بازدید 22524

اختلاف بین نمرات مصححین برگه‌های امتحان نهایی

به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در صورتی که سه مصحح برگه امتحان نهایی، سه «نمره» متفاوت را برای دانش آموزی درج کنند، میانگین نمرات مد نظر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 21 June 2023

ب گزارش «تابناک»، محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه تصحیح برگه‌های امتحان نهایی اظهار کرد: تصحیح برگه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. بعد از انجام آزمون، همه پاسخ برگ‌ها اسکن می‌شوند و دو مصحح هم هر برگه‌ای را تصحیح می‌کنند.

به گفته وی، اگر اختلاف نمره‌ای که دو مصحح در برگه‌ها درج می‌کنند بیش از یک نمره باشد، مصحح سوم برگه را تصحیح می‌کند و نهایتا نمره نهایی اعلام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه در صورتی که سه مصحح سه نمره متفاوت را برای دانش آموزی درج کنند، ملاک کدام نمره است؟، اظهار کرد: میانگین نمرات را مد نظر قرار می‌دهند، اما طبیعتا در شرایطی که اختلاف بین مصحح اول و دوم وجود دارد، ملاک، نمره مصحح سوم است. اگر اختلاف نمره دو مصحح نیز کمتر از یک نمره باشد، طبیعتا نمره بالاتر را ملاک قرار می‌دهند.


تصحیح اوراق استان‌ها در استان‌های نامشخص دیگر


کاظمی با بیان اینکه تصحیح اوراق به شکلی است که مشخص نیست برگه‌ها مربوط به چه شخصی است، گفت: ابتکاری که امسال انجام شد این است که تصحیح اوراق در استان‌های مختلف و برگه هر استانی در یک استان دیگر که مشخص نیست کدام استان است، انجام می‌شود، بنابراین اینگونه نیست که تصحیح اوراق هر دانش آموزی در همان استان انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۲
حالا می خوان ملاک ورود به دانشگاه رو معدل هم قرار بدهند
این نشانه بی سوادی معلم هاس هرچه سختگیرتر بی سوادتر تبریک می گم که چی دارین پدر بچه ها رو درمیارید اون امتحاناتتون اون مراقباتونوکه اصلا جلوی متقلب ها رو نمی گیرن این صحیح کردنتون اون کنکور ناعادلانتون چی می خواهید از جون بچه هامون مشخصه نمره های 20 تقلب کردن سوال خریدن سر کلاس هم تقلب کردن مراقباتونم تعطیل بودن کنکور تونم همینطور یا سوال می فروشید یا تقلب می کنن و شما نمی فهمید کی گفته 4 ساعت امتحان باید تکلیف یک عمر زحمت بچه را روشن کنه پس 12 سال زحمت بچه چی میشه پشت کنکور بمونه افسرده بشه خجالت بکشید خستمو ن کردید بچه ها رو از خانواده هاشون دور می کنید و باعت فاسدشدنشون می شید مگه شهرستانی دیگه برمی کرده شهرشو آباد کنه معلومه که نه همه چیزو وارونه کردید فساد بیداد می کنه تو جوونا شما باعت این همه فساد شدید چون بی برنامه و بی مسوو لیت هستید و کار بلد نیستید بچه با 12 سال معدل 20 و 19 چون سرعت تست زنی نداره پشت کنکور آلاف و افسرده و مریض میشه آخه این چه مدیریتیه همون بهتر کسی درس نخونه کشور همه بی سواد بمونن و کار کشور بمونه
پاسخ ها
امیررضا امرایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
چ قد قشنگ
تصحیح اوراق را همراه با حجاج به عربستان بفرستید تا آنها تصحیح نمایند و گامی در جهت بهبود روابط با همسایگان برداشته باشید.
برای امتحان ها که همه بچه ها تقلب کردند و مراقب ها هیچی نگفتند و برای تصحیح هم که این طوری معلم ها لطفا در میان اعتراض برای حقوق یک کمی هم درست کار کنند
این امتحان های نهایی 40درصد اثر قطعی داره یعنی چی میانگین اختلاف نظر بین تصحیح کننده گان وجود داره. دارین با اینده بچه ها بازی می کنید. . لطفن همون کنکور بگیرید با اثر قطعی . چون در امتحان نهایی امنیتش خیلی پایین نسبت به کنکور هزار راه برای تقلب وجود داره.
اینطوری شما دارید چراغ سبز نشون میدین که در مدارس برای حفظ آبرو به دانش آموزان بیسواد اجازه تقلب داده بشه.
واسه تصحیح هر برگه فقط ۴ تومن به معلم میدن که با دقت تصحیح کنه لااقل ۱۰ دقیقه طول میکشه. یعنی یکساعت جلوی کامپیوتر یکضرب کار کنه چشمش کور شه اینترنت شخصی خودش رو مصرف کنه از وقت زن و بچه ش بزنه میشه۲۴ تومن. سر قبرا قران بخونه یا اسنپ کار کنه چند برابر این در میاره. تمام برگهشون مونده رو دستشون با تهدید معلم رو میارن تصحیح. معلم برده که نیست اونوقت فحش و نفرین هم بخوره که چی گیر یه جامعه نمک نشناس افتاده
دوستان لطفا انقد به معلمها بی انصافی نکنید.نمیدونم باور می کنید یا نه که دبیرا را با تهدید وادار ره تصحیح میکنن.بخدا راست میگم حتا اگه دبیری براش ابلاغ تصحیح بزنن و نره غیبت میخوره.همش تحت فشارن.
هیچ دبیری دلش نمیخاد دانشاموزاش کم بگیرن.
باور کنید راست میگم.تازه اینکه برگهها رو بفرستن استانهای مختلف دقیقا برگهای مناطق پیشرفته مث تهران رو میفرستن نواحی محروم و نواحی محروم رو میفرستن به اون بالا درواقع یعنی اجحاف در مناطق محروم به نفع مناطق مترقی.چون دبیرای مناطق محروم با دست و دلبازی صحیح میکنن.
.... وزارت.حق بچهای مناطق محروم اینه؟؟؟؟؟
کنکور باید حذف گردد و هر کس در هر رشته ای که بخواهد باید بتواند درس بخواند تمام سخت گیری باید در دانشگاه باشد و هر کس نتوانست خودش دانشگاه را ترک می کند ورود به دانشگاه باید آسان باشد و خروج از آن باید مشکل باشد .
شما یکبار با رتبه بندی نادرست، بی عدالتی رو تو آموزش و پرورش ثابت کردید، اینم یه مورد دیگه است.
ای کاش بجای اینکه دغدغتون این باشه که چطور دانش آموزا رو گزینش کنین برای دانشگاه
یکم رو سیستم آموزشی کشور کار می‌کردین تا حداقل با سطح امتحانات و کنکور جور در بیاد
متاسفانه سیستم آموزشی کشور دوتا کمبود داره
یکی سیستم
یکی اموزش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی