بازدید 5348
خوانده می‌شوید:

قرارداد‌های ریالی در لیگ برتر فوتبال می‌تواند به بی‌انضباطی مالی فوتبال پایان دهد؟

مساله قرارداد با بازیکنان و مربی‌های خارجی، یکی از چالش‌های فوتبالی ماست، چون در ساختار معیوب و پر از دلالی فوتبال ایران، بیشتر بازیکنان و مربی‌های با کیفیت پایین و قرارداد‌های سنگین به ایران می‌آیند که حضور هر کدام‌شان هم نهایتا به تشکیل یک پرونده مالی سنگین برای تیم‌های ایرانی تبدیل می‌شود؛ پرونده‌هایی که اغلب با شکست ایران و پرداخت هزینه‌های بالا همراه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 18 June 2023

در جدیدترین تصمیم سازمان لیگ، تیم‌های ایرانی برای فصل پس از انعقاد قرارداد ارزی با بازیکنان و مربیان خارجی منع شده‌اند. طبق قانون جدید سازمان لیگ، تیم‌های لیگ برتری سقف قرارداد خواهند داشت و این سقف برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا متفاوت‌تر خواهد بود. همچنین سازمان لیگ، باشگاه‌ها را مکلف کرده تا با بازیکنان و مربیان خود قرارداد ریالی بسته و بستن قرارداد دلاری ممنوع اعلام شده است.


این تصمیم در پی آن گرفته شد که قرارداد‌های دلاری با بازیکنان و مربیان خارجی در یک فصل با توجه به نوسانات قیمت ارز، بار سنگین مالی را بر تیم‌های ایرانی تحمیل می‌کند. نگاهی به اخبار فوتبالی در چند سال اخیر هم نشان می‌دهد که هرازچند ماه یک بار باید یک عزم ملی برای جبران خسارات‌  ارزی تیم‌های فوتبالی ایران شکل بگیرد و بخشی از بدهی سنگین آن‌ها به مربی و بازیکنان خارجی پرداخت شود. 


مساله قرارداد با بازیکنان و مربی‌های خارجی، یکی از چالش‌های فوتبالی ماست، چون در ساختار معیوب و پر از دلالی فوتبال ایران، اغلب بازیکنان و مربی‌های با کیفیت پایین و قرارداد‌های سنگین به ایران می‌آیند که حضور هر کدام‌شان هم نهایتا به تشکیل یک پرونده مالی سنگین برای تیم‌های ایرانی تبدیل می‌شود، پرونده‌هایی که اغلب با شکست ایران و پرداخت هزینه‌های بالا همراه می‌شود.


در خوانده می‌شود امروز می‌خواهیم درباره جدیدترین سیاست سازمان لیگ برای کاهش زیان‌های مالی در فوتبال ایران صحبت کنیم. 


به نظر شما، قرارداد‌های ریالی در لیگ برتر فوتبال می‌تواند به بی‌انضباطی مالی فوتبال پایان دهد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶
ما ریالیم باید همه ریال باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
باشگاههای خصوصی باید استثنا شوند
اين تصميم يكي ديگر از تصميم هاي اشباهي است كه مطمئنا موجب پسرفت فوتبال كشور شده و چالش هاي بعدي را به همراه خواهد داشت.
متاسفانه در شرايطي كه كشورهاي همسايه و رقيب ما اقدام به جذب بازيكنان و مربيان تراز اول دنيا مي كنند، ما با تفكرات پوپوليستي و نمايشي به دنبال رفع مشكلات مديريتي خودمان در عرصه ورزش هستيم.
لطفا آقايان هر كسي را سرجاي خودش قرار دهند به تبع آن ساير مشكلات هم حل خواهد شد.
البته من ديگه بعيد مي دونم اين درست شدن ها به عمر ما دهه پنجاهي قد بده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
ما وسط تحریم هستیم اون ها وسط بازارهای جهانی و دسترسی آزاد به منابع بانکی و پولی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
مگر هر کار اشتباهی کشور همسایه کرد ما هم باید همان کار را انجام بدهیم؟
خدائيش اين تصميم ها رو چه كساني و با چه منطقي مي گيرند...
چرا ما بايد انتظار داشته باشيم دنيا خودش رو با ما وفق بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
البته تجربه نشون ميده دوباره و با دادن هزينه هاي زياد به مسير درست برخواهيم گشت ولي بيچاره اين كشور و اين مردم كه بازيچه نابخردي ها و تصميم هاي ناپخته مديران كوتوله و تازه به دوران رسيده مي شوند!!
ربطی به دلار و ریال ندارد.تنها راه حل خصوصی کردن واقعی باشگاهها است. صاحب باشگاه از جیب مبارک هرچقدر دوست داشت به طور شفاف پرداخت کند.انتهای فصل هم جوابگوی هیات مدیره واقعی و هوادان تیم باشد
در صورتیکه بازیکن خارجی بکار گرفته شود خیر۔مشکل دوبرابر میشود۔ریال بازیکن خارجی را در بازار باید با کمک این وان تبدیل به ارز خارجی کرد۔۔بکاریری بازیکن خارجی در لیگ ممنوع۔۔
خدا آخر عاقبت اين مملكت رو با اين نخبه هاي تصميم گيري بخير كنه
اون از ساعت كاري ها و اين هم از اين. البته بماند مشكلات ديگر..........................................
هر دم از اين باغ بري مي رسد
بايد به اين مغزهاي متفكر با اين تصميم هاي صد من يه غازشون جايزه نوبل بدن
خوب همه چيزمون بايد به همه چيزمون بياد
طبيعتا با اين وزرا و مديران نخبه دستگاه هاي اجرايي، تصميم هاي صد در صد اشتباه اينجوري هم بعيد نيست.
خیلی ساده و بچه این
ما فكر مي كرديم بعد از انتخاب آقاي رئيسي شرايط مديريتي كشور بهبود خواهد يافت ولي با اين تصميم هاي بدون تدبير و كيلويي بايد منتظر فجايع بيشتري در كشور باشيم.
تعطيلي هاي ناشي از كمبود گاز در زمستون، تغيير ساعت كار ادارات و .... از كرامات بي بديل دولت فخيمه ايشان هست. ولي چرا؟!
جایگزینش میشه ماشین و خونه
چرا همیشه سرنا را از سر گشادش میزنید ؟؟؟ این کار یعنی اعتراف به عدم توانایی کنترل قیمت دلار از سوی مسئولین . کنترل قیمت دلار ارتباط مستقیم دارد با خلق پول / با چند شرکت داخلی لوازم خانگی قرار داد مشروط به کیفیت ببندید و دست و پای وام ازدواج را جمع کنید و به مزدوجین مستقیما کالای مورد نیازشانرا تحویل دهید / بانکهای خصوصی را منضبط نمائید و در کارهای زیر بنایی کشور چون سد سازی و هواپیمایی وکشاورزی از منابعشان استفاده کنید تا خرید مسکن و سکه وارز ....
یک تصمیمی گرفتید که اتفاقا تصمیم خوبی هم هست با قدرت و شجاعت جرا کنید
این تصمیم برای حیف میل پوله چون اینقدر که در فوتبال حیف میل میشه یکبار قوقضایه داخالت کرده نه الان همینه
هم قراردادهای ریالی و هم سقف هزینه باشگاهها تصمیم خوبی برای کنترل ریخت و پاش های نجومی در فوتبال است. وقتی یک تصمیم درست گرفته اید که مورد تایید عموم مردم نه فقط قشر فوتبالی است، دیگر کاری به واکنشهای یکسری افراد احساسی که به عنوان هوادار ممکن است فشار بیاورند، نداشته باشید. یک مسئول دغدغه مند و دلسوز مسئولیست که تصمیم درست و به نفع منافع ملی و عامه مردم را بدون توجه به واکنشهای رسانه ها و سایر افراد، اجرایی کند و البته وظیفه حاکمیت هم هست که از چنین فرد دلسوزی که آبروی خود را به معرض حراج می گذارد، حمایت قاطع کند. واقعیت این است که پیچ و مهره های یکسری افراد باید سفت شود و در این مسیر قطعا شانتاژهایی میکنند.
فوتبال خیرات و صدقه نیست صنعت است. دولت از بریز و بپاش در فوتبال دست بکشد ‌... اگر دلالان پر نفوذ و مرتبط با مقامات بگذارند
هر مدیرعاملی که قانون سقف قراردادها یا قرارداد ریالی را دور زد با احترام نه بلکه با اردنگی از داخل دفترش بیاندازید بیرون تا دفعه بعد هر فرد مسئولی در این کشور بداند که عدم اجرای قانون یعنی چه. اول هم از مدیرعامل گل گهر سیرجان توضیح بخواهید که با چه منطقی از جیب سهامداران مربی دو میلیون دلاری خارجی جذب کرده و اصولا این مربی خارجی قرار است چه گلی به سر آن باشگاه یا مجموعه صنعتی یا کارگران آن بزند؟ آیا قرار است قهرمان جهان شوند؟ تعارف را در کشورداری بگذارید کنار.
تیمها باید خصوصی شوند واز جیب صاحب تیم هر کاری دلش خواست بونه
این شوتبال به چه درد این ملت خورده آخه ؟؟؟ تعطیلش کنید بره بودجه شوتبال را بدید عاقازاده ها ببرن در آمریکا و اروپا و کانادا عشق و حال ببخشید صرف صدور انقلاب کنن
تا زمانیکه هزینه ی باشگاه‌ها بصورت مستقیم (استقلال و پرسپولیس) و غیر مستقیم (تمام تیم‌های صنعتی) از بیت المال باشه تفاوت چندانی نمیکنه ریال باشه یا دلار. تنها تفاوتش قیمت تمام شده ی بازیکن خارجیه که اگه ثبات اقتصادی داشته باشیم بازم قیمتش بالا نمیره، اصل مهم در نوع قرارداد بستن هست که چون باشگاه‌ها خصوصی نیستن و از جیب صاحبش کم نمیشه هر جور خواستن قرارداد میبندن و فردا روزش هم برکنار میشن بدون پاسخ دادن به عملکردشان میرن باشگاه بعدی یا پست بهتری میگیرن.
کلا در این فوتبال سرتاسر فاسد رو تخته کنید! بجاش بودجه اش رو به ورزش های دیگه مخصوصا ورزش بانوان بدید ببینید چطور تو دنیا می درخشند
اگر تصمیم عاقلانه ایی گرفته شد در این مدیران و وزیران باید شک کنید اینها که دیگه روال
پرسپولیس و استقلال دو‌ تیم دولتی باعث فساد در فوتبال ایران هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی