بازدید 11593
با چهارصد و هفتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

درگیری‌های شدید و سنگین در جبهه جنوبی اوکراین / استقرار گسترده نیرو‌های اوکراینی در مرز با بلاروس

چهارصد و هفتاد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 19 June 2023

درگیری های شدید و سنگین در جبهه جنوبی اوکراین/استقرار گسترده نیروهای اوکراینی در مرز با بلاروس

بین الملل تابناک: چهارصد و هفتاد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

استولتنبرگ: برنامه‌ای برای پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۲۱:۵۱

 ینس استولتنبرگ روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس صدراعظم آلمان در برلین اظهار داشت: آنچه ما در حال گفت و گو هستیم این است که چگونه اوکراین را به ناتو نزدیکتر کنیم و رایزنی‌های مداوم در حال انجام است و من در موقعیتی نیستم که از نتیجه این رایزنی‌ها جلوگیری کنم.

وی افزود: نشست ویلنیوس در ماه جولای چشم اندازی را برای آینده اوکراین به عنوان یک عضو دموکراتیک مستقل از خانواده یورو آتلانتیک ارائه خواهد کرد.

استولتنبرگ تاکید کرد که متحدان غربی اوکراین به طور حتم بار دیگر حمایت خود را از این کشور در مقابل روسیه اعلام خواهند کرد.

صدراعظم آلمان نیز در این نشست دوباره به این موضوع تاکید کرد که ناتو به هیچ وجه به عنوان یک طرف درگیر وارد جنگ اوکراین و روسیه نخواهد شد.

مسکو: اوکراین به دنبال بمب کثیف است
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۲۱:۵۰

یکی از چهره‌های اطلاعاتی ارشد روسیه امروز (دوشنبه) ابراز امیدواری کرد که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل و اتحادیه اروپا تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای اوکراین آغاز کنند و هشدار داد که ممکن است کی‌یف در حال کار بر روی یک «بمب کثیف» باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه که این اظهارات را مطرح کرد، از ارائه مدرک برای اثبات ادعای خود خودداری کرد.

وزارت دفاع اوکراین هم به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداد. کی‌یف در گذشته گفته که مسئولیت‌های خود را در حوزه هسته‌ای بسیار جدی می‌گیرد و در عین‌ حال، روسیه را به رفتار بی‌ملاحظه در کنترل نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم کرده است.

ناریشکین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس تحت امر او اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد محموله‌ای حاوی سوخت هسته‌ای مصرف‌شده از نیروگاه هسته‌ای ریونه در غرب اوکراین به تأسیسات نگهداری در چرنوبیل ارسال شده است.

او گفت که این کار شک‌برانگیز است و ممکن است نشان‌دهنده تلاش کی‌یف برای ساخت یک «بمب کثیف» باشد که ترکیبی از مواد پرتوزا با مواد منفجره متعارف است.

روسیه پیش‌تر هم بدون ارائه مدرک، اوکراین را به تلاش برای ساخت چنین «بمب کثیفی» متهم کرده است.

وزارت دفاع روسیه: انبارهای تسلیحاتی ناتو در اوکراین را منهدم کردیم
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۲۱:۴۹

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از جنگ در اوکراین، از حمله دقیق موشکی به انبارهای تسلیحاتی کشورهای خارجی در اوکراین خبر داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، به گفته وزارت دفاع روسیه، این حمله موشکی از عرشه یک ناو جنگی در دریا صورت گرفته و تمامی نقاط مورد هدف منهدم شده‌اند.

طبق این گزارش، نیروهای اوکراینی در محورهای دونتسک و جنوب دونتسک شدیدترین حملات را علیه مواضع روسیه انجام دادند. نیروهای روس نیز مقابل هفت حمله ایستادگی کرده و توانستند سه دستگاه تانک و بیش از ۲۰ خودرو و نفربر زرهی را منهدم کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ سرباز اوکراینی در محور جنوب دونتسک و ۳۴۰ سرباز دیگر در محور دونتسک به دست ارتش روسیه کشته شده‌اند. همچنین دو گروه خرابکار اوکراینی در محور «کوبیانسک» و سه گروه دیگر در محور «کراسنی لیمان» خنثی شدند که تعداد کل کشته شدگان اوکراینی در محور کوبیانسک ۴۵ نفر و در محور کراسنی لیمان نیز ۱۰۵ نفر گزارش شده است.

در محور «خیرسون» نیز ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شده و یک توپخانه M۷۷۷ آمریکایی نیز منهدم شده است. دو یگان توپخانه‌ای نیز در نزدیکی شهر «زاپورژیا» هدف نیروهای روسی قرار گرفتند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور تاکنون ۴۴۴ فروند هواپیمای نظامی، ۲۴۰ فروند بالگرد، ۴۷۰۰ فروند پهپاد، ۴۲۶ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۰۱۹۲ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۱۱۲۵ راکت انداز، ۵۱۶۳ قبضه خمپاره انداز و توپخانه صحرایی است و ۱۱۰۴۷ خودروی ویژه نظامی به دست ارتش روسیه ساقط و منهدم شده است.

در همین راستا یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت نیروهای اوکراینی که تلاش داشتند در جهت جنوب دونتسک پیشروی کنند بیش از نیمی از پرسنل خود را از دست داده‌اند. 

وی گفت: در جهت جنوب دونتسک، واحدهای فرعی گروه نیروهای وستوک با پشتیبانی توپخانه و هوایی، به دشمن که تلاش می‌کرد عملیات‌های تهاجمی انجام دهد، خسارت وارد کردند. واحدهای تفنگ موتوری دو حمله دشمن را در منطقه نوودونتسک دفع کردند. 

به گفته این مقام روس، یک تانک، خودروهای زرهی جنگی و بیش از نیمی از نیروی انسانی در حال پیشروی از بین رفتند. 

پیش‌تر هم مقامات سیاسی و نظامی روسیه از آمار سنگین تلفات و خسارات اوکراین در ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه خبر داده‌اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران حوزه جنگ در کرملین گفت ضدحملات اوکراین تاکنون هیچ موفقیتی نداشته و تلفات نظامی اوکراین، ۱۰ برابر روسیه بوده است. وی همچنین گفت اوکراین ۳۰ درصد تجهیزات نظامی ارسال شده توسط غرب را از دست داده است. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک همچنین درباره محورهای دیگر نبرد در پی آغاز ضدحملات اوکراین گفت: دو حمله کی‌یف در جهت راونوپل دفع و تلاش دشمن برای انجام شناسایی در جهت زاپروژیا خنثی شد

همسر زلنسکی خواستار کمک رژیم صهیونیستی به اوکراین شد
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۲۱:۴۸

 «اولنا زلنسکا» همسر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اولین دیدار از سرزمین اشغالی با «میخال هرتزوگ» همسر رئیس‌ رژیم صهیونیستی دیدار کرد و خواستار کمک این رژیم به اوکراین شد.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرد، زلنسکا امروز (دوشنبه) با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و همسرش میخال هرتزوگ در تل‌آویو دیدار کرد.

در شرایطی که ولودیمیر زلنسکی در دوران زمامداری خود بخشی از سرزمین اوکراین را در نبرد با روسیه از دست داده است، همسرش دست به کار شده و با رهبران جهان برای بحث در خصوص حمایت بشردوستانه از اوکراین دیدار کرده است.

طبق بیانیه دفتر ریاست رژیم صهیونیستی، زلنسکا و هرتزوگ در صدد هستند تا در دیدار با یکدیگر بر «موضوعات بشردوستانه با تأکید بر درمان پس از سانحه برای کودکان و نوجوانان  متمرکز شوند».

همسر ولودیمیر زلنسکی از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، سفرهای زیاید به کشورهای مختلف انجام داده و با مقام‌های آمریکایی، انگلیسی و دیگر کشورها دیدار کرده است.

همسر رئیس‌جمهور اوکراین ماه گذشته با سفر به سئول با رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار داشت و خواستار کمک این کشور در زمینه ارائه مین یاب، تجهیزات مین زدایی و همچنین سامانه دفاع هوایی شده بود.

زلنسکا علاوه بر دیدار با هرتزوگ در صدد دیدار با برخی نظامیان اوکراینی که در سرزمین اشغالی تحت درمان هستند نیز دیدار کند. رسانه‌ها گزارش کرده بودند که سربازان زخمی اوکراین در سپتامبر سال گذشته برای درمان وارد فلسطین اشغالی شدند و تاکنون 11 نفر از آن‌ها به اوکراین بازگشته‌اند.

 طبق این گزارش،‌ زلنسکا در ژوئیه 2022 با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش جیل بایدن در کاخ سفید دیدار کرد و در یک جلسه مشترک کنگره آمریکا سخنرانی کرد و همچنین به لندن، سئو، پاریس و ابوظبی سفر کرده است و با بانوان اول این کشورها دیدار کرده و خواستار افزایش کمک آن‌ها به اوکراین شده است.

برخلاف درخواست‌های مکرر اوکراین، رژیم صهیونیستی تاکنون سامانه‌های تسلیحات دفاع در اختیار اوکراین قرار نداده است و می‌گوید که تنها کمک‌های پزشکی و انساندوستانه در اختیار این کشور قرار داده است.

هفته گذشته، مقام‌های اوکراینی به روزنامه تایمز اسرائیل گفتند که «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین نتوانسته یک مکالمه تلفنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ترتیب دهد.

رئیس‌جمهور اوکراین مهرماه سال گذشته در جمع گروهی از خبرنگاران رسانه‌های فرانسوی به شدت از رژیم صهیونیستی بابت عدم کمک نظامی انتقاد کرده و گفته بود: «شوکه هستم. نمی‌فهمم. اسرائیل هیچ چیز به ما نداده است. هیچ! صفر!».

درگیری های شدید و سنگین در جبهه جنوبی اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با تمجید از ارتش این کشور برای جلوگیری از حملات ارتش روسیه در جبهه شرقی، خاطرنشان کرد: سخت‌ترین درگیری‌ها در جبهه جنوبی اوکراین در جریان است.

زلنسکی این اظهارات را در پیام ویدئویی یکشنبه شب خود بیان کرد و افزود: نیروهای ما در حال پیشروی گام به گام و موضع به موضع هستند و رو به جلو حرکت می‌کنند.

به نوشته سی‌ان‌ان، مراحل آغازین ضدحمله اوکراین با حملات کاوشگرانه برای آزمایش خطوط دفاعی روسیه و پیدا کردن نقاط ضعف ارتش روسیه در خط مقدم نبرد انجام شد و هرچند دستاوردهای اندکی داشته، فاقد پیروزی بزرگ و پیشرفتی مشخص بوده است.

زلنسکی در واکنش به خبرهایی درباره هدف قرار گرفتن سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت از سوی نیروهای روسیه، گفت: حتی یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا در اوکراین منهدم نشده است و طی هفته گذشته نزدیک به ۳۲ موشک و حدود ۵۰ پهپاد انتحاری روسیه پیش از رسیدن به اهداف خود، هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

وی افزود: نیروی هوایی اوکراین در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ عملیات تهاجمی برای حمله به مواضع نیروهای روسیه انجام داده است.

ستاد کل ارتش اوکراین نیز روز یکشنبه با اشاره به مجموعه‌ای از شهرهای خط مقدم شرق اوکراین که از شمال به جنوب کشیده شده‌اند، گفت: نیروهای روسی به تمرکز تلاش‌های اصلی خود بر مسیرهای لیمان، باخموت، آودیوکا و مارینکا ادامه می‌دهند و نبردهای سنگین در این مناطق ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه نیز در گزارش روزانه خود در روز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین فعالانه‌ترین پیشروی را در جهت زاپوریژیا (واقع در جنوب اوکراین) با استفاده از نیروهایی شامل سه گردان که توسط تانک و خودروهای زرهی رزمی تقویت شده‌اند انجام داده و در حال پیشروی هستند.

این وزارتخانه در گزارش خود افزود: ارتش روسیه همچنین هشت حمله نیروهای اوکراین را در شهرک‌های مختلف در شرق و شمال شرق شهر دونتسک دفع کرد.

استقرار گسترده نیروهای اوکراینی در مرز با بلاروس

ارتش اوکراین گروه نظامی قابل توجهی را در امتداد مرز با بلاروس مستقر کرده و هرازگاهی تلاش می‌کند توانایی دفاعی دولت اتحادیه (اتحادیه روسیه و بلاروس) را آزمایش کند. 

«الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: اطلاعاتی که ما داریم و بارها در اظهارات مقامات گفته شده، نشان می‌دهد ارتش اوکراین در واقع نیروهای قابل توجهی در مرز بلاروس-اوکراین مستقر کرده و مرتب تلاش می‌کند قابلیت دفاعی دولت اتحادیه را به شکلی بررسی کند. 

این دیپلمات روس یادآوری کرد که تحت این شرایط از اکتبر ۲۰۲۲، واحدهای اضافی گروه نیروهای منطقه‌ای مشترک در بلاروس مستقر شده‌اند. به گفته وی، وظیفه آن‌ها بازدارندگی در مقابل حمله به قلمروی دولت اتحادیه و به حداقل رساندن خطرات نفوذ گروه‌های خرابکار و شناسایی است.

پولیشچوک تاکید کرد تجهیزات روسی و بلاروسی در دسترس در منطقه برای دفع حمله از خاک اوکراین یا کشورهای ناتو در همسایگی آن کافی است. این مقام وزارت خارجه روسیه افزود: امیدواریم رژیم کی‌یف و متصدیان غربی آن‌ها عقل سلیم داشته باشند و به ماجراجویی‌های نظامی که پیامدهایش برای آن‌ها می‌تواند خیلی جدی باشد، دست نزنند. 

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس اخیراً گفت تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه که در حال استقرار در بلاروس است، می‌تواند به عنوان بازدارنده در مقابل متجاوزان احتمالی عمل کند. بلاروس با سه کشور عضو ناتو، لیتوانی، لتونی و لهستان مرز دارد. 

روسیه: اطلاعاتی از فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای اوکراین داریم

رئیس سرویس اطلاعات خارجی دولت روسیه (SVR) اعلام کرد که این نهاد، اطلاعاتی مبنی بر فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای اوکراین دارد.

روز دوشنبه، سرگئی ناریشکین گفت امیدوار است که ناظر هسته‌ای سازمان ملل و اتحادیه اروپا به فعالیت‌های هسته ای اوکراین که به گفته او ممکن است نشانه‌ای از کار روی یک بمب کثیف باشد، رسیدگی کنند.

وی با انتشار بیانیه‌ای افزود که سرویس او اطلاعاتی در اختیار دارد، مبنی بر اینکه مقداری سوخت هسته‌ای از نیروگاه ریونه در غرب اوکراین برای دفع تاسیسات ذخیره سوخت مصرف شده در چرنوبیل ارسال شده است.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی دولت روسیه اضافه کرد: این اقدام اوکراین مشکوک است و فقط می‌تواند برای ساخت یک بمب کثیف از سوی کی‌یف توجیه شود.

دولت روسیه پیش از این بارها اوکراین را به ساخت مواد منفجره موسوم به بمب کثیف متهم کرده بود.

بمب کثیف (Dirty bomb) نوعی جنگ‌افزار انفجاری است که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای برای پراکندن مواد پرتوزا و آلایش هسته‌ای محیط استفاده می‌شود. هرچند در بمب کثیف از انفجار هسته‌ای استفاده نمی‌شود، به دلیل آلودن کردن محیط به مواد پرتوزا، گاه جزو جنگ‌افزارهای هسته‌ای به‌ شمار می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۶
پس بگو. تمام جنگ اکراین به این خاطر بوده که پوتینی ها می خواستند زمینهای اکراین را به ۹۰۰ هزار روبل اجاره ماهانه مادام العمر کنند ولی ذلنسکی به عنوان تولیت این زمینها قبول نکرده. پوتینی ها فکر می کنند همه جا ایران و روسیه هست که با ۹۰۰ هزار تومن بشود چند صد هکتار زمین مرغدب کشاورزی یا منابع طبیعی را در قزوین و ورامین و...اجاره یا سند زد و در انها چراگاه و شکارگاه و زندگی ساده زیستی راه انداخت و کسی هم انتقاد کرد یا قبول نکرد گفت حتما پارانوید دارد یا دلقک و غرب پرست هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
جناب با این نگارش مشخصت هر روز میایی از این نظر های
مسخره میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
باور کن نوشته هات حتی ارزش منفی زدن هم ندارن چون اساساً ارزش خوندن ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
دوست من مهاجرت کرده کانادا می گه اکرلینی های پناهنده از وضعیت کانادا خیلی ناراضین و می گن اکراین خیلی شرلیط زندگی بهتری داشتن فکر کنم توام پناهنده ای چیزی هستی که حقوق مفت ار دولت می گیری
پوتینی های عزیز. ما برگ چنار را قبول ندراید. وحید اشتری که از خودیهاتون هست را هم قبول ندارید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
ادبیات سخیف منافین رو داری
شما پوتینی ها حتی حرمت امامزاده و وقف را هم نگه نمی دارید. چه انتظاری هست که به منتقدان خود انگ نزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
توی اوکراین زمین خریده بودی که اینقدر مگه بهت فشار اومده به ما چه همدیگه رو می کشن
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
اگر کسی تز حق خاک فلسطینی ها دفاع میکنه یعنی در فلسطین زمین خریده؟!
دیدید این پوتینی ها بودندکه سد ناخودکا را منهدم کردند. مگر سد بتونی به عظمت ناخودکا را می توان با یک موشک یا دو موشک شکست. خیلی مهندسی شده مواد منفجره را کار گذاشتند تا وقتی حمله اکراین شروع میشه چند ماه زمان بخرند. پوتین فکر می کند که سال دیگر وضعش بهتر از امسال خواهد بود! بروید بازار نفت و گاز روسیه را ببینید. الان انقدر نفت وگاز در دنیا زیاد شده که بزودی شاهد سقوط سنگین قیمت نفت به زیر 45 دلار خواهید بود. فقط یک قلم عربستان در دریای سرخ 20 میلیون بشکه نفت بفروش نرفته دارد. وضع پوتینی ها بس دیدنی خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
خدا شفات بده
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
علاف کانادایی تو نمونه خوبی از نحوه تفکر و خودتحقیری غربزده ها هستی
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
پوتینی عزیز. شما هم نمونه خوبی از حق خودم و حق دیگران هم جق خودم هستید. هر جا روسیه پرچمش را به زمین بزند یعنی خاک روسیه هست!!!
آخرین باریکه زلنسکی با این ادبیات صحبت کرد باخموت سقوط کرد
جوک سال ضدحمله
اوکراین واسه اینکه روحیه سربازهای خراب نشه حقیقت رو‌پنهان می‌کنه مثل کشته شد زالوژنی و بودانف
مامنتظر استعفا و یا خودکشی پوتین و کودتا علیه او هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
نقشه های آمریکا دیگه مثل قبل جواب نمیده چون همشون همجنس باز شدن مخهاشون رد داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
منتظر باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
همینطور منتظر باش
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
شما یکسال پیش می گفتید قراره این هفته بمیره سرطان داره
غربگداهای دروغگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
من نیز منتظر بیرون کشیدن او از درون لوله های انتقال فاضلاب شهری در حال احداث هستم
یا تشکر از تابناک .می بخشید که زیاد این برگ چنار نوشت. وقت ناهارش هست. الان هم با اجازه می رویم یک بشقاب غذای باترچیکن هندی برای ناهار سفارش میدیم تا ثابت کنیم ما مزه شرق را به غرب ترجیح می دهیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
بله واسه همینه که مزه گوشت مردم خاورمیانه زیر دندوناتون ترجیح میدین ، و دوست ندارین چشم آبی ها و بور ها همدیگه رو بکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
نوش جان و گوارای وجود. حظ بردیم
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
مثبت اشتباهی
پوتین جانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
پوتین جان جانان
بااین کشته سازیهایی که تابناک ازارتش اوکراین روزانه ارائه مینماید تاحالاباید هیچ نیروی نظامی برای اوکراین نمانده بود
کاش بلاروس هم به اکراین حمله کنه و نسخه دلقک کاخ سفید و یکبار برای همیشه بپیچن
وزیر خارجه امریکا دیروز اعلام کرد ایالات متحده هیچ حمایتی از استقلال تایوان نمی کنه :))
ینی رسما گفت که ما فقط می خوایم جنگ و تنش تو اون منطقه راه بندازیم چین و اذیت کنیم.
ماجرای اکراینم همینه. فقط دنبال جنگ و فروش سلاح و نفت و گاز هستن و تصاحب بازارهای روسیه
که البته موفق هم شدند و بازار اروپا رو از چنگ روسیه دراوردند ولی روسها با زرنگی بازارهای بزرگتر هند و چین جایگزین کردند
فقط این وسط اکراین ویران شد برای این هدف
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
استاد رایفی پور؟؟؟؟ زمستان سخت چی شد؟؟ خخخخ
یه فیلسوف فرانسوی می گه در سیاست جهانی سیاستمداران جوانتر (زیر ۶۰ سال) قربانی و الت دست سیاستمداران کهنسال ( بالای هفتاد سال) میشن. چون سیاست بسیار پیچیده و نیازمند سالهای زیادی کسب تجربه است و جوانترها اکثرا احساسی و کم تجربه هستن و بنابراین سیاستمداران کهنسال ازونها برای رسیدن به اهدافشون استفاده می کنن.
تمام سیاستمداران دنیا که قربانی شدن جوانتر بودن از هیتلر گرفته تا صدام و الان هم زلنسکی که قربانی بایدن شد.
در نهایت هم خواهید دید که سیاستمداران پیر مثل بایدن و پوتین و رهبر چین پایدار می مونن و جوانها مثل مکرون و زلنسکی از دور خارج میشن.
ما ایرانی ها آنقدر گذشته درخشان داریم که نه نیاز به وابستگی به شرق داریم و نه نیاز به غرب فقط مشکل آن است یک عده اجازه نمی دهند ملت با گذشته خود و عظمت آن آشنا شوند... به عنوان مثال ما آریوبرزن داریم آن وقت ملت عاشق جومونگ می شن و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
واقعا همینه
همین الان فیلمهای هالیوودی رو ببین همه شده تبلیغ همجنسگرایی و ووکیسم. در سال ۲۰۲۳ هنوز اینقدر مغزهای اینها زنگ زده است ببین در گذشته چی بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
استوربابا
غرب و غرب گداها نمیخوان خیلی چیزها رو بفهمن.چون از اساس نفهمن.یکسال است امریکا و غرب دارن مانور میدن روی ضد حمله اوکراین اما چه ضد حمله ایی
بقول دکتر سعید لیلاز تا مرداد ماه تکلیف جنگ اکراین معلوم میشه. روزنامه سازندگی 30 خردا د402
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی