بازدید 10119
با چهارصد و هفتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه در نزدیکی حریم ناتو/ آغاز رزمایش بسیج نیروهای بلاروس در مرز اوکراین/ اعلام آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو در اوکراین

چهارصد و هفتاد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 21 June 2023

آغاز رزمایش بسیج نیروهای بلاروس در مرز اوکراین/ اعلام آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو در اوکراین

بین الملل تابناک: چهارصد و هفتاد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه در نزدیکی حریم ناتو
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۲۳:۱۲

نیروی هوایی سلطنتی انگلیس ادعا کرد که هواپیماهای نظامی روسیه را در نزدیکی حریم هوایی ناتو رهگیری کرده است.

به گزارش"العربیه انگلیسی" نیروی هوایی انگلیس در توییتر اعلام کرد: « تایفون‌های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در استونی برای رهگیری یک فروند هواپیمای تی یو ۱۳۴ نیروی دریایی روسیه و ۲ فروند جنگنده سوخوی ۲۷ که در نزدیکی حریم هوایی ناتو پرواز می‌کردند، به پرواز درآمدند.

در این بیانیه افزوده شده است: هواپیمای روسی با عدم برقراری ارتباط با آژانس‌های منطقه‌ای کنترل حریم هوایی، از قوانین بین المللی پیروی نکرد.

هواپیمای تی یو ۱۳۴ روسیه یک هواپیمای دو موتوره متعلق به دوران شوروی است و جنگنده سوخوی ۲۷ یک جنگنده دو موتوره ساخت روسیه است که به دلیل قابلیت هدایت استثنایی و قابلیت‌های رزمی هوایی پیشرفته‌اشمشهور است.

نیروی هوایی انگلیس تصاویری از یک جنگنده تایفون را به اشتراک گذاشت که هواپیمای نیروی دریایی روسیه را از نزدیک تعقیب می‌کند.

این نیروی همچنین ادعا کرد که در سه هفته گذشته جنگنده‌های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به صورت مداوم برای رهگیری جنگنده‌های روسیه که در نزدیکی حریم هوایی ناتو حضور داشتند, به پرواز درآمدند.

اتحادیه اروپا شرکت‌های تسلیحاتی روسیه را تحریم می‌کند
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۲۱:۰۸

وزیر امور خارجه هلند همزمان با تشدید جنگ اوکراین و روسیه اعلام کرد، اتحادیه اروپا بعنوان بخشی از یازدهمین بسته تحریم‌های ضد روسی ، اقداماتی را علیه شرکت‌های تسلیحاتی و تامین کنندگان تجهیزات الکترونیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین افراد مرتبط با خروج کودکان از اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری "تاس"، ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه هلند در حساب توییتری خود نوشت: «خوشحالم که اتحادیه اروپا در مورد بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه، از جمله اقداماتی با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها، به توافق سیاسی رسیده است. به دلیل تلاش‌های هلند، این بسته ، تولیدکنندگان اسلحه، کسانی که مسئول ربودن کودکان اوکراینی هستند و تامین‌کنندگان سایبری سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را تحریم می‌کند.»

بر اساس ادعای وزیر امور خارجه هلند، این تحریم‌ها فعال بودن صنعت تسلیحات روسیه را دشوارتر می‌کند.

پیش از این، نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با تصویب یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کردند.

مقام روس: قابلیت‌های جنگی اوکراین به زودی تمام می‌شود
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۱۸:۲۰

رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت دومای روسیه اظهارداشت: درصورتیکه میزان فعلی تلفات اوکراین در ضدحملات ادامه‌دار باشد، قابلیت‌های جنگی نیروهای کی‌یف در ماه ژوئیه (تیر) به اتمام می‌رسد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، آندره کارتاپولوف روز گذشته اعلام کرد: به احتمال زیاد نیروهای مسکو ضدحمله کی‌یف را در ماه ژوئیه (تیر) دفع کرده و حمله خود را آغاز خواهند کرد.

طبق اظهارات وی که از مقام‌های ارشد سابق وزارت دفاع روسیه و رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت دومای این کشور است، تنها در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۰۰ سرباز اوکراینی کشته و زخمی شده اند و همچنین کی‌یف ۹ تانک و ده‌ها خودروی زرهی را در همین مدت از دست داده است.

کارتاپولوف با حضور در برنامه "Solovyov Live" پیش‌بینی کرد: اگر [این روند] با سرعت کنونی ادامه پیدا کند، معتقدم تا سه هفته دیگر این حمله را دفع خواهیم کرد و اقدامات پویای خودمان را پیش خواهیم برد.

وی بدون ذکر منابع خود اعلام کرد که اوکراین در حال حاضر حدود ۲۰ هزار سرباز از ۴۰ تا ۵۰ هزار سرباز آموزش دیده‌اش را از دست داده و عملیات مورد نظر کی‌یف تا حد زیادی شکست خورده است.

کارتاپولوف افزود: تاکنون هر تاکتیکی که نیروهای کی‌یف به کار گرفته‌اند، جواب نداده است و آنها حتی به اولین خط دفاعی هم نرسیدند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، طی ۲۴ ساعت گذشته در ادامه حملات نیروهای کی‌یف به مواضع روسیه، بیش از ۶۰۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که نیروهای اوکراینی ده‌ها خودروی زرهی و همچنین ده‌ها توپخانه شامل حداقل سه هویتزر M۷۷۷ ساخت آمریکا را از دست داده‌اند.

پوتین: سه‌گانه هسته‌ای روسیه موازنه قدرت جهانی را تضمین می‌کند
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۱۸:۱۹

رئیس‌جمهوری روسیه امروز چهارشنبه با بیان اینکه تولید و ارسال پهپادها برای نظامیان کشورش تسریع می‌شود، گفت: سه‌گانه هسته‌ای روسیه حفظ توازن قوا در جهان را ممکن می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان دیدار با فارغ‌التحصیلان موسسات آموزش عالی نظامی گفت: سه‌گانه هسته‌ای روسیه، تضمین موثر و قابل اعتماد بازدارندگی استراتژیک و حفظ تعادل قدرت جهانی را ممکن می‌سازد. این‌ها نتایج کار طولانی‌مدت عظیم شرکت‌ها، دفاتر طراحی، کارگران و مهندسان، متخصصان نظامی و غیرنظامی ماست.

رئیس‌جمهوری روسیه با بیان اینکه حدود نیمی از یگان‌های نیروهای موشکی راهبردی روسیه به سامانه‌های موشکی بالستیک قاره‌پیما موسوم به «یارس» مجهز هستند، گفت: روسیه به توسعه سه‌گانه هسته‌ای ادامه خواهد داد.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت که روسیه به ارسال پهپادهای ضربتی برای سربازانش ادامه خواهد داد و تحویل آنها را تسریع خواهد کرد و همچنین تولید این تجهیزات تقویت خواهد شد.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: مسکو به تامین سیستم‌های رباتیک تهاجمی و هواپیماهای بدون سرنشین برای نیروهای ملی خود ادامه خواهد داد و تولید این تجهیزات برنامه‌ریزی شده است تا افزایش یافته و تسریع شوند.

پوتین گفت: بهبود تولید سیستم‌های ضد آتشبار ادامه خواهد یافت، درست مانند عرضه وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و سیستم‌های حمله روباتیک که خود را به خوبی با شرایط جنگی وفق داده‌اند. ما تولید انبوه آنها را افزایش خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تقویت ارتش همچنان اولویت روسیه است و افزود که این کشور به بهبود نیروهای مسلح خود و همچنین توسعه جدیدترین مدل‌های خودروهای زرهی، نبرد ضربتی و سیستم‌های دفاع هوایی ادامه خواهد داد.

سه گانه هسته‌ای یک ساختار نیروی نظامی سه شاخه است که از موشک‌های هسته‌ای پرتاب شده از زمین، زیردریایی‌های مجهز به موشک هسته‌ای و هواپیماهای استراتژیک با بمب‌های هسته‌ای و موشک‌ها تشکیل شده است.

روسیه حمله پهپادی به اهدافی در مسکو را خنثی کرد
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۱۸:۱۸

«آندره وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو چهارشنبه (۲۱ ژوئن) گفت ارتش روسیه دو پهپاد را حین نزدیک شدن به انبارهای یک پایگاه نظامی در این منطقه رهگیری کرد.

وی با بیان این که پهپادها نزدیک روستای «کالینینتس» سقوط کردند، گفت: لاشه آن‌ها پیدا شد، خسارت یا تلفاتی نداشت. 

خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از منابع ناشناس مجری قانون گزارش داد پهپاد دیگری هم نزدیک روستای «لوکینو» در منطقه مسکو ساقط شد. 

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز تلاش رژیم کی‌یف برای حمله تروریستی به اهدافی در منطقه مسکو با سه هواپیمای بدون سرنشین خنثی شد. همه پهپادها با استفاده از تجهیزات جنگ الکترونیکی متوقف شدند. 

زلنسکی: ضدحمله کندتر از انتظار پیش می‌رود
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۱۸:۱۸

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» اعتراف کرد که ضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه بسیار کند پیش می‌رود.

رئیس‌جمهور اوکراین در این خصوص گفت: «برخی افراد بر این باورند که این یک فیلم هالیوودی است و انتظار دارند که همین حالا نتیجه بدهد. این‌طور نیست. آن‌چه که در خطر است، زندگی افراد است».

زلنسکی که در دوران زمامداری خود تقریقاً 20 درصد از خاک اوکراین را از دست داده است، مدعی شد که ارتش اوکراین در ضدحمله خود علیه روسیه، تاکنون هشت روستا در منطقه جنوبی زاپروژیا و دونتسک در شرق را بازپس گرفته است.

وی با این‌حال ادامه داد که اقدامات ارتش اوکراین ساده پیش نمی‌رود زیرا 200 هزار کیلومتر مربع از قلمرو اوکراین توسط ارتش روسیه مین‌گذاری شده است.

زلنسکی در این خصوص گفت: «هر آن‌چه برخی خواهان آن هستند و شامل تلاش برای اعمال فشار به ما می‌شود، با تمامی احترام، ما به بهترین شیوه ممکن در میدان نبرد پیشروی می‌کنیم».

رئیس‌جمهور اوکراین در این مصاحبه بار دیگر خواستار تضمین‌های امنیتی ناتو به کی‌یف شد اما تصریح کرد که در نهایت، هدف اصلی، عضویت اوکراین در ائتلاف ناتو است.

زلنسکی در شرایطی مجدداً این خواسته را تکرار کرده است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هفته جاری به وضوح اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای صدور دعوتنامه برای اوکراین به منظور شرکت در نشست ماه آینده ناتو در لیتوانی روی میز قرار ندارد.

زلنسکی در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو گفت: «[ینس] استولتنبرگ موضع مرا می‌داند. ما بارها به آن‌ها گفته‌ایم: "برای ما مشکل ایجاد نکنید"».

آغاز رزمایش بسیج نیروهای بلاروس در مرز اوکراین

 امروز چهارشنبه، وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور، تمرین‌های سالانه بسیج شدن را به مدت ۱۰ روز آغاز کردند، در حالی که این اقدام با هدف ارزیابی درجه آمادگی نهادها بمنظور بسیج نیروهای ذخیره صورت گرفته است.

تمام مردهای بلاروسی طبق قانون باید خدمت سربازی بروند و پس از پایان آن به عنوان نیروی ذخیره می‌مانند.

این کشور به عنوان همسایه شمالی اوکراین به روسیه اجازه داده تا به عنوان یکی از سکوهای پرتاب از خاکش برای اقدام احتمالی علیه کی‌یف استفاده شود.

از سال گذشته تا کنون این کشور با روسیه رزمایش‌های مکرر برگزار کرده و به نیروهای روسیه اجازه استفاده از پایگاه‌هایش برای تمرین را داده است.

ماه جاری میلادی بلاروس موشک‌های هسته‌ای تاکتیکی مسکو را تحویل گرفت و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که این اقدام با هدف هشدار به غرب انجام شده است.

نیروهای مینسک مستقیم وارد جنگ به نفع روسیه نشدند؛ اما الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس گفته که در صورت وقوع تهاجم همه جانبه علیه کشورش، وارد این مناقشه خواهد شد.

اعلام آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو در اوکراین

وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به اظهارات اخیر دبیرکل ناتو، مبنی بر اینکه صلح به معنای توقف درگیری و پذیرش آنچه روسیه دیکته می‌کند، نیست، گفت که اجازه دهید ناتو جنگ کند زیرا روسیه آماده است تا عملیات خود را در اوکراین ادامه دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز یکشنبه در مصاحبه با نشریه آلمانی "ولت ام زونتاگ" بیان کرد: صلح نمی‌تواند به معنای توقف درگیری و پذیرش توافقی که روسیه دیکته می‌کند، باشد. فقط اوکراین می‌تواند شرایطی را که قابل قبول هستند، تعریف کند.

طبق گزارش راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو طی یک کنفرانس خبری اظهار کرد: اگر ناتو دوباره از زبان استولتنبرگ بگوید که مخالف توقف درگیری در اوکراین است و قصد جنگ دارد، من در این صورت می‌گویم که بسیار خوب؛ اجازه دهید ناتو بجنگد، زیرا ما برای آن آماده هستیم. ما مدت هاست اهداف ناتو را درخصوص اوکراین درک کرده‌ایم؛ اهدافی که سال‌هاست شکل گرفته‌اند.

مقامات در مسکو بارها ایالات متحده و متحدان ناتو را به ارسال تسلیحات به اوکراین و شعله‌ور کردن تنش‌ها با روسیه متهم کرده‌اند. وزیر امور خارجه روسیه همچنین به این موضوع اشاره کرد که غرب با ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف نشان داد، غرب شرکت‌کننده مستقیمی در این جنگ هیبریدی اعلام شده علیه روسیه است.

این در حالی است که تسلیحات غربی همچنان اوکراین را راضی نگه نداشته و دیروز دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین طی مصاحبه‌ای با یک تلویزیون اوکراینی در این خصوص عنوان داشت: آمریکا و متحدانش باید آنقدر سلاح و مهمات به اوکراین بدهند که به پیروزی منجر شود.

وی تصریح کرد: وقتی پیروز شویم، خواهم گفت که "به اندازه کافی تسلیحات وجود داشت". هرچند غرب تسلیحات زیادی ارسال می‌کند، تا زمان پیروزی اوکراین، هیچ چیز کافی نخواهد بود.

پس از آنکه جنگ روسیه-اوکراین آغاز شد، آمریکا و متحدانش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات، تجهیزات و مهمات را طی یک سال گذشته به کی‌یف ارسال کرده‌اند و با این حال اصرار می‌ورزند که این اقدام آن‌ها را تبدیل به طرفی از این جنگ نمی‌کند؛ اما این در حالی است که سرگئی لاوروف، غرب را به "مداخله مستقیم" نه تنها با ارسال تسلیحات بلکه با آموزش نیروهای اوکراینی در خاک انگلیس، آلمان، ایتالیا و جاهای دیگر متهم کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز چند روز گذشته در رابطه با تسلیحات ارسالی به کی‌یف گفت: همزمان با اینکه کی‌یف تسلیحاتش تمام شده و مجبور است برای جایگزینی‌ها آن‌ها از تسلیحات غرب استفاده کند، روسیه به هدف خود رسیده است. اوکراین وقتی که درگیری آغاز شد به صورت گسترده‌ای نظامی بود. همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته، یکی از اهداف این عملیات ویژه "غیرنظامی کردن اوکراین" بود و این هدف دوفاکتو حاصل شده است.

آمادگی اتحادبه اروپا برای آموزش سی هزار نظامی اوکراین

روز سه شنبه، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد طی سال جاری میلادی ۳۰ هزارنظامی این کشور را آموزش دهند.

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین آمده است: «مقرر شده است که طی سال جاری میلادی، سی هزار نیروی مسلح اوکراین در سرزمین‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش ببینند.»

وزارت امور خارجه اوکراین گفت که این اقدام در چارچوب ماموریت اتحادیه اروپا در کمک‌های نظامی به اوکراین صورت می‌گیرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود، این اتحادیه تا کنون ۲۴ هزار نظامی اوکراین را آموزش داده و این تعداد افزایش خواهد یافت.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کی‌یف ده‌ها میلیارد یورو کمک‌های نظامی و مالی از اتحادیه اروپا و آمریکا دریافت کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۰
فهرست رتبه‌بندی بزرگ‌ترین بودجه‌های دفاعی جهان نشان می‌دهد بودجه دفاعی آمریکا به تنهایی از مجموع بودجه‌های دفاعی ده کشوری که در پله‌های دوم تا یازدهم این فهرست قرار دارند، بیشتر است.

بر اساس آمار، بودجه دفاعی آمریکا به تنهایی بالغ بر ۸۷۷ میلیارد دلار است، در حالی که چین با جمعیت چند برابری با اختلاف زیاد در پله دوم جهان ایستاده و رقم ۲۹۲ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. روسیه وسیع ترین کشور جهان با بودجه دفاعی ۸۶.۴ میلیارد دلار (یک دهم بودجه نظامی آمریکا) در رتبه سوم جای گرفته است.

دیگه باقیش معلومه. منم این همه بودجه نظامی داشتم یه روز حمله می کردم به افغانستان یه روز عراق یه روز اکراین یه روز تایوان.... و این داستان ادامه دارد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
این فقط بودجه نظامی است درآمد دولت فراتر از این حرفها است ولی چه کنیم که دوستان نمی‌خواهند باور کنند که آمریکا و روسیه هردو بد بدتر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
ولی 4 عدد سلاح هسته‌ای هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
لس آنجلس
شیکاگو
واشنگتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
ولی رقم اعلام شده بودجه آمریکا دروغ هستش
حتی آمار تسلیحات روسیه و چین بیشتر از آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
جالبه دیروز که کمپ آلبانی در جنگ بود آمار لایک های منافقتین صفر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
باز دوباره با روبات و برنامه آی پی اومدید لایک جعلی برای خودتون ثبت کردید؟
دوستی که با پرچم کانادا ده تا نظر می داد به طرفداری از امریکا و اکراین از وقتی تو البانی به منافقین حمله کردند دیگه پیداش نیست.
جدا نگرانش هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
دوست عزیز. ما داشتیم پوتین با کوکا میخوردیم. شما همچنان در توهم کبادی باشبد و تصور کنید امر بر خودتان مشتبه شده که هر کسی از شما انتقاد میکند را می توانید لا انگ زدن حذف کنید. . البانی نشین ها هم اگر توهم خود حق پنداری مطلق نداشتند کارشان به اینحا نمیرسید. عاقبت خود حق پندارها همیشه دیدنی است
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
واوووو... فکرش را بکن که چه اندازه کسی باید در اوهام خود غرق شده باشد که چنین ارتباطی را ایجاد کند. شما ما را سورپرایز کردید. خوب. نتیجه تابستان داغ تازه داره دیدنی تر میشه.اون فلک زده ها در سرزمین انور خوجه زمانی بسیار داغ تر از شما در حمایت از روسیه و برژنف بودند و الان هم هستند. واقعا ترحم انگیز هست نتایج فصل داغ تابستان ۲۰۲۳
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
تو خودتو نگران نکن برای سلامتیت خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.

اگر شعور داشتی از کشوری حمایت نمی کردی که 7 برابر ّلژیک از خاک ایران را به سرقت برده و اجداد ما را کشته اگر عمق فکر کنی می بینی دق کنیم حق داریم خیلی از جامعه شناس ها عدم پیشرفت ایران را به علت تحقیری که مغول ها کردن و در ریشه ایرانیان ماند باعث شده ولی من می گویم تحقیرقی هم که روسیه کرد و اجدادما را کشت و 7 برابر بلژیک ایرانیان را از ما جدا کرد را هم نباید نادیده بگیریم
زلنسکی کشور و زمین سوخته کرد که بگه من حق دارم عضو ناتو بشم
بعد فایده ناتو براش چی بود جز این بود که تو جنگ قرار بود ازش دفاع کنه؟
بعنی زلنسکی از ترس مرگ خودکشی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
اگر زلنسکی مانند اشرف غنی فرار کرده بود دو روزه روسیه اوکراین را میگرفت باز دوبارهم می رفت زیر سیطره کرملین و تمام کارشناسان غرب هم به همین تصور بودند ولی وقتی پیله دلقک دچار دگردیسی شد از داخلش شیر بیرون امد نه تنها فرار نکرد که ماند و غرب را مجاب کرد که می شود با روسیه جنگید و گفت حتی سلاح اتمی استفاده کند بر علیه ما خواهد بود و شما نباید نگران باشید انشاالله بعد از پیروزی اوکراین تاریخزلنسکی را در کنار بزرگان تاریخ ماندگار خواهد کرد یادت نرود که پوتین می خواستد ده روز کار اوکراین را یکسره کند الان شده دو سال .. لازم به یاداوری است اگر کمی روانشناس باشی در دیدار پوتین و ژی وقتی ژ ی به طرف پوتین می امد چهره پوتین مانند بچه ای بود که التماس می کردد مرا از این منجلاب نجات بده
فقط یک سوال از پوتین ها. واقعا اگر اکراین عضو ناتو شده بود پوتین به اکراین حمله میکرد؟ می بینید که پوتین حتی جرات انداختن یک تیر به لهستان و لتونی و استونی و.... نداره. همین هست که فنلاند و سوئد بعد از دهها سال بی طرفی بعد از حمله پوتین به اکراین تقاضای عضویت در ناتو را کردند. البته باز تنها دلیل پوتین برای حمله به اکراین ناتو نبود. پوتین می دانست که مات روسیه هم بتدریج طرفدار سبک حکمرانی مردم در اروپا شده بودند. پوتین این سبک حکمرانی را دوست ندارد چون نمی خواهد قدرتش را بعد از چند سال به فرد شابسته و منتخب دیگر مردم روسیه بدهد. پس جنگ با اکراین را کلید زد تا هر کس در روسیه اختبارات و قدرت نا محدود او و جلقه او در روسیه را زیر سوال برد تحت عنوان غرب گرا یا عامل اروپا و امریکا و اکراین انگ بزند و سرکوب کند. کل داستان همین هست
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
فرد شایسته و منتخب بعدی در روسیه را نام ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
اگر لهستان جرات کرد یک تیر به طرف روسیه بیندازد، اون وقت خواهی دید که طور پاسخش را خواهد دید. خود امریکا جان تون جرات نکرده یک تیر به سمتش شلیک کنه حتی در فروختن برخی تسلیحات خودداری می کنه و موشک هایی با برد محدود به اوکراین می ده نکنه روسیه ناراحت کنه. چی وگویی از خودت
شرابط توافقی که پوتین ادعا میکند شرایط صلح و توافق نبست بلکه شرایط تسلیم اکراین هست و طببعی است که اکراین قبول نکند و حالا پوتین مانند پوتین خرد د خمیر شده.
بنده امشب با آقای پوتین و زلننستکی تماس خواهم گرفت و قول می دهم ظرف شیش ساعت جنگ را به پایان برسانم اگر نرساندم حاضرم از سمت خود کناره گیری کنم. سمت راهبردی و حساس بنده در خیابان کنار پارک شهر ارومیه مدیر کل اتحادیه کارتن خوابان با بیش از چهار دهه کارتن خوابی با بهترین و مرغوب ترین کارتن های ایزو 9001 دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
چشم امید میلیاردها نفر بشماست آقا نعمت
اول خدا بعدهم شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
ای دیوانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
یه بار دیگه هم تماس بگیر
آمادگی اتحادبه اروپا برای آموزش 30 هزار نظامی اوکراین

چیزی که عوض داره گله نداره پس فردا ناله نکنید که روسبه زد لهمون کرد
قبلا تو اروپا چهارتا سیاستمدار پیر و کارکشته مثل مارگرت تاچر و فرانسوا میتران راس کار بودن الان شده بچه بازی و همه جوون و عین گوسفند دنبال امریکا حرکت می کنند به قیمت نابود کردن امنیت و اقتصاد اروپا

فقط همین ماه گذشته میلیاردها دلار سرمایه از فرانسه و ایتالیا خارج شده
چون پول ترسو هست و وقتی خطر جنگ و تنش باشه سرمایه دار پولش وبیرون می کشه نتیجه اش میشه بیکاری و رشد منفی اقتصادی
چه اندازه عشق قدرت بودن می تواند کسی را به قهقهرا ببرد. اوشاجنگو در روسبه یفید برای اینکه قدرتش را همیشگی کنه و خرج سبک زندگی انچنانی و ربخت و پاش همسر یا همسران بیست و چند ساله خود را تامین کند بد تر از شاهان قاجار حاضر شده فرزندان و ارتش ملت روسبه سفید را وارد جنگ مزدوری کند با یک شرط. پوتین سلاح اتمی را دوباره در روسیه سفید مستقر کند تا لوکاشنکو تضمین ادامه قدرت نامحدود در مینسک را داشته باشد. چه تحقیر امیز و در واقع ترجم انگیز برای طرفداران پوتین و لوشاچنکو
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
خب این روسیه است دیگه
ضد حمله کارلوس کی‌روش از زلنسکی قوی تر بود
من با یک کوکا کولا پوتین خورد و خمیر شده را چاقو و چنگال میزنم و میخورم!

حالا پوتینی ها داد و بیداد نکنند . ما اینقدر هم خشن و غیر انسانی مانند.... نیستیم. پوتین غذای بومی و بسیار محبوب برگ چنارها هست. سیب زمینی همراه پنیر و سس داغی بنام گروی که تقریبا مانند حلوا خودمون اما با سمغ شیرین درخت چنار هست. وقتی سس داغ را روی پنیر و سیب زمینی سرخ شده میریزند تبدیل به خرد و خمیر میشود و یکی از محبوب ترین غذاهای محلی است. پس بزنیم به سلامتی ملت دلاور اکراین چنگال قشنگ را در عمق استراتژیک کاسه پوتین!
روسیه از پس اوکراین بر نمیاد میخواد با تانو بجنگه !!! :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
روسیه همین الانش هم در اوکراین مشغول جنگ با کل ناتو هستش
نابود باد ارتش بلاروس و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
مرگ بر آمریکا و انگلیس
احتمالا بلاروس با روسیه همکاری می‌کنه در مورد حمله به شهر کی‌یف ولی ظاهراً ارتش بلاروس از اوکراین ضعیف تر است
در ماه های اخیر ارتش روسیه و بلاروس در مرز های زمینی با اوکراین رزمایش های مشترک زیادی انجام دادند آیا این آماده سازی برای حمله نظامی به خاک اوکراین نیست چند ماه قبل از آغاز این جنگ بار ها روسیه در مجاورت با اوکراین رزمایش نظامی انجام می‌داد و نهایتاً شد این جنگ حالا بلاروس چند ماه است که با روسیه رزمایش مشترک انجام میده احتمالا لقمه پر چربی به لوکاشنکو از طرف پوتین پیشنهاد شده که الان بلاروس آماده شده فقط این نیست چند روز پیش کره شمالی اعلام حمایت از روسیه کرد دنیا ظاهراً صحنه یارگیری قدرت های بزرگ شده احتمالاً چین و هند هم در صورت تحرکات احتمالی ممکن است کاری بکنند و همین طور پاکستان کره جنوبی و ژاپن یارگیری های این دولت ها آدم را یاد دوران جنگ جهانی اول دوم میاندازد دوران آشوب آغاز شده فقط یک جرقه نیاز است تا جنگ جهانی سوم آغاز بشه مثل قتل ولیعهد امپراتوری اتریش مجارستان در صربستان سابق یا حمله سربازان مرزبانی لهستان به آلمان نازی تا دوباره جهان صحنه یک جنگ جدید باشد که منجر به رستاخیز انسان ها خواهد شد لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
اقای استاد فقیهی هیچکس بلاروس را یک کشور نمی داند منظورم اینه که نارضایتی در داخل انقدر زیاد است که خود لوکا هم خودش نمی دونه تا کی رییس جمهوره ارتش هم پشت سرش نیست فقط مثل پوتین باید دست به دامان زندانیان بشه که انها هم جنگجو نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
چه ربطی داره؟
روسیه اگر از نظر نظامی توان مقابله با ناتو را داشت، اوکراین را در کمتر از یکماه تصرف میکرد ولی همه دیدیم که پوتین مثل .... توی گل گیرکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
تا الان یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده ولی بزرگترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده است
خدایا شکر. ببین چه بر سر پوتین امد. دیگر هیچ اعتبار و قدرتی ندارد و مانند کیم هر روز تنها از سلاح هسته ای خود استفاده می کند بلکه خود را مطرح کند. ولی اقای پوتین. دیگر تمام شد. قدرعزت و اعتماد مردم روسیه را ندانستی . انقدر در قدرت ماندی و مغرور شدی تا همه چیز را از دست دادی و ترحم انگیز شدی. تازه این اولشه. بس دیدنی تر هم خواهی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
همان سلاح هسته‌ای بهترین سلاح در میدان جنگ هستش و با توجه به اینکه روسیه هم اولین قدرت اتمی است می‌تواند در 5 دقیقه کی یف را به خاکستر و زمین سیاه و سوخته تبدیل سازد
شجاعت پوتین و تحسین می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
پوتین توی خط مقدم اسلحه دست گرفته ؟
یا هزاران نفر از سربازانش رو به کشتن داده و برای مردمش هزاران تحریم رو به ارمغان اورده و توی پناهگاهش قایم شده ؟
شجاعت با حماقت متفاوت هست !
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
بله در پناهگاه ناکجا اباد باشی و نمایش زنده ژیمناست هنری ببینی و فرزندان مردم روسیه را به مسلخ جنگ عبث برای حفظ قدرت خود بیاندازی واقعا شجاعت اخلاقی! میخواهد که فقط از پوتین و مدادوف و لاوروف و پسکوف بر می اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
منظورت همون جنایتکاریشه؟
جنگ ده روزه با اوکراین دو سل شده آمریکا نیازی به جنگ نداره فقط با تحریم تمام عیار یک ماه فلات میکنه
روسیه در برابر اوکراین زاییده حالا از اعلام آمادگی برای جنگ با ناتو خبر میده روشهای متوهم شماها نمیتونین چنتا شهرک و روستا رو کنترل کنین و آخرشم مجبورین دست از پا دراز تر از اوکراین بزنین بچاک دیگه تهدیداتون واقعا خنده دار و آبکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
فعلاً 20 تا کشور اروپایی مقابل روسیه کم آوردند
دشمنان قدیمی ایران بجون هم افتادن
اغاز حمله روسیه به اوکراین تمام کشورها اروپا و حتی امریکا سقوط اوکراین را پیشبینی و برای زلنسکی گوشی ماهواره ای و ماشین برای فرار ان تهیه دیده بودند ولی این مرد بر اساس حس میهن دوستی و مردم باش بسیج شدند و با تیر اهن کوچکترین سلاح در مقابل دومین ارتش دنیا ایستادگی تا بحال و این روسیه را پوزه اش با پوتین به خاک مالیدند چنین مردانی در عصر امروزی قهرمان تاریخ هستند چون اعتقاد به خدا داشت
بعضی دوستان فکر میکنند که ابر قدرت ها مثل آمریکا براشون کاری کردند ولی من میگم برن به جهنم پوتین تا چند سال دیگر هم در قدرت باقی خواهد ماند ولی سرنوشت زلنسکی و بایدن مشخص نیست همانطور که این جنگ برای روسیه تبعات اقتصادی بدی داشته برای آمریکا هم داشته فکر نمی‌کنید که ممکن است در سال آینده در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ دوباره پیروز بشه من بهتون میگم چه طوری جنگ را در بیست چهار ساعت تمام می‌کنه پیشنهاد واگذاری چهار منطقه مورد مناقشه و کریمه به روسیه و وادار کردن دولت اوکراین به صلح با روسیه
ما الان باید چیکار کنیم وقتی هر روز یک عده ریاکار و ادعای پاکدستی و ضد غربی در ایران مردم را بدبخت کردند و مشغول خوشگذرانی در آمریکا و همپیمانان اروپایی و غیر اروپایی آن هستند البته تحت اسم تحصیلات و کار کردن فرزندان و قوم خویش های خود بگذریم چرا فساد نزدیکان زلنسکی و پوتین را نمی‌بینید و دنبال سینه زنی برای افراد فاسد هستید که وطن پرستی را نردبان قدرت خود کردند افسوس که چنین ملت هایی همیشه سرگرم حماقت های خود هستند لطفاً چاپ کنید
روسیه به رهبری پوتین خوب میدونه داره چکار میکنه.این جنگ چند ماه دیگه طول بکشه همه اردوگاه غرب از هم خواهد پاشید.ضد حمله ایی که یکسال روش کار کردند این از آب در اومد که روزی ۷۰۰ نفر اوکراینی به جهنم سفر کردند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی