وزیر کشور بخشی از بخشنامه جنجالی معاون خود را ملغی کرد

بر اساس اسنادی که به دست تابناک رسیده، به نظر می رسد که احمد وحیدی، وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، با تاکید بر ضرورت تداوم تعامل سازنده با نمایندگان مجلس، بخشنامه جنجالی معاون خود را ملغی کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 19 June 2023

تابناک _ پس از ابلاغ نامه معاون سیاسی وزیر کشور در یازدهم خرداد به شماره ۱۰۰۰۱۶ به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی در سال پایانی مجلس، انتقاد‌ها از این تصمیم بالا گرفت.

روز گذشته، سید کاظم دلخوش اباتری در تذکر قانون اساسی، با اشاره به نامه‌ای که به تازگی از سوی استانداران ابلاغ شد، گفت: قانون اساسی جایگاه مجلس را مشخص نموده و برخی استانداران به مدیران کل استان‌ها ابلاغ کرده‌اند که نمایندگان حق ورود به پروژه‌ها را ندارند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون اساسی، نمایندگان تا هفتم خرداد سال آینده مسئولیت دارند.

در جلسه علنی امروز هم یکی دیگر از نمایندگان مجلس در اخطاری خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شما می‌دانید که نمایندگان شهر‌های کم برخوردار در جذب اعتبارات با مشکلاتی مواجه هستند و اگر همراهی قوه مجریه نباشد، امور اجرایی معطل می‌ماند. در این شرایط، نمایندگانی که تاوان ناکارآمدی برخی مدیران اجرایی را می‌دهند، مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در شرایطی که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه مشکل دارند، همین همراهی ظاهری هم از نمایندگان گرفته شده، به طوری که براساس بخشنامه وزارت کشور، همراهی با نماینده‌ای در یک سال پایانی فعالیتش نمی‌شود؛ بنابراین، لازم است در این باره به وزیر کشور تذکر داده شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: روز گذشته این موضوع را تذکر دادم و وزیر کشور ابلاغیه ۱۱ خرداد ماه را اصلاح کرد. نمایندگان اجازه دهند، ایشان از اردبیل بازگردند و ما خدمتشان هستیم؛ لذا بر اساس اسنادی که به دست تابناک رسیده، به نظر می رسد که احمد وحیدی وزیر کشور در نامه‌ به استانداران سراسر کشور در ۲۸ خرداد با تاکید بر ضرورت تداوم تعامل سازنده با نمایندگان مجلس، بخشنامه جنجالی معاون خود را ملغی کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد، برای نوع تعامل دولت و مجلس در سال آخر مجلس یازدهم و سال منتهی به انتخابات مجلس، باید هماهنگی های موثرتری رخ دهد و طرفین از حساسیت های طرف دیگر کاملا آگاه باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۸
اتفاقاً نامه معاون سیاسی نامه بجا و درستی بوده، کما اینکه برخی از نمایندگان محترم مجلس در بسیاری از امورات اجرایی دخالت های ناروا و متاسفانه هدفداری نموداند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
من اگر بودم می گفتم کلاً حق ورود ندارند.... چه سال اول چه آخر
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
نمایندگاه با ورود به پروژه ها پول کلانی به جیب می زنند
من نمی دونم اهالی مجلس فعلی چه نیازی به تبلیغ و نمایش دارند!!! بالاخره همشون تایید میشن و بالاخره مثل دوره قبل با همان رای حداقلی به پستشون میرسند
با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ؛ اقدامات برخی نمایندگان جهت جلب توجه مشهود است
اتفاقا نامه معاون سیاسی بسیار حرفه ای و به جا و تذکر قالبیاف و نامه وزیر نشان دهنده این است که سلامت وجود ندارد
ای کاش وزرا و نمایندگان مجلس حداقل در ظاهر مانند معاون وزیر بودند و ای کاش این افراد وزیر و رئیس مجلس نبودند
وزارت کشور و فرمانداران مجری برگزاری انتخابات هستند
اگر مجری در دم و دستگاه کاندید انتخابات باشه به خوبی میشه فهمید که سلامت انتخابات به چه میزان هست
با توجه به نامه وزیر درخواست دارم از الان فرمانداران اسامی برندگان انتخابات را اعلام نمایند تا هزینه کمتر شود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
احسنت
بنظرم توصیه های خوبی کردند این معاون محترم و نمایندگان دارند از حربه استیضاح استفاده میکنند تا بساط پارتی بازی فراهم باشد
ینی الان انتصاب مدیران و مسئولان با سفارش نمایندگان انجام میشه که وزیر بند 7 رو لغو کرده؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
صد در صد، اصلا یه رویه جاری هست.
بند2 گفته سفر نماینگان باید با استاندار هماهنگ بشه
بند4 میگه در جلسات شائبه دار شرکت نکنن
بند7 هم میگه انتصابات بر اساس شایستگی باشه نه سفارش نماینده
من نمیدونم کجای اینا غلطه که نماینده های دارن بالا و پایین میپرن
از مجلس حداقلی انتظاری بیش از این نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
مجلس و دولت حداقلی
لغو و بلا اثر!!!....
يعني دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها و فعالیت تبلیغاتی در قالب طرحهای دولتی و لابی و ارتباطات خاص و هدفمند نمایندگان با مقامات استانداری ها و فرمانداری ها و... و... و.. هزار حرکت ناسالم دیگر بلامانع است.

ممنون از وزیر محترم و نمایندگان انقلابی!!!
من این دولت را قبول ندارم ولی عرض می کنم اگر جلو زیاده خواهی های نمایندگان کوتاه بیایید توقعات آنها حد و مرزی ندارد آنها تمایل دارند در تمام امور اجرایی دخالت کنند . وزیر اشتباه کرده .
وقتی ساختارهای کشور از بیخ و بن ایراد دارد و فرصت تبانی را ایجاد میکند، بهتر از این نمیشود که به صورت علنی بیایند و از رانت و فساد آن هم با افتخار و طبق قانون خودساخته، صحبت کنند
تبلیغ هم نکنند خودشون هستند دیگه این بازیها چیه
به نظرم نامه خوبی است.مخصوصا بند ۷ که تاکید بر شایسته گزینی شده است. این نباید باعث کدورت کسی شود. اخلاقا و شرعا باید به آن معتقد بود.
معاون وزیر دستور خوبی داده و در واقع به یکی از مهمترین مشکلات کشور که دخالت نمایندگان در امور اجرایی و عزل و نصب ها و فشارهای غیر منطقی است، اشاره کرده. باید مورد حمایت قرار گیرد و بدون تعارف به نمایندگان هشدار داده شود که در امور اجرایی دخالت نکنند.
شلوغ بازی منافقان به منظور فشار و تخریب شخصیتی وزیر قاطع و انقلابی کشور. حرف درستی زده معاون وزیر
چه کسی گفته یک نماینده با ۱۰ هزار رای برای دولت با ۲۰ میلیون رای تعیین تکلیف کنه؟ رئیس جمهور باید از نوعی حق وتو در مقابل نمایندگان برخوردار باشه مشابه رئیس جمهور آمریکا که می‌تواند مصوبات کنگره را وتو کند
وظیفه نمایندگان نظارته نه دخالت. اگر همین را فهمیدند؟ دخالت یعنی رانت یعنی فساد یعنی دوگانگی در مدیریت و تصمیمات.
یک نفر حرف حق زده
چرا زدید توی نطقش
درود بر معاون وزیر کشور بسیار بخشنامه خوبی است
کاش حداقل اسم انتخابات و هزینه های اون حذف می شد و مقام بالاتر خودش نماینده و وزیر رو انتخاب می کرد.
معاون وزیر کشور ظاهرا خبر از سفارشات نمایندگان در عزل ونصب ها نداره یا دیگه از این سفارش ها کلافه شده که یه همچین بخشنامه ای صادر کرده اصلا انتصابات در سطح مدیران بدون دخالت نمایندگان امکان نداره احتمالا همین روزا این معاون نگون بخت عزل ومعاون سفارشی نمایندگان نصب میشه که دیگه کسی از این کارا نکنه .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی