف آقای محسن رضایی در روزهای اول جنگ در مورد اینکه جنگ روسیه ممکنه تا ده سال هم طول بکشه به واقعیت بپیونده و اینقدر طول بکشه؟!
احسنت روسیه چند تا موشک هم به جای ما شلیک کن
90 درصد پیام ها با صفحات پیش فقط کپی پیست هستش
4 تا منافق آلبانی اومدن این دری وری ها رو نوشتن
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
منظورت پسر میرسلیم که نیست ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
اشکال نداره ماهم جواب این پیر پاتال های زبار در رفته رو میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
حالا ما هم که خزعبلات این آلبانی نشین ها رو بی جواب نذاشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
انشاا کمپ آلبانی هم جمع بشه بعد ببینیم شما دیگه چه انگی در آستین دارید به مخالفانتون بزنید
در حالی که انتظار می‌رود اعتراضات گسترده در فرانسه با ورود به روزهای آخرهفته باز هم وسعت بیشتری پیدا کند، روز جمعه مقام‌ها اعلام کردند که باز هم به تعداد ماموران پلیس اضافه کرده‌اند.
تعداد تظاهرات‌کنندگان بازداشت شده روز جمعه به یک هزار نفر نزدیک شد و همزمان پلیس فرانسه می‌گوید بیش از ۲۷۰ مامور پلیس تاکنون مجروح شده‌اند.
اونایی که سر یه هارت و پورت بیست چهار ساعته واگنر روسیه رو نابود فرض کردند
در مورد فرانسه نظری ندارند؟
پوتین یک سیاستمدار واقعی است. می داند که در کشورش مسیحی یهودی بودایی مسلمان بی دین و ... زندگی می کنند پس طوری رفتار می کند و صحبت می کند تا کمترین تنش را بین مردم ایجاد کند و وحدت آحاد ملت را حفظ کند. به همین دلیل توهین به قرآن را جرم اعلام می کند.

برعکس کشوری مانند سوئد اینقدر احمق است که عمدا بر بنزین آتش می ریزد. آتش زدن پرچم همجنسگراها زندان دارد ولی قرآن اشکالی ندارد. بعد هم شاکی می شود که چرا مسلمین عصبانی و تند رو می شوند.
من طرفدار غرب و دموکراسی هستم چون حکومت هایی همانند روسیه و الخصوص چین بدنبال حذف نقش مستقیم مردم در تصمیم گیری ها و تعین سیاستهای حکومت بر سرنوشت شان می باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
چرت و پرت ننویس
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
پس لابد میدونی که رسانه های فرانسوی به مکرون می گن پنیت دیکتاتور یعنی دیکتاتور کوچک چون مغتقدند که با
تقلب در انتخابات راس کار هست
در مورد امریکام همینه. بایدن به زور ۵۰ درصد ارا رو کسب
کرد چون عمدا اعلام کردند به دلیل کرونا رای هایی که با پست ارسال شده شمرده نمیشه و اون رای ها مال مردم ایالات طرفدار ترامپ بود
تابناک ، ازپاریس چه خبر، ازاردوگاه اشرف درآلبانی چه خبر، ازضدحملات وحشتناک اکراین نه ببخشید ناتو به رهبری امریکا چه خبر، ازسوئدی های قرآن آتش زن چه خبر، خبری دراین خصوص بنویس یا بفرست ..... ازمطلب نویسانت نترس برادر...
غرب به شدت كم آورده . دوستان غربگدا خواهشا كمي مطالعه بفرماييد. لااقل آمار خود غربي ها رو نگاه بياندازيد . طبق اظهارات خودشون بالاي 60 هزرا نفر سال گذشته در اثر نداشتن وسايل گرمايشي مناسي به دليل جنگ روسيه و اوكراين فوت كردند. كه البته با توجه با اينكه زمستان سال گذشته اروپا طي 100 سال اخير گرمترين زمستان بوده . عزيزان زمستان سخت نتيجش رو در تابستان داغ لندن و پاريس داريد مشاهده ميكنيد. ولي چون رسانه دست اوناس ذهن و فكر شما رو به سمتي كه دلشون ميخواد ميبرن.منتظر زمستان بسيار سخت امسال باشيد.سران اروپا كه به شدت دارن به خودشون ميلرزن. راستي شما همه اميدتون واگنر بود چي شد يه شب هم طاقت نياورد . خخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
غرلگدا و مطالعه؟
جالبه هرگز از کشته ها واجساد روسهای متجاوز صحبتی نمیکنی نکنه اونا عمر جاویدان دارن ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی