بازدید 5729
۲

اسرار ماجرای مسمومیت‌های الکلی در کرج

پرونده مسمومیت ده‌ها نفر در کرج با مصرف مشروبات الکلی از جان‌باختن دست‌کم ۱۲نفر و مسمومیت ۱۰۰نفر حکایت دارد و تلاش‌های پلیس به رازگشایی از پشت پرده این ماجرا و دستگیری ۶متهم منجر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 18 June 2023

به گزارش تابناک، مشرق نوشت: در روز‌های گذشته خبر‌هایی درباره مسمومیت چند نفر در کرج پس از مصرف مشروبات الکلی منتشر شد. خبر‌های منتشرشده حاکی از این بود که شماری از شهروندان ساکن در منطقه اسلام‌آباد و حصارک کرج پس از مصرف مشروبات الکلی، مسموم شده‌اند.

این خبر‌ها وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شد که خبر‌هایی درباره جان‌باختن تعدادی از این افراد منتشر شد و عصر جمعه یک منبع آگاه شمار قربانیان را ۱۴نفر اعلام کرد.

با وجود این ساعتی بعد حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز فوت ۱۰نفر را تأیید کرد و از بستری شدن ۸۸نفر در بیمارستان‌های کوثر، البرز، رجایی و کسری خبر داد. با وجود این همچنان جزئیاتی از این ماجرا منتشر نشده بود و ابعاد پشت پرده این حادثه تلخ مشخص نبود.

سرنخ ماجرا در کارخانه اسپری مو
لحظه به لحظه ماجرای مسمومیت شهروندان کرجی ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کرد و در این میان بازار شایعات نیز داغ بود. هنوز به‌درستی معلوم نبود که افراد مسموم شده چطور دچار چنین حادثه‌ای شده‌اند و شرایط آن‌ها چگونه است. روز گذشته (شنبه)، اما رئیس‌کل دادگستری البرز جزئیات بیشتری از آنچه را اتفاق افتاده بازگو کرد و از دستگیری ۶متهم خبر داد. آنطور که او اعلام کرد ردیابی مشروبات الکلی مسموم نشان داد که منشأ آن‌ها یک کارخانه تولید اسپری مو است. او در این‌باره گفت: «بعد از گزارش‌های رسیده که از مسمومیت ده‌ها نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم حکایت داشت، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد. براساس اطلاعاتی که اولیای دم قربانیان ارائه کردند معلوم شد عاملان توزیع مشروبات مسموم ۳نفر هستند که این متهمان دستگیر شدند.»

دستگیرشدگان عاملان توزیع بودند و پلیس و دستگاه قضایی به‌دنبال شناسایی عاملان تولید این مشروبات بودند؛ به همین دلیل دستگیرشدگان تحت بازجویی قرار گرفتند و پشت پرده این ماجرا برملا شد. رئیس‌کل دادگستری البرز در این‌باره گفت: «در مرحله بعد مشخص شد الکل‌های صنعتی به‌صورت خارج از شبکه و غیرقانونی از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو در شهرک صنعتی اشتهارد دارد، فروخته شده است. الکلی که برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی به‌طور سهمیه‌ای در اختیار این کارخانه قرار گرفته بود به‌صورت غیرقانونی فروخته شده بود. در این موارد معمولا الکل با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط و عرضه می‌شود که شامل متانول است. در این رابطه ۳متهم دستگیر شدند و شمار دستگیرشدگان در این پرونده به ۶نفر افزایش پیدا کرد.»

او در ادامه گفت: «احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که پزشکی قانونی و دانشگاه علوم‌پزشکی استان در حال بررسی است و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد. همچنین متهمان از سوی بازپرس دادسرای جنایی و جرائم خاص دادسرای کرج بازداشت شده‌اند و با دستور بازپرس تحقیقات تکمیلی برای شناسایی مالک کارخانه که الکل از آنجا خارج شده، ادامه دارد.»

آمار قربانیان
با وجود اینکه رئیس‌کل دادگستری البرز شمار مسموم‌شدگان که به بیمارستان مراجعه کرده‌اند را حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرده و اشاره دقیقی به تعداد قربانیان نکرده بود، اما شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی البرز تعداد افراد مسموم شده را ۹۹نفر اعلام کرد و گفت: «این افراد با علائم گوارشی، تنگی نفس، تاری دید و سرگیجه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و روند درمانی برای دیگر بیماران ازجمله دیالیز در حال انجام است.» او درباره تعداد قربانیان این حادثه نیز گفت: «۱۰ نفر از مسموم‌شدگان با مشروبات الکلی در ۲روز گذشته فوت و ۲نفر هم دچار مرگ مغزی شده‌اند.»

کشف ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر الکل
از سوی دیگر فرمانده انتظامی استان البرز جزئیات بیشتری از این پرونده را بازگو کرد و از کشف ۶هزار و ۵۰۰لیتر الکل پیش از توزیع بین شهروندان خبر داد. سردار حمید هداوند در این‌باره گفت: «به‌دنبال فوت حدود ۱۴نفر از شهروندان بر اثر مسمومیت ناشی از استفاده از مشروبات الکلی مسموم، تیم ویژه‌ای برای بررسی این موضوع در پلیس استان تشکیل شد. بلافاصله ۳نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی پیش از خارج شدن از استان دستگیر شدند و مشخص شد که آن‌ها به‌صورت غیرقانونی اقدام به دریافت الکل‌های صنعتی فاسد از یک کارخانه تولید اسپری بدن کرده‌اند.» سردار هداوند ادامه داد: «در بررسی‌های انجام شده ۶هزار و ۵۰۰ لیتر الکل صنعتی از این کارخانه کشف و آنجا پلمب و ۳متهم دیگر نیز دستگیر شدند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
چه مرگ بدی
خسر الدنیا و الاخره که میگن ...
خدا از تقصیراتشون بگذره.
باید حکم سنگینی برای این سود جویانی که با جون مردم اینطور بازی می کنن در نظر گرفته بشه.
حتمن عوامل اين كار بايد به جرم قتل عمد محاكمه شوند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست