در جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر کشور چه گذشت؟

روز گذشته وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، بندهای جنجالی بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور را که موجب گلایه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده بود، ملغی‌اثر اعلام کرد؛ اما این اقدام هم موجب جلب رضایت نمایندگان نشد و امروز وزیر کشور برای ادای توضیحاتی در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 20 June 2023

در جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر کشور چه گذشت؟

 

تابناک _ روز گذشته وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، بندهای جنجالی بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور را که موجب گلایه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده بود، ملغی‌اثر اعلام کرد؛ اما این اقدام هم موجب جلب رضایت نمایندگان نشد و امروز وزیر کشور برای ادای توضیحاتی در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت.

قرار بود جلسه مجلس از ساعت ۱۱ برای بررسی بخشنامه اخیر وزارت کشور برای اعمال محدودیت نمایندگان، غیر علنی برگزار شود؛ منتها به دلیل طولانی شدن رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات، این نشست با دقایقی تاخیر برگزار شد.

پیش از آغاز جلسه غیرعلنی، وحیدی وزیر کشور وارد مجلس شد که همزمان با ورود او نمایندگان به نشانه مخالفت با بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور درباره محدودیت همکاری استانداران و فرمانداران با نمایندگان «دو دو» کردند.

شماری از نمایندگان مجلس دور وزیر کشور جمع شده و با فریاد، اعتراض خود را بیان می کردند؛ روندی که باعث اخلال در نشست علنی شد و چندین بار قالیباف از نمایندگان خواست در رای گیری برای بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شرکت کنند.

سرانجام تعدادی از اعضای هیات رئیسه به میان نمایندگان معترض رفته و از آن ها خواستند برای دقایقی تا غیرعلنی شدن جلسه صبر کنند.

در همین حین، سیدغنی نظری، نماینده خلخال با صدای بلند گفت به نشانه اعتراض به حضور وزیر کشور، جلسه مجلس را ترک می کند که تعدادی از نمایندگان همچون سیدکاظم موسوی مانع خروج او شدند.

در همین ارتباط، عضو هیات رئیسه مجلس پس از برگزاری جلسه غیرعلنی با حضور وزیر کشور برای بررسی حواشی پیش آمده در نتیجه یکی از بخشنامه های معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: در این جلسه، آقای وحیدی ضمن ابراز تاسف از اوضاع ایجاد شده، از لغو بخشنامه مذکور خبر داد و تاکید کرد، با توجه به جایگاه مجلس، وظیفه همه استانداران و فرمانداران این است که با نمایندگان همراه باشند و درباره اتفاقات اخیر نیز پس از بررسی، تصمیمی خواهم گرفت و اقدامی خواهم کرد که رضایت مجلس و دولت در آن وجود داشته باشد.

احمد نادری  در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور گفت: اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور در بخشنامه ای به استانداران و فرمانداران تاکید شده که نمایندگان حق ورود به پروژه‌ها و امور را ندارند و نباید با نمایندگان مجلس همکاری شود. این موضوع اهانت به مجلس و جایگاه نمایندگان مردم است و به همین دلیل امروز وزیر کشور در جلسه غیرعلنی حضور یافت تا در این باره توضیح دهد.

وی افزود: وزیر کشور در توضیحات خود گفت که از ابلاغ این بخشنامه اطلاعی نداشته و آن را لغو و به همه استانداران نیز تاکید کرده که نهایت همکاری و همراهی را با نمایندگان مردم داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: وحیدی در این جلسه تاکید کرد که نمایندگان نقش بسیار مهمی در در پیشرفت روستاها، شهر و استان دارند و هر کسی از مدیران استان که با نمایندگان همراهی نکند، تذکر خواهد گرفت و به همه استانداران گفته ام که کمترین بی توجهی یا خدای نکرده توهین به نمایندگان را بر نمی تابیم.

نادری با بیان این که اکثریت نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی از معاون سیاسی وزیر کشور گلایه شدید داشتند گفت: اشاره نمایندگان این بود که امسال سال انتخابات است و مقوله حساس انتخابات نیاز به مدیریت توسط فردی با تجربه دارد، در حالی که در سوابق معاون فعلی چنین تجاربی وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: وزیر کشور وعده داد تا موضوع را بررسی کرده و درباره معاون سیاسی خود تصمیمی بگیرد و اقدامی انجام دهد که مورد رضایت مجلس و دولت باشد.

یک عضو دیگر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس گفت: در این جلسه وزیر کشور به نمایندگان قول داد در اسرع وقت با معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات برخورد جدی کند.

محمد رشیدی که با ایسنا گفت‌وگو کرده با اشاره به جلسه غیر علنی امروز مجلس در خصوص بخشنامه اخیر وزارت کشور درباره اعمال محدودیت برای نمایندگان گفته است: به تازگی معاونت سیاسی وزارت کشور بخشنامه‌ای صادر کرد که به موجب آن، محدودیت برای حضور نمایندگان در کارها و پروژه‌ها اعمال می‌شد؛ بخشنامه‌ای که توهین به نمایندگان بود.

وی افزود: نمایندگان از این بخشنامه بسیار ناراحت بودند، چون به نظر آنها این توهینی به خانه ملت و مردم و نمایندگان است. در همین راستا، امروز مجلس جلسه‌ای غیرعلنی را با وزیر کشور برگزار کرد که آقای وحیدی توضیح داد این بخشنامه بدون هماهنگی و اطلاع او صادر شده است؛ لذا بلافاصله بعد از اطلاع این بخشنامه را لغو کرده است.

وی افزود: با وجود این، نمایندگان قانع نشدند که کسی با چنین ادبیات و نگاهی در جایگاه بسیار حساس ریاست ستاد انتخابات باشد، چون خدشه به انتخابات وارد می‌شود. لذا خواستار عزل و برکناری و استعفای معاون سیاسی شدند که خود دکتر وحیدی هم تایید کرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه گفت: مقرر شد وزیر کشور با معاون سیاسی برخورد جدی کند و در این صورت نمایندگان قانع شدند.

رشیدی با بیان این‌که مجلس همراه و همدل با دولت است، گفت: ما بنا بر تاکید رهبری بر همدلی از دولت حمایت کرده و کمک می‌کنیم و بر همین اساس هم امروز به وزیر پیشنهادی کشاورزی رای دادیم اما تعامل و همدلی باید دو طرفه باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۳
حق با معاون سیاسی است چون نمایندگان از این بازه زمانی سو استفاده می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
زحمت نکشید
رای بی رای
امیرخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
خیر، باید استیضاحش کنند تا درس عبرت بشه برای دیگران.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
من اونجا بودم چیزی نگذشت
با سلام نمایندگی جز شغل هائی است که به قول معوف هرکس رفت داخل دیگه دلش نمی خواهد از این شغل بیرون بیاد حتی اگر برای مردم ومملکت مفید نباشد اگر اقوام نمایندگان ادوار مجلس را نگاه بیاندازی می بینی همشان به نان ونوائی رسیده اند ای کاشک حضرات کمی هم شرمنده شهدا که جان خودشان را فدا کردند می شدند
هیچ
بده بستان های روتین
مجلس میلی
اتفاقا به نظرم جناب معاون درست دستور دادند . مجلس باید قانون بگذاره دولت باید اجرا بکنه . جای نماینده در مجلس قانون گذاریه نه دستگاههای اجرایی . چه معنی داره نماینده تو کار استانداران دخالت داشته باشه ؟
ببینید نماینده ها برای دفاع از مثلا حق خودشان (چون سال انتخابات مجلس هست) چقدر انقلابی! عمل میکنند و اسپند روی آتش بالا و پایین می پرند. اما در مقابل تضییع حق ملت به طور مثال افزایش حقوق ناچیز بازنشستگان و کارگران ککشان هم نمیگزد. واقعا شایسته رای دوباره هستند؟
ای کاش اگر با مردم هم بد اخلاقی بشه و با آنها هم توهین بشه با خاطی همینطور برخورد بشه جون نماینده تازه نماینده مردمه نه خود مردم
نمايندگان محترم مجلس نقش مهمى در پسرفت شهرها و روستاها داشتند
اين عده جزتصويب قوانين خلق الساعه و غير عدالت باعث تضييع حق الناس شده و هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
آخه از نمایندگانی که با چند هزار رای رفتند مجلس چه انتظاری دارید
نمایندگان جرات حرف زدن به این بابا را ندارند چون با روزنامه تا شده روبرو خواهند شد
مردم نامحرمی که فقط باید تنور انتخابات را گرم نگه دارند
بخشنامه بجایی بوده
وزیر کشور در توضیحات خود گفت که از ابلاغ این بخشنامه اطلاعی نداشته و آن را لغو و به همه استانداران نیز تاکید کرده که نهایت همکاری و همراهی را با نمایندگان مردم داشته باشند.

هر نماینده ای که فک و فامیلش را خواست در داخل پروژه استخدام کند مسئول پروژه باید نهایت همکاری را با او داشته باشد
اگر در پروژه ای قرار است از یک مسیر کم هزینه پروژه انجام شود باید نهایت همکاری با نماینده انجام و بر اساس دستور او از کنار خانه دختر خاله نماینده رد شود تا ارزش ملکش بالا برود
اگر در بروژه ای قرار است ماشین شاستی بلند واگزار شود باید نهایت همکاری را با نماینده انجام و لیستی که او ارائه می دهد مد نظر قرار گیرد
آقای وزیر کشور لطفا بفرمایید که نمایندگان در کجای پروژه حق دخالت دارند دستور بفرمایید که تمام ارتباطات نمایندگان با مسئولین پروژه ضبط و در اختیار عموم افراد یا در اختیار افراد ناظر و ذی صلاح قرار بگیرد

شما فکر کردی دخالت نمایندگان در پروژه یعنی چی؟ یعنی به خاطر منطقه من بخاطر من منافع ملی پشم منافع من بالاتر است
لطفا داستان را بفهم و گرنه چرا باید نماینده در داخل پروژه دخالت کند؟! البته حق داری چون اگر مخالفت کنی سر و کارت با استیضاح است خداییش من هم اگر جای شما بودم می ترسیدم و لغو می کردم
همه مردم دیدند که نماینده تبریز به خاطر افشا گری خودرو شاستی بلند چه بلایی سرش آوردند تا جایی که نزدیک بود زندانی کنند و تریبونش را قطع کردند
آقا گیریم دروغ بود و دیدیم که راست بود تو باید نماینده مستقل را تهدید کنی؟
تا نباشد چیزی مردم نگویند چیزها
معاون محترم سیاسی به درستی بخشنامه را ابلاغ کردند... در این ایام قبل انتخابات نمایندگان همه دستاوردهای دولت را به نام خود ثبت و مطالبه به رای می کنند... احسنت... اگر هم برکنارتان کردند سرتان بالاست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
«دستاورد دولت»
سردار سركار پرفسور دكتر وحيدي !!!!! هههههههه خخخخخخخخ
نمایندگان موقعیت خود رو در خطر دیدند به سرعت برق و باد دست به کار شدند و با رکورد ۲۰۰ امضا وزیر رو به کرنش واداشتند . بدبخت معاونش که کاسه کوزه ها سرش شکست . وارد حریم نمایندگان نشید که بد می بینید .
مصوبه رسمی شدن فرزندان ایثارگران (که بنده قدردان دلاوری ایثارگران عزیز هستیم) اقدام پسندیده ای بود ولیکن نه برای یک فرزند با سه سال سابقه کار که پدرش سربازی جبهه بوده نه اینکه رزمنده داوطلب باشه
و ماها که بیش از 25 سال سابقه داریم قراردادهامون یکساله باشه و هرسال با تغییر مدیران دولتی تنمون بلرزه که مارو نگه میدارن یا از قیافه مون خوششون نمیاد و بیرون میکنند
هرچند که من توکلم همیشه بخداست ولیکن این در این مصوبه عدالت دقیق رعایت نشد و برای همین من رای نخواهم داد
مجلسیها می تونستند مصوبه هم داشته باشند کسانی که 5 سال در یک شرکت کار میکنند باید رسمی بشوند مثل اکثر کشورها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
من هم به عنوان ایثارگر شرمنده شما هستم متاسفانه زجر و بدبختی اش را ایثارگران و جانبازان و آزادگان کشیدند و مردم را مقابل آنها قرار دادند
ما هم دوست داشتیم تورمی در کشور نبود و همه در رفاه زندگی می کردند و همه چیز اصولی و همه چیز سر جای خودش بود و اتفاقا به نفع ما هم بود
اما چه کنیم که درد جامعه یکی دو تا نیست و تا وقتی این گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود

بزرگترین دشمن جهل است وقتی جهل حاکم شد در تمام کارها گره ایجاد می شود اما وقتی دانایی حاکم شد گره ها یکی یکی باز می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
... و جالب اینکه طبق قانون هرگونه استخدام رسمی، پیمانی، قراردادی ممنوع است ـ البته برای مردم ـ ولی فرزندان نمایندگان براحتی استخدام شده و می شوند که هیچ پله های ترقی و دو تا سه تا طی می کنند
رای بی رای کلا.
چرا غیر علنی ؟؟ مگر مردم نامحرمند ؟؟؟؟؟
با اقتدار تمام
رای بی رای
وسلام
باسلام به مخاطبان گرامی
دخالت نمایندگان محترم در هر کار فنی ، اجرایی ،دولتی و... خطاست حساسیت نمایندگان نسبت به بخشنامه معاون وزیر محترم کشور برمحور منافع شخصی می باشد فقط پوشش سال انتخابات و آبروی مجلس به آن می دهند . بلکه همین منفعت طلبی هاست که به آبرو نظام اسلامی ، مجلس و... لطمه میزند .
در اصل باید حضور همین نمایندگان، با رای حداقلی در مجلس را خدشه به انتخابات دانست که از سال های قبل رقم خورده، دیگه نمایندگان نگران چی هستند؟
نماینده داریم برا ابلاغ تدریس یه معلم در یک مدرسه به رئیس آموزش و پرورش شهرستان و معاونین اداره زنگ میزنه. در این حد سال منتهی به انتخابات مهمه
فساد سیستماتیک و دیگر هیچ
کل این مجموعه هم دولت هم مجلس خودشان می دانند چگونه بر سر کار آمدند .حالا با هم نمی سازند .مهم تصمیم مردم است
رای هرگز
تو شرکت برق که من کار میکنم هربار یک نماینده ، مدیرعامل شرکت رو تحت فشار میذاره و مدیرعاملها هم از ترس برکناری تن به خواسته های اونا میدن، مثلن نماینده میاد برای روستا یا فلان بخش خودش برق کشی میخواد که عقلا صرفه اقتصادی نداره و باعث قطع برق تو بقیه جاها میشه، کار نماینده تو مجلس هست باید پای نمایندگان مجلس از دولت کوتاه بشه جز فساد و رانت هیچی ندارن
تابناک منتشر کن چندین بار تو سایت سازمان بازرسی نامه زدم بی نتیجه بوده
همین اقای عنابستانی پارسال مدیرعامل شرکت برق خراسان رو تحت فسار گذاشت که بدون کار کارشناسی و بدون صرفه اقتصادی یک پست برق برای روستای ... احداث کنیم. میلیاردها تومن خرج شد و اخرش پست برق دار نشد چون روستا سکنه نداره. واقعن یکی پای نماینده های مجلس رو از دولت کوتاه کنه، با ابزار تهدید، فقط کارهای شخصی سون رو انجام میدن و میایاردها تومن پول بیت المال رو حرام میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
مگه عنابستانی هنوز تومجلسه؟ من فکر میکردم بخاطر سیلی زدن به مامور قانون ازمجلس اخراج شده ؟
معلوم نیست نماینده ها چرا کار اجرایی می کنند؟
هم مردم هم معاون وزیر کشور خیلی خوب نمایندگان مجلس را میسناسند که چه عناصر منحرفی هستند درسال آخر هم چون تخته گاز میخواهند با کمک عناصر دولتی بار خودرا ببندند معاون وزیر کشور به حق دستور جلوگیری از سواستفا ه آنها را صادر کرده وزیر کشور هم نباید عقب نشینی کند حتی اگر استیضاح شو
مجلسی ها فقط برای منافع خودشان وزیر کشور را میخواستند استیضاح کنند ....
وگرنه به جهت عملکرد بد و مشکلات عدیده کشور ، وزیر کشور باید از مدتها پیش استیضاح می شد ، ولیکن ......
.
«حسینیه امینی‌ها»، یکی از بزرگترین موقوفات چند صد هکتاری استان قزوین، به عروس رئیس سازمان اوقاف کشور، مهدی خاموشی واگذار شد. به ادعای «وحید اشتری»، فعال رسانه‌ای این موقوفه ۱۵۰ هکتاری و یک دامداری هزار راسی در قزوین به «مونا چایچیان» با هزینه «یک میلیون تومان» در ماه واگذار شده است.
یک وزیر درست وحسابی در کابینه بدن آدم متخصص
خداييش وحيد تو هيچ پستي ادم موفقي نبوده !
وزیرکشور باید برکنار شود .
عجب! واقعا تحت تأثیر قرار گرفتیم!
واقعا چی باعث شده که آنهایی که طراحان این داستان ها و سناریوها هستن، انقدر به مردم نگاه ضعیفی دارند!
مردم درک میکنن این نمایش‌ها رو! (مخصوصا که نزدیک به انتخابات هستیم!)
آقا تو سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی هم سازمان بازرسی مستقره هم دیوان محاسبات اونوقت اینا هم نماینده هاشون از این سازمان ماشین با راننده در اختیار دارن و از طرف سازمان بهشون وام میدن و غذاشون هم هر روز فراهم میشه خوب بنظرتون این نماینده های بازرسی و دیوان محاسبات میتونند ایرادی از مدیران این سازمان بگیرن جالبه بدونید گرون ترین قرارداد نرم افزاری ایران رو همین سازمان با یه شرکت بسته که تقریبا از نظر توانمندی در مقایسه با سایر نرم افزار های اداری مالی صفر میباشد حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار