بازدید 3817

هشدار زرد باد و باران برای ۱۵ استان کشور

سازمان هواشناسی امروز برای ۶ استان هشدار بارندگی و برای ۹ استان هشدار وزش باد و گردوخاک صادر کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 22 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز در نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، ارتفاعات و دامنه ها در گیلان، مازندران و شرق سیستان و بلوچستان، با پیش بینی رگبار، تگرگ، رعدو برق و وزش باد شدید هشدار زرد برقرار است.

بر اساس این هشدار در این استان ها، احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، صاعقه، شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیاء از ارتفاع وجود دارد.  

هموطنان در این مناطق از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و ایستادن در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده خودداری کنند.

در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، جنوب ایلام، غرب خوزستان، البرز، جنوب تهران، نیمه شرقی سمنان و شرق اصفهان نیز باتوجه به پیش بینی وزش باد شدید و گردوخاک، هشدار زرد صادر شده است.

در مناطق مذکور، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری (از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت)، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.

هموطنان بویژه بیماران قلبی تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد‌های غیرضرور خودداری کنند. احتیاط در تردد‌های جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست