بازدید 3287
۶

آتش در پاریس در پی کشته شدن یک نوجوان

در دومین شب ناآرامی‌ها در فرانسه پس از تیراندازی مرگبار به یک پسر ۱۷ ساله در حومه شهر نانتر، معترضان به سوی پلیس مواد محترقه پرتاب کرده و خودروها را به آتش کشیدند.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 29 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، استفاده از نیروی مرگبار توسط افسران فرانسوی علیه این نوجوان که اصالتا اهل شمال آفریقا بود، به درک ریشه‌ای از خشونت پلیس در حومه‌های بزرگ‌ترین شهرهای فرانسه که به لحاظ قومیتی متنوع هستند، منجر شده است.

اندکی پیش از نیمه‌شب چهارشنبه، تصاویری از وسایل نقلیه واژگون شده و پرتاب مواد آتش‌زا به سمت صفوف پلیس در خیابان پابلو پیکاسو در نانتر منتشر شد. سخنگوی پلیس فرانسه گفت که پلیس با معترضان در شهر شمالی لیل و تولوز در جنوب غربی درگیر شد و همچنین ناآرامی در آمیان، دیژون و بخش اداری اسون در جنوب پایتخت فرانسه رخ داد.

رسانه‌های فرانسه گزارش‌های مشابهی از وقوع درگیری در دیگر نقاط منطقه پاریس منتشر کردند. ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که ده‌ها نوع وسیله آتش‌زا در شرق پاریس به سمت پلیس پرتاب می‌شود.

دومین شب ملتهب پاریس پس از کشته‌ شدن یک نوجوان به دست پلیس

پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه این تیراندازی مرگبار را «غیر قابل توضیح و غیر قابل توجیه» خواند. او اظهار امیدواری کرد که به زودی عدالت برقرار شود.

وی که در سومین روز سفر خود به شهر مارسی به سر می‌برد این حادثه را عامل «جریحه‌دار شدن احساسات کل یک ملت» عنوان کرد و گفت: «هیچ چیز، هیچ چیز مرگ یک جوان را توجیه نمی‌کند.»

یک افسر پلیس بابت قتل این نوجوان تحت پیگرد قرار گرفته است. دادستان‌ها می‌گویند که او به دستور پلیس برای متوقف کردن خودرویش بی‌توجهی کرده بود.

وزارت کشور فرانسه خواستار برقراری آرامش شده و اعلام کرد که ۲۰۰۰ پلیس در منطقه پاریس به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. گروه‌های حقوق بشر تاکید دارند که نژادپرستی سیستماتیک در سازمان‌های مجری قانون در فرانسه وجود دارد؛ اتهامی که ماکرون قبلا آن را رد کرده بود.

پلیسی که به نائل.م، جوان ۱۷ ساله در منطقه نانتر در غرب پاریس شلیک کرده و جان او را گرفته، پیشتر مدعی شده بود که این نوجوان قصد زیر گرفتن آن‌ها را بعد از متوقف کردن خودرو داشته است. اما ویدیوی منتشر شده از حادثه روز سه‌شنبه نشان می‌دهد دو پلیس در حالی که به پنجره خودرو مقتول نزدیک می‌شوند، کلت کمری خود را به سمت راننده نشانه گرفته و با حرکت خودرو، یکی از آن‌ها اقدام به شلیک می‌کند. این ویدیو نشان می‌دهد که خودرو مقتول کمی پس از حرکت، به یک پست در نزدیکی محل حادثه برخورد کرده و متوقف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
ان شاءالله که این اتش سوزی ها ماهها ادامه داشته باشد. تا دولت فرانسه کمی درک کند حمایت از اغتشاش در دیگر کشورها و تخریب و اتش زدن چه طعمی دارد.
الان ما باید چکار کنیم ؟!!! بخاطر کشته شدن یک نفر بدست پلیس طرف پلیس را بگیریم یا طرف اغتشاشگران !!!
بیا
اینم فرانسه
اگه ایران بود همین رسانه های فرانسوی صبح تا شب فعالیت می کردند تا براندازی کنند. ولی چون فرانسه هست همه خوابند.
خجالت نمی کشید تصویر تصادف رانندگی رو به حای اعتراضات به مردم قالب میکنید!!!
میخواهید این تصور رو جا بندازید که که قیامتی بوده اونجا!!؟!؟!؟ به نظر میاد هیچ ککدوم از این تصاویر مربوط به فرانسه نیست!!!
بچه ١٧ ساله تو ماشين دزدى چكار ميكرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی