بازدید 19145
با چهارصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی اوکراین به پل ها در کریمه+ عکس/هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال نیروهای ناتو به اوکراین/کشته شدن ۱۳ هزار نیروی اوکراینی در ضد حمله علیه روسیه

چهارصد و هفتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 22 June 2023

حمله موشکی اوکراین به پل ها در کریمه

بین الملل تابناک: چهارصد و هفتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین: غرب خواستار تداوم جنگ با روسیه تا آخرین سرباز اوکراینی است
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ - ۰۲:۰۰

 رئیس جمهور روسیه پس از استماع گزارش نبردهای اخیر در جنگ میان مسکو و کی‌یف که توسط سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی این کشور در جلسه شورای امنیت ملی روسیه ارائه شد، خاطرنشان کرد: من درک می‌کنم که این اطلاعات اولیه است زیرا نمی‌توان تصویر کاملی از میدان جنگ به دست آورد اما به طور کلی همه چیز روشن است. ما می‌توانیم نتیجه بگیریم که البته امکان تامین تجهیزات بیشتر نظامی برای اوکراین از سوی متحدان غربی‌اش وجود دارد اما ذخیره نیروی انسانی این کشور بی‌نهایت نیست.

پوتین تاکید کرد: به نظر می‌رسد که متحدان غربی اوکراین واقعا تصمیم گرفته‌اند تا آخرین اوکراینی با روسیه بجنگند.

به گزارش وزارت دفاع و شورای امنیت ملی روسیه، تلفات نیروهای نظامی اوکراین به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است.

رئیس جمهور روسیه پس از استماع گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، با یادآوری اینکه ذخایر ارتش اوکراین تمام نشده است و فرماندهی روسیه باید در برنامه‌ریزی عملیات نظامی واقع‌بین باشد، گفت: ما باید بر اساس این واقعیت پیش برویم که ذخیره تسلیحات پیشرفته اوکراین به پایان نرسیده و تعدادی از ذخایر استراتژیک آنها هنوز فعال نشده‌اند و من از شما می‌خواهم در برنامه‌ریزی عملیات نظامی این موضوع را در نظر داشته باشید.

سی ان ان: ضد حمله اوکراین انتظارات را برآورده نکرده است
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۲۲:۱۱

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام غربی و یک مقام نظامی آمریکایی گفت: ضد حمله اوکراین علیه روسیه کمتر از انتظار بوده و نیروهای ارتش روسیه توانایی های از خود نشان داده اند که فراتر از ارزیابی‌های غربی بوده است.

یکی از این مقامات تصریح کرد: این ضد حمله در هیچ یک از جبهه‌ها انتظارات را برآورده نکرده است.

سی ان ان ادامه داد: بر اساس ارزیابی های غربی، خطوط دفاعی روسیه به خوبی تقویت شده‌اند و نفوذ نیروهای اوکراینی به آن دشوار شده است. علاوه بر این، نیروهای روسیه در منهدم کردن تجهیزات زرهی اوکراینی‌ها با موشک و مین موفق عمل کرده‌اند و از نیروی هوایی خود به طرز موثر استفاده کرده‌اند.

یکی از مقامات غربی گفت که نیروهای اوکراین در برابر میدان‌های مین « آسیب ‌پذیر» بوده اند و نظامیان روسیه در عملیات‌های دفاعی‌شان «توانمند» بوده‌اند.

این مقامات گفته اند که این ضد حملات هنوز در مراحل اولیه هستند و آمریکا و متحدانش کماکان خوش‌بین هستند که نیروهای اوکراین می‌توانند با گذشت زمان به دستاوردهای ارضی دست پیدا کنند.

روسیه: اوکراین با موشک‌های انگلیسی به پل کریمه حمله کرد
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۲۰:۲۳

 مقامات روسیه اعلام کردند که اوکراین با استفاده از موشک‌های دوربردی که انگلیس در اختیار این کشور قرار داده است به پل مواصلاتی بخش‌های تحت تصرف روسیه در منطقه خرسون با شبه جزیره کریمه حمله کرده است.

 روزنامه گاردین به نقل از مقامات محلی مورد حمایت روسیه در این منطقه، ضمن اعلام این خبر افزود: این حادثه دو روز پس از تهدید مسکو به حمله به «مراکز تصمیم گیری» کی یف در صورت استفاده از موشک های غربی علیه کریمه انجام می شود.

حمله به پل چونهار (Chonhar Bridge) آسیب هایی را به این پل وارد کرد. این پل به «دروازه کریمه» شهرت دارد و یکی از زیرساخت‌های است که کریمه را -که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شد- به سرزمین اصلی متصل می کند.

ولادیمیر سالدو (Vladimir Saldo) فرماندار منصوب شده روسیه در خرسون، امروز پنجشنبه حمله به این پل را اعلام کرد و گفت که این پل هدف حملات موشک های «سایه توفان» قرار گرفته که از نوع موشک های دوربردی است که انگلیس تایید کرده این کشور ماه گذشته در اختیار اوکراین قرار داده است.

کشته شدن ۱۳ هزار نیروی اوکراینی در ضد حمله علیه روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۸:۰۰

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، کی‌یف تاکنون بیش از ۱۳ هزار تن از نیروهای خود را در جریان ضد حمله از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در نشستی که با حضور اعضای این شورا توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور برگزار شده بود، گفت: کی‌یف تاکنون بیش از ۱۳ هزار تن را در ضد حمله خود از دست داده است.

وی افزود، بعلاوه، نیروهای روسیه تاکنون ۲۴۶ تانک اوکراینی از جمله ۱۳ تانک مدل غربی و همچنین ۴۲ سیستم موشک‌انداز چندمنظوره، دو سیستم موشکی ضد هواپیما، ۱۰ جنگنده تاکتیکی، چهار هلی‌کوپتر، ۲۶۴ پهپاد و ۴۲۴ وسائل نقلیه موتوری را که از آنها در جریان ضد حمله‌اش استفاده می‌کرد، نابود کرده‌اند.

این مقام روس افزود، این ارقام بر مبنای داده‌های کلی دوره چهارم تا بیست و یکم ژوئن ارائه شده‌اند که توسط نهادهای مختلف جمع‌آوری شدند.     

در همین حال، پوتین گفت: به نظر می‌رسد که کشورهای غربی آماده‌اند تا آخرین اوکراینی مبارزه کنند.

وی افزود: بدون شک تجهیزات اوکراینی بیشتری تامین خواهند شد. اما بسیج منابع نامحدود نخواهد بود. و به نظر می‌رسد که متحدان غربی اوکراین واقعا تصمیم گرفته‌اند تا آخرین اوکراینی مبارزه کنند.

هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال نیروهای ناتو به اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۷:۵۸

 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت مسکو از واشنگتن خواسته اشتباه نکند و از اعزام نیروهای ناتو به اوکراین خودداری کند. 

این دیپلمات ارشد روس به شبکه «راشا تودی» گفت: «اگر این کار را بکنند، اشتباه بزرگ تاریخی خواهد بود ... بنابراین، شدیداً به ایالات متحده که ناتو را کنترل می‌کند هشدار می‌دهیم». به گفته وی، صرف‌نظر از این که چه کسی به نمایندگی از کشورهای این اتحاد غربی صحبت می‌کند، همه چیز در واشنگتن تصمیم‌گیری می‌شود.

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل سابق ناتو اوایل ماه میلادی جاری گفته بود در صورتی که کشورهای عضو ائتلاف ناتو از جمله ایالات متحده در نشست آتی این ائتلاف در «ویلینوس» پایتخت لیتوانی ضمانت‌های امنیتی ملموسی به کی‌یف ارائه ندهند، گروهی از کشورهای ناتو احتمالاً تمایل داشته باشند نیروی زمینی برای مبارزه با روسیه به اوکراین اعزام کنند.

اظهاراتی که واکنش شدید «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه را در پی داشت و او هشدار داد در آن صورت مسکو ممکن است به کشورهای اروپایی حمله کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم چهارشنبه هشدار داد رویکرد خصمانه‌ای که آمریکا و ناتو در سیاست خارجی خود پیگیری می‌کنند، به درگیری مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای منجر خواهد شد.

رئیس جمهور برزیل خواستار مذاکرات صلح اوکراین شد
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۷:۵۷

رئیس جمهور برزیل امروز (پنجشنبه) ضمن بازگو کردن موضع دولتش نسبت به جنگ اوکراین، تاکید کرد، روسیه و اوکراین باید به منظور دستیابی به صلح سازش کنند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در جریان کنفرانسی خبری در رم گفت: بهترین کار این است که میانجی‌گری توسط کشورها و طرف‌هایی که در این درگیری شرکت ندارند، انجام شود.

وی توضیح داد: هر دو طرف باید یک چیز به دست آورند. روس‌ها و اوکراینی‌ها به خوبی می‌دانند که تنها نیازمند دستیابی به صلح هستند.

لولا داسیلوا تصریح کرد: ظرفیت اتحادیه اروپا برای میانجی‌گری در این درگیری محدود است چرا که در آن شرکت دارد، درست همانند آمریکا.

وی به هند، مکزیک و کشورهای آفریقایی به عنوان میانجی‌گران صلح بی‌طرف بالقوه اشاره کرد.

رئیس جمهور برزیل در ادامه گفت:  من با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان موافقم. ما باید افراد را به مذاکرات صلح ترغیب کنیم تا بتوانیم طرفین را به پای میز مذاکره بکشانیم. توقف درگیری‌ها و تلاش برای دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز امری ضروری است. در حق افراد نیازمند عادلانه نیست که میلیاردها دلار و یورو برای یک جنگ غیرضروری خرج شود وقتی می‌توانیم در صلح زندگی کنیم.

رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه برای دیدار با نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد ایتالیا و همچنین پاپ فرانسیس وارد رم شد.

پاپ فرانسیس و رئیس جمهور برزیل یک گفت‌وگوی خصوصی ۴۵ دقیقه‌ای با یکدیگر داشتند.  

حمله موشکی اوکراین به پل ها در کریمه

سرپرست فرمانداری خرسون امروز (پنجشنبه) گفت، نیروهای مسلح اوکراین به پل‌هایی در امتداد مرز میان خرسون و کریمه در نزدیکی روستا "چونهار" حمله کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر سالدو، سرپرست فرمانداری خرسون که از سوی روسیه تعیین شده است، در تلگرامش نوشت: رژیم جنایتکار کی‌یف مرتکب گلوله‌باران پل‌هایی در امتداد مرز منطقه خرسون و کریمه در نزدیکی روستای چونهار شده است.

حمله موشکی اوکراین به پل ها در کریمه/هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال نیروهای ناتو به اوکراین

وی افزود: کی‌یف می‌خواهد باعث ایجاد ترس و وحشت در میان شهروندان خرسون شود اما موفق نخواهند شد. ما می‌دانیم که چگونه این پل‌ها را سریع بازسازی کنیم. رفت و آمد خودروها خیلی زود از سر گرفته خواهد شد.

بنا بر ارزیابی‌های اولیه، سالدو گفت: موشک‌های "سایه توفان" انگلیس در این حمله استفاده شده، اما هیچ کسی آسیب ندیده است.

حمله موشکی اوکراین به پل ها در کریمه/هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال نیروهای ناتو به اوکراین

رئیس منطقه کریمه نیز در تلگرامش با تاکید بر وقوع چنین حادثه‌ای اعلام کرد که حمله اوکراین هیچ تلفاتی نداشته است و احتمالا رفت و آمد خودروها از این پل‌ها به زودی میسر خواهد شد.

بانک جهانی ۱.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کند

گروه بانک جهانی اعلام کرد، یک بسته جدید به ارزش ۱.۷۵ میلیارد دلار به عنوان کمک اضطراری در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

 بانک جهانی چهارشنبه اعلام کرد که ۵۰۰ میلیون دلار از این مبلغ وامی است که انگلیس آن را ضمانت کرده است. همچنین ۱.۲۵ میلیارد دلار نیز از طریق آمریکا و ۱۵ میلیون دلار نیز از طریق فنلاند تامین می‌شود.

آنا بیرد از مدیران ارشد بانک جهانی گفت: حمایت‌های بین‌المللی تاثیر مهمی در تامین نیازهای اوکراین در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت.

وی افزود: در دومین سال تهاجم روسیه به اوکراین هستیم و این جنگ باعث رنج گسترده مردم و خسارت شدید به اقتصاد شده است. ما و شرکایمان شانه به شانه مردم اوکراین می‌ایستیم و با همه ابزارهای مالی که داریم از آنها حمایت می‌کنیم.

بانک جهانی سال ۲۰۲۲ برنامه PEACE را آغاز کرد که بر اساس آن کمک هایی در اختیار اوکراین قرار گرفته و دولت کی‌یف توانسته است با استفاده از آن، کمک‌هایی در اختیار بخش‌های بهداشت، آموزش، مستمری بگیران و برنامه‌های اجتماعی قرار دهد.

دولت اوکراین همچنین توانسته است به کمک این برنامه حمایت‌هایی به ۱۳ میلیون شهروند این کشور ارائه دهد که شامل ۱۰ میلیون مستمری بگیر، ۵۰۰ هزار کارمند بخش آموزش، ۱۴۵ هزار کارمند دولت، ۵۶ هزار فعال بخش امور اضطراری و بیش از ۳ میلیون دریافت کننده کمک‌های اجتماعی و آواره در داخل کشور است.

بانک جهانی همچنین در ماه آوریل اعلام کرد که ۲۰۰ میلیون دلار به بازسازی زیرساخت‌های انرژی اوکراین اختصاص می‌دهد.

حمایت انگلیس از تسریع عضویت اوکراین در ناتو

 «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانسی با موضوع بازسازی اوکراین در شهر لندن گفت کشورش از کوتاه و سریع‌تر کردن مسیر عضویت اوکراین در ائتلاف ناتو حمایت می‌کند.

اوکراین از اوایل ماه ژوئن ضدحمله‌ای که مدت‌ها بر سر آن تبلیغ و رجزخوانی می‌کرد را علیه روسیه به اجرا در آورد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این ضدحمله نه تنها پیشرفت چندانی نداشته بلکه تلفات و خسارات قابل توجهی را به ارتش اوکراین و تجهیزات نظامی که از متحدان غربی خود دریافت کرده، وارد کرده است.

این روند متحدان غربی کی‌یف را نگران کرده و آن‌ها را به تکاپو انداخته تا برای تشدید حمایت ادامه‌دار خود از اوکراین به سیاست‌های تهاجمی‌تری همچون تسریع عضویت اوکراین در ناتو روی بیاورند.

وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس «بازیابی اوکراین» در شهر لندن گفت کشورش از تصمیم برای کوتاه کردن روند پیوستن اوکراین به ناتو با کنار گذاشتن مرحله «برنامه اجرایی عضویت» (MAP) حمایت فراوانی به عمل می‌آورد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد: «ما شاهد تحول سریع اوکراین بوده‌ایم. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اجلاس غیررسمی وزیران امور خارجه اعضای ائتلاف گفت، عملا بسیاری از الزامات برنامه اجرایی عضویت اوکراین محقق شده‌اند.»

اظهارات این مقام انگلیسی در حالی مطرح شد که سه ‌شنبه دبیرکل ناتو اعتراف کرد، نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله خود با ارتش آماده روسیه و دفاع مطلوب آن‌ها مواجه شده‌اند. 

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: «اصلاحات در نیروهای مسلح اوکراین، همزمان با درگیر بودن آن‌ها در جنگ اجرا می‌شود. موضع انگلیس درباره این که از مرحله برنامه اجرایی عضویت اوکراین در ناتو گذر کنیم این است که بسیار از این کار حمایت می‌کند. تصدیق می‌کنیم در روند عضویت سوئد و فنلاند چنین مرحله‌ای لازم نبود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰۹
این مردک لاتی که بوریس یلتسین دائم الخمر بر روسیه حاکم نمود همان بلایی را برسر روسیه خواهدآورد که میلوشویچ برسر یوگسلاوی آورد. البته خوبه هم ملتهای تحت ستم این امپراتوری زورکی به استقلال میرسند(حداقل 20 کشور) وهم همسایگان خرس وحشی که 4 قرن است تحت انواع تعرض تزارهای جنایتکاروعاشق جهانگشایی هستند راحت میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
به همین خیال باش کانادایی
ازرائیل علیه السلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
به نظرم اعضای بدن خودت هم استقلال نیاز دارند. ان شالله توی قبر میبینمت با این نظر مسخره ای که دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
این خرس وحشی حداقل سالهاست که به همسایه ها کاری نداشته بر خلاف اژدهای هفت سر یعنی آمریکا که هر سال جنگی جدید برای دنیا به ارمغان آورده!! منتها چشم ذوب شدگان در ولایت کاخ سفید کور است و نمی بینند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
853 نظرت خیلی جالبه که میگی سالهاست با همسایگانش کاری نداره. لابد حمله وحشیانه به اوکراین وکشتارهزاران نفر وآواره کردن میلیونها زن وکودک ونابودی زیرساختهای یک کشور کار نیست !!!!!!!!!! جمود مغزی تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ناشناس ۵:۱۵
اولا که ناشناس نیستی و همه تو رو میشناسن
ثانیا، به ازای هر کامنت پا ..ی، چندتا ساندیس جایزه میگیری؟
پوتینی ها و مدادوف ببینیم تین بار چگونه جرات عمل به تهدیدات خود نخواهند داشت. همش میگفتن اگر کریمه مورد حمله واقع شود ما چنبن و چنان میکنیم! حداکثد چمد تا داعشی سلفی گیر ببارند که تو انگلیس یا اروپا انتحاری یا کاری کنند. دیدن پیدا کردند مغرورهای ترح انگیز. خدایا شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ببین داداش کمپتون رو تو آلبانی زدن دیگه دوستانت نیستن مثبت منفی بزنن برات ها! گفتم بدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اوکراین داعشی صهیونیست بی شرف بوده اولاً
دوم اینکه اوکراین تبدیل به ویرانه شده ولی تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
علاف کانادایی رسیدن به خیر
برگ چنار هر انگی از سوی پوتینی ها را میتواند بپذیرد و به ان بخندد اما البانی تشین بودن ما را حتی له شوخی هم ما را عصبی میکند چون نشان میدهد که پوتینی ها ( نه پوتینی های اصلی) چه اندازه نااگاه هستند که نمی دانند البانی نشین ها و توده ای ها و بعثی ها و داعشی ها و.... همه ذاتا و ساختاری دست پرورده های روسیه و استالین و پوتین هستند. مبادا که ما در خدمت پوتین باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
این کانادایی یک دیوانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بودی و هستی
چون نشون می دی چقدر غربزده ها تهی مغز هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
قطعا مزدور هستی که اینقدر هر روز اینجا چرت می نویسی
ایول اکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
احسنت روسیه
خوشم میاد روسیه خودشو از تکاپو نمیندازه و میخاد به اروپا هم حمله کنه. البته امیدوارم اینکار را بکنه که به سرونشت هیتلر دچار بشه و کلا روسیه تجزیه بشه ما هم راحت بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
تنها کشوری که در برابر هیتلر ایستاد و پیروز شد روسها بودند.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
شما بهتره اول روی دیکته ات کار کنی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
تو رو خدا نگو، شرق گداها ناراحت میشن !!!!
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
تو رو خدا نگو، نوکران پوتین ناراحت میشن !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ما که با روسیه متحدیم
ولی ظاهرا نوکران بایدن مفنگی ناراحت شدند
زنده باد اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
حمایت از اوکراین دقیق مثل این هستش که بنویسی درود بر ظلم و فساد
اس 300 و 400 و 500 و ...نتونست جلوی موشک به درد نخور دهه 90 انگلیس رو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فکر کنید ما چه قدر دلخوشیم به اس 300 نصفه نیمه روسی که بهمون دادند چند سال پیش! در ضمن اگر تاماهاوک یا موشکهای جدید فراصوت آمریکا به دست اوکراین برسه فکر بکنید روسیه حتی یک هفته هم نمیتونه بجنگه و زود صلح طلب میشه. اصولا تاریخ پر از شکستهای مفتضح روسیه است از ژاپن گرفته تا فنلاند. جنگ جهانی هم کل غرب داشتند به روسیه اسلحه و غذا میدادند و از پشت سر هم آلمان رو بمباران شدید میکردند در نتیجه روسیه شکست نخورد وگرنه تو اون جنگ چیزی به نام روسیه نمیماند. حالا هم اوکراین....................... فقط تو تاریخ کثیفش موفق شده ایران رو شکست بدهد و چه دردی بالاتر از این که همین ایران مرید این تزارهای بازنده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
حالا فکر کن هایپر سونیک ۱۳ ماخی چه بلایی سر اربابت میازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
غربگدا کوری؟ کل اوکراین تبدیل به زمین سیاه و سوخته شده و تمام تأسیساتش منهدم و نابود شده
ولی تا الان که حتی یک ساختمان روسیه هم آسیب ندیده است
پل کریمه هم چندان ارزشی برای روسیه ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ولی 4 عدد سلاح هسته‌ای هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
لس آنجلس
شیکاگو
واشنگتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
روسیه همین الانش هم در حال جنگ با 30 کشوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بی سواد. روسیه مقابل فرانسه یعنی ناپلئون و آلمان یعنی هیتلر پیروز شد
این دلقک پلاستیکی رو هم میتونه با یک سلاح هسته‌ای بفرسته به جهنم
وقتی انگلستان از خباثت و مکاری دست بردارد جنگ اوکراین خاتمه پیدا می کند.
انگلیس خبیث از پشت بازیگر اصلی است و آمریکا رو بازی می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
آمریکایی ها همون انگلیسی ها هستند. بازوی وحشی انگلیس
انشالله روزي مسكو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
انشالله روزی امریکا انگلیس که همه چی زیر سر این هاست
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
توی خواب
اگر یک نفر امارهایی که تا کنون ار تلفات اوکراین روسها گزارش کردند را ثبت و جمع کرده باشد قطعا این آمار کشته ها از جمعیت اوکراین هم بیشتر شده بود و تلفات تجهسزات آنها هم از کل تجهیزات نظامی ناتو و چین و روسیه هم فراتر رفته بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
فقط یک نگاه فقط به آمار های تسلیحاتی کشورها بینداز تا کمتر باطل و حرف مفت بزنی
بعضی از دوستان میگن آمریکا حق داشت به عراق حمله کند چون عراق به متحد آمریکا کویت حمله کرد دوستان منظورم سرنگونی صدام حسین بود که عراق را نا امن کرد البته سرنگونی صدام بنفع ایران بود آمریکا ادعا کرد عراق صدام در حال ساخت بمب اتمی است و این برای منافع آمریکا خطرناک است و آمریکا به این دلیل بدون مجوز به عراق حمله کرد خب و در مورد افغانستان هم چون طالبان متحد و میزبان القاعده بودند که در آمریکا فاجعه یازده سپتامبر را ایجاد کرده بودند به افغانستان لشکر کشی کرد و این هم به نفع ایران بود خب وقتی آمریکا در حمایت از همپیمانان خود و یا منافع خود به یک کشور که برای آن تهدید است حمله می‌کند آیا روسیه هم حق ندارد علیه کشوری بجنگد که دولت فاسد آن اقلیت روس تبار را عامدانه نسل کشی می‌کند و تهدیدی برای روسیه است و سابقا بخشی از خاک روسیه بوده و تاریخ مشترک و یکپارچه با سرزمین اصلی دارد و تهدیدی برای بلاروس هم‌پیمان روسیه دارد اگر روسیه با یک کودتای رنگی ببخشید انقلاب به اصطلاح مردمی دولت کانادا را ساقط و دولت طرفدار خود را حاکم کند و به آن دولت قول کمک تسلیحاتی و استقرار گسترده تسلیحات نظامی و اتمی در آنجا را بدهد واکنش ایالات متحده آمریکا چی است آیا برای جلوگیری از حمله نظامی کانادا به واشنگتن دی سی و نیویورک سیتی و شهر های بزرگ آمریکا با دولت کانادا وارد جنگ می شود البته ببخشید کانادا مستعمره اعلی حضرت پادشاه بریتانیا است پس همانطور که آمریکا برای منافع یا تهدیدات و یا کمک به همپیمانان خود به اینور اونور حمله می‌کنه روسیه هم می‌تواند چون اون هم یک ابرقدرت است حالا این وسط به ما ایرانی ها چی می ماسه که طرفداری از طرفین جنگ می‌کنیم آیا چوب پشت ما کمتر می‌شود لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
دوست عزیز کویت کشور مستقل بود. اکراین هم کشور مستقل بود. کشورها با هم اختلاف پیدا میکنند ولی حق ندارند به مرحله لشگر کشی برسانند. اگر انقلاب اکراین مخملی و با نفوذ غرب بود ایا دفاعی که ملت و ارتش و جوانان اکراینی به نمایش گذاشتند هم مخملی و دروغ هست. اگر مخملی است که معلوم میشود ارتش روسیه کار دستی است و اگر مخملی نیست و واقعی است که این ارتش و ملت اکراین سزاوار بهترین ها هستند. همین توهم پوتین بود که تصور میکرد همین که ۲۰۰ هزار روس را بفرسته کیف همه ملت اکراین میان به پشواز. ولی پوتین در هر صورت پیروز هست. تنها هدف اصلی پوتین از این جنگ جدا کردن ملت روسیه با اروپا با دریای خون بود که در میان ان قدرت خود را برای همیشه تضمین کند. برای افرادی مانند پوتین و کیم و مادودو و پوتینی هاو...... منافع ملی و کشور و پیروزی یعنی تضمین جایگاه همیشگی خود در قدرت. پس پوتین چیزی از دست نداده اما این ملت روسیه هستند که بازنده بزرگ قرن ۲۱ هستند. اگر روزی امریکا یا هر کشور دیگر هم بدون دلیل قانع کنتده به برگ چنار یا هر برگ و رنگ دیگری حمله کرر باشد که سرنوشت روسیه در انتظار او باشد. صدام به کویت حمله کرد و ۸ ساعته متحد امریکا را گرفت ولی امریکا گفت مقابله به مثل حق محفوظ ماست و هر زمان صلاح بدانیم انجام خواهیم داد. صدام نتوانست کویت را نگه دارد وای امریکا ۴۸ ساعته با حمله زمینی صدام و بعثی ها را جارو کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
آمریکایی ها هر جنگی راه انداختند در نهایت به ضرر خودشون شد. این هوش سرشارشون و نشون می ده :))
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اقای فقیهی تو یک 18 ساله هستی اینهمه نظر می دی فکر نمی کنی نه فرصت مطالعه داشته ای و نه تجربه نه بچه هات ازت چیزی خواسته اند که شرمنده باشی نه..... فقط بهت بگم یک روز پی می بری تمام نظراتت اشتباه بوده ... وقتی بری سر کار ببینی کسی را بالای سرت گذاشته اند که تو در مقابلش پرفسوری...........
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
آقای هلندی من بیست شش سالم هست و آنقدر از این شعارها شنیدم که می‌دانم تهش چی میشه
جنگ اوکراین نیاز شرق و غرب به این سرزمین با عظمت یعنی ایران را نمایان تر کرد.
فرسایشی شدن این جنگ نیز پس از آمریکا بیشترین سود را برای ایران دارد
و بیشترین زیان را پس از اوکراین و روسیه برای اروپا دارد
رسانه های غربی بعد از به گل نشستن ضدحمله توهمی خودشون رو به اون راه زدن و کلا کابل رو گرفتن هیچ خبری از جنگ اوکراین منتشر نمیکنن شرف تجهیزات غربی رفت
ناتو با تمام قوا به میدان آمده است.
پس عضویت اوکراین در ناتو اثر خاصی ندارد.
انگلیس بهتر است بلاهت را کنار بگذارد
حضرت عباسی عجب بتن ارماتوری کار شده توی این پل موشک خورده فقط سوراخ شده اگر یکی از پل های ایران موشک بخوره تا ده کیلومتر قبل و بعد اون پل خراب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
حضرت عباسی غربگدایی رو کنار بزار
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
انشا الله خدا شما را قسمت کنه روسیه و کوبا وچین ونزوئلا و چین که دوست دارید ما را هم اگر لطف کرد قسمت کنه به تورنتو واشینگتن و منهتن ومونیخ و امستردام و غیره
فهرست رتبه‌بندی بزرگ‌ترین بودجه‌های دفاعی جهان نشان می‌دهد بودجه دفاعی آمریکا به تنهایی از مجموع بودجه‌های دفاعی ده کشوری که در پله‌های دوم تا یازدهم این فهرست قرار دارند، بیشتر است.

بر اساس آمار، بودجه دفاعی آمریکا به تنهایی بالغ بر ۸۷۷ میلیارد دلار است، در حالی که چین با جمعیت چند برابری با اختلاف زیاد در پله دوم جهان ایستاده و رقم ۲۹۲ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. روسیه وسیع ترین کشور جهان با بودجه دفاعی ۸۶.۴ میلیارد دلار (یک دهم بودجه نظامی آمریکا) در رتبه سوم جای گرفته است.

دیگه باقیش معلومه. منم این همه بودجه نظامی داشتم یه روز حمله می کردم به افغانستان یه روز عراق یه روز اکراین یه روز تایوان.... و این داستان ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ولی رقم اعلام شده بودجه آمریکا دروغ هستش
حتی آمار تسلیحات روسیه و چین بیشتر از آمریکاست
قبلا تو اروپا چهارتا سیاستمدار پیر و کارکشته مثل مارگرت تاچر و فرانسوا میتران راس کار بودن الان شده بچه بازی و همه جوون دنبال امریکا حرکت می کنند به قیمت نابود کردن امنیت و اقتصاد اروپا

فقط همین ماه گذشته میلیاردها دلار سرمایه از فرانسه و ایتالیا خارج شده
چون پول ترسو هست و وقتی خطر جنگ و تنش باشه سرمایه دار پولش وبیرون می کشه نتیجه اش میشه بیکاری و رشد منفی اقتصادی
طرف از کشورش دفاع می کنه شده جنایتکار
اونوقت ما از متجاوز دفاع می کنیم
یادمان نرود ماجرا صدام و حمایت ها از متجاوز را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
همین اروپایی های.... به صدام سلاح شیمایی دادند
این جنگ هم پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های
اروپاست
غربی ها 3 جنگ در خاورمیانه راه انداخته اند حال باید تاوانش را ببینند
اروپایی ها داعش را ساختند و حاصلش ویرانی سوریه بود حال اوکراین هم ویران و تخریب گشته
ولی هنوز انتقام یمن باقی مانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
این خرس وحشی حداقل سالهاست که به همسایه ها کاری نداشته بر خلاف اژدهای هفت سر یعنی آمریکا که هر سال جنگی جدید برای دنیا به ارمغان آورده!! منتها چشم ذوب شدگان در ولایت کاخ سفید کور است و نمی بینند.
اوکراین از اوایل ماه ژوئن ضدحمله‌ای که مدت‌ها بر سر آن تبلیغ و رجزخوانی می‌کرد را علیه روسیه به اجرا در آورد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این ضدحمله نه تنها پیشرفت چندانی نداشته بلکه تلفات و خسارات قابل توجهی را به ارتش اوکراین و تجهیزات نظامی که از متحدان غربی خود دریافت کرده، وارد کرده است.
خخ رلنسکی خسته نباشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
زلنسکی یعنی دلقک پلاستیکی
جنگ بچه بازی نیست و زلنسکی اینکاره نیست. این همه بودجه و اموزش و سلاح و به هر کی می دادی تا الان مسکو رو فتح کرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اولش که می گفتین روسیه ۴ روزه اوکراین رو میگیره حالا میگین چرا نمیتونه مسکو رو بگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اونهای که منفی دادن حسادت می کنید به ملت شجاع اکراین کاری که اجداد ما 130 پیش نتوانستند انجام دهند و با تحقیر روسیه 40 درصد خاک ایران را تصاحب کردند حالا اوکراینی ها برای 8 کیلومتر ان هشت ماه جنگیدند شما بچه های مظفرالدین شاه ناصرالدین شاه محمد علی شاه چشم دیدن انها را ندارید شماهم رزمتان اشرف غنی است که گذاشت و فرار کرد
اونهایی که ازروسیه جنایتکار متجاوز حمایت میکنن بدونند که این کارشان فقط منزوی کردن خودشان وپاک نشدن این حماقت ازحافظه جهانیان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
منظور شما از جهان آمریکا و 4 تا کشور کوچولوی اروپایی هستش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
البته جهان شما فقط امریکا و اروپاست. اونم تازه نصف اروپا
چین و هند و آفریقا و ... از نظر شما نژادپرست ها آدم نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
درود بر روسیه ما به پوتین افتخار می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اگر اطلاع داشتن که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردن و اگراگاه بودند که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنند کار سختی نیست یک گوگلی بکنند و از این نااکاهی که وجودشان را پر کرده خودشان را رها کنند در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.

اگر شعور داشتند از کشوری حمایت نمی کردند که 7 برابر ّلژیک از خاک ایران را به سرقت برده و اجداد ما را کشته اگر عمیق فکر کنندمی بینند دق کنند جا دارد خیلی از جامعه شناس ها عدم پیشرفت ایران را به علت تحقیری که مغول ها کردن و در ریشه ایرانیان ماند باعث شده ولی من می گویم تحقیرقی هم که روسیه کرد و اجدادما را کشت و 7 برابر بلژیک ایرانیان را از ما جدا کرد را هم نباید نادیده بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اون شوروی بود که فروپاشید
الان روسیه متحد ایران است
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اقای اندیشمند الان ما اموال دزدی شده را باید از کی بگیریم یعنی بگیریم ته روسیه بریم بریم تا برسیم وبه ولادی وستوک حواست هست چی میگی اقای متحد روسیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
استاد من هلندی نیستم روستا زاده ای در نیشابورم من مقداری از درامد ناچیزم را صرف فیلتر شکن فروشها می کنم که دوستان شما مجبور نباشند برای فروشش تا کانادا بروند و شما که 26 سال داری من فقط نزدیک به دو برابر سن تو فقط خوندم و خبرهای دنیا را گوش کرده ام و خوانده ام پس با 26 سال احتمالا گفتی سربازی رفتی .. احتمالا در حال گرفتن لیسانس بوده ای پس حالا که با سوادی پس قول بده تاریخ دویست سال گذشته را مطالعه کنی که روسها با اجداد ما چه کرده اند
امروز سخنان جیمز وزیر خارجه انگلیس نشان از ادامه جنگ افروزی لندن در مناقشه کی یف - مسکو می دهد و سخنان لوئیز رئیس جمهور برزیل نشان از حل مناقشه به طریق دیپلماتیک می دهد.
آخر چرا باید به دلیل سیاست های غلط آمریکا و تروئیکای اروپایی اش، مردم اوکراین کشته شوند؟ آیا واقعا آمریکا و وصله های اروپایی اش فکر می کنند با نفوذ سیاسی در اوکراین و استقرار سامانه های موشکی در مرزهای این کشور می توانند به امپراطوری روسیه پایان دهند؟
آیا اینان فکر نمی کنند که مسکو بزرگترین زرادخانه هسته ای دنیا را از شوروی سابق به ارث برده، توان نظامی بالایی دارد؟ و علاوه بر این ها آیا اینان با خود فکر نمی کنند که چون اوکراین زمانی جزء خاک روسیه بوده (شوروی سابق)، مسکو تمام مناطق استراتژیک کی یف را مثل کف دستش می شناسد و در ثانی بیش از ۶۰ درصد جمعیت در منطقه مورد مناقشه (کریمه) روس تبار است؟ پس چرا با ادامه سیاست های غلط گذشته بر شیپور جنگ افروزی می دمند؟
ادامه جنگ فقط مردم بی گناه را به قتلگاه می کشاند و اوکراین را کوره آتش سوزی ادوات نظامی غرب می کند پس افرادی که سخن از ادامه جنگ می زنند یا واقعا به چنین مسائلی آگاهی ندارند یا به اصطلاح عامه "قمپزی در کرده اند" تا حریف را بترسانند در حالی که نمی دانند قمپز در کردن در میدان جنگ و سیاستی که یک طرف آن روس ها هستند معنی ندارد.
بهترین پیشنهاد را پکن ماه ها قبل دارد و امروز رئیس جمهور برزیل بر آن تاکید دارد، مناقشه کی یف - مسکو باید از طریق دیپلماتیک توسط کشورهایی که در جنگ دخالتی نداشته اند از قبیل هند، کشورهای آفریقایی یا همین برزیل و ... حل و فصل شود، باید کارشناسان علوم سیاسی و علوم حقوقی این کشورها جمع شوند علت قضیه را بررسی و رای خود را صادر کنند و حتی کشورهایی را که با اهداف نفوذ سیاسی در اوکراین (منظور آمریکا و تروئیکای اروپایی اش) باعث ایجاد چنین بحرانی در شرق اروپا شدند و باعث وارد شدن خسارات جانی غیر قابل جبران و خسارت مالی به کشوری ثالث (اوکراین) شدند، محکوم کنند تا جلوی ادامه چنین سیاست های غلطی که به خاطر رسیدن به اهداف اقتصادی شان، کشورهای ثالث را قربانی می کنند، بگیرند.
پس این اس 300 و اس 400 و اس 500 ها خیلی دقیق و کامل هستند. راحت تونستند موشکهای نقطه زن انگلیسی را رهگیری و در هوا منهدم کنند. فقط ترکش های ان کمی دقیق بوده و دقیقا خورده وسط پل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
شما برو همان افتضاح تانک لئوپارد و پاتریوت رو جمع کن بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
مراقب افتادن های بایدنت باش
جمع بزنید از روز اول جنگ تا الان تعداد کشته های اعلامی از سوی روسیه را، اوکراین باید حداقل ده میلیون کشته داده باشد!!!! هر روز سیصد، پانصد، هزار کشته و نزدیک به هیجده ماه جنگ! یعنی 500 روز جنگیدند و هر روز ده بیست تانک و موشک انداز منفجر میشود و روزی یک یا دو انبار مهمات! بخدا کل کره زمین هم پشت اوکراین بود الان سربازهای آنها تمام شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
قسم الکی نخور
حتی اگر روزی هزار اوکراینی به درک واصل شوند ما هر سال 365 روز داریم
تا الان که حدود 500 روز از این جنگ می‌گذرد حدود 500 هزار اوکراینی راهی جهنم شده اند
تمام تسلیحات غربی هم که یکی پس از دیگری منهدم می‌شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
جدا خودتو زدی به اونور ؟ خوبه هر روز داره میگه ۲۰۰ تا ۲۵۰تا این ۱۳ هزار نفرم از اول ضد حملس تا الان
مگه هنوز آمریکا ناتو دارند با روسیه میجنگن.فقط بلدند قُپی در کنن.از افغانستان عراق فرار کنی،اینجا هم که جلو روسیه زاییدن.معلومه ابر قدرت نبوده و نیست.خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
دیگه از همجنسگراها چه انتظاری داری
دبیر شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، کی‌یف تاکنون بیش از ۱۳ هزار تن از نیروهای خود را در جریان ضد حمله از دست داده است
خاک بر سر پوتین که باعث‌این‌همه‌ کشتار در منطقه شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بازهم رقم دروغ نوشتی کانادایی که
بیش از 350 هزار اوکراینی به درک واصل شده اند
از روز اول جنگ تا حالا، پوتین فقط داره شعار میده
فکر میکنم حتی زمانیکه سربازان اوکراین به نزدیکی کاخ کرملین میرسند، جناب پوتین همچنان مشغول هشدار دادن به آمریکا و اروپا خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ببینیم و تعریف کنیم
فعلا که یکساله زاییدین سی تا کشور نتونستین روسها رو بیرون کنید :)))
جالبه تو سایت خود ناتو که برید نوشته که ناتو تا این لحظه هیچ نیرویی به اکراین ارسال نکرده و کلا هیچ نظر و دخالتی درباره جنگ نداره!
در صورتی که از اول جنگ از همه طرف اخبار کمکهای نظامی و مالی ناتو به اکراین داره می آد.
این یعنی خود ناتو هم قبول داره کارش اشتباه هست ولی انجام می ده و همزمان انکار می کنه.
اکراین قهرمان با موشک بزن روسیه متجاوز را جهان از شما حمایت خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
حالا این جهان خانم چکاره شماست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
لابد جهان هم خودتی و بچه محلاتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
جراتش و نداره بدبخت وطن فروش
زنده باد زلینسکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
زلنسکی دلقک کوکائینی نوکر آمریکا بهتر است برود بمیرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اگر زلنسکی مانند اشرف غنی فرار کرده بود دو روزه روسیه اوکراین را میگرفت باز دوبارهم می رفت زیر سیطره کرملین و تمام کارشناسان غرب هم به همین تصور بودند ولی وقتی پیله دلقک دچار دگردیسی شد از داخلش شیر بیرون امد نه تنها فرار نکرد که ماند و غرب را مجاب کرد که می شود با روسیه جنگید و گفت حتی سلاح اتمی استفاده کند بر علیه ما خواهد بود و شما نباید نگران باشید انشاالله بعد از پیروزی اوکراین تاریخزلنسکی را در کنار بزرگان تاریخ ماندگار خواهد کرد یادت نرود که پوتین می خواستد ده روز کار اوکراین را یکسره کند الان شده دو سال .. لازم به یاداوری است اگر کمی روانشناس باشی در دیدار پوتین و ژی وقتی ژ ی به طرف پوتین می امد چهره پوتین مانند بچه ای بود که التماس می کردد مرا از این منجلاب نجات بده
شعار امریکاییها : تا اخرین قطره خون سربازهای اوکراینی ها از دلقک حمایت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
شعار هر روسی تا آخرین قطره خون هر سرباز روسی از پوتین و بشار اسد دلقک حمایت میکنیم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
همین دلقک یکسال و نیمه جلوی روسیه بقول خودش و نوکرانش ابرقدرت، ایستادگی کرده،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
تو چرا میسوزی!
فقط میشه خندید به این چرندیات:))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
رو اب بخندی
پس این اس 300 و اس 400 و اس 500 ها خیلی دقیق و کامل هستند. راحت تونستند موشکهای نقطه زن انگلیسی را رهگیری و در هوا منهدم کنند. فقط ترکش های ان کمی دقیق بوده و دقیقا خورده وسط پل!
مجید جان روسیه اس ۳۰۰ ها را به ایران و اس ۴۰۰ ها را به ترکیه فروخته و الان نداره که دفاع کنه
و الی از این سامانه موشک مافوق صوت هم‌رد نمیشه.
راه اندازی جنبش فواحش ایران هم برای حمایت از اوکراین در جنگ روسیه بود
پوتین روسبه جنابتکار،وحامیان جهانی او شکست و تحقیر شدند،به امید ایرد متعال،اوکراین پیروز،،،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بهتر بود اسمت و می ذاشتی نژاد امریکایی
وضعیت ایران را دریابید نه روس برای ما خوب است نه آمریکا یکی از یکی بدتر اوکراین ادعای تلفات بالا از روسیه می‌کنه روسیه هم همین طور پس این جنگ به روایات دولت های درگیر چندین میلیون نفر کشته داشته! چقدر مفهومی بود کل تلفات از سیصد هزار نفر فراتر نمی‌رود ولی طرفین جوگیر هر روز آمار تلفات را بیشتر میکنند دوستان تلفات اوکراین بیشتر است چون در حال دفاع در برابر تجاوز آشکار روسیه است
با این حمله معلوم میشه سدم کار اوکراین بود چون کم اوردندیگه دارن به هر دری میزنن اگر پنجاها هزارتااوکارینی دیگه کشته بشن این جنگ تموم میشه بیچاره کشته شدها که اصلا معلوم نیست چرا باید توسط زلسنکی نادان به اینراه برن
روی اسب مرده شرط بندی کرده اید پوتین متجاوز و قابل دفاع نیست ودر نهایت بایک مصالحه که آبرو ریزی نشه عقب نشینی می کند .
پوتین یک فرد فاسد است زلنسکی هم همین طور ولی یکبار شد بپرسید چرا فرزندان و خود مسولان ضد غربی جمهوری اسلامی ایران بجای رفتن به روسیه در آمریکا و همپیمانان اروپایی و غیر اروپایی آن ساکن هستند و مشغول مبارزه با غرب ببخشید تفریح هستند برای درمان بیماریهای خود به اروپا میرند اصلأ اوکراین چی است روسیه چی مهم بدبختی روز افزون ایران و ایرانی است که بخاطر یک عده نالایق بیشتر هم شده الان مثلاً من برای پوتین یا زلنسکی عزاداری کنم آیا شکم من و خانواده ام سیر میشه آیا درآمد من بیشتر می‌شود آیا قیمت مسکن پایین میاد آیا قیمت مواد غذایی پایین میاد آیا قیمت بنزین و گازوئیل پایین میاد آقای ناشناس کانادایی و هلندی همه مثل شما از این قبرستان فرار نکردند من کاری به دیدگاه های این حکومت فعلی ندارم ولی کاری با بعضی از کاربران ارزشی دارم وقتی به ناشناس کانادایی تهمت آلبانی نشین بودن می‌زنید خوب است بدانید همان مجاهدین خلق مورد حمایت سلف سابق روسیه شوروی سابق بودن و یک گروه مارکسیست بودن آقای ناشناس کانادایی مثل خود من بی طرف از جریان های سیاسی است و فقط از سر احساس مسولیت نسبت به آیندگان این سرزمین نظر میدهد همان طور که ایشان با بنده نظرات مخالف در بعضی مواقع داریم ولی هدف کمک به بهتر شدن وضعیت فعلی کشور است اتفاقا با نظر دادن های افراد مخالف با هم یک راهکار جدید ایجاد می‌شود چرا با تهمت زدن به این کاربران فضای رسانه‌ای را مسموم میکنید اگر همان روزهای اول وقایع پارسال بجای اردوکشی خیابانی باهم گفتگو میکردیم الان این همه فرصت از کشور گرفته نمی‌شد چه کنیم که سال پنجاه هفت و هشتاد هشت هفتاد هشت نود هشت گوش شنوا نداشتند لطفاً چاپ کنید
روسیه با ارتش همجنسگرایان جهان می جنگد نتیجه معلوم است
زلنسکی اکراین ثروتمند را به افغانستان تبدیل کرد
بنازم به این درایت
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
مرگ بر دلقکسی
سلام حالا که جنگ روسیه را آمریکا راه انداخت و اکراین زنسکی با هما هنگی ناتو و آمریکا قصد جنگ تمام عیار با روسیه را دارند این ناجوانمردی است انگلیس و آمریکا و
عرب هر کجا دلشان بخواهد حمله کنند الان نوبت روسیه است
پوتین چند موشک محکم اول به انگلیس و آمریکا بزن که پایان قلدری شود
بچه های آلبانی نیستن چند روزه کلا خلوت شده
ما مسلمانیم اسلام برای همه انسانها پدری ومادری می کند . باید در جنگها بی طرف باشیم . راضی به کشته شدن دیگران نباشیم . اما خدایی امریکا در کل جهان همانند غده سرطانی ریشه دوانده است . کارش بپا کردن جنگ وفروش سلاح است . در واقع امریکا واروپا از خون مردم فریب خوره تغذیه میشوند . سیل سلاحهای امریکا وغربیها بجز کشتار اوکراینیها کار دیگری نمیکند . اکنون اوکراین شده سرباز وجنگ جوی که به نیابت امریکا واروپا با روسها می جنگد . ومردم از دو طرف کشته میشود . کشته های اوکراین ده الی پانزده برابر روسها است . حمله کننده گاهی موقع هفتاد در صد نیرویش را از دست میدهد . روسیه قوی است . در صورت شکست از سلاح تاکتیکی اتمی استفاده خواهد کرد . که امریکا هیچوقت نمیخواهد به جنگ اتمی کشیده شود .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی