بازدید 5020

مستاجران تهرانی به‌کدام مناطق پناه می‌برند؟

مالک یک خانه دوخوابه و معمولی در مرکز تهران ۲۰۰ میلیون پول پیش می‌گیرد و رقم اجاره را ماهی ۱۰ میلیون تعیین کرده است. با نصف این بودجه در جنوب تهران گزینه‌های بهتری وجود دارد
کد خبر: ۱۱۸۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 28 June 2023

به گزارش تابناک، فرارو نوشت: قیمت آپارتمان و اجاره‌بها در شمال و جنوب تهران تومنی هفت‌صنار توفیر دارد. به‌خاطر همین خیلی از مستاجران به‌ناچار قید اجاره‌نشینی در شمال و مرکز تهران را می‌زنند و یکراست سراغ محله‌هایی می‌روند که طبق آمارهای رسمی جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها قرار می‌گیرند. از ما نشنیده بگیرید، اما معمولا فروشنده‌ها و صاحبخانه‌ها در شهرهای اطراف تهران قیمت پیشنهادی خودشان را به محله‌های ارزانقیمت پایتخت نزدیک می‌کنند و الان شهرهایی مثل شهرقدس، پردیس، شهریار و ملارد و ... به نقاط محبوب و ارزانقیمت برای اجاره‌نشینی تبدیل شدند.
یافت‌آباد طبق آمارهای رسمی در ارزان‌ترین نقطه تهران قرار دارد. مرکز آمار می‌گوید متوسط قیمت خانه‌هایی که زمستان پارسال به‌شکل رسمی در منطقه ۱۸ معامله شدند، تقریبا متری ۲۷ میلیون تومان بوده است. آنطور که پلتفرم‌های خریدوفروش مسکن ادعا می‌کنند، میانگین ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها در یافت‌آباد الان تقریبا در همین بازه است.
شهرک ولیعصر تهران یکی دیگر از محله‌هایی است که در منطقه ۱۸ پایتخت واقع شده و جمعیت نسبتا زیادی را در دل خودش جای داده است. به‌ دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم‌بندی می‌شود و به‌خاطر اینکه کارگاه‌های بزرگ و متعدد مبل و سایر لوازم چوبی، پوشاک و آهن در آن وجود دارد، به یکی از مهم‌ترین محله‌های اقتصادی جنوب تهران تبدیل شده است.

خانی‌آباد نو جزو محله‌های منطقه ۱۹ تهران است و در جنوب پایتخت قرار دارد. از جنوب به بزرگراه آزادگان وصل می‌شود و آنجا معمولا فروشنده‌ها و صاحبخانه‌ها نسبت به شرق و غرب و مرکز تهران پول کمتری می‌گیرند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد خرید هر متر آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۹ دی‌ماه پارسال به‌شکل میانگین متری ۳۱ میلیون تومان هزینه داشته و طبق آگهی‌هایی که اخیرا منتشر شده، این عدد به حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

شهریار حدود ۴۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و این مسافت با ماشین ظرف تقریبا نیم‌ساعت طی می‌شود. عروس و دامادی را تصور کنید که همان ابتدای زندگی مشترک به‌جای تهران، شهریار را برای اجاره‌نشینی انتخاب می‌کنند و برای این کار بیشتر از ۱۰۰ میلیون پول پیش و ماهی پنج میلیون اجاره بودجه ندارند. با همین بودجه گزینه‌هایی برای آن‌ها در شهریار وجود دارد که املاکی‌ها موقع دیدن مشتری آن را به‌اسم واحد فول‌امکانات معرفی می‌کنند.

فاز ۱۱ پردیس از همه فازهای این شهر به تهران نزدیک‌تر است. دقیقا در غربی‌ترین بخش این شهر واقع شده و فاصله آن تا پایتخت حول‌وحوش ۲۵ کیلومتر است. بخش بزرگی از واحدهای مسکن مهر در فاز ۱۱ پردیس قرار دارد و همین جمله کافی است، تا آن را به یکی از مهمترین اهداف مستاجران تهرانی تبدیل کند.

اسلامشهر یکی دیگر از شهرهای اطراف تهران است که از شرق به شهرری، از جنوب به رباط‌کریم و از غرب به شهریار می‌رسد. معمولا برای تعیین قیمت آپارتمان و اجاره‌بها در شهرهای اطراف تهران از همان فرمول محله‌های ارزان‌قیمت پایتخت استفاده می‌شود. یعنی به‌همان اندازه‌ای که شانس اجاره آپارتمان ۷۰، ۸۰ متری با ۱۰۰ میلیون پول پیش و ماهی پنج میلیون اجاره در یافت‌آباد و شهرک ولیعصر وجود دارد، به‌راحتی می‌شود با این بودجه در اسلامشهر خانه پیدا کرد.

تهرانسر در منطقه ۲۱ است. یعنی غرب تهران. در مقایسه با محله‌هایی مثل سعادت‌آباد، پونک و صادقیه قیمت آپارتمان در تهرانسر کمتر است و آنطور که مرکز آمار می‌گوید دی‌ماه پارسال میانگین قیمت خانه‌های مسکونی در این نقطه از پایتخت متری ۴۳ میلیون تومان بوده است. الان این عدد با درنظر گرفتن آگهی‌ها و ارقام پیشنهادی جدید به حدود ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

فاز یک اندیشه را باید جزو مناطق مهم بازار مسکن این شهر حساب کنیم. در این نقطه از شهر اندیشه که فاصله زیادی با شهریار ندارد، از چند سال قبل ساخت‌وساز آپارتمان‌هایی که بیشتر از چهار طبقه داشته باشند، ممنوع شده است. الان کسی که ۱۰۰ میلیون پول پیش دارد و می‌تواند پنج میلیون اجاره بدهد، در فاز یک اندیشه می‌تواند روی خانه‌هایی دست بگذارد که با امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ اجاره داده می‌شوند.

قیمت آپارتمان در چیتگر نسبت به خیلی از محله‌های جنوبی و مرکز تهران بیشتر است. اما برای کسی که تمایلی به‌اجاره‌نشینی در این مناطق ندارد، یک گزینه‌ اقتصادی محسوب می‌شود. آمارها نشان می‌دهند دی‌ماه پارسال بابت هر متر آپارتمان مسکونی در محدوده چیتگر حدود ۵۱ میلیون ردوبدل شده اما الان با احتساب آگهی‌هایی که منتشر می‌شوند، این عدد حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

جنت‌آباد در منطقه پنج تهران قرار دارد که بعد از افتتاح اتوبان همت – آبشناسان به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شد. به‌شکل سنتی حجم معاملات مسکن در منطقه پنج تهران از همه مناطق پایتخت بیشتر بوده و به‌تن‌هایی در دی‌ماه پارسال ۱۵ درصد از کل خریدوفروش‌های مسکن تهران در این نقطه امضا شده است.

سرآسیاب ملارد یکی از مناطق کمترشناخته شده استان تهران است. وقتی سراغ نقشه می‌رویم، متوجه می‌شویم سرآسیاب ملارد دقیقا شمال غرب استان تهران واقع شده و فاصله آن تا مرکز تهران تقریبا ۴۵ دقیقه است. در سرآسیاب ملارد آپارتمانی ۶۰ متری را با امکانات کامل درحالی آگهی کرده‌اند، که رقم ودیعه ۱۵۰ میلیون است و مالک اجاره نمی‌گیرد. احتمالا به‌خاطر همین فایل‌ها، سرآسیاب ملارد به یکی از گزینه‌های اقتصادی برای مستاجران تهرانی تبدیل شده است.
شهرقدس در غرب تهران قرار گرفته و حدود ۲۵ کیلومتر با میدان آزادی فاصله دارد. برخلاف پردیس و پرند که جزو شهرهای جدید استان تهران محسوب می‌شوند، قدمت شهرقدس به دهه ۶۰ برمی‌گردد و می‌شود به‌کمک مترو وردآورد به ۱۰ کیلومتری آن رسید. در شهر قدس واحدی ۸۰ متری و نوساز را با امکانات کامل در ازای ۷۰ میلیون پول پیش و ماهی پنج میلیون کرایه، اجاره می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
شهریار
شهرقدس
پردیس
رباط کریم
ملارد
جزو تهران نیست
جزو استان تهران است!
اکثرا هم شهرستانی هایی هستند که فکر کردن کف خیابونهای تهران دلار ریخته
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
داداش تو خودت هم شهرستانی هستی تو نباشی پدر و مادرت هستن بیخود واسه دیگران کلاس نزار
واقع این چه وضعیه که مستجران بد بخت باید از شهر فرار کنن
بزن بریم مارلیک به سرعت برق و باد
خدمت حضرتعالی عرض کنم قیمت آپارتمان کلید نخوره در شهرک ولیعصر همین الان کف 60 میلیون و بیشتر 65 میلیون هست. 27 رو از کجا اوردید نمیدونم
چشم دولت روشن
دولتها تا کنون فقط باعث مشکلات و بدبختی مردم بوده اند
اگه قراره خونه بخرن و فقط توش محبوس باشن و امکاناتی مثل خیابان. مترو. اب . برق . گاز و حتی سند تک برگ وجود نداشته باشد اساسا پول به چیزی میدی که مال خودت نیست
به جای اینکه تمام چپ راست شد بی حجابی حجاب به فکر اقتصاد علمب باشید
تهرانسر اپارتمان نوساز 85میلیون تومن هست الان قیمت برج درتهرانسر که بالای 20سال ساخت هست کمتر ازد60تومن نیست میانگین اپارتمان متری 70تومن درتهرانسر هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی