بازدید 14099
با چهارصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

رونمایی روسیه از پهپاد انتحاری جدید با حمله به مواضع ارتش اوکراین / فاش شدن توافق روسیه و اوکراین توسط پوتین

چهارصد و هفتاد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 18 June 2023

رونمایی روسیه از پهپاد انتحاری جدید با حمله به مواضع ارتش اوکراین/ فاش شدن توافق روسیه و اوکراین توسط پوتین

بین الملل تابناک: چهارصد و هفتاد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

جمهوری‌خواهان آمریکا طرح موشکی پنتاگون برای اوکراین را هدف گرفتند
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۲۱:۲۲

براساس گزارش‌ها، جمهوری‌خواهان در کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در حال کاستن قابل توجه در هدف بلندپروازانه پنتاگون برای افزایش تولید موشک در شرایطی هستند که برای مسلح کردن اوکراین تلاش دارند و برای درگیری احتمالی با چین آماده می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشریه آمریکایی پولیتیکو گزارش داد، نمایندگان جمهوری‌خواه عضو کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اعمال کاهش شدید هزینه‌ها در این برنامه شده‌اند.

این رسانه آمریکایی روز شنبه با استناد به پیش‌نویس یک گزارش این کمیته تصریح کرد، اعضای جمهوری‌خواه کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده‌اند که باید بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های تامین موشک برای ارتش آمریکا کاسته شود.

پولیتیکو در این گزارش نوشت، آنها استدلال کردند پنتاگون نتوانسته ثابت کند که خرید حجم بالایی از موشک‌ها لزوما به پایین‌ آمدن قیمت‌ها منجر می‌شود. به نوشته راشا تودی، این کمیته تصمیم گرفت بخشی از بودجه تامین موشک را به دیگر بخش‌ها شامل آموزش نظامی، نگهداری و تحقیق و توسعه اختصاص دهد.

نمایندگان مخالف عضو این کمیته در گزارش خود نوشته‌اند: "کمیته به طور ویژه نگران است چون وزارت دفاع آمریکا نمی‌تواند برآوردهای واقع‌بینانه از هزینه‌ها را ارائه کرده و درخواست‌های چند ساله آن در زمینه تامین موشک درک محکمی از هزینه‌های مربوط به هر واحد این برنامه و ظرفیت‌های تولید آن ندارد."

در ادامه این مطلب آمده است، برنامه اصلی مربوط به خریدهای چندساله این مهمات بخشی از تلاش دولت جو بایدن برای افزایش هزینه‌های نظامی همچنان که به ارائه تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار به اوکراین ادامه می‌دهد، محسوب می‌شود.

یک فاکتور دیگر در این تلاش افزایش نگرانی نسبت به درگیری در آینده با چین است.

درخواست‌های اعضای جمهوری‌خواه این کمیته برای کاستن از هزینه‌های این برنامه با انتقادهای شدید از سمت همتایان دموکراتشان مواجه شده است. پولیتیکو پیش‌بینی کرده که با انتشار گزارش اصلی در چند روز آینده، نمایندگان دو حزب اصلی آمریکا در مجلس نمایندگان و سنا مشاجره کنند.

چند روز قبل بلومبرگ ادعا کرد، بسته کمک‌های نظامی جدیدی که اخیرا واشنگتن به کی‌یف وعده داده، ممکن است با تاخیر فراوان اجرایی شود چون نیاز به انعقاد قرارداد برای تولید تسلیحات این بسته وجود دارد.

 

وال‌استریت‌ژورنال: ضدحمله اوکراین با برتری هوایی روسیه متوقف شد
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۲۱:۲۱

 روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش کرد که برتری هوایی و توپخانه‌ای روسیه در مقابل اوکراین موجب شده است که کی‌یف دو هفته از زمان شروع ضدحمله خود، مجبور شود این حملات را در شرق و جنوب کشور اوکراین متوقف کند.

در مقدمه این گزارش آمده است که اوکراین می‌گوید که نیروهای نظامی این کشور در ضدحمله خود در چندین محور پیشروی داشته‌اند اما در مهار برتری هوایی و توپخانه‌ای روسیه با مشکل مواجه شده‌اند و حملات خود در شرق و جنوب را متوقف کرده‌اند.

طبق این گزارش، در حالیکه ضدحمله اوکراین وارد دومین هفته خود شده است، تلاش این کشور برای بازپس‌گیری اراضی تحت کنترل روسیه در مقابل میادین متراکم مین و دفاع کاملاً آماده روسیه یک تقلای بسیار سخت تبدیل شده است.

این روزنامه آمریکایی به ناتوانی نیروهای اوکراینی در مقابل ارتش روسیه اشاره کرد و نوشت، پس از آن‌که اولین ضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه، نتایج متفاوتی را به همراه داشت، نیروهای این کشور در روزهای اخیر، اغلب پیشروی‌های خود را متوقف کرده‌اند زیرا فرماندهان اوکراینی در حال بررسی ضدحمله خود در دو هفته گذشته هستند تا روش‌های ضربه زدن به خطوط روسیه را بدون متحمل شدن خسارات سنگین بررسی کنند.

این گزارش سپس ادامه داد که روسیه از قدرت هوایی برتر خود و دفاع هوایی محدود کی‌یف برای حمله به ستون‌های زرهی اوکراین و متوقف کردن چندین حمله این کشور استفاده کرده و برخی از تسلیحات پیشرفته غربی را که اوکراین در اختیار دارد، نابود کرده است.

وزارت دفاع انگلیس در جلسه اطلاعاتی روزانه خود که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، تصریح کرد که مسکو قدرت بالگردهای تهاجمی خود را در «بردیانسک» واقع در ۶۰ مایلی پشت خط مقدم در جنوب اوکراین تقویت کرده است و بیش از ۲۰ بالگرد دیگر نیز در این محل مستقر کرده است.

وزارت دفاع انگلیس همچنین اعلام کرد که این اقدام، پتانسیل نیروی هوایی روسیه در منطقه را بیشتر تقویت می‌کند. بالگردهای تهاجمی مسکو با موفقیت موشک‌های دوربرد را علیه اهداف زمینی اوکراینی که از حفاظت کمی در برابر سامانه‌های پدافند هوایی برخوردار بودند، شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس در پیامی در صفحه توییتر در خصوص برتری روسیه در مقابل اوکراین نوشت: «در رقابت دائمی بین اقدامات هوانوردی و ضدحملات، به نظر می‌رسد که روسیه در جنوب اوکراین به برتری موقت رسیده است».

علی‌رغم آن‌که در بسیاری از گزارش‌ها آمده است که اوکراین در ضدحمله خود علیه روسیه متحمل خسارات سنگینی شده است اما بنا به گزارش وال استریت ژورنال، مقامات اوکراینی در مواجهه با چالش‌ها در مقابل روسیه، لحن خوشبینانه‌ای از خود نشان داده‌اند و می‌گویند که نیروهای این کشور در شماری از مناطق پیشروی کرده‌اند که البته اعتراف کرده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند تهدیدی برای خطوط دفاعی اصلی روسیه به وجود آورند.

«ولودیمیر هاوریلوف» معاون وزیر دفاع اوکراین روز گذشته گفت: «اوکراین ابتکار عمل را به دست گرفته است. روسیه حالت تدافعی به خود گرفته است».

با این‌حال وی ادامه داد که کی‌یف هرچه سریع‌تر به توپخانه‌های دوربرد با قابلیت حمله به اهداف دور در پشت خط مقدم و خنثی‌سازی مهمات و مراکز لجستیکی روسیه نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، در شرق منطقه دونباس، نیروهای اوکراینی در جناح‌های اطراف باخموت پیشروی کرده‌اند. «هانا مالیار» یکی دیگر از معاونان وزیر دفاع اوکراین تصریح کرد که شدت نبرد در اطراف باخموت کاهش یافته است و اعتراف کرد که روسیه از نظر نیروی هوایی و توپخانه دست بالا را دارا است و روسیه در حال تقویت حضور خود در اطراف این شهر است و نظامیان خود را از مناطق دیگر به این منطقه انتقال داده است و در عین حال در حال تقویت یگان‌هایی است که از بخش‌هایی از جنوب محافظت می‌کنند .

مالیار اواخر جمعه تصریح کرد: «نیروهای ما در چندین منطقه در حال حمله هستند و مواضع مهم و مناطق جنگلی را اشغال کرده‌اند تا به تدریج دشمن را از نزدیکی باخموت بیرون کنند».

وال استریت ژورنال سپس ادامه داد که روسیه همچنان به حملات پهپادی و موشکی خود به شهرها اوکراین ادامه می‌دهد زیرا به دنبال نابود کردن ذخایر مهمات گرانقیمت پدافند هوایی اوکراین و دور نگه داشتن این سامانه‌ها از شرق خط مقدم است.

طبق گزارش رسانه‌های اوکراینی، 10 منطقه از اوکراین در بازه زمانی 24 ساعته تا صبح شنبه مورد حمله نیروهای روسیه قرار گرفته است. «اوله سینیهوبف» فرمانده منطقه خارکیف در شمال شرقی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که چهار نفر در حمله موشک ضدتانک روسیه به یک خودرو در نزدیکی روستایی در مرز روسیه کشته شدند».

گمانه‌زنی‌ پوتین درباره وضعیت فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۲۱:۲۰

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان دیدار هفته گذشته با خبرنگاران نظامی در مسکو به گمانه‌زنی درباره محل حضور «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین پرداخت. 

به گزارش اسپوتنیک، در ویدئویی که «پاول زاروبین» خبرنگار از صبحت‌های پوتین در این دیدار منتشر کرده، او قبل از این که از خبرنگاران بخواهد از خود زالوژنی درباره محل حضورش بپرسند، می‌گوید: فکر می‌کنم، بدانم... به نظرم خارج از کشور است اما ممکن است اشتباه کنم. 

طبق این گزارش، این فرمانده اوکراینی بعد از حملات موشکی روسیه در اوایل ماه میلادی گذشته (مه) به برخی اهداف نظامی نزدیک خرسون دیگر در انظار عمومی دیده نشد. 

اولین گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت زالوژنی و محل اختفای احتمالی او بعد از آن ایجاد شد که ناتو در دهم مه گزارش داد او به این ائتلاف خبر داده برایش صحبت کردن با اعضای کمیته نظامی ناتو حتی از طریق ویدئویی امکان‌پذیر نیست. 

بعد از آن خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از منابعی گزارش داد فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در نتیجه حمله موشکی روسیه در اوایل مه از ناحیه سر دچار جراحت شده و دیگر قادر به ادامه فعالیت نیست.

به گفته یک منبع، او کمک‌های اولیه را در نیکولایف برای جلوگیری از خونریزی دریافت کرد و در بیمارستان نظامی کی‌یف تحت ترپاناسیون جمجمه قرار گرفت. وی افزود شرایط فرمانده اوکراینی به دلیل وجود بیماری زمینه‌ای دیابت نوع دوم پیچیده است. 

او در پایان گفت پیش‌بینی می‌شود این فرمانده ارشد اوکراینی زنده بماند اما قادر نخواهد بود به فعالیتش ادامه دهد. 

به باور بسیاری، کی‌یف اطلاعات درباره شرایط زالوژنی را برای حفظ روحیه جنگندگی نیروهای اوکراینی پنهان می‌کند. 

رونمایی روسیه از پهپاد انتحاری جدید با حمله به مواضع ارتش اوکراین

 همزمان با افزایش حملات پهپادی روسیه و اوکراین علیه مواضع نظامی و زیرساخت‌های همدیگر،  رسانه‌ها بعدازظهر یکشنبه به وقت تهران، از به کارگیری ارتش روسیه از یک نوع پهپاد جدید انتحاری در جنگ با اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت، پهپاد انتحاری «پرایوت-۸۲» در اولین ماموریت رزمی در مناطق عملیاتی با دقت به سنگرهای نیروهای مسلح اوکراین برخورد کرد.   

بر اساس این گزارش، اولین استفاده رزمی از پهپاد پرایوت-۸۲ مدتی پیش انجام شد و این موضوع به تازگی در رسانه‌ها منتشر می‌شود. در این ماموریت، فاصله هدف تا محل پرتاب حدود ۱۲ کیلومتر بود. به گفته کارشناسان روس، برد پرواز این پهپاد انتحاری تا ۳۰ کیلومتر و سرعت آن تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است.

روسیه: شانسی برای تمدید توافق غلات وجود ندارد

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای روز شنبه بیان کرد، روسیه شاهد هیچ گونه شانسی برای تمدید توافق مربوط به صادرات غلات از بنادر اوکراین نیست.

سخنگوی کرملین در مصاحبه با رسانه روسی «ایزوستیا» که بخش هایی از آن را در کانال خود در پیام رسان تلگرام منتشر کرد گفت: «به سختی می‌توان تصمیم نهایی درباره این توافق را پیش‌بینی کرد اما می‌توانم با ارزیابی وضعیت موجود بگویم که این توافق شانسی برای تمدید ندارد.»

روز شنبه هیاتی آفریقایی متشکل از رهبران آفریقای جنوبی، سنگال، مصر، زامبیا، اوگاندا، جمهوری کنگو و جزایر کومور به دیدار ولادیمیر پوتین در کاخ «کنستانتینوفسکی» در شهر سن پترزبورگ رفتند.

رئیس جمهور روسیه در این دیدار با اشاره به موضوع اوکراین و توافق غلات، گفت که توسعه روابط با آفریقا، برای روسیه در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: «مشکلات در اوکراین پس از کودتای خونبار نامشروع سال ۲۰۱۴ که مورد حمایت غرب بود، بوجود آمد.»

پوتین گفت: مقامات کنونی در کی‌یف ما را فریب داده و عدم پایبندی خود به توافقات مینسک را اعلام کردند و این حق روسیه است که اراضی که از اوکراین بازپس گرفته را به رسمیت بشناسد.

پوتین همچنین تاکید کرد که بحران در بازار جهانی غذا در نتیجه بحران در اوکراین نبوده و ذخایر غلات اوکراین، کمکی به حل بحران جهانی غذا نخواهد کرد.

روسیه ماه گذشته میلادی با تمدید دو ماهه توافق غلات دریای سیاه موافقت کرد اما هشدار داد، در صورتی که بر سر رفع موانع برای صادرات کود و غلات روسیه توافقی نشود این ابتکار عمل متوقف خواهد شد.

ماه ژوئیه گذشته سازمان ملل و ترکیه میانجی منعقد شدن ابتکار عمل غلات دریای سیاه بین مسکو و کی‌یف شدند.

روز جمعه نیز چند مقام ارشد روس گفتند، امکان تمدید توافق غلات دریای سیاه تحت اوضاع کنونی وجود ندارد؛ اما مسکو در تلاش است جلوی دچار شدن کشورهای فقیرتر به کمبود مواد غذایی به هنگام پایان یافتن اجرای این توافق را بگیرد.

«والنتینا ماتوینکو»، رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه به خبرگزاری «اینترفاکس» گفت: «من معتقدم در اوضاع کنونی به روزرسانی کردن این توافق غیرممکن است. همچنین معتقدم تمدید آن نیز غیرممکن است چون صبر ما و تمایلمان برای اجرای آن به پایان رسیده است.»

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه نیز روز جمعه توافق غلات دریای سیاه را ناکارآمد و تمدید آن را بعید دانست.

فاش شدن توافق روسیه و اوکراین توسط پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه گفت، مسکو و کی‌یف در جریان مذاکرات صلح در مارس ۲۰۲۲ بر سر شرایط کلی بی‌طرفی و تضمین‌های امنیتی اوکراین به توافق رسیدند؛ اما کی‌یف پس از آن ناگهان اسنادی را که هیات خود قبلا امضا کرده بود، دور انداخت.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان دیدار با گروهی از رهبران آفریقایی در سن پترزبورگ برای اولین بار پیش‌نویس اسنادی را که بیش از یک سال پیش توسط نمایندگان روسیه و اوکراین در ترکیه مورد بحث قرار گرفته بود، نشان داد.

به گفته پوتین، سندی با نام «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» توسط هیات اوکراینی امضا شده بود. این پیش‌نویس تصریح می‌کند که اوکراین باید «بی‌طرفی دائمی» را در قانون اساسی خود قید کند. همچنین نام روسیه، آمریکا، انگلیس، چین و فرانسه به عنوان ضامن فهرست شده است.

همچنین الحاقیه این پیش‌نویس را که پوتین نشان داد، پیشنهادهای روسیه و اوکراین را در مورد بزرگی ارتش دائم اوکراین در زمان صلح و همچنین تجهیزات آن تشریح می‌کند. مسکو پیشنهاد کرد شمار پرسنل نظامی را به ۸۵۰۰۰ تن و تعداد اعضای گارد ملی را به ۱۵۰۰۰ تن محدود کند. در همین حال، کی‌یف پیشنهاد کرد که نیروهای مسلح آن تا ۲۵۰۰۰۰ تن باشد.

مسکو پیشنهاد کرد که اوکراین باید اجازه داشته باشد ۳۴۲ تانک، ۱۰۲۹ خودروی زرهی، ۹۶ موشک‌انداز چندگانه، ۵۰ هواپیمای جنگی و ۵۲ هواپیمای «امدادی» داشته باشد. در همین حال، کی‌یف خواستار داشتن ۸۰۰ تانک، ۲۴۰۰ خودروی زرهی، ۶۰۰ موشک‌انداز چندگانه، ۷۴ هواپیمای جنگی و ۸۶ هواپیمای «امدادی» بود.

طرفین همچنین پیشنهادهایی در مورد محدود کردن خمپاره‌اندازها، تسلیحات ضد تانک و سیستم‌های موشکی ضدهوایی اوکراین و سایر تجهیزات تبادل کردند.

این مذاکرات که پس از حمله روسیه به اوکراین بود، عملا در بهار ۲۰۲۲ و اندکی پس از آن که مقامات اوکراینی نیروهای روسیه را به کشتن غیرنظامیان در چندین شهر کوچک اطراف کی‌یف متهم کردند، ناکام ماند.

پوتین روز شنبه در سخنانش در جمع رهبران آفریقایی گفت: اوکراین «مسئول کارشکنی» در مذاکرات است.

او گفت: «پس از اینکه ما نیروهای خود را از کی‌یف بیرون کشیدیم – همانطور که قول داده بودیم – مقامات کی‌یف تعهدات خود را به زباله‌دان تاریخ انداختند. آنها همه چیز را رها کردند. تضمین اینکه آنها در آینده از توافق‌ها کنار نکشند، چیست؟ با این حال، حتی در چنین شرایطی، ما هرگز از انجام مذاکرات خودداری نکرده‌ایم.»

هیات آفریقایی شامل روسای جمهور آفریقای جنوبی، سنگال و زامبیا و نخست‌وزیر مصر پس از دیدار روز جمعه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف، وارد مسکو شد. سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، نقشه‌راه ۹ ماده‌ای را برای پایان دادن به خصومت‌ها ارائه کرد و از هر دو طرف خواست تا تنش‌زدایی کنند.

در همین حال، زلنسکی موضع کی‌یف را تکرار کرده و گفت که مذاکرات تنها پس از آنکه مسکو مناطق گرفته را پس بدهد، ممکن است آغاز شود. شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ و همچنین چهار منطقه دیگر پس از همه‌پرسی سپتامبر ۲۰۲۲ از اوکراین ضمیمه روسیه شدند.

پوتین روز شنبه مدعی شد که تصاحب این اراضی به دست روسیه «از نظر حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد بی‌عیب و نقص» بود. او افزود که مسکو «حق داشت برای حفاظت از مردم دونباس ـ که با کودتای ۲۰۱۴ در کی‌یف مخالفت کردند ـ مداخله کند.»

اوکراین سال گذشته همه بحث و بررسی‌ها درباره بی‌طرفی احتمالی را کنار گذاشت و از آن زمان رسما درخواست پیوستن به ناتو را داده است.

در همین حال سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی روز شنبه در دیدار دوجانبه با پوتین گفت، ماموریت صلح آفریقا تعدادی از مسائل مربوط به بحران اوکراین را با رهبری کرملین مورد بحث و بررسی قرار داد و برای ادامه گفت‌وگو در نشست آتی روسیه و آفریقا ابراز رضایت کرد.

او خاطرنشان کرد که دیدار هیات آفریقایی و رئیس جمهویر روسیه باعث شد تا وضعیت کنونی به وضوح درک شود. رامافوسا تاکید کرد: ما بسیار سپاسگزاریم که ولادیمیر پوتین، هیات ما را پذیرفت و وضعیتی را که در بحران اوکراین به وجود آمده توضیح داد. این هیات برای مذاکرات اخیر ارزش زیادی قائل است. ما در ماه ژوئیه در نشست روسیه و آفریقا شرکت خواهیم کرد و بحث را ادامه خواهیم داد، ما از این بابت سپاسگزاریم.

رهبران هفت کشور آفریقایی در نشست روز شنبه در سن پترزبورگ از ولادیمیر پوتین خواستند تا به پایان دادن به جنگ در اوکراین کمک کند.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت: ما اینجا هستیم تا پیام بسیار واضحی را ارسال کنیم که مایلیم این جنگ پایان یابد. ما معتقدیم که اکنون زمان مذاکره هر دو طرف برای پایان دادن به این جنگ است، زیرا این جنگ باعث بی‌ثباتی و آسیب رساندن به به کشورهای مختلف در سراسر جهان می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۶
گفته بودیم سر به سر ایران نذارید! ایران اگه نبود روسیه تا حالا شکست خورده بود از ناتو اما در جریان هستید که حتی یک نفر از کسانی که زیر چتر حفاظتی ایران بودن تا حالا سرنگون نشدن؟ قذافی هم اگه غربگدایی نمیکرد و زیر چتر ایران میومد الان لیبی به این روز نمیوفتاد خودشم گردن کلفت تر از قبل سر جاش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
داداش این چترتو یه جوری بگیر این قسمتای تیزش اذیت میکنه.دو ماهه نتونستم برا بچه هام گوشت بخرم بعد داری بقیه رو هم دعوت میکنی بیان زیر این چتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
ایران خودش را از این وضعیت اقتصادی نجات بدهد بقیه پیشکش.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
ناشناس حان، خیلی زیبا گفتی، احسنت و دمت گرم، تو ناشناس نیستی! تو آشنایی..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
علت سقوط قذافی غربگدایی نبود بلکه هار و سرمست شدنش با دلارهای نفتی بود و خرج کردن دلارها در راه شرارت و ترور و خرابکاری در جهان و ظلم در داخل و سرکوب مردمش بود علت سقوط قذافی غربگدایی نبود بلکه تبدیل شدنش به یک مترسک و آلت دست کمونیستهای شرقی بود او لیبی و منافعش و ثروتش را خرج مقابله با غرب برای حفظ منافع کمونیستهای شرق کرد و هیچ جایگاهی نه در جامعه جهانی و نه در بین مردمش داشت . چرا حاکمان مردمی عرب خلیج فارس بانارضایتی عمومی روبرو نیستند ؟ولی قذافی با نارضایتی های عمومی و توسط مردمش کشته شد و حتی شرق کمونیستی که قذافی اینهمه برایش نوکری و در راهش منافع و ثروت مردم مظلوم لیبی را خرج کرده بود نیز به دادش نرسید . بهترین راه حکومتها مردمی بودن و خدمت به مردم و تلاش برای توسعه کشور و رفاه مردمشان مانند کشور های عرب خلیج فارس است که اساسا هیچ نارضایتی مردمی ندارند و آرامترین و مرفه ترین و مردمی ترین و مستقل ترین حکومتهای جهانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
اقتصاد چه ربطی به توان دفاعی و نظامی داره؟
جدیداً یا دلار در میدان جنگ می‌جنگند؟ جنگ مدل جدیده؟
همانطور که مبارزه در برابر اشغالگر را حق فلسطینیان می دانیم حتی پنجاه سال پس از اشغال کشورشان ، به همان صورت هم باید به مردم اکراین حق بدهیم که در برابر اشغال کشورشان مقاومت و ایستادگی کنند، حتی اگر کشور اشغالگر ، کشور دوست و برادر روسیه باشد. اگر مردم اکراین در مقابل تجاوز و تسخیر خاک کشورشان ایستادگی نکنند ، حتما مورد انتقاد و مذمت نسل های آینده خود قرار می گیرند همانطور که ما پادشاهان و نسل های گذشته خودمان را بخاطر از دست دادن سرزمین هایی که روسیه از ما گرفت ، مذمت و سرزنش می کنیم
زلنسکی در گذشته هر چه بوده است و هر چه کرده است ، اینکه دلقک بوده یا کمدین ، خوب بوده یا بد ، من اطلاعی ندارم ، اما شجاعت و ایستادگی او در برابر اشغال کشورش و عدم فرار او از صحنه نبرد و از جان گذشتگی او ، باعث شد که مردم اکراین نیز، روحیه گرفته و پشت سر او در برابر این اشغالگری بایستاند . کشورهای غربی هم اگر این روحیه و مقاومت را در زلنسکی و مردم اکراین نمی دیدند ، حتما تصمیم دیگری می گرفتند و اینگونه از اکراین حمایت نمی کردند و سرنوشت جنگ با الان بسیار متفاوت بود . همین ایستادگی زلنسکی باعث شد که تمام معادلات و پیش بینی های پوتین و حکومت روسیه به هم ریخته شود و در این باتلاقی که خودش ساخته گرفتار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
احسنت اقا محمدرضا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
طرفدار روسیه نیستم
ولی اروپای کافر مرتد نجس جنایتکار حال باید تاوان شرارت ها و جنایت هایش را ببیند
ان شاء الله که زنده باشم و با خاک یکسان شدن لندن و نیویورک را ببینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
این جنگ تا نابودی کامل رژیم نازی صهیونیست تروریست فمنیست کاتولیست کافر مرتد جنایتکار نسل کش اوکراین ادامه خواهد داشت
عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده ولی تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
وسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
ناشناس طرفدار روسیه نیستی ، ولی جیره خواری و مجبوری کامنت کنی و پول بگیری....لازم به گفتن نیست که کاری میکنی که بهش اعتقاد نداری
بعضی افراد تمام تقصیرهای شروع جنگ را متوجه اکراین و غرب می کنند و اشغال بخشی از خاک اکراین توسط روسیه را حمله پیش دستانه می نامند و اصلا به رفتار و سابقه روسیه در کشورهای اروپای شرقی توجه ای ندارند . همانند تاریخ ما و روسیه ، این کشور چه زمانی که روسیه بود یا شوروی ، همواره نقشی متجاوز و سرکوبگر در اروپای شرقی داشته است و اروپای شرقی را بصورت تیول خود می دیده است . مردم اروپای شرقی هم دیدگاه و نظر خوبی در مورد این کشور ندارند بطوریکه پس از اضمحلال شوروی سابق ، بسیاری از این کشورها و جمهوری های سابق شوروی ، مانند لهستان ، مجارستان ، بلغارستان ، لیتوانی ، چکواسلاواکی و ... به سرعت از خود را از زیر یوغ این کشور خلاص کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
جنگ اوکراین پاسخ به ویرانی سوریه است
غربی های مفسد مرتد فرقه ای به اسم داعش را ساختند و حاصلش ویرانی سوریه بود
حال باید اوکراین هم به طور کامل منهدم و ویران شود تا بی حساب شویم
ناشناس
| - |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
انتظار داری توده ای ها چه منطقی داشته باشند؟
دوستان عزیز موشک هایپر سونیک برای شما فقط یک اسمه! اما اگه از نزدیک سرعت حرکت ۱۳ ماخیش رو ببینید وحشت زده میشید. چیزی شبیه به فیلم های تخلیه هرگز چیزی در حد یک اسم نباشه براتون چنین تکنولوژی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
در حالت کلی تر برای عزیزان داخلی که موشک به نمایش میزارن ماخ هم فقط یه اسم هست !
هیچ تصوری ندارن که توی 13 ماخ موشک چه فشار و حرارتی رو باید تحمل کنه بدنش و در کل چه سیستم هدایتی توی اون شرایط باید مسیر حرکتش رو اصلاح کنه

البته شاید اصلاح مسیر حرکت زیاد واسشون مهم نباشه
مثل بمب های بشکه ای در سوریه که بی هدف پرتاب میشد !
ناشناس
| - |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
همین موشک رو پاتریوت آمریکایی سرنگون کرد
وقتی میگیم چرا برای طارق عزیز و بن فرحان و طالبان و... فرش قرمز پهن می کنید پوتینی ها و سلحشور ها میگن یه زمانی اروپایی ها هم را سلاخی می کردند ولی الان دوست و رفیق هستند. نمیگن اروپایی ها برای وزیر خارجه هیتلر یا موسولینی فرش قرمز در لندن پهن نکردند. ابتدا انها را حذف کردند و بعد با هم همکار و همراه شدند ولی عشق به خدمت چه ها که نمی کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
اول اینکه ایران برای کسی فرش قرمز ننداخته

دوم اینکه منافق کانادایی بدان دکترین نظامی ایران فقط دفاعی و پاسخ به تهدید و تهاجم هستش

سوم
اما اگر یک کشور منطقه بخواهند در ایران فتنه و جنایت به راه اندازد انتظار سکوت ایران را نداشته یاشد و ایران برای هر گونه پاسخ سریع و کوبنده آماده است
دو هزار سال پیش جنوب اروپا و جنوب کوههای الپ تحت تمدن و اداره روم بود و شمال اروپا در سیطره ۱۶ قبیله ژرمن که بیشتر ادمخوار و وحشی بودند. بعدها دو تا از این قبیله ها بعنی انگل و ساکس که در شمال المان امروزی بودند به جزیره انگلستان که بیشتر خالی از سکنه بود مهاجرت کردند. به مرور زمان جنوب اروپا و روم رو به افول رفت و ژرمنها یا گرم ترو مساعد تر شدن اقلیم شمال اروپا شروع به تغذیه بهتر و کشاورزی و ایجاد تمدن کردند که بخصوص با پروتستان در برابر کاتولیک رومی پیشرفت شمال اروپا سرعت گرفت و نتیجه ان ظهور انقلاب صنعتی بود که ژرمنها از المان تا سوید و انگلیس در ان سرامد روزگار شدتد و هستند و تا رسید به هیتلر که می خواست دوباره مانند پوتین و ناصر و صدام و اردوغانو... ۱۶ قبیله ژرمن را متحد کند ولی غافل از اینکه انگلیس و امریکا از جنس خود ژرمنها بودند و هیتلر شکست تاریخی خورد. حالا حکایت پوتین هست که متوجه نشد اکراینی ها از جنس خود روسها و اسلاو هستنو نه از جنس قاجاز و خان بخارا هستند و پوتین و روسها مانند هیتلر در متحد گردن دوباره اسلاوها شکست سهمگین خورد. جالب هست بدانید بزرگترین درصد جمعیت سفید پوست امریکا که ۵۰ درصد جمعیت سفید پوستهای امریکا و صاحبان اصلی صنعت و بدنه اصلی قدرت علمی و صنعتی امریکا هستند هم از مهاجران ژرمن اروپا هستند که هیتلر زورش به انها هم نرسید. خلاصه صنعت و علم به قبایل ژرمنها متشکل از انگل و ساکس و وایگینگ و داتچ و.... که روزی ادمخوار بودند حسابی افتاده و این واقعیات تاریخ هست که دیکتاتورهایی مانند هیتلر و پوتین توان درک انها را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
تو واقعا چه بیکاری!!!عجیبه با این همه پر حرفی ،و حرف های به درد نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
چه اوقات فراغتی، ظاهرا خیلی وقتت آزاده و بیکار ،خوش به حال آدم های بیکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
فقط نظر این کانادایی دیوانه رو ببین
اخبار مربوط به روسیه و اوکراین از وایکینگ و جنگ 3 هزار سال پیش ساکسون ها و.... حرف می‌زند
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
دوستان. نمی دونید چه اوقات فرح بخشی است که ببینید وعده حق در تابستان داغ محقق میشود و پوتینی ها هنوز وارد تابستان داغ نشدید بس دیدنی و طرفدار دوستی و نوافق و مذاکره شدند. خدایا شکر
مصطفی میرسلیم نماینده تهران در توئیتی نوشت: «هزینه کردن ارزی که با مصیبت فراوان و خامفروشی یا شبه خامفروشی عایدمان می شود، برای واردات، آن هم تفاله‌های دیگران، برخلاف خدمتگزاری به مردم است.»

بله . فقط باید خرج ساعتهای چند میلیاردی و شهریه بچه ها در خارج از کشور و سفرهای متعدد و متوالی زیارتی و بزودی حج عمره چند بار در سال برای خواصی مانند میر سلیم شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
کانادایی خیلی الاف و بی کار هستی ها
بی زحمت حواست به افتادن های اربابت بایدن باشه
سری پیش که با مخ خورد به زمین و وزرای آمریکا اومدن بایدن رو از رو زمین جمع کردن

البته بایدن نمادی کامل از آمریکاست
میگن علی کریمی خواهرش را بدلیل چکهای بلا محل فرستاده زندان! اینکه از ساعت چند میلیاردی فلانی که از زیر استین ساده زیستی بیرون زده بود که تابلو تر هست. 700 میلیارد تومن برای پرداخت به شر خر؟ مگر کریمی می خواسته شر ریس جمهور امریکا یا چین را بکند که این همه پول به یک شر خر داده. نتونستید طوری داستان را بنویسید که کمی قابل باور تر باشد و اینقدر تابلو نباشد. وانگهی اخلاق اسلامی کجاست که بدون رای قاضی و دادگاه و رسیدگی به پرونده مسایل مالی یک خانواده را تریبونی می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
خدا به شما فرصت بیشتر بده تا بیکاری و اوقات فراغت خودت رو بیشتر کنی
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
خدا هم به شما پوتینی ها فرصت ادامه خدمت بده که ملتهای روسیه و ایران را با خدماتتان مستفیذ کردید!
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
عزیز . اوقات فراغت از این بهتر. دیدن پوتینی های سلحشور و انقلابی که طرفدار مذاکره با بن سلمان و سیسی و امارات و امریکا و.... شدند بسی مسرت بخش هست
پوتین و پوتینی ها واقعا فکر می کنند که هیتلر هستند و وقتی پیروز شدند کسی از انها نمی پرسد که داستان چه بود. یعنی همه این شرایط را اکراین پذیرفته بود ولی در قبالش از پوتین و روسیه هیچ درخواستی نداشت. مثل روز روشنه که این امتیازها به روسیه در برابر خارج شدن پوتین و روسیه از مناطق شرقی اکراین و کریمه و جبران خسارات عملیات ویژه نظامی! پوتین پذیرفته شده. نه در برابر هیچ. پوتین تعهدات اکراین را فهرست کرده ولی یا تعهدات خود را فهرست نکرده یا اصلا چون فکر می کنه امپراطور و تزاره حاضر به دادن هیچ تعهدی نشده! واقعا پوتینی ها در دنیای خود می توانند روز را شب نشان دهند و به خودشان تبریک بگویند که دنیا متوجه نشده! خرس سلاخی شده کامچاتکا هم با این منطق پوتینی ها به رقص در می اد!
اطمینان داشته باشید که تا حداکثر 4 سال دیگر پوتین و دوستانش برای اینکه فدرت را در کرملین حفظ کنند همانطور که حزب کمونیست شوروی که صد برابر پوتین و روسیه امروز مقتدر تر بود خواهد پذیرفت که هم اکراین و هم روسیه سفید و هم واگنر و هم سوریه و کره شمالی و ونزویلا و کوبا و... را بدهد تا بلکه همچنان فرصت خمدت در کرملین را حفظ کند. دیدنی ترخواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
پایان این جنگ، شروع جنگ اتمی و نابودی دنیای کفار هستش ان شاء الله
وقتی میگیم پوتین و پوتینی ها ایران و روسیه را با سیاستهای اشتباه خود به این روز رساندند میگن اشتباه می کنیم. الان یک چیز مشخصه. چه روسیه در اکراین و چه ایران در پرونده هسته ای در شرایطی نیستند که بتوانند نظر خود را پیش ببرند و جریان را تمام کنند و این یعنی پیروزی امریکا و انگلیس و اسراییل. اینها بدنبال حل و تمام شدن بحران اکراین و بحران هسته ای یا بحران تایوان نیستند. الان هم ایران و هم روسیه و هم چین اگر به مواضع خود ادامه دهند طرف پیروز هست. اگر از مواضع خود کوتاه بیایند طرف پیروز هست. و این یعنی کل داستان. البته برای پوتینی ها مهم نیست. چون منافع ملی و ملت از انظر انها این هست که انها در راس باشند و این یعنی پیروزی
واقعا از بایدن مکار تر نمی شود پیدا کرد. کاری کرده که الان ایران و خود روسیه بیروزی خود را در صادرات بیشتر نفت تخفیف دار می بینند و از ان مهمتر این همه پوتین از دوستی خود با ایران استفاده کرد تا در یمن بن سلمان را متقاعد کندکه تولید و صادرات نفت خود را به نفع بایدن و اروپا افزایش ندهد ولی بایدن با سیاست خود باعث شده که ایران تا می تواند کمبود صادرات نفت عربستان و امارات را به نفع اروپا و ارزانی نفت در دنیا افزایش دهد. چه می کند این بایدن . خوبه خواب الو هست اگر مانند پوتینی ها هوشیار بود چه می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
در افکارت مغلطه موج می زند ،،این ها افکاری نارسیستی و پارانوئید هستند که در آن دست و پا می زنید ،خودت هم بدت نمیاد مردم رو با این خوش زبانی پوچ به جان هم
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
نمیدونم ترم پزشکی پارانویید چیه. ولی نیدونم که هر کس به پوتینی ها انتقاد داشته باشه باید منتظر انواع انگ باشه. وقتی کسی حرفی برای پاسخ مستدل نداشته باشه انگ زدن راحتترین صخره برای پنهان شدن هست
پوتین و طرفداران آن با آمدن رییس جمهور از حزب جمهوری خواهان و مسلط شدن بر کشور آمریکا ، باید با حکومت داری خداحافظی کنند
البته کودتای دست راستی2014 اکراین با هدایت و کمک آمریکا انجام شد
دمپایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
دلقک پلاستیکی اوکراین؟
مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
مگر شما غربگداهای بدبخت نمی‌گفتید نباید برای کسی آرزوی مرگ داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
پوتین مرد و جنگاور و شریف است

مرگ بر بایدن مفنگی بیچاره و زلنسکی دلقک پلاستکی که یک نوکر کوکائینی بیش نیست
جنگ‌ روسیه و اوکراین تا آخر تابستان تموم میشه
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
عاقبت سپردن مملکت به یک دلقک و عاقبت غربگدایی
تابناك خيلى جوش نزن اكراين در هر صورت برنده أست و پوتين بازنده
تا حالا متجاوز از ٥٠ هزار روسى كشته شده و پوتين كم كم به سلاح اتمى داره متوسل ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
خودت بیش تر از همه جوش می زنی ،و معلوم نیست تو این کانال دنبال چی می گردی....
سوال اینجاست چرا پرونده تجاوز روسیه به شورای امنیت نمیره تا غرب اجازه ورود مستقیم به جنگ داشته باشه؟؟؟
جواب ساده است. چون برخلاف قرارداد ۲۰۱۴ نسل کشی روسها در اوکراین متوقف نشد و براساس قرارداد روسیه مجاز به حمله به اوکراین محسوب میشه.
پاسخ ها
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
خیر عزیزم
چون روسیه بمب اتم داره
و اگر کشوری همکاری در جنگ بکنه و روسیه خودش رو در مرز نابودی ببینه دیگه ترسی نداره از بمب اتم استفاده میکنه
و جالبه بدونی اونقدری بمب اتم داره که 6 بار کره زمین رو نابود کنه !
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
روسیه االان خودش رییس شورای امنیته باهوش ؛))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
ببخشید منفی اشتباهی دادم کاملا درسته
غربگرا اهل كار و كوشش و شرقگدا چشمش به دست حكومت در اخر ماه
قسمت خنده دار و گریه دار ماجرا این است که دبیرکل ناتو رسما اعلام کرد تا تعیین تکلیف جنگ روسیه عضویت اکراین را در ناتو نمی پذیرد.

در واقع اکراین گوشت دم توپ ناتو شد برای انتقام گیری از روسیه و چون در نهایت غربیها به روسها اعتماد ندارند و بر خلاف هیاهوی رسانه ای اکراینی ها را روس و نه اروپایی می دانند، هرگز عضویت اکراین در ناتو تایید نمی شود.
روسیه در این جنگ هرگز به دنبال کشورگشایی نبود به همین دلیل هم اسمش رو عملیات ویژه گذاشت
حتی بارها اعلام کرد دنبال تغییر حکومت اکراین نیست
و هدف فقط خلع سلاح و رسیدگی به وضعیت دو ایالت روس نشین هست
به همین دلیل هم چند بار با اینکه می توانست کیف را اشغال نکرد

ولی رسانه های غربی و نوکرانشان در ایران هدف روسیه را اشغال کامل اکراین و سرنگونی زلنسکی عنوان می کنند تا حماقت و وطن فروشی زلنسکی را توجیه کنند..
خودشان روسیه را تحریک و به اتش جنگ دمیدند و الان روسیه حق دارد بیش از خواسته اولیه خود مطالبه کند چون هزینه مالی و جانی کرده است
من فکر می کنم اگر همون هفته اول جنگ روسیه یه بمب اتم میزد داخل اکراین تاثیر تخریبیش خیلی کمتر از ادامه حیات زلنسکی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
اولین شلیک اتمی روسیه قبل از اینکه موشک به زمین برسه برابر با محو مسکو از روی زمین خواهد بود
پوتین در دیدار با رئیس جمهور آفریقای جنوبی افشا کرد که در آپریل ۲۰۲۲ و پس از توافق صلح محرمانه با اوکراین بود که نیروهایش را از شمال اوکراین و اطراف کیف عقب کشید. اما اوکراینی ها با فشار انگلستان توافق را زیر پا گذاشتند و به نیروهای روسی حمله کردند و جنگ ادامه یافت

حالا میفهمیم که چرا اوکراینی ها در روشی کاملا دموکراتیک رئیس هیئت مذاکره کننده فوق را اعدام انقلابی کردند تا افشا نکند که ادامه جنگ و کشته شدن صدها هزار اوکراینی و روسی و نابودی کشور هیچ دلیل و توجیهی نداشته است.
اگه کودتای با حمایت و خواست غرب در اوکراین انجام نشده بود اگه نسل کشی روس تبارها در شرق اوکراین ادامه نداشت و اگه آمریکا به تعهداتش عمل می کرد و زیر تعهداتش نزده بود هرگز جنگی بین روسیه و اوکراین صورت نمیگرفت، ان شالله هیچ جای دنیا جنگی نباشه
فعلا که روسیتون از سلاح های ساخت ۵۰ سال پیش ناتو شکست سختی متحمل شده و کرملین در وحشت از تحویل اف ۱۶ به اوکراین است توجه کنید اف ۱۶ نزدیک به ۵۰ سال پیش ساخته شده و روسیه از جنگنده ساخت ۵۰ سال پیش هراس شدید دارد. این رونمایی از پهپاد و موشک مافوق ساخت و هر ادعای دیگه ای وقتی که دموکراسی نباشه و فساد ساختاری وجود داشته باشه نه قدرت میاره نه ارزشی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
از همون شروع جمله ات تا آخرش فقط دروغ و مغلطه بود
فعلاً که همه تسلیحات غربی مثل پاتریوت و لئوپارد و.... منهدم شده
اوکراین تمام جنگنده های اسلواکی و لهستان رو هم گرفت ولی هیچ فایده ای براش نداشت و آن ها هم منهدم شد

حالا اوکراین با این 40 یا 50 تا اف16 قدیمی چه غلطی میخواد داشته باشه؟

به فرض آن قدر تسلیحات بفرستند که روسیه شکست داشته باشه
مگرروس ها به راحتی این شکست را می پذیرند؟ با چند موشک هسته ای تمام شهر های اروپا را تبدیل به خاکستر و زمین سیاه و سوخته خواهند ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
مسکو رو تو خواب تصرف کردید؟؟ کدوم شکست :)))
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
توده ای ها فراموش کردن اربابشون قصد داشت یک روزه به کیف برسه و حالا بیش از یکسال گذشته و دهها هزار نفر از ارتش روسیه از بین رفته و هزاران تانک و توپ و هواپیما و از روسیه نابود شده و این رو برای اربابشون پیروزی می دونند واقعا حقیر تر و بدبخت تر از توده ای ها در دنیا سراغ دارید؟؟؟؟
این جنگ هیچ نتیجه مثبتی برای روسیه نداره ، یه احمق میتونه این جنگ و ادامه بده فقط....این توافقی ام که ازش حرف میزنه ، زمان مذاکره وجود نداشت و اعلام کردند مذاکرات به بن‌بست خورده ، الان از کجا پیدا شد ، خدا می‌دونه !! حتی اگر اوکراین همچین کاری ام کرده باشه دمش گرم ، با پیمان شکن باید مثل خودش رفتار کرد!!!
غرب حتی روسیه رو در حد مذاکره ام نمی‌بینه ، دست به دامن آفریقا و بقیه کشورهای درب و داغون شه و با همونا دلشو خوش کنه تا صبح دولتش بدمه....این راهی ارباب پوتین میره به ترکستانه ، هیچ عقل و منطقی پشتش نیست ، دنبال یه کشور گشایی بود که نشد ، تموم کردنش ام عقلانی ترین کاره ، چون بعدش ام ۱۰ سالی باید بره برا مذاکرات و پرداخت غرامت و.....
زلنسکی یعنی دلقک پلاستیکی
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی