بازدید 10092
عضو کمیسیون صنایع مجلس

مردم خودشان ارز بیاورند و خودرو وارد کنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برای واردات خودرو، ما به ارز دولتی نیاز نداریم، گفت: توصیه ما این است که دولت اجازه دهد در این زمینه مردم آزاد باشند و خودشان ارز بیاورند و خودرو وارد کنند.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 18 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، وزیر صمت دیروز اعلام کرد واردات از ابزارهای مدیریت بازار خودرو به‌منظور جلوگیری از رانت و انحصار است. عباس علی‌آبادی این صحبت‌ها را در حالی مطرح کرد که هفته گذشته هم دولت در بخشنامه‌ای، تعرفه واردات خودرو را تعیین کرد؛ بر اساس مصوبه جدید دولت، تعرفه واردات خودرو به‌صورت پلکانی بین ۱۱ تا ۱۷۱ درصد تعیین شد. تعرفه ۱۷۱ درصدی برای خودروهایی که حجم موتور آنها بیش از ۳۰۰۰ سی‌سی است و تعرفه خودروهایی که حجم موتور پایین‌تری دارند کمتر است.

با این وجود، برخی کارشناسان و فعالان بازار خودرو تعرفه‌ واردات را سنگین دانسته و به آن انتقاد دارند. عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: ما هم به تعرفه‌ ۱۷۱ درصدی دولت معترض هستیم و معتقدیم این تعرفه‌ها غلط است و حتما باید اصلاح شود.

لطف‌اله سیاهکلی با تاکید بر اینکه خودروی خوب و ایمن باید ارزان به دست مصرف‌کننده برسد، ادامه داد: اما اگر تعرفه‌ها بالا باشد نمی‌شود بازار خودرو را تنظیم کرد که در این زمینه ما به دنبال اصلاح تعرفه‌های تعیین شده برای واردات هستیم.

خودرو وارد کشور می‌شود؟
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه با همت مجلس و پیگیری دولت پیش‌بینی می‌شود امسال حتما واردات خودرو انجام شود، گفت: در حال حاضر ما در مجلس در حال تصویب لایحه‌ای که دولت برای تکمیل قانون قبلی ساماندهی خودرو در باب واردات خودرو کارکرده زیر ۵ سال ارسال کرده، هستیم که این قانون هم کمک می‌کند هر فرد ایرانی بتواند خودروی کارکرده زیر ۵ سال را وارد کند.

سیاهکلی ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد دلار برای واردات خودرو کنار گذاشته شد که خرج نشده و امسال هم ما ۲ میلیارد دلار در بودجه دیده‌ایم که در مجموع ۳ میلیارد دلار بودجه برای واردات خودرو داریم و خوشبین هستیم با این بودجه‌ای که داریم و با قوانینی که در حال تصویب آن هستیم تنظیم بازار خودرو کاملا میسر شود و این توان برای دولت ایجاد ‌شود که بازار خودرو را به سامان برساند.

دولت اجازه دهد هر کسی ارز دارد خودرو وارد کند
در این میان، کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند آنچه سبب شده واردات خودرو در سال‌های اخیر عملیاتی نشود و تنها در حد ثبت سفارش و واردات محدود چند دستگاه باقی بماند، مشکلات ارزی است که گفته می‌شود بانک مرکزی هم حاضر نیست برای واردات خودرو، ارز اختصاص دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در این باره گفت: به نظر من، برای واردات خودرو، ما به ارز دولتی و این ۳ میلیارد دلاری که تعیین شده است هم نیاز نداریم و توصیه ما این است که دولت اجازه دهد در این زمینه مردم آزاد باشند و خودشان ارز بیاورند و خودرو وارد کنند.

سیاهکلی ادامه داد: در این زمینه، لازم نیست ما به منشأ ارز توجه کنیم و اگر دولت ارز ندارد شرایط طوری فراهم شود هر کسی که ارز دارد خودرو وارد کند چرا که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار در خانه‌های مردم ارز وجود داشته باشد یا کسانی هستند که در خارج از کشور ارز دارند و می‌توانند از ارز خودشان استفاده و خودرو واردکنند برای همین دولت باید در این زمینه تسهیل‌گری کند و بگذارد این بازار به تعادل برسد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
مردم خودشان ارز بیاورند و خودرو وارد کنند
اولین باره حرف درست گفته میشه
مسوولین بخاطر مشغله کاری وقت رسیدگی به مردم رو ندارن خودشون خودرو بیارن خودشون شکمشون رو سیر کنن خودشون خونه بسازن ولی اختشاش نکنن اونوقت مسوولین رسیدگی میکنن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
نه جانم اشتباه نکن . منظورش اینه که مثلا 10000 دلار ارز بده و یه ماشین بدرد بخور بیاره و دولت هم 20000 دلار ازش مالیات و گمرک بگیره. میخواهند از این طریق هم جیب مردم رو خالی کنند. حتما تو قوانین میاد که مالیات و گمرک رو هم باید ارز پرداخت کنند.. میگی نه نگته کن
حرف حساب .فقط دولت باید جلوی بالا رفتن ارز را بگیره .خودم میخرم خودم هم قطعاتشو جور میکنم .
یکی از بهترین نظرات هست. نه فقط خودرو بلکه اجازه واردات هرچیزی را باارز شخصی بدهید. بنده درآمد ارزی دارم و تمایل هم دارم در داخل کشور زندگی و فعالیت کنم. چرا نباید با ثروت شخصی خودم در داخل کشورم بهترین ماشین روز دنیا را سوار شوم و از تکنولوژی های روز استفاده کنم؟؟ خیلی ها مثل من وجود دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Kuwait |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
دوست عزیز این کار را نکن چرا که هم ثروتت را از دست میدی و هم خودت را تو دردسر میاندازی
ارزی که شما آن را دولتی می دانید حاصل فروش نفت و گاز و دیگر منابع ملی است که متعلق به همه مردم است
ارز یا بهتره بگیم دلار مگه دستمال کاذغذیه که هر کی زیر پله ای تولیدش کنه؟ مردم از کجا ارز بیارن؟ خب میرن از صرافی میخرن. نتیجه اش همونی میشه که نباد بشه.
چهار روز دیگه میگید " مردم قطعات خودرو را به ایران خودرو و سایپا تحویل دهند کارخانه مونتاژ میکنه خودرو تحویل میدهد !!!!!
فلسفه و مبنای حقوقی و قانونی دریافت تعرفه برای خودروهای وارداتی دست دوم توسط دولت چیست؟ مردم ارز را از کجا باید بخرند؟ خجالت بکشید.
اصلاً دولت میخواهیم برای چی !!!!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
یعنی چه این حرف. پس کی باید مزاحم آرامش و زندگی کردن ما بشه . یه چی میگیا!!
فلسفه و مبنای حقوقی و قانونی دریافت تعرفه برای خودروهای وارداتی دست دوم توسط دولت چیست؟
فلسفه آن استفاده از قانون جنگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگل است.
شما بروید مردم خودشان مملکت اداره کنند
اگر قانون تصویب کردی خودرو وارد بشه تعرفه دیگه چیه. توهین کردن کار درستی نیست اما مسئولان کاری میکنند که مردم بهشان توهین کنند . مردم شما با خودتون دشمن میکنید.
مسولین پس چیکارمیکنندحقوق نجومی میگیرندورانت میگرندوتمام ....مگه مملکت بی دروپیکرکه هرکسی هرکاری انجام بده..‌ارزدولتی همان درآمدی است که ازراه فروش نفت ...بدست میادحق مردم هست وشمامسولیدنسبت به وظایفی که داریدبرای مردم کاری انجام دهید..مردم ارزازکجابیارند
اقا اوضاع مملکت از نظر اقتصادی بهم ریخته توی کاشان آرد نیست کرج رفتم پیکنیک گاز کنم برا سفر میگن کوپنی شده ثانیا گاز نیست مگه میشه مگه داریم
این کارا ی مجلس فقط مسکن مقطعی است و مردم هم بامید مصوبات و نتیجه مطلوب نشستن قطعا این آتش زیر خاکستره نقدینگی نگه ندارید
به این می گن دزدی در ر روز روشن مردم خودشان ارز بدهند ماشین را بخرند هزینه حمل بدهند وارد ایران کنن و یک و نیم برابر قیمت همان خودرو بدهند به دولت !!!!!!!! بعد این وسط یک سری نورچشمی با فاکتور جعلی وارد می کنند و معافیت می گیرند.
این قوانین برای همه مردم نیست فقط برای افراد خاص است
بالاخره مافیا خودرو توانست با این مصوبه دل آقازاده ها و بچه های کارخانه داران و مشمولین را شاد کند تعرفه گمرکی برای بخش متمول جامعه به معنی است کسی که بیام و سری ۷ سال ۲۰۱۸ را بالای بیست میلیارد باید بخرد حالا صفر آن را با قیمت زیر ده میلیارد وارد می‌کند و به ریش هرچه مستضعف و قشر کم درآمد می‌خندد حق مردم کم توان هم پراید ۴۰۰میلیونی است که همیشه بوی الرحمن از آن بلند است
از ماست که بر ماست نتیجه دولت یکدست و جهادی و نمایندگان مردمی انشاءاله سال بعد پایه حقوق ۱۰ میلیون شود که بتوانید برای آقا زاده ها کار و ت لید ثروت کنید راستی سهمیه بنزین را افزایش دهید تا از سواری خودروها بیشتر لذت ببرند
ورشکست کردید هم بانکها دارن می‌بندن هم بنزین ندارید و قیمتها هم بلا فاصله نجومی میشوند حتی آب و برق و گازم ندارید بدین کردم ارز که جای خودش
دولت تا حالا به فکر مردم بیچاره نبوده و نخواهد بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی