بازدید 3341

اسرائیل سامانه «گنبد آهنین» را به اوکراین نمی‌دهد

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» و برخی تسلیحات دیگر را در اختیار اوکراین قرار نمی دهد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 30 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بی بی در گفت گو با وال استریت ژورنال مدعی شد که از این نگران هستیم که اگر این تسلیحات را به اوکراین تحویل دهیم، در نهایت سر از ایران دربیاورند.

وی افزود: اسرائیل تنها به دلیل استفاده از سامانه گنبد آهنین توانسته حمله موشک‌های شلیک‌شده را رهگیری و منهدم کند و تلفات و خسارات ناشی از حملات را کاهش دهد.

نتانیاهو پیشتر گفته بود که برخی از سلاح‌های غربی ارسال‌شده به اوکراین، در مرزهای اسرائیل مشاهده شده‌اند و به همین دلیل تل‌آویو از ارسال برخی تسلیحات به کی‌یف، به‌دلیل احتمال انتقال آنها به ایران امتناع می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره لایحه اصلاح نظام قضایی اسرائیل که موجب بروز اعتراضات گسترده علیه وی شد ، گفت، با حذف بخش جنجالی این لایحه که به پارلمان اجازه لغو احکام صادره توسط دادگاه عالی را می‌دهد، موافقت کرده است.

او همچنین تصریح کرد که درباره بند اختلاف‌برانگیز دیگر لایحه مذکور پیرامون دادن صلاحیت به ائتلاف حاکم برای تعیین قضات، تجدیدنظر خواهد کرد.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی و نیز جنجال درباره اعطای اختیارات امنیتی به «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی»، هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه و دوشنبه شب هفته گذشته نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه تغییرات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی کرده و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه ای نداشته اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که لاپید رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، اخیرا مذاکرات را به حالت تعلیق درآورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست