بازدید 9315
آموزش و پرورش تهران:

دریافت وجه در مدارس دولتی قانونی نیست

- رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: هیچ مدرسه دولتی و هیات امنایی هنگام ثبت‌نام مجاز به دریافت وجه نیستند.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 24 June 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، خانم سیده عادله سجادی درباره دریافت وجه مدارس دولتی و هیات امنایی از والدین اظهار کرد: مدارس دولتی و هیات امنایی در زمان ثبت‌نام مجاز به دریافت هیچ وجهی نیستند.

وی افزود: مدارس دولتی و هیات امنایی صرفا می‌توانند برای کتاب‌های درسی براساس جدول مصوب به مدیران مدارس و بیمه دانش‌آموزی هزینه دریافت کنند که البته هنوز میزان مبلغ بیمه اعلام نشده است و علی‌ الحساب مطابق نرخ سال گذشته دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: اخذ وجه در مدارس دولتی پس از شروع سال تحصیلی برای برنامه‌های فوق برنامه امکان پذیر است، مدارس به این منظور باید برنامه‌ها را در جلسه اولیا و مربیان مطرح کنند، پس از تصویب در این انجمن باید مجوز منطقه هم دریافت شود و درنهایت اطلاع‌رسانی کامل و جامع در این خصوص از سوی انجمن اولیا و مربیان باید صورت گیرد.

وی یادآور شد: دریافت وجه در موضوع مشارکت‌های مردمی هم یک امر کاملا داوطلبانه و توأم با رضایت است و در این فرآیند مبلغی از سوی مدارس تعیین نمی‌شود. اگر اولیا تمایل داشتند، مبلغی را پرداخت می‌کنند و در این شرایط الزام و اجباری وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین منطقه یک شهریه مصوبی را برای مدارس هیات امنایی براساس خدمات آموزشی اعلام می‌کند و مدیران مدارس موظف هستند که این میزان شهریه را در مکان قابل مشاهده برای والدین نصب کنند و در نهایت اولیا بر آن اساس، هزینه را به حساب دولت واریز می‌کند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره اخذ هزینه توسط هنرستان‌ها اظهار کرد: هنرستان‌ها هم مانند مدارس دولتی عادی صرفا پول کتاب و بیمه را باید دریافت کنند و در زمان ثبت‌نام اخذ هیچگونه وجه دیگری قانونی نیست.

وی یادآورشد: همچنین منطقه برای هنرستان‌هایی که جزء مدارس نمونه دولتی باشند، مبالغی را که اعلام می‌کند اما هنوز مبلغ جدید مصوب نشده و براساس سنوات گذشته انجام می‌شود که البته این ثبت‌نام هم فرآیندی مانند آزمون دارد که اعلام نتایج برای زمان اوایل مرداد اعلام و دستورالعمل و شهریه هم مشخص می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
قانونی نیست ولی تا پرداخت نکنی بچه را ثبت نام نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مدارس نباید پول بگیرند ولی می گیرند فریاد رسی هم نیست. اجاره بها باید 20 درصد افزایش پیدا کند ولی هرچه بخواهند اضافه می کنند و ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
دولت هیچ هزینه ای بابت نگهداری مدارس دولتی نمیپردازد و عملا مدیران را وادار میکند که از خانواده پول بگیرند و حتی جرات اعتراف به این موضوع را ندارد
مدارس دولتی بدون کمکهای اجباری خانواده ها تعطیل می شوند!
این مزخرفات را همیشه می گویید اما مردم هم همیشه از شهریه اجباری نالانند. خدا لعنت کند هر که را که پایبند به قانون اساسی نیست !
پاسخ ها
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
متاسفانه تحصیل در مدارس هم داره از سفره مردم خارج می شه و وای به حال آن روز که رسما اعلام شود هر که ندارد تخصیل نکند همانند افزایش قیمت دارو که دارن رسما می گویند هر که ندارد به فکر خرید دارو هم نباشد
۴۰ ساله . همینو دارن میگن...
الان مدارس شاهد دولتی یا غیرانتفاعی؟ اگر دولتیه چرا شهریه میگیرن! اگر غیرانتفاعیه چرا امکانات و خدماتشون در حد غیرانتفاعی نیست! نکنه نیمه دولتی نیمه غیرانتفاعیه! یکی بمن توضیح بده این شهریه خرج چی میشه. حداقل بدونیم بابت چی پول میدیم.
تابناک بارها وبارها این خبر در سالهای پیش توسط سایت شما ودیگران درج شده که مردم و والدین بخونند که نباید پول پرداخت کنند
اما کو قانون اجرایی

این موضوع فقط جنبه خبری وبالابردن بازدید را دارد وهیچ کاربرد دیگری ندارد
مدارس دولتی پر از افاغنه شده
واقعا چطور بچه تون میفرستید پیش کسانی که تا دیروز تریاک میکاشتن و تریاک میکشیدن؟
واقعا نمی دونم چه اصراری به این حرف ها و شعارهای توخالی هست. هر سال این حرف ها زده میشه و مدارس هم کار خودشونو میکنن. حکایت مدارس هم شده حکایت خودرو و بلیط هواپیما و ده ها مورد مشابه. که هرشب در اخبار سراسری نقل قول از فلان وزیر و غیره واسشون خط و نشان میکشن و آخرش هم هیچ کاری انجام نمیشه.
دریافت شهریه توسط مدارس دولتی قانونی نیست
ساخت خانه در بستر رودخانه قانونی نیست
ساخت ویلا در جنگل ها و مراتع طبیعی قانونی نیست
فروش داروهای تخصصی در خارج از داروخانه ها قانونی نیست
گرفتن زیر میزی توسط پزشکان قانونی نیست
افزایش قیمت مرغ و گوشت قانونی نیست
افزایش قیمت اجاره بها قانونی نیست
حضور دستفروشان جلوی درب مغازه ها قانونی نیست
فروش خودرو با قیمتهای نجومی در بازار قانونی نیست
تراکم فروشی قانونی نیست
افزایش قیمت کرایه تاکسی قانونی نیست
افزایش قیمت ارز و سکه قانونی نیست
فروش وام خرید مسکن قانونی نیست
واردات خودرو قانونی نیست
گرفتن پوا اجباری از محصلین برای آب و برق و .. مدارس قانونی نیست
و ............. دیگه خسته شدم

و اینکه دولت مسئول اجرای قانون در کشور است و هیچ
بخاطر شهریه هر ماه امتحان می گیرند و به بهانه های مختلف از مردم پول می گیرند
افاغنه مجانی درس بخونند خود بچه های ایرانی پول بدهند؟
اصلا این پولها کجا خرج میشه مدارس اصلا و ابدا به لحاظ شکا و فرم هم که شده تغییری نمی کنند
گرفتن شهریه قانونی نیست .ولی می شود دور زد .
لطفا با توجه به نکات زیر، اشاره ای هم به شهریه مدارس تیزهوشان ( علامه حلی و فرزانگان) داشته باشید:
1- مدرسه دولتی است.
2-ورودی از طریق آزمون است.
3- در این مدارس، تیزهوشان مملکت که بایستی روی آنان سرمایه گذاری انجام شود، تحصیل میکنند.
4-میزان شهریه در این مدارس در رقابت با مدارس غیردولتی ( غیر انتفاعی که نه بلکه انتفاعی) رشد تصاعدی دارد.
5- شهریه یکسال تحصیلی در 1401-1400 حدود 8.5 میلیون تومن و 1402-1401 حدود 13.5 میلیون تومان (خودتان درصد تورم شهریه را حساب بفرمایید).
6- جدا از این شهریه مجددا در طول سال به بهانه های مختلف از خانواده ها مبالغی دریافت میگردد.
7- اگر هم دوست داشتید مجددا اصل سی ام قانون اساسی را مطالعه بفرمایید.
دولت به مدارس بودجه کافی نمی ده ،مدیران رو از افراد ی انتخاب می‌کنه که بتونن کمک جذب کنند با این اوصاف که همه فهمیدن اوضاع از چه قراره چرا می ایید مردم رو سیاه میکنید از اول بگید ما به مدارس گفتیم بگیرید ولی کسی نیاید اعتراض کند ،پولها هم تماما خرج دوستان عزیزمان در کشورهای دیگه میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی