بازدید 29472

سرنوشت جنگ واگنرها علیه ارتش روسیه چه خواهد شد؟/ «جنگ داخلی»، «برکناری پوتین» یا «نابودی واگنرها»؟

شورش گروه نظامی و نیابتی واگنر علیه ارتش روسیه و اعلام جنگ به دولت این کشور را باید یکی از مهم ترین رویدادهای داخلی روسیه در چند دهه اخیر دانست که توجهات بین المللی زیادی را به خود معطوف کرده است؛ گروهی که تا همین چند روز پیش همراه با ارتش روسیه علیه اوکراین می جنگید، اما اکنون سلاح خود را به سوی ارتش روسیه گرفته است.آیا این شورش می تواند به یک بحران داخلی تمام عیار برای پوتین تبدیل شود؟ با این شورش، ماشین جنگی روسیه در اوکراین تضعیف یا متوقف می شود؟ ممکن است این شورش تبدیل به یک کودتا، جنگ داخلی و انتقال قدرت در روسیه شود؟
کد خبر: ۱۱۸۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 24 June 2023

سرنوشت جنگ واگنرها علیه ارتش روسیه چه خواهد شد؟/ «جنگ داخلی»، «برکناری پوتین» یا «نابودی واگنرها»؟

بین الملل تابناک: شورش گروه نظامی و نیابتی واگنر علیه ارتش روسیه و اعلام جنگ به دولت این کشور را باید یکی از مهم ترین رویدادهای داخلی روسیه در چند دهه اخیر دانست که توجهات بین المللی زیادی را به خود معطوف کرده است؛ گروهی که تا همین چند روز پیش همراه با ارتش روسیه علیه اوکراین می جنگید، اما اکنون سلاح خود را به سوی ارتش روسیه گرفته است.

مسئله ای که هم اکنون فضای سیاسی و امنیتی روسیه را متشنج کرده و چشم انداز مشخصی درباره آینده آن وجود ندارد. آیا این شورش می تواند به یک بحران داخلی تمام عیار برای پوتین تبدیل شود؟ با این شورش، ماشین جنگی روسیه در اوکراین تضعیف یا متوقف می شود؟ ممکن است این شورش تبدیل به یک کودتا، جنگ داخلی و انتقال قدرت در روسیه شود؟

این ها پرسش هایی است که هم اکنون ذهن بسیاری از تحلیل گران بین المللی را به خود مشغول کرده است. در همین رابطه، تابناک در گفتگو با دکتر «عفیفه عابدی» پژوهشگر مسائل روسیه و امور بین الملل به پیامدها و نتایج این رویداد داخلی در روسیه پرداخته است.

عابدی در پاسخ به این سوال که شورش واگنرها چه تاثیری بر ماشین جنگی روسیه در اوکراین خواهد داشت، عنوان کرد: مسلما شورش گروه واگنر علیه ارتش روسیه رویدادی کم سابقه است و اهمیت زیادی دارد. این شکاف در میان نیروهای نظامی روسیه یکی از پیامدهای جنگ اوکراین است و موجب تضعیف جبهه روسی در جنگ اوکراین می شود. البته نکته حائز اهمیتی که باید در نظر داشت این است که منازعه یک گروه شبه نظامی با گرایش ناسیونالیسم افراطی با ساختار قدرتی است که الگوی رفتاری آن بهره بردن از ناسیونالیسم افراطی در جنگ اوکراین است. در واقع در اصل جنگ اوکراین اختلاف نظری میان آنها مشاهده نمی شود. بعضا آنها همدیگر را به کارشکنی در جنگ اوکراین متهم می کنند. با این حال پراکندگی بین نیروهای روسی در جنگ اوکراین می تواند ماشین جنگی روسیه را تضعیف کند و شرایط میدانی را برای روس ها پیچیده تر خواهد کرد. اما به نظرم این به طور مستقیم به معنای تقویت موضع اوکراینی ها نخواهد بود.

وی در رابطه با اثرات این شورش بر وضعیت سیاسی داخلی در روسیه افزود: تحولات اخیر در داخل روسیه هزینه های سیاسی، نظامی و امنیتی بلندمدت هم خواهد داشت. از ابتدای جنگ اوکراین، پوتین برای پشتوانه اجتماعی و ایدئولوژیکی در جنگ، تلاش نمود ناسیونالیسم افراطی در میان روس ها را تحریک کند که این مضاف بر حمله به اوکراین، یک نوع قمار راهبردی بود. تقویت ناسیونالیسم تهاجمی و ارتجاعی، قراردادن تسلیحات سبک و سنگین در اختیار آنها شاید به پیشروی ژئوپلتیکی در اوکراین کمک می کرد، اما روشن بود هزینه ساز خواهد بود و در داخل روسیه پیامدهایی در جنگ قدرت خواهد داشت که دیر یا زود خود را نشان می داد. 

این کارشناس مسائل روسیه در پایان افزود: منازعه اخیر نشان می دهد روسیه چقدر شکننده شده است. اما این به معنای تغییر شگرف در صحنه سیاسی روسیه نیست. ارتش روسیه یکی از ارتش های بزرگ جهان است و تنها با بخشی از ظرفیت خود احتمالا به زودی شورشیان را سرکوب می کند. با این حال پیامدهای سیاسی و امنیتی آن باقی خواهد ماند و اقتدار پوتین را هم خدشه دار نشان می دهد.

دیگر کارشناسان چه می گویند؟

به گفته «ایان گارنر» کارشناس مسائل روسیه و نویسنده کتاب جدیدی در مورد پیامد‌های جنگ در اوکراین، رئیس واگنر دست خود را بیش از حد باز کرده است.
 
او گفت:«پریگوژین تاس انداخته است و اکنون دولت او را برای همیشه از بین می‌برد. من گمان می‌کنم شانس پریگوژین برای راه اندازی یک کودتای موفقیت آمیز بسیار اندک است. دولت روسیه پول و آزادی عمل برای اقدام را در اختیار دارد. چرا جنگجویان واگنر باید در نبردی تا سرحد مرگ در کنار پریگوژین قرار گیرند»؟
 
به گفته یکی از تحلیلگران این هرج و مرج به منزله ناقوس مرگ برای گروه واگنر است که نه تنها در اوکراین بلکه در آفریقا نیز فعال بوده است. «تاتیانا استانووایا» تحلیلگر سیاسی و موسس شرکت مشاوره R-Politik در کانال تلگرامی خود نوشت: "تحولات هر چه که باشد قطعا به معنای برچیده شدن واگنر است".
 
او نوشته که این پایان پریگوژین و پایانی برای واگنر است. او افزوده است: «این یک لحظه مهم است. بسیاری از نخبگان مخالف پوتین خواهند گفت که چرا وضعیت تا اینجا پیش رفته و رئیس جمهور زودتر واکنش نشان نداده است. به همین دلیل است که کل این داستان ضربه‌ای به پوتین خواهد بود».

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰۶
واگنر
مچکریم
تبریک به مردم روسیه
تبریک به مردم اوکراین
و
تبریک به مردم ایران
بای بای چکمه
واگنر با ارتش اوکراین متحد شن و مادر پوتین رو به عزاش بشونن
مدارک لازم برای پیوستن به واگنر چیاس ؟
دئیس واگنر :
آماده ایم برای کشور و مردم روسیه کشته شویم
روسگدا
روسگدا
تسلیت تسلیت
هر چه باشه یک نتیجه قطعیه. نابودی اعتبار پوتین. هر روزی که دیوانگی پوتین در اکراین ادامه پیدا کند هم برای او و پوتینی ها در روسیه و هم برتی پوتینی های دنیا از ایران تا سوریه و کره شمالی و....فاجعه بزرگتر خواهد بود
بریکس ؛ پر
شانگهای ؛ پر
هر اتفاقی که بیفته باعث تضعیف قدرت روسیه میشه و این به ضرر کشور های هم‌پیمان روسیه میشه و متاسفانه مردم تاوان تصمیمات اشتباه رو پرداخت خواهند کرد
پس چرا پوتین ا بمب اتم و هایپر سونیک ول نمیکنه سمت واگنر ؟!!!
هان ؟
؛-)
پوتین برکنار میشه
همان دو هفته اول که پوتین نتوانست کیف را بگیرد یا شرایط ترک مخاصمه را له اکراین دیکته کند روسیه و پوتین شکست تاریخی خورده بودند ولی با غرور خود و اصرار به رفتن راه شکست خورده شکست و هریمت خود را بسیار بزرگ تر میکنند
بادآورده راباد میبرد.پوتین که قدرتش از دائم الخمری ولایعقلی بوریس یلتسین حاصل شد حالا شعبان بی مخ دست پرورده خودش درحال برباد دادن قدرتش است که درصورت ادامه روندفعلی وسقوط یا حتی افول قدرت پوتین بنا به ذات سیاست درچنین حکومتهایی نزدیکترین کسانش مثل مدودف علی الظاهر مریدمحضش هم درجبهه مقابل قرارخواهندگرفت وسرنوشتی شبیه چائوشسکو وهیتلر وصدام در انتظار این مردک جنایتکار که جهان رابهم ریخته خواهدبود. یادمان نرفته طارق عزیز که ظاهرا نزدیکترین کس صدام بود چطور به اربابش خیانت کرد وعربده های صدام در دادگاه برسر او......آری چنین است.
واگنر گروهی نظامی و مسلح از فرزندان غیور خاک روسیه هستند که خانواده هاشان روسی است .
پوتین توی بد مخمصه ای گیر کرده
نیروهای مسلح روسیه دل خوشی از این پوتین دیکتاتور ندارن .
به زودی همشون تسلیم گروه واگنر میشوند
پوتینی ها در روزهای اول تایستان داغ بس دیدنی شدند . خدایا شکر که صبزت زیاده ولی لمان از ان روز که برای ظالمان صبرت سر بیاد
واگنر
واگنر
خدا نگهدار تو
پایان پوتین
به این میگن ضد حمله اوکراین
واگنر دمت گرم
پوتین حتی در صورت سرکوب خونین هواداران دیروز خود ولی بازی بزرگ را باخته. حالا دیگر هرگز هیچ کشوری و حتی چین و کره شمالی حتی یک درصد هم حاضر نخواهند بود که کمکی موثر به پوتین تز پیش باخته کنند
بیچاره مردم و سزبازان و افسران میهن پرست روسیه. پوتین انها را به جایی رساند که باید یا جانب او یا جانب واگنر را بگیرند یا اصولا تمرد کنند. همه انتخابها برای ملت روسیه و ارتش روسبه تاسف اوره. عیار حکمرانی هوشمندانه الان معلوم میشه. حالا تنها رهبری چین با خردمندی و استاندارد نخور قرار دادن منافع ملی مردم چین و نه منافع مقامات چینی از عواقب این شکست عظیم پوتین خود و ملت چین را بدون هزینه عبور داد
واگنر هر سرنوشتی پیدا کند ولی حالا برای روسیه و شخص پوتین تنها یک انتخاب باقی مانده. پایان عمایات در اکراین. اگر پوتین ادامه دهد اصلا لوله فاضلاب یا سوراخ موش را دکر از واقعیت و احتمال ندانید
واگنر زنده باد
پوتین مرده باد
درود بر رزمندگان واگنر
سقوط پوتین حتمی است. ولی حیف که دردادگاه بین المللی مجازات اعدام لغو شده وما نمیتوانیم لذت اعدام این جانور دوپا راببینیم. ولی بهرحال تا آخرعمرش درخفت وذلت درزندان خواهدپوسید.
درود بر ساندبس خورهای روسی که بالخره به نقطه ای رسیدند که متوجه شدند صلاح میهن و ملتشان بر هر شعار و فرد و ساندیسی ارجچیت دارد.
یه مقدار قند و چایی و کنسرو و پتو و چندتا چراغ والور و چند کارتن کیک و ساندیس دارم .
چی جوری میتونم بفرستم برای غیور مردان گروه واگنر ؟
پوتین از مسکو فرار کرده به سمت مرزهای بلاروس
سرنوشت صدام و قذافی و بن علی و مبارک در انتظار پوتین دیکتاتور
پوتین باید وارونه آویزان گردد از ورودی شهر مسکو
واگنر پیروز میشه
سوالای سخت سخت میپرسیا
واگنر که از بین برود به معنای کاهش معنادار مبارزانی است که برعلیه اوکراین و به نفع روسیه جنگیده اند! همچنین است در سوریه و آفریقا و...‌
درگیری ارتش روسیه با واگنرها، مشخص است که از طرف سران ارتش روسیه کاری برنامه ریزی شده بوده از قبل چون واگنرها از قبل بارها اعلام کردند که ارتش مشگلاتی برایشان درست کرده است مثل نرساندن سلاح و مهمات و پشتبانی اتشبار؟؟ پوتین باید علت را در افراد خودش جستجو کند؟چه واگنرها پیروز شوند و چه به بازند برای پوتین در هر دو صورت باخت است؟اگر مردم و ارتشیان از واگنر حمایت کنند هرگز شکست نخواهند خورد و دولت و سران نظامی تغییر خواهند کرد.
این هم نوعی بازی است که قبلا اردوغان وگلن در ترکیه راه انداختند ،بعدا تمام مخالفین را دستگیر وسرکوب کردن می باشد .
پاسخ ها
خلیل
| Netherlands |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خدا عقلت بده. سردسته واگنرها یکی مثل شعبان بی مخ (البته درمقیاسی بسیاربزرگتر) استکه حدود50 هزارنیرو که مجرمان خطرناک واوباش حرفه ای هستند وحالا حتی با توقف موقت حملاتشان به نیرویی تعیین کننده در صحنه روسیه تبدیل شده اند وتزار مجبوراست آنهاراهم درسیاست وحکومت بپذیرد.
تحولات اخیر روسیه نشان داد شاید بایدن واقعا خوابالو نبوده او خودرا به خوابالو بودن میزده . چقدر ترسناک . در اون کلیپهایی هم که نشان می داد بایدن درب خروج را گم کرده داشته دنیا را سر کار می ذاشته. من که دیگه شهامت ندارم توی چشمای این مرد نگاه کنم
پوتین باخت. حتی اگر کنترل کند دیگر هیچ کشوری حتی چین و کره شمالی حاضر نیستند روی پوتین شرط بندی کنند و این یعنی پایان سیاسی پوتین و روسیه
پوتین تا دیر نشده فرار کن .برو زیر زمین خانه همسایه قایم شو بدو. باریکلله
برای خداحافظی سرخ با پوتین آماده شوید .
جامعه روسیه از خیلی مدت ها پیش دوقطبی شده است و مخالفان پوتین خواهان برچیده شدن او از دنیای سیاست روسیه بودند ولی تا این حد که گروهی سلاحدار و آموزش دیده بخواهند کودتا کنند تا امروز بی سابقه بوده است. پوتین وجهه سیاسی خود را هم در دنیای بین الملل و هم در داخل کشور از دست داده است و بزودی خودکشی یا ساقط خواهد شد.
بابا، اینقدر قضیه را بزرگ نکنید. این یک جنگ بین برادرها است. درست مثل درگیری ما و طالبان.
الان تمام فکر و هم و غم امریکا و اروپا اینه که پوتین شکست نخوره! چون فروپاشی ناگهانی قدرت مرکزی در مسکو می تواند چند ده میلیون کیلومتر را به تنش و فاجعه بکشاند و از ان بدتر معلوم نبست چه نیرویی باید امنیت هزاران کلاهک و موشک اتمی روسیه را تضمین کند. پس در یک معامله پشت پرده غرب له پوتین اجازه خواهد داد دوباره کنترل خود بر روسبه را تضمین کند ولی در برابر پوتین خیلی از پوتینی های دنبا از روسبه سفید و کره شمالی و سوریه و ونزویلا تا شرق اکراین را به نازلترین قیمت خواهد فروخت. پوتینی ها دیدنی شدند و التماس انها برای فرار از مهلکه فروش انها را بس دیدنی تر خواهد کرد. باشد که ملتهای کره شمالی و سوریه و ونزویلا و روسبه سفید و... از این فرصت استفاده کنند و از چاله به چاه نیافتند
علی القاعده امتیازات پوتین نسبت به گروه واگنر بیشتر است اما آنچه مهم و سرنوشت ساز است حمایت یا عدم حمایت مردم از گروه واگنر است . حتی حمایت ناوالنی در چنین شرایطی از گروه واگنر مشکلات پوتین را بسیار زیاد تر خواهند نمود
پوتین دیگه حال نداره بدوشه
فعلا خیلی زود است که سرنوشت این شورش را پیش بینی کرد پریگوژین یک جوان بی تجربه نیس و بخوبی ارتش روسیه رو میشناسه احتمال داره بیگدار به آب نزده باشه و زد و بندی با فرماندهان بلندپایه داخل ارتش و گارد ملی داشته باشه همچنین اگر مراکز هسته ای رو تصرف کنن کلا داستان فرق خواهد کرد. نقشه ای که پریگوژن داره را من چند ساله که در تخیلات خودم پرورش میدادم جلب اعتماد ارتش روسیه و حمله ناگهانی به مراکز هسته ای و در اختیار گرفتن اونها
واگنر هم مثل طالبان
بدون مقاومت ارتش روسیه داره همینجوری پیشروی میکنه
مردم همیشه و در همه زمینه‌ها از مسئولان خود جلوتر هستند ،چقدر گفتند در جنگ اوکراین دخالت نکنید ولی گوش شنوایی نبود،و طبق معمول مردم و کشور خسارت دیده و می بینند .
بزودی فراخوان مخفی و چه بسا آشکار برای دفاع از قدمگاه و مصلی آقای رئیسی در روسیه داده خواهد شد .
واگنر باید شهرهای مرزی رو تحویل اوکراین بده و بره جلو تا تصرف کامل مسکو
انشالله که زودترازسرطان
باتاوان ناشی ازکارهاش بمیره
مرگ بر پوتین
درود بر رزمندگان اوکراین
سلام بر گروه واگنر
درود بر ملت روسیه. ثابت کردند که بزرگ هساند و اگر سیاست در کرملین شکست خورده باشد انها میهنشان را بدون تعارف پس میگیرند. حتی یک نیرو و پلبس روسیه خاضر نشده در حمایت از فاسدان مستبد در مسکو دست به اساحه ببرد. تنها راه نجات پوتین از سقوط معامله پشت پرده با امریکا و غرب هست. دیدنی شده
ساده‌لوحی‌ست اگر خیال کنیم گروه واگنر با حدود ۲۵۰۰۰ سرباز از پسِ ارتش روسیه برمیاد و میتونه پوتین رو سرنگون کنه.

اشتباهی که فرمانده‌ی واگنر کرد، درست همون اشتباهیه که زلنسکی مرتکب شد و خیال کرد که خب پوتین رو به چالش می‌کشیم و پیروزمندانه با اروپا دست می‌دیم!!
جومونگ روسی با لشگری از دزدان و تبهکاران قبلی اما وطن پرست دارد مسکوریو را فتح میکند و زوسیگرو را تاسیس میکند
پیروزی پوتین .
پریگوژین
پریگوژین
خدا نگهدار تو
من پنجشنبه شب خواب ديدم كه پوتين بد جورى سقوط ميكنه ، خوابهاى من از بچگى صد در صد درست بوده و ردخورد نداشته، پوتين به مردم بيگناه اوكراين ظلم كرد و نتيجه اش را خواهد ديد و چوبش را خواهد خورد
25 هزارتان بعد میگید برکناری پوتین شماها دیگه کی هستید
هر دلیلی داشته باشد نشان از سوء مدیریت پوتین و بی منطق بودن این تجاوز است به هرحال با ادامه این تجاوز این تمردها باز هم اتفاق خواهد افتاد بخصوص که اکثر نظامیان روس سرباز وظیفه هستند که هیچ دلیلی برای جنگ ندارند و پوتین متوسل به بزهکاران و جنایتکاران واگنر شدند که قابل اعتماد نیستند.
کاملا مشخص است عوامل اطلاعاتی غرب سعی در استفاده از برگوزین در بی ثبات کردن روسیه دارند۔ از قبل در زمانی که درباخموت بین واگنر ونیروهای اوکراینی در گیری بود سرکشی برگوزین دیده میشد صحبت هائی میکرد که رسانه های غربی اینگونه اخبار وصحبت ها را میگردند وباید از انها شنیده میشد۔۔ارتش روسیه بدرستی برگزین را در باخموت کنار گذاشت۔این برکناری برای برگوزین وخواب وخیال هایش فابل تحمل نبود۔روسیه دوجنگ در پیش رو دارد یکی در اوکراین ودبگری با غرب زدگی داخل روسیه که غرب به ان امید بیشتری داشت و دارد۔ روسیه در حال استقلال کامل خود از غرب است۔غرب در حال بلعیدن گام بگام روسیه بود۔ هامبرگر فروشی ها، اتومبیل های لوگس و خوش گذرانی ها در قایق های تفریحی و بارهای غربی یک فست فود وتفریح سالم نبود یگ پایگاه تبلیغاتی غرب برای جذب مردم روسیه ودر انتها روسیه بود۔۔پرزیدنت بایدن با فشار بر اوکراین تعجیل کرد و چشم وگوش پرزیدنت پوتین را باز کرد۔پیر مرد است وبی حوصله ۔۔ غرب هم روسبه را از دست داد وهم اوکراین را۔برگوزین احتمالا بزودی مشکلش بزودی حل میشود۔
این گروه واگنر یک عده افراد افراطی وارازل و اوباش و زندانیان خطر ناک هستند که پوتین آنها را به جنگ فرستاده آن بدبخت ها هم بوی کباب شنیده بودند غافل از اینکه خر داغ می کردند .
جنگ بی معنی پایانی بهتر از این ندارد .
اتفاق قابل پیش بینی بود به نوعی دیگر اواخر جنگ هشت ساله هم چنین حوادثی در شکلی دیگر روی داد که منجر به پایان جنگ شد .
آقایونی که قبله آمالشون شده بود روسیه مقتدر !!!!! حالا فهمیدین هیچ چی از مناسبات بین المللی نمیدانید
انشالله به لطف خدا و لطف امام زمان نابودی پوتین در پیش است
جهت اطلاع آنها که این طرف و آن طرف ارتش نیابتی دارند. اگر نقصی در میلیون ها دلار ارسالی به آنها رخ دهد راه مرکز را در پیش خواهند گرفت آن وقت دیگر جوان بی سلاح 45 کیلویی کف خیابان نیست که 10 نیروی 150 کیلویی به او حمله ور شوند. آن وقت قیامت خواهد شد.
شاید هم پایان پوتین نزدیک است و دنیا به زودی از شرارت تجاوز و کری خوانی ها و تهدیدهایبش رها خواهد شد و مردم خودش نیز از تحریمهای ناشی از شرارت او در جهان خلاص خواهند شد
عجب تحلیلگرانی؟؟؟ حالا اگر گروههای دیگه هم به این واگنر اضافه شوند چی؟؟؟ فکر میکنید طرف خودش تنهایی به راحتی داره با اسب و الاغ میره سمت مسکو؟؟؟ یعنی رییس گروه واگنر توهم زده بعد رهبریت گروهی مثل واگنر را داشته؟؟؟ یک کم مسئله جدی تره
برای آنهاهیچ اتفاقی نمیافته وآب ازآب تکان نمیخورد ولی برای ماهرچند هنوزهیچ اتفاقی برای آنها نیفتاده قیمت دلاربه ۵۱۰۰۰ تومان رسیده دلارگران میشودریال بی ارزشتر میشود همه احناس گرانترمیشوند وخلاصه پدرمان درمیآید که گروه واگنرتصمیم گرفته بیاری خدا پوزه پوتین رابخاک بمالد ولی اگرحریف پوتین نشودحریف ماخواهدشد قدیم ترهاوقتی بورکینوفاسو لوله اب میترکید دلاردرکشورمابالا میرفت حالا بغل گوشمان واگنری ها میخواهندحال پوتین رابگیردکه‌ هنوز نگرفته حال ماگرفته شد
آخی ! بیچاره شرق گداها !!!!
راه سوچی از روستف می گذرد. پوتین باید جایی در پیونگ یانگ پیش خودم مخفی بشه!
به یاری خداوند عالیجناب پوتین دیکتاتور نابود خواهد شد.
به نظرم به پایان پوتین نزدیک می‌شویم.بعید نیست شاهد جنگ داخلی و تجزیه روسیه باشیم.امیدوارم جناب شریعتمداری کیسینجر شرق و جناب مرندی تئوریسین زمستان سخت هر چه زودتر استعفا بدهند
پوتین دچار مکافات عمل ش خواهد شد.
باهوش ترین انسانها سیاست گذار های جهان هستند .
سیاست پوتین در مقابل سیاست گذار های حفظ جهان وامنیت جهان هزاران سال عقب تر هست.
وسیاست گذاران امنیت جهانی از تهدید های افراد واشخاص مغرض ودشمن انسانیت
بسیار پیچیده است .
حتما پوتین واگنرها را سر راه می آورد. اما با هزینه گزاف برای روسیه. روسیه به تدریج تضعیف شده و این به نفع ماست.
هر کدام از این سه اتفاق بیفتد مردم ایران خوشحال خواهند شد
باید ببینیم‌نظر امام جمعه مشهد چیه
فقط فروپاشی روسیه بهترین گزینه برای ملتی که ایرانیان را بسیار تحقیر کرده اند
سرنوشت رو که نباید از سر نوشت باید از ته نوشت؟
گروه واگنر پذیرفت که به شورش پایان دهد

پوتین که یک مشت قاتل و جنایتکار متجاوز را در گروه واگنر جمع کرد تا به اوکراین حمله کنند

و چقدر بی بصیرت بودند کسانیکه پشت پوتین صف کشیدند

حالا چوب خدا صدا ندارد و همان گروه جنایتکار را فرستاده تا یقه خودش و زن و بچه اش را بگیرند
و دست انتقام خدا بالای همه دستهاست

پوتین تا چند روز دیگر به بدترین شکل کشته و تکه تکه خواهد شد
و انتقام ۸۵ میلیون ایرانی که پوتین اجازه نداد برجام توافق شود را خواهد داد
اگر واقعا اختلاف شدید بین واگنر و ارتش روسیه است پس چطور فرمانده واگنر با معاون وزیر دفاع روسیه صحبت کرده؟!!
این احتمال وجود دارد که عده ای از واگنری ها، در قبال دلارهای سیا (سازمان جاسوسی آمریکا)، اطلاعات جنگی روسیه را به سازمان های جاسوسی آمریکایی- اروپایی، فروخته باشند و وزارت دفاع روسیه بر علیه این افراد موضع گرفته ولی به نظر نمی رسد کودتایی اتفاق افتاده باشد چون از نظر ادبیات جنگی واگنری ها به خوبی می دانند که این گروه از نظر آمریکا و اروپا ترد شده هستند و ممکن است به صورت مقطعی آمریکا و اروپا در چنین موقعیت حساسی از برخی جاسوسان واگنری که برای آنها اطلاعات کسب می کنند، حمایت کنند ولی بزودی آنها را رها خواهند کرد و فرمانده واگنر به خوبی می داند جنگ بر علیه ارتش روسیه و کودتا بر علیه کرملین نه تنها آنها را به اهدافشان نمی رساند بلکه باعث نابودی آنها خواهد شد و این که می گویند امروز روستوف را می گیریم و فردا سن پترزبورگ را، نوعی ادبیات جنگی برای باج گیری از ارتش روسیه است وگرنه این گروه نه کار به روستوف دارد و نه کار به سن پترزبورگ و نه می تواند داشته باشد، اگر امروز هم در اوکراین و در برابر سیل تسلیحات غربی، ایستادگی کرده اند به خاطر تجهیزاتی است که ارتش روسیه در اختیار آنها قرار داده است.
انشالله پوتین نابود شود
متوهم های غرب گداها چقدر پرت هستند
دیکتاتوری هیتلر نازی در مرزهای روسیه (شوروی سابق)، آفتاب عمرش غروب کرد بعد شما فکر می کنید رئیس یک گروه شبه نظامی (واگنر) که تا به امروز با تجهیزات نظامی ارتش روسیه در اوکراین با ناتو (پیمان نظامی آمریکا و غرب) مبارزه می کرده، می تواند روستوف و سن پتربورگ و ... را اشغال کند!!!!!!؟؟؟؟
این شو رسانه های غربی و اربابشان آمریکا است که در سن پترزبورگ ترقه ای در می کنند و بعد بازتاب جهانی می کنند تا بین ارتش روسیه اختلاف و بین مردم ترس ایجاد کنند و با ترس و اختلاف، ایجاد تفرقه کرده و از آب گل آلود به نفع خود ماهی شکار کنند و این طور به اهداف سیاسی خود دست یابند ولی این شو هم چند روزی مهمان رسانه های غربی نخواهد بود و فروکش خواهد کرد، البته این سخنان حمایت از کرملین نیست بلکه تاریخ است تا دیگر کشورها درس عبرت گرفته و در تله آمریکا و غرب گرفتار نشوند، امروز ویرانی اوکراین و کشته شدن مردم کی یف باید درس عبرتی برای سایر کشورها باشد که اگر در تله آمریکا و غرب گرفتار شوند، تاوانش را مردمان و کشورهایشان با خون بها و ویرانی خواهند داد، اگر آمریکا و غرب به قصد نفوذ سیاسی در اوکراین و پایان دادن به امپراطوری روسیه در مرزهای اوکراین سامانه های موشکی نصب نمی کردند و به این کشور وعده پیوستن به ناتو را نمی دادند، پوتین با چه مجوزی می توانست به اوکراین حمله کند؟ پوتین دلیل جنگ با کی یف را "دفاع از مرزهای سرزمینی اش در برابر تهاجم غرب" عنوان داشته و تاریخ ثابت کرده که قدرت های جهانی چنین اختیاری را دارند، همان طور که آمریکا غیر قانونی و بدون مجوز سازمان ملل به عراق حمله کرد و جان انسان های بی گناه زیادی در شهرهای مذهبی ای چون نجف، سامرا، کربلا در طی جنگی چندین ساله گرفته شد و زیر ساخت های عراق ویران شد.
در جنگ کی یف- مسکو، مقامات کرملین ابتدا چندین بار هشدار دادند که اقدامات تحریک آمیز ناتو در مرزهای روسیه پذیرفتنی نیست و وقتی هشدارهای دیپلماتیک آنها توسط فرماندهان ناتو نادیده گرفته شد، چاره ای جزء جنگ باقی نماند و حاصل جنگ ویرانی و کشته شدن انسان های بی گناه است ولی آمریکایی ها که ادعای حقوق بشری هم دارند و خودسرانه، یک شبه و بدون اجازه سازمان ملل به عراق یورش بردند بیشتر در خور سرزنش هستند، حال صدام هیچ ولی این وسط چه کسی جواب گوی زندگی انسان های بی گناه زیادی است که در عراق از کودک و پیر و جوان گرفته شد و تنها پذیرایی با لنگ کفشی که خبر نگار عراقی میهن پرست به سمت بوش پسر پرتاب کرد به عنوان پاسخگویی به این ظلم و بیداد در تاریخ ثبت شده است و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
پس عراق هم که به ایران حمله کرده کار درستی انجام داده چون ما براش تهدید بودیم؟؟؟؟شما داری از کشور متخاصم دفاع می کنی اینو بفهم. مثل اینه که از عراق در حمله به ایران دفاع کنی.می فهمی اصلا چی میگی؟؟؟؟
همه کینه ها خوبند مخصوصا تجزیه روسیه ‌که هر چی از ما خوردند از دماغشون بیاد
شک نکنید، ریس واگنر یک خاین در لباس وطن پرستی هست که با سیا و شاید ام آی ۶ ارتباط دارد .
با این مثلآ قدرت و گردن کلفتی چرا مقابل ارتش درب و داغون اوکراین منجمد شدند؟! این یعنی سر ارتش روسیه کلاه گذاشتن یعنی چپ رو نشون دادن و راست رو زدن هست این بابا دنبال قدرت هست و پوتین باید وی را حذف کند واگرنه مار در آستین خواهد شد و الان هم غرب که بوی خیانت این ملعون رو حس کردند دنبال ارتباط با وی و وعده دادن به وی خواهند بود تا شورش را ادامه دهد، مانند قضیه ونزوئلا ماداروو و آن ریس جمهور خودخوانده مورد حمایت آمریکا و غرب
انشالله هرچه زودتر تومار پوتین و حکومتش در هم پیچیده خواهد شد
یک درصد فکر کنید این بساط شورش و کودتا فیلم تزار بوده و قرار است کاری در اوکراین بکنند
تا آنجا که من فهمیدم واگنر الان با پوتین آشتی کرد در نتیجه تمام این کودتا بازی ها فیلم بود برای سرگرم کردن مردم روسیه و جهان که شیاطین سرخ کاری علیه کی‌یف انجام بدن احتمالا در روز های آینده همین گروه واگنر وظیفه انجام عملیاتی در شهر کی‌یف را خواهند داشت البته این فقط حدس است مگر چند روز قبل خبر احتمال دخالت بلاروس در اوکراین نبود چطور واگنر علم شد احتمالا خبر هایی در راه است شاید تکرار میکنم شاید کل قضیه یک بازی از پیش طراحی شده باشد برای ضربه زدن به اوکراین که مثلاً در روسیه دو قطبی اتفاق افتاده وووو و آمریکا را مجاب به کاری در قبال اوکراین کند قبلاً گفتم در تاکتیک سردرگمی توجه دشمن را به شرق جلب کنه و از غرب حمله کن شاید زمانی که اوکراین و دوستان آن به خیال جنگ داخلی در روسیه به مناطق اشغالی حمله کنند بلاروس از شمال به کی‌یف حمله کند یا همین واگنر کاری بکند شاید هم حکام روسیه ببخشید تزار آن مجاب به استفاده از جنگ افزار هسته ای شود بطور کلی وقایع اخیر کاملاً مشکوک است اوکراین باید خردمندانه عمل کند لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
فیلم زیاد می بینی؟؟؟؟؟؟جومونگ را سرمشق خودت قراردادی ظاهرا. به نظرت با یه شبانه روز میشه این کارا که گفتی انجام داد. مزمئن باش اونا اینقدر باهوش هستند که اول تکلیف دادخل روسیه مشخص بشه بعد اقدام کنند‌ آره داداش بیدار شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تخیل در حد لالیگا
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
آمدیم و اینطوری شد
بعضی ها خیلی کنف شدند که واگنر عقب نشینی کرد
اللهم عجل لولیک الفرج
من نظر دیگری دارم فکر میکنم یه بازی سیاسی باشه چون جنگ بااوکران فرسایشی شده واگنرها را جلو انداخته اند که بگویند که از لحاظ داخلی باهم اختلاف دارند ازاین طریق جنگ با اوکراین را پایان دهند من که فکر نمی کنم وزارت اطلاعات روسیه از گروه ویا جریان واگنر بی اطلاع باشه که این موضوع جای تامل دارد
جومونگ چی است دوستان عزیز اگر پوتین الان سقوط کند تسلیحات اتمی روسیه دست کی می‌افتد همین گروه واگنر طبق نظر خود شما وطن پرست هستند واگر این چنین افرادی در روسیه به قدرت برسند اتفاقا جنگ اوکراین حالا حالا ها ادامه دارد این افراد نمیگن که مخالف جنگ هستیم میگن فرماندهی جنگ اشتباه بوده شیوخ نخبه این افراد مثل دوگین هستند الان فاشیست های روسی حاکم بشن خوبه یا همین پوتین معامله گر
فابل توجه همه غربلیسان عزیز : شورش 1 روزه به پایان رسید دفعه بعد با فکر بیشتری درفشانی نمایید و خیلی جو گیر نشید
اگر تمام این بساط یک نمایش بود چی
خیاتت به کشور و ملت خود دربین همه ملتها عمل بی شرفانه و شخص و یا اشخاص منفور خواهند شد جز در بین خودتحقیرهای ایرانی
در هیچ کشوری به اندازه ای ان خودتحقیر ندارند همه ملتها منافع کشورشان را بر منافع دشمنان ترجیه می دهند ولی خودتحقیرها و سلبریتی ها اول حامی آمریکا و غرب هستند
خودتان فکر کنید اگر روسیه بیوفته دست این ها قطعاً جنگ اوکراین ادامه دارد اگر به نقشه جنگ توجه کنید هنوز در وضعیت شش ماه قبل است یعنی نزدیک به بیست درصد از خاک اوکراین در تصرف روسیه است بجای جومونگ بازی کمی منطقی فکر کنید احتمالا روسیه با ایجاد این فیلم ضایع سعی در ایجاد نوعی غرور کاذب در اردوگاه مقابل دارد که مثلاً ما موفق شدیم ولی این جنگ تمام نمی‌شود اگر پوتین باشد سال آینده جنگ تمام می‌شود با معامله دولت ترامپ و پوتین و رام کردن زلنسکی ولی اگر پوتین ساقط بشه اتفاقا وضعیت پیچیده تر هم میشود چرا چون در روسیه افرادی هستند که منتظر شکست روسیه هستند تا به قدرت برسند البته ناوالنی یک اپوزوسیون ساختگی است منظورم ناسیونالیست های تندرو است مثل دوگین این افراد شکست پوتین را بهانه رسیدن به قدرت میکنند و جنگ جهانی آغاز می‌شود عقاید دوگین نژاد پرستی متعلق است رییس واگنر هم یک فاشیست روسی است این افراد از پوتین خطرناک تر هستند انتخاب بین بد پوتین و بدتر دوگین است فکر میکنید در طول این دو دهه کی بر روسیه حکومت می‌کرد پوتین یا پشت پرده روسیه که همان سیاست مداران دوران شوروی بودن دقت کنید پوتین رییس جمهور نبود ولی بین روسیه و گرجستان جنگ شد اتفاقا شورش مسلحانه چچن هم نمایش همین افراد بود این افراد شوروی را فرو پاشاندند تا روسیه باقی بماند یلتسین سردسته تجزیه طلبان شوروی بود تا روسیه باقی بماند آمریکا با همین افراد سال ها قبل معامله کرد برای ایجاد جنگ سرد جدید الان جنگ سرد جدید است آیا واقعاً آمریکا می‌خواهد که پوتین سرنگون بشه روسیه تجزیه بشه خیر وجود روسیه یعنی ابزار کنترل اروپا پس حتی اگر پوتین نباشد یک پوتین جدید می‌سازند روسیه فرو نمی پاشد لطفاً چاپ کنید
به این ممل آمریکاییا چی میرسه ؟ احتمالا ماشین دست دوم که قراره از افغانستان وارداتش آزاد بشه.
سرنوشت واگنر ها چی میشه ؟ معلوم نیست اما باز یه عده غربزده از حماقت و بی عقلی خود رونمایی میکنند.
بدبختا هنوز نمی‌دونید واگنر چی و چکارن بعد از قیام صحبت میکنید. چقدر باید حقیر بشین.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی