بازدید 7249
۴

قطری‌ها در بندر دیر بوشهر اسکله می‌سازند

فرماندار شهرستان دیر استان بوشهر گفت: برای رفت و آمد کشتی های بزرگ تجاری، سرمایه‌گذاران قطری در این شهرستان یک اسکله کانتینری می‌سازند.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 29 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یونس باربرز شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به این که بندر دیر نزدیکنرین بندر تجاری ایران به کشور قطر است، سطح مبادلات تجاری این بندر با قطر در حال افزایش است.

وی افزود: دولت سیزدهم با درک موفقیت تجاری بندر دیر به عنوان نزدیک ترین مسیر ارتباطی دریایی با قطر، به تجهیز زیرساخت‌های این بندر اقدام کرده که سرعت و کیفیت تجارت را از این بندر تسهیل کرده است.

فرماندار دیر تصریح کرد: با بازدید هیات سرمایه‌گذاری قطری از زیرساخت‌های این بندر، به زودی با همکاری ایران، ساخت یک اسکله کانتینری به طول یک‌هزار و ۴۰۰ متر با عمق ۱۲ متر برای رفت‌وآمد کشتی‌های بزرگ تجاری در کنار اسکله موجود انجام می‌شود.

باربرز ادامه داد: این اتفاق بزرگی برای بندر دیر است که با همکاری سرمایه‌گذاران قطری ساخت یک اسکله مدرن با صرف میلیاردها دلار انجام می‌شود.

باربرز گفت: با ساخت این اسکله بزرگ، بندر دیر به نمایندگی از ایران به عنوان دروازه دادوستد بازرگانی میان کشورهای اورآسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار می گیرد که در ابعاد داخلی سبب افزایش ایجاد اشتغال، کارآفرینی، رونق گمرک، صادرات، ترانزیت کالا و تجارت می شود ضمن این که توسعه همه‌جانبه شهرستان دیر با اقتصاد دریا محور را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در ابعاد خارجی نیز می‌تواند به ارتقا مبادلات با کشورهای همسایه در حوزه تجارت دریایی کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
ایران در این زمینه یکی از بکر ترین های جهان است ظرفیت های همکارای و سرمایه گذاری در ایران دست نخورد باقی مانده ...
ای کاش بین ایران عمان و امارات یک همکاری بوجود می آمد تا یک رتونل زیر دریایی مانند تونل مانش حد فاصل بندر عباس و بندر خصب عمان زده می شد . نتیجه این تونل باعث رونق گردشگری برای سه کشور ایران ، امارات و عمان می شود و موجب ارتباط دو کشور عمان و امارات با کشورهایی اوراسیایی و آسیانه میانه می گردد . شایان ذکر است فاصله زمینی بندر خصب عمان و امارات دو سه ساعت است که با احتساب تونل زیر دریایی می شود از بندر عباس تا دوبی را ظرف سه چهار ساعت از طریق زمینی و با گذر از عمان میتوان پیمود .
چقد بدبخت شدیم
بعد مدتها شاهد یه اتفاق خوب بودیم ،انشا.. تداوم کارهای خوب رو ببینیم شاید گره گشای گره های کور اقتصاد باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم